Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez a gravitációs módszer elég sok bizonytalanságot visz a rendszerbe, egy rémálom lehet úgy beállítani hogy a megfelelő időben a megfelelő csepp keletkezzen. Szerintem ez okozhatja a legtöbb problémát. Ha érdekelt lennék a dologban biztos, hogy egy perisztaltikus pumpával próbálkoznék, azzal maximálisan kézbentartható a dolog, ráadásul feleslegessé teszi pl. a mágnesszelepet.
No igen. Mondjuk a meggyőzés nem volt nehéz, a láncspray-t takarítani horror, anélkül meg olyan koszt gyűjt össze a ragacsos cucc, hogy hajajj. Egyszerűen nem jó. A láncomnak is utána kellett állítani 6000km után, pedig nem rángatom a gázt és sosem jártam száraz lánccal, igaz, nem is takarítottam gyakran.

Ami azt illeti, az utolsó két pontodtól nem félek, ahhoz kellőképpen lusta vagyok, hogy feleslegesen piszkáljam. Ha pedig véletlen túrán letérdelne, én még mindig kérhetek spray-t és lefújhatom a láncom parkolópályára téve az olajozót.
Igen, akkor lehet itt ez a hiba...
Köszi! Nagyon jól fog jönni a Távolság intervallum és a progresszív sebesség tábla.
Köszi!
Laci!

Talán csak az utolsó gondolataidra reagálnék.
Ez ahogy te is írtad, egy többlépcsős küzdelem.
- El kell jutni addig pontig, hogy meggyőzd saját magad, hogy életképes egy ilyen kenőrendszer, és igazán jó alternatívája a spraynek, még a kenőrendszer minden hátrányával is.
- Aki alkalmas a feladatra az megtervezi a saját rendszerét.
- Ha nem fullad érdektelenségbe, akkor meg is valósítja, beépítve azt a motorba.
- Itt jön az amit te is feszegettél, hogy bizony be kell tudni állítani, közben folyamatosan elhárítani az ordas hibákat, és nem elveszíteni a fonalat, hogy van értelme, nem feladva az esetleges elénk gördülő nehézségéket.
- A legkeményebb pedig! Béken hagyni, ha működik, és nem buzerálni, hogy hátha jobb lesz, ha...
-Non plusz ultra: állni a savazásokat azokkal szemben akik nem használnak ilyen rendszert, főleg akkor mikor túra közben valami bagatell dolog miatt valami "elszáll" és kell egy kicsit babrálni.

Èn a harmadik motoromba installált 3. rendszer beépítésénél is pont ugyan annyit káromkodtam, mint az elsőnél, és szívtam végig az összes hibát, bakit amit csak el lehet követni...becsíptem a csövet-nem folyt, nem volt tömör a rendszer- másnapra lerántotta a csőben levő olajat, és ott állt a gép alatt, sokat adagolt, nem jött semmi...ez egy ilyen műfaj! Aki azt hiszi, hogy minden az ölébe hull, az nagyot tud csalódni, nagyot fog pofára esni...
Mol castrol jó mind a kettő. De a repsolt meg az elfet a bárdi ajándékba adta. Nem is értem miért ajándékba
"Ami a csepegtetések közötti időintervallumot illeti, szerintem leginkább azon múlik, melyik rendszer mennyire hatékony, és milyen olajat használ. Ha a csepp fele a földön végzi, az például máris a duplájára növeli az adott rendszer kenőanyag igényét."

Ez csak az egyik oldala, nem mindegy, hogy mekkora rendszer ellenállása, milyen magasan helyezed el a tartályt, mennyi folyadék van benne, milyen hőmérséklet...de leginkább, hogy kinek mi az elég a sok és a kevés. Mivel az egész dolog igen szubjektív, és láncon megmaradó kenőanyag mennyiség eléggé nehezen mérhető.

"Ami a Mccoi-t illeti, tök jó, hogy sokkal jobban képben vagy,...."

2009-ben vettem 2 másik sráccal az első szettet, meg utána következő pár évben még vagy fél tucatot. Az egyik "programozó stick"-et is vett hozzá, így teljesen bele lehetett mélyedni opciókba, a beállítások világába...akkoriban csináltam jó pár képekkel teli doksit az inhalálásról, programozási opciókról...mi is a net segítségével ferdítettük le a német doksit...

"...Én azt mondtam, a SAJÁT igényeimhez tudok szabni egy saját vezérlőt, és így nekem sokkal jobban tetszik egy saját kütyü építési lehetősége..."

Csak azért feszengek itt, hogy sokkal egyszerűbb már egy majd 10 éve funkcionáló rendszert megismerve kifejleszteni a sajátod, főleg azért mert nem kell feltalálnod újra a meleg-vizet, amit sorban sokan csinálnak...ha már ennyire a saját terveid szeretnéd pátyolgatni.

"Én pl. nem gondoltam rá így elsőre, hogy nagyobb sebességnél érdemes gyakrabban csepegtetni,..."

Itt van egy régi slide show képekben, lefordítva rajta a funkciók-opciók pirossal magyarra...
No, azt pont nem használtam még. Nekem Mol, Castrol volt rajta régebben, de azok úgy rátapadtak, hogy még a brigéciol is alig szedte le, nemhogy a gumira került volna.
Most az idei takarítás után Yamaha spray-t fújtam rá, jónak tűnik így 300km távlatából mosás után, de ez nem sok tapasztalat még. A gumim mindenesetre 100%-osan kenőanyag mentes még.
Pedig ezt most kivételesen hideg láncra kentem, mosás után...
Repsol
Telefon számom az adatlapomon. Szívesen látlak bármikor!
Ha Mánfa felé visz az utam akkor beugrom hozzád! :) Egyébként ez is hótt eke fapad- tartállyal egybeépített pumpa kis potival ami 9 fokozatban állítja a nyitás idejét
innen egy cső le bele az ecsetbe
Ennyi.. Épp ez a bosszantó hogy mi a faxé nem működik úgy ahogy elképzeltem?
A spray a gumira? Na ne kábíts... Milyen sprayt használsz, WD40-et?
más olajat nem próbálsz meg?

Én sprayzek mert én is félek hogy a gumira megy az olajból nagy tempó miatt

pedig a spray simán felmászik a gumira, hiába hagyom száradni rajta 1-2 napot is...
Gyere el Komlóra hozzám ha a Mecsekben jársz és megmutatom az enyémet. Megígérem, nem fogom előtte sem lemosni, sem letörölni a gépet. Egy éve megy a fapados hibàtlanul! Kizárólag a tűkkel kisérleteztem lefelé és kitapasztaltam mi a minimum ami kell. Szeretném felhívni a nagyérdemű figyelmét hogy kisebb tű nemcsak kisebb csepszámot, hanem kisebb csepptérfogatot is jelent!
Nekem az első lánckerék után a lengővilla előtt a lánc belsejére csepegtet. Egy kis ecset van rajta gyárilag ebbe nyomja majd ez ér a lánchoz néha, és így keni. Elméletileg..
Szerintem az SV láncvédője hosszabb és közelebb lehet a lánchoz vagy a felni és a lánc helyzete más,mert tökig levéve is csíkoz ha meg kikacsolom minek van fenn,
Szerintem rossz helyre csepegtetsz. Nekem a fix cseppszámú, fapados, gravitációs a lánc felső felén cseppent a kis lánckerék előtt ~20 centivel és így működik egy éve tökéletesen. Gumin semmi nincs, lánc egyenletesen, vékonyan olajos. Nincs szivattyú, nincs pumpa, cseppen az magától is szépen.
Adj neki kevesebb olajat! Nem kell tocsogjon, hozzaersz a gorgohoz es vekonyan szurkes lesz a kezed. Az sv lanccat nagy takaritas utan atf olajjal szoktam egy fecskendovrl osszekenni, nem torlom le de ramegy 60ml kb es nem megy a kerekre, pedig tocsog az olajtol. 500kmig simanbrajta van az az olaj es nem setatempoban motorozok
Vedd má könnyedebben me Csernus fog túlórázni veled.

Nálam 2 rendszer is van,mind teliveri a gumit is.
Relax van és gondolkodás.
Első körben a scott melegebb éghajlatos olaját fogom letesztelni.
Az szerintem normál hőfokon sűrűbb ergo talán nem folyik annyira.
Én éppen ezért vacakolok a rendszeremmel. A teljes kontroll végett. Csak városi sebességeknél csepeg túl sok/kevés? Meg tudom oldani. Hidegben csepeg túl kevés? Meg tudom oldani. Esőben nagy sebességnél csepeg túl kevés? Meg tudom oldani. Mégpedig úgy tudom ezeket megoldani, hogy közben nem rontom el, ami már egyszer jó volt, és végeredményben olyan rendszerem lesz, ami alkalmazkodik a körülményekhez.
Túlkomplikálom? Lehet. De ha a végeredmény jó lesz, akkor nagyon megérte.
És ez a fos ráadásul nincs is túl bonyolítva...
Szerintem jó dolog ez a láncolajzó- már ha találok ehgy rendesen működő megoldást!
Amúgy darál a lánc úgy mint az állat nekem, a görgők tük9ör fényesek- a kerék ganés...
Mint mondtam Neked, amikor meg mosás után szivaccsal meg váltó olajjal vékonyan végig töröltem a láncot elkussolt, mire mentem vele 250 km-t meg úgy telibe baxta a hátsó kereket, hogy a lánckerék felöli oldalon a futó felülete kb3 centi szélességben olajos volt, fostma is mikor megláttam.
Szóval még játszok vele kicsit meg kipróbálom a Stihl lánc helyett a 10w-40 toal motor olajat amit stihlfűrészes kolléga ajánlott, ha nem műkszik- akkor fejáttervezés, ha ez sem akkor rendszer csere.
Vagy felgyújtom az egészet a picsába.

Szal jó dolog ez a láncolajzó csak az a dühítő hogy pl megvesz az ember egy kurta drága jónak mondott rendszert (PD oiler) beszerelem, aztán baszik működni....
Mert ugye alá írom én hogy játsszunk az idővel én ezt könnyen meg is teszem a potival de ez sehogy nem akar össze állni bassza meg...
És ez a mocsok dühítő- kb mintha megvennék egy motort minden működik rajta csak nem lehet beindítani de ha megy akkor sem rendesen...
A túlkombinált, túlbonyolított, túlmisztifikált és túlzásba vitt hókuszpókusz olajozási elméletekről pedig Albert Einstein gondolata jut eszembe: "Minden probléma teljesen megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."
Hosszabb állás után a pár csepp olaj azért van a motorom alatt, mert a lánckerék dekni belső felületébe gyárilag bele van ragasztva egy szivacs. Ez minden bizonnyal kap a láncról apró cseppeket, mely a beszabályozási idő alatt (0,9-es tűvel kezdtem és haladtam a vékonyabbak felé) a kezdeti túladagolás miatt is olajos lett. Lehet ha kiszedném, nem húzódna ki belőle álláskor az a kis felesleg amit picit szándékosan túladagolok.