Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azt se felejtsd el, hogy van a cseppszám és van a csepptérfogat. Kisebb tű ritkábban is cseppent, és a csepptérfogata is kisebb. Kivéve a pumpa, ami adott térfogatot lök ki.
Nem, nem akarom kidekázni. Csak annyit akarok csepegtetni, hogy legyen rajta egy szép vékony olajfilm kellő öntisztulással. Se száraz ne legyen, se ne terítse be a fél motort.
Mondjuk amúgy saccra kb. a harmadát számoltam az 1perc/csepp mennyiségnek, bár gondolom ez erősen függ attól is, ki mekkorát cseppent percenként. De ezt majd úgyis kiadja élőben.
Inkább "szenvedjen" pici túladagolásban, ne dekázd ki nagyon. Annak az egy liter olajnak meg a pénztárcádnak olyan tökmindegy hogy 20 vagy 25e km-re lesz elég. Mivel egy liter olaj ilyen sokáig kitart, az olajozó ellenesek olajtócsa rémlátomásán, meg a motor bal fele tök olajos szindrómáján csak nevetni tudok.
Most már mindegy. Elkezdtem a projektet, a cuccok nagy része vagy a postán vagy már az asztalomon.
Mivel a cseppszám kb 1/perc lesz, piros lámpánál max lepottyan kettő. Semmi nem fog történni, nem lesz tócsa, induláskor szétkenődik. Ez sem számottevő szempont. Tapasztalatból mondom.
Persze, ez teljesen igaz. Nem is akarok minden marhaságot belevenni, nem is értem zek honnan jöttek. Csak a megtett utat és sebességet fogja figyelembe venni, valamint hogy benyomtam-e rajta az "eső" gombot.
És mivel a megtett út nem változik, ha állok, így nem fog olyankor csöppenteni, amikor nem kéne neki.
Én csak arra kívántam rávilágítani, hogyha építed, ne akarj minden elképzelhető problémát figyelembe venni, mert ha valami bonyolult, azt körülményes kialakítani, nehezebb beszabályozni és a meghibásodás valószínűsége is nagyobb. Itt a kollégák egy kis gúnyt is a mondandójukba tettek, azzal meg ne foglalkozz. Amúgy jó móka egy működő rendszert megcsinálni és utána élvezni annak kényelmét.
Akkor használd! Sok sikert hozzá.
Ez pedig minden körülmények közt használható.
Egy kicsit más a szituáció....
A hideg olaj nem keni a váltót,akkor a láncot sem.
Én nem akarok tökéletes lánckenést. Csak olcsóbban találtam pumpát, mint mágnesszelepet. De mindjárt megmagyarázzátok, miért jártam volna jobban a drágább, de legalább gagyibb megoldással.
Ahogy mondod! Én ezután készítem,csak a gatyán ne legyen.
Nincs rugózás, ott már változó nyomatékok lépnek fel!
Csak azt szeretnénk ,hogy a tökéletes lánckenést sikerüljön megoldanod.
próbálok olyan okoskodó lenni mint ti
közben meg szegény láncnak olyan kurvára mindegy mit és mennyit kap
De még mindig nem értem, miért rugóztok ezen? Neked van egy jól belőtt csepegtetős rendszered, én meg most olyat építek magamnak, amivel el tudom kerülni azokat a dolgokat, amik nem tetszettek a Te megoldásodban.
Ha neked jól működik, így ahogy van, minek tennél rá ilyen marhaságokat? Én se rakok rá. De ha már találtam egy ilyen jóféle pumpát marha olcsón, rászánom majd azt az 1-2 órát kitapasztalni, hogy érdemes pumpálni vele és nincs több vesződség. Ha a mágnesszelep nyitási idejét akartam volna beállítani sem úsztam volna meg kevesebb munkával.
é, t. Léptem is.
Valahogy így.
Azért,ha a gyártók a csapok távolságával határozzák meg a láncnyúlás határértékit kenjük már minden tizeded megfelelően.
Olajok a hőmérséklet emelkedésére hígulnak. Ezt egy motor kenésénél figyelembe kell venni az tény. De egy lánckenésnél és annak hőfoktartományánál el kell hanyagolni mert másképp belebonyolódik a delikvens a saját maga által gerjesztett problémába.
"Minden probléma teljesen megoldhatatlanná fejleszthető, ha túl sokat gondolkodunk rajta." (Einstein)
Ennyi erővel tegyek a tartályba egy fűtőbetétet, egy fagyasztó kört és állítsak be neki egy fixen tartott adagoló tartály hőfokot? :D Ha meleg hütse, ha hideg fütse, plusz egy keverő folyamatosan keverje?
Értem, de számold bele kérlek azt is, hogy a hőmérséklet miatti sűrűségváltozás sokkal kevésbé változtatja meg a működést, mintha a gravitációs rendszer miatti viszkozitásváltozással kéne számolni. Legalábbis legjobb tudomásom szerint igen kicsi hatás a viszkozitásváltozáshoz képest. Tehát sokkal durvábban fog eltérni a hőfok változásával a csöpögős rendszer, mint a pumpával adagolt.

A lánc nyúlás ugyanez. Nem nyúlhat meg nagyon a lánc, mert akkor le is dobná a meghajtás, ami elég csúnya lenne. Amennyivel megnyúlik, az meg teljesen ireelevánsz szvsz az olajigény szempontjából.
Csak az olajozandó lánc hosszát. Egy 108 szemes 525 láncnak 75 fokosan már nem elég.
A "sima" pumpa az nem csak dugattyús
A víz négy fokon a legkisebb térfogatú,alatta felette más.Vajon az olajak hogyan viselkednek?
És az mégis min változtat?
Nézd, amit kitaláltam, nem drágább, mint a sima mágneses olajcsapos. Egyetlen "hátránya", hogy +néhány sort kell írni a mikrovezérlő kódjába.
Onnantól kezdve viszont mindegy, milyen olaj van benne, hány fok és pontos marad az adagolás. Nem tudom, mi ezzel a gond.