Én a felső ág kislánckerék előtt híve vagyok. Az burkolat alatt van, semmi nem látható. A lánc széttépi, teríti a cseppet. Véleményem szerint a hátsónál szabadabb a légtér, előfordulhat hogy jobban szórja oda is ahova nem kéne. Nálam a tapasztalat az, hogy nagyon vékonyan (!) a közép és az oldalsztender olajfilmes lesz, de az nem zavaró. Csak motormosáskor szoktam áttörölni, de olyankor a láncot, hátsó lánckereket is - egy perc alatt.
ha kiskőrös környékén jár olyan akinek kell egy mágnesszelep annak tudok adni egyet 3500ftért, vadi új, de nem lett beépítve
postázni nem akarom mert csak utánvéttel tudnám küldeni az meg majdnem annyi mint a mágnesszelep ára
Neztem a Youtubeon videokat, gyari szetteket is. A legtobb esetben a hatso lanckerek szelere van kivezetve az adagolo fej/tu. En praktikusabbnak talalom az elso lanckerek olajzasat, mert:
-nem kell a lengovillan vinni a csovet hatra
-nem latszik a cso rogzitese emiatt. (ronda a lengovillan a kabelkotegelo)
-talan kevesbe veri szet hatul a lanc az olajat, mert nem ott porlad szet a gumi kozeleben, hanem elol.
Ötös szilikon tömlő hugyzsákból, hármas infúziós szettből EÜ-ből szerezhető be. Előre szólok, hogy az üzemanyag mágnesszelepen lesz egy kézi nyitó, az nem átfolyás szabályozó. Azt tartsd zárva ha felszereled. Csak villamosan nyisson, mert a kézi egy fix nyitás, álló helyzetben leengedi az olajat a motor alá. Molnáréknál két féle szelep van, az egyik Lovato, az kék és hatlapfejű a kézi nyitó, a másik OMV az fekete, azon pici kar van. Nekem olyat küldtek, a kart lebiztosítottam egy pici kábelkötegelővel véletlen nyitás ellen.
Beleragasztottam. Tartályt a farokba a hátsó lámpa elé kell tenni jó 20 cm tömlő plusszal, hogy ki lehessen venni töltéshez. Szivaccsal párnáztam körbe, az fogja a helyén stabilan.
Vettem ma egy tartalyt, ami egy univerzalis valami. Alul van oldalt egy kifolyo csove, ami 6mm atmeruju. Ehhez valo 6os gumit vettem, illetve egy 3ast is. A ketto rezcsovel van osszekotve:a rezcsore rahuztam a 3-ast, aztan az belement a 6-osba, amire egy pici bilincs szoritja ra a nagyobb csovet.
Vettem az allatboltban akvariumba valo levegoztetohoz gyartott szelepet is, ami 100Ft volt. Most tartok kb 1500Ftnal. Ezzel lehet majd allitani az intenzitast, illetve el lehet majd fullra zarni az egeszet is.
Mar csak a magnesszelep van vissza. Neztem tobb autosboltban, meg szoci autok boltjaban is, de sehol sem volt. De majd rendelek akkor ilyet.
Ami a kerdesem, hogy az injekcios tut hogyan rogzitetted a 3-as csohoz? Elegge merev a csovem, marhara nem lehet rahuzni az injekcios ture. Beletuszkolva meg ereszt, meg szinte teljesen osszeesik a cso.
Alakul a tema, meg a tartaly elhelyezese lesz majd dilemma. Ugye legyen stabil, ne elgyen utban, de a szint megis ellenorizhato legyen es konnyu legyen utantolteni... Ezt majd kitalalom eloben valamikor.
Bocsi a helyesírási hibákért, de telefonon írtam, utálok rajta írni. Kicsik a gombok, meg gúvasztom a szemem hogy lássak is.... Azért írtam hogy szard le, mert nekem két szezont már ment. Esőben is, városban is, pályán is. Ez az adagolás egy arany középutat ad, amely univerzálisan elegendő minden igénybevételhez. A különböző külső hőmérsékletek okozta viszkozitás változás sem okoz semmiféle gondot. Fél és egy perc között változik a cseppszám. Végfelhasználási szempontból nincs jelentősége. Ezt tapasztalatból írom, az első pár hónapban "tudományoskodva" figyeltem, állítottam lefelé a cseppszámot (tűket cserélgettem 0,9-ről lefelé). Az egyértelmű túladagolástól vettem vissza a rendszert az optimálisnak tűnő szintig. Ez már az, nem kell vele foglalkoznod, csak megépítened és élvezni a kényelmét. Üzemanyag mágnesszelepet a molnarautogaz.hu oldalról tudod kérni postán 4800 plusz posta, 5500. Nekem itt van elhelyezve:
A mágnesszelep nekem a két lábtartó között kívülről van szerelve szándékosan. Az egyik ok, hogy van rajtuk egy kézi nyitó gomb, ha meghibásodna a tekercs. Ez szabályozásra nem alkalmas. Nekem kis kábelkötegelővel le is van fixálva. Így egyrészt hozzáférek, másrészt látszik a tömlőben az olaj és az, ha kifogyott a tartály. A szelep így az egész rendszer alsó harmadánál van. Közvetlenül a szelep után lefelé az ötös szilikonba bele van nyomva egy gyújtógyertya érintkező csavar, abba beletekerve a hármas szilikon. A hármas megy gyakorlatilag tovább a tűig. Így a hármas csőellenállása elég nagy, plusz a végén a tű, amu azt eredményezi, hogy gyújtás levételre a csepegés azonnal leáll, nem ürül le álló helyzetben az alsó szakasz. Semmi egyéb változót nem kell fifyelembe venni, szard le.
A magnesszelep elhelyezkedesenek van jelentosege? Ha fent van, akkor gondolom faziskesessel mukodik, mert ido mire lefolyik a csoben az olaj, meg leallitas utan is meg folyik az olaj a csobol egy darabig. Vagy nem igy van nalatok?
Intenzitasa a rajzon levonek fix. Kene bele valami szabalyzo szelep, amivel esoben tobbet folyat, melegben a higabb olajnal meg vissza lehetne venni. Vagy szarjam le?
Dobd össze a télen Otthon is simán összeüthető én pl semmit nem vettem hozzá csak itthon összeszedtem De ha veszel egy előre gyártottat amit csak össze kell rakni az is egyszerű
általános suliba nem voltak technika órák?
ha nem lógtad el mind akkor simán meg tudod csinálni
mondanám hogy megcsinálom, de egyrészt jó messze laksz másrészt meg olyan bitang lusta vagyok hogy hozzá sem kezdek
Csepp és csepp között különbség van. Minél kisebb a cseppentő tű átmérője, annál ritkább lesz a csepp, de a csepptérfogat is csökken. Ezért a cseppszám nem egészen pontos adat.
Semmivel nem állítom. A 0,5-ös tű fél-egy percenként egy pici cseppet produkál. Ez fixen csepeg ha rajta van a gyújtás. A deci olaj ~1500-2000km-re elég. Piros lámpánál lehull max 3 csepp. Na és mi van akkor? Semmi. Zöldnél széthordja. Ez a mennyiség teljesen jó városban és autópályán is. 10e km-t mentem már vele. Tapasztalatot mesélek, nem elméletet. Karbiszinkron nem minden héten van. Ha ilyen van, egy mozdulattal lehúzható a plusz saru a mågnesszelepről, máris nem nyit ki. Bármit beépítesz (üres, plusz extra adagolás) annak hasznát nem vitatom, csak a rendszert bonyolítja és drágítja meg. Akkor pedig a megvalósulás tolódik el, vagy megmarad a fotelfilozofálgatás hogy mi hogyan -lenne- jó. A fapadoshoz nem szükséges semmi komoly autóvillamossági műszerész szakismeret, pillanatok alatt megvalósítható fillérekből.
Hát akkor mekkora az a tartály? 5-600km re nagyon kevés olaj kell.Nekem 2000 re kellett vagy fél deci.És még igy is volt olyan aki azt mondta sokat adagolok rá
Azt irja a manualra a Tutoro, hogy 1csepp/perc eseten 500-600kmre elegendo a tartaly tartalma. Ez nem valami sok, sprayzve is elmegy piszkalas nelkul ennyit. Jo lenne, ha legalabb 1000kmt elmenne utantoltes nelkul.
Van ide vonatkozo tapasztalat?
Van az infuzion allito csavar, ami szabalyozza a csepegest. Ilyesmi is jo lehet, ha a manual hazitaji megoldas mellett dontok. Vagy van valami jobb otlet?
üresjelzőre kell egy relé aztán meg is van oldva a szervizüzem meg a piros lámpa
de egyszer már kitaláltam hogy lehet egy relével is megcsinálni, de most lusta vagyok gondolkodni
postázni nem akarom mert csak utánvéttel tudnám küldeni az meg majdnem annyi mint a mágnesszelep ára
-nem kell a lengovillan vinni a csovet hatra
-nem latszik a cso rogzitese emiatt. (ronda a lengovillan a kabelkotegelo)
-talan kevesbe veri szet hatul a lanc az olajat, mert nem ott porlad szet a gumi kozeleben, hanem elol.
Van ide vonatkozo tapasztalat?
Vettem az allatboltban akvariumba valo levegoztetohoz gyartott szelepet is, ami 100Ft volt. Most tartok kb 1500Ftnal. Ezzel lehet majd allitani az intenzitast, illetve el lehet majd fullra zarni az egeszet is.
Mar csak a magnesszelep van vissza. Neztem tobb autosboltban, meg szoci autok boltjaban is, de sehol sem volt. De majd rendelek akkor ilyet.
Ami a kerdesem, hogy az injekcios tut hogyan rogzitetted a 3-as csohoz? Elegge merev a csovem, marhara nem lehet rahuzni az injekcios ture. Beletuszkolva meg ereszt, meg szinte teljesen osszeesik a cso.
Alakul a tema, meg a tartaly elhelyezese lesz majd dilemma. Ugye legyen stabil, ne elgyen utban, de a szint megis ellenorizhato legyen es konnyu legyen utantolteni... Ezt majd kitalalom eloben valamikor.
Koszi a tippeket mindenkinek!
A magnesszelep elhelyezkedesenek van jelentosege? Ha fent van, akkor gondolom faziskesessel mukodik, mert ido mire lefolyik a csoben az olaj, meg leallitas utan is meg folyik az olaj a csobol egy darabig. Vagy nem igy van nalatok?
Intenzitasa a rajzon levonek fix. Kene bele valami szabalyzo szelep, amivel esoben tobbet folyat, melegben a higabb olajnal meg vissza lehetne venni. Vagy szarjam le?
én örülök ha levegőt tudok fúni a kerekbe
ha nem lógtad el mind akkor simán meg tudod csinálni
mondanám hogy megcsinálom, de egyrészt jó messze laksz másrészt meg olyan bitang lusta vagyok hogy hozzá sem kezdek
Egy ilyet nekem is csináljatok má,légyccii
Van ide vonatkozo tapasztalat?
Van az infuzion allito csavar, ami szabalyozza a csepegest. Ilyesmi is jo lehet, ha a manual hazitaji megoldas mellett dontok. Vagy van valami jobb otlet?
de egyszer már kitaláltam hogy lehet egy relével is megcsinálni, de most lusta vagyok gondolkodni