Amit tud:
vezérli a mágnesszelepet amit rákötsz. Ehhez 2 potméter van rajta. Az egyik a mágnesszelep nyitási idejét, a másik nyitások közti időt állítja.
Van lehetőség "eső kapcsoló" beiktatására. Ez annyit tud, hogy a beállítót időt kb. felezi ha aktív.
van rajt egy tiltás kapcsoló rész ami szabadon használható. PL amikor jár a motor és üresben van akkor tiltja az olajozást. Ezzel megakadályozandó a piros lámpánál vagy szeríz közbeni olajtócsát a motor alatt.
Nekem bevált! Nem olyan profi mint a Mccoi, de szerintem elegendő a tudása. Ezt kaptam anno leírásként:
Közel három év fórum és egyéb más olvasgatás után bátran ki merem jelenteni nálam jobban senki nem ért a láncolajozóhoz.
Kezdem is az első motorra,igaz még tartályom nincs.Az arany középutat választom,nem akarom túl "bonyolítani"
Látom belemerültetek a láncolajozó témában. Én tettem a motoromba és csak ajánlani tudom aki ilyesmibe gondolkozik. Nekem megérte. Ami a legjobban kárpótól, az az hogy tényleg 2 perc a lánc karbantartására fordítandó idő. Nem kell a zsíros trutyit vakargatni a lánckerék házból és sehonnan. Ha valakit építeni szeretne, és mágnesszelepre lenne szüksége akkor nekem van egy fölösleges ami eladó. Illetve van egy pesti srác aki vezérlő elektronkát készít az olajozóhoz baráti áron. Én ezt használom, nagyon elégedett vagyok vele, ha valakit érdekel ilyen lehetőség szívesen megadom az illető elérhetőségét. Nem a reklám helye akart lenni- semmi hasznom nincs belőle. Csak segíteni próbáltam másoknak akit érdekel a téma.
Te gyártottál cseppleválasztó edényt is a kartergáz visszavezető csőbe, hogy a trutyi ne menjen a légszűrő elé. Az sem egy hülyeség. Majd ha egyszer nagyon ráérek lehet hogy beleásom magam. ;)
Bár szembe megy a régi ökölszabályokkal, de ez a tapasztalat, hogy kb 30 Ezer km alatt elkopik a kislánckerék, és ezt ilyenkor illik cserélni.
Mivel a legtöbb motoron ca 3:1 az áttétel a szekunder hajtásnál, így könnyen belátható, hogy nagy lánckerék, az harmad annyit "dolgozik", ezért az többet elmegy.
Mivel a lánc nem kopik, így nem nagyon van gond az új lánckerék beszerlése után, hiszen az elözön is csak fogak árkai nöttek meg , és ezzel a hajtás holjátéka, de az osztás felfekvö felöletek közöt maradt...
Nem mértem, de gondolom egy kopott lánc és egy cápafogas lánckeréknél, a nagyobb osztás miatt a Kapcsoládási pont feljebb is kerül, nagyobb rádiuszra a lánckeréken, ezért szerintem, teljesen más a "kopásképe" a két esetnek.
(Néha bele olvastam bocsánat a szóért, a kínlódásodba, és hogy próbáltátok megoldani a problémádat a olajozóval...de az amit feszegettem egy picit...nincs olyan oniverzális megoldás, ami minden helyzetben jó...mint írtam Laci alul csepegetetös esete egy GSX 1400-en pont nem müködne...ezért sajnos néha komprosszimot kell kötni, hogyha pl jön be egyik pozicióban az adagolás, át kell rakni máshova, még akkor is ha esetleg elsöre esztétikai problémák is felveödnek...Tasinak pl a lánckoptató felsö részén ken, de lehet a fogaskerék fogára kéne cseppenteni, vagy az oldalára (ha nincs pereme)...de nem akarok most ebbe belemenni, mert ennél többet már én Sem tudok ötletelni, meg annó szerinte, én is elmondtam a javaslataim, és ezek szerint nem hoztak megoldást...)
Én tőletek hallottam erről az olajozási lehetőségről. Sokat boncolgattátok, rengeteg infót szedtem be tőletek, melyet csak köszönni tudok. Ez alapján valósítottam meg a sajátomat magam módján. A nyilvános eszmecserének itt van a gyakorlati haszna. Köszönet érte nektek. A gipro és az olajozó a leghasznosabb kiegészítő a motoromon.
No én ebből én nem csináltam ekkora problemet, csak az ára tartott vissza a rendszernek meg a lsutaságom. Aztán megvettem a PDoilert, no azóta valahol lebegek a jó ez de mégsem közt valahol. ORhadt drága volt, ezért marad, rohadtul úgy érzem nem ken valahogy rendesen, de igazából végig mentem már rajta oda vissza max tényleg a kenése nem lehet egy jól kitalált darab. Sokat kísérletezni már nincs kedvem vele, marad így azt majd látom hogy hogy kopik a lánc. HA nem bír ki többet ez sem kb 45 ezernél akkor kireptetem a motorból de akkro sem fogom szidni a láncolajzót csak azt mondom hogy nekem nem jött be.
István!
Akkor ha jól értelmezem, a lánc maga fog elmenni 100 ezret? A hátsó fogaskerékkel együtt?
Az elsőt meg néha le kell cserélni menet közben?
"felválalva ezzel azt hogy nem nekem lesz igazam. Igazából a véleményem ellen dolgoztam minél inkább a tökéleteshez közeli végeredményre törekedtem "
Bocsánat, hogy csak kiragadok egy mondatod, de nem tudok elmenni mellette szó nélkül...
Dolgozni valami olyan témán ami szívügyed elszántsággal, manapság már az is ritkaságba megy, hiszen "kiszolgálnak" minket...de ahhoz kell igazán lélekjelenlét, hogy olyan dolgon munkálkodj, amiben nem "hiszel"!
"Parázs vitákhoz már nincs kedvem..."
Normális vitaparnerekkel szerintem nincs jobb lehetöség, az ismeretek fejlesztésére. Sajnos kevés ismerettel is belebonyolódnak a szent meggyözödésük mellett a vitába jópáran...ezzel nem is lenne gond, ha levonná mindenki a konzekvenciákat, és felhasználná az másik fél meggyözö érveit saját fejlödése javára, de legtöbbször, szörszálhasogatásba, és személyeskedésbe torkolik (ha már nem tudom megfogni viatpartnert a nemlétezö tapasztalataimmal, akkor kértkedek az övében)...ezzel a legnagyobb probléma, hogy kiesik a fókuszból a valós probléma.
Milyen furcsa, a másik javát akarod, mégis (szinte) mindig negatív megitélés...
Az önmeggyőzés sem volt egyszerű nálam, mert először úgy formáltam véleményt, hogy inkább azoknak hittem akik csak beszéltek róla "összekeni a motort, mert a láncspray-t arra találták ki..." stb.
Hiteltelen viszont tapasztalat nélkül véleményt mondani bármiről is, ezért nem maradt más mint megépíteni, de akkor már olyat ami működik is, felválalva ezzel azt hogy nem nekem lesz igazam. Igazából a véleményem ellen dolgoztam minél inkább a tökéleteshez közeli végeredményre törekedtem és nem nyugodtam bele a "jóvanaz úgy" állapotba.
A parázs vitákhoz már nincs kedvem, sajnálom rá az időt, főleg azokkal akik csak gondolják a "valamit"... ha viszont segítség kell akkor viszont bárkinek szívesen. Közvetlenül utánam ketten építették meg, az egyik cimborának egyszerű dolga volt mert típuzazonos motorja van, a másiknak már nem és adódtak problémái, de megoldotta ügyesen. Mert van megoldás csak keresni kell, de ehhez nem feltétlenűl kellenek próbakörök, csak használni a motort ahogy eddig, legfeljebb rakni kell a dobozba egy spray-t, arra az esetre ha komolyabb beavatkozásra lenne szükség amit az út mellett körülményes megoldani.
Én sem az olajozó ellen beszélek, ha szükségem lenne rá én is csinálnék magamnak. Csak én ettől precizebben szeretem megoldani a dolgaimat, ami pontosan akkor és annyit ad amennyi kell és erre a pumpa vezérléssel alkalmasabb szerintem. Kb. mint az injektor vs. karburátor.
Atti 25-e ...............du 3 óra .................................................................... az hogy meg fujkálsz ? .. tehecséktelen vagy barátom .......... de tovább képzünk
Minden szavad igaz amit rólam irtál!
További forgószék fantazmagóriáknak semmi értelme, majd ha megmutatod a müködö rendszered, akkor kitárgyalhatjuk...addig csak képzelegsz.
Részemröl rendben van ha nem folytatunk "párbeszédet", nem vesztek vele semmit ahogy téged olvagatlak, söt...
Semmiféle rémálom. Elmondom hogy miért. Összeporszívóztam az információ morzsákat, mennyi időnként cseppent a kollégáké és hol cseppentsen a láncon. Eldöntöttem hogy az első lánckerék előtt, felső ág tetejére fog. Cél: legalább 30 mp idő két csepp között. Összeraktam és rátettem egy véradó tűt. Ráadtam a gyújtást: sok. Kisebb tű. Az is sok. Még kisebb. Kb. jó. Az volt a 0,9-es, sárga tű. Így használtam egy évig. Kicsit sok volt, de leszartam. A sok azt takarja, hogy voltak apró olajcseppek itt ott, leginkább a túradoboz alján, rendszámtáblán. Aztán idén szezon elején (mivel tudtam hogy a 0,9 -es tű kicsit sok, kb. 5 perc alatt kicseréltem egy 0,6-osra, mert sikerült szereznem. Ennyi volt a beszabályozás és a kezdetek "rémálma".
attól hogy te foglalkoztál olyan pumpákkal amik baromi nagynak tűnt a motorhoz, egyáltalán nem azt jelenti hogy csak olyan létezik, egyedül csak a szűklátókörűségedet bizonyítod. de befejeztem a veled való társalgást, mert már megint látatlanban megállapítod hogy a másik egy agyament hülye és te biztosan sokkal jobban értesz hozzá.
Szerintem tök fölösleges elmélkedned róla, ha nem vagy benne érdekelt, mert ugyanazokat a közhelyeket pufogtatod csak mind azok akik szintén SOHA nem építettek, és használtak ilyen rendszert...
A scottoil pont sima gravitációs...szerintem elég sok eredményes felhasználó van, és sufni rendszerek használóinak is igen jó arányban sikerült megtalálni a saját rendszerük "MUNKAPONTJÁT"mindenféle nehézség árán rendszerint kísérletezéssel- iterációval.
"egy perisztaltikus pumpával próbálkoznék"
Bármivel lehet...én adagolás technikával foglalkoztam majd 6 évig, volt körülöttem megannyi pumpa szivattyú precíziós rendszerek...de mikor odaraktam a motor mellé mind baromi nagynak tűnt már az elhelyezés szempontjából, és akkor még be sem volt csövezve kábelezve, vagy nem volt rajta még motor...kb fél évet agyaltam rajta az elhatározástól, még végül Mccoi lett az első rendszer...utána kb újabb fél év volt mire megterveztem hozzá a saját kiegészítőimet.
Lehet nem fogod elhinni, de legkeményebb dió a legtöbb esetben rácseppenteni az olajat a láncra, nem az hogy hogy jut el a fejtöl a tartályig.
A két cseppenés közti idő a nyitva tartási idő.
Ez elég "egyszerűnek" tűnik. Egy kérdés azért felmerül,a cseppenések számát vajon hogyan?
Kérhetném a gyártó elérhetőségét?
vezérli a mágnesszelepet amit rákötsz. Ehhez 2 potméter van rajta. Az egyik a mágnesszelep nyitási idejét, a másik nyitások közti időt állítja.
Van lehetőség "eső kapcsoló" beiktatására. Ez annyit tud, hogy a beállítót időt kb. felezi ha aktív.
van rajt egy tiltás kapcsoló rész ami szabadon használható. PL amikor jár a motor és üresben van akkor tiltja az olajozást. Ezzel megakadályozandó a piros lámpánál vagy szeríz közbeni olajtócsát a motor alatt.
Nekem bevált! Nem olyan profi mint a Mccoi, de szerintem elegendő a tudása. Ezt kaptam anno leírásként:
Kezdem is az első motorra,igaz még tartályom nincs.Az arany középutat választom,nem akarom túl "bonyolítani"
Látom belemerültetek a láncolajozó témában. Én tettem a motoromba és csak ajánlani tudom aki ilyesmibe gondolkozik. Nekem megérte. Ami a legjobban kárpótól, az az hogy tényleg 2 perc a lánc karbantartására fordítandó idő. Nem kell a zsíros trutyit vakargatni a lánckerék házból és sehonnan. Ha valakit építeni szeretne, és mágnesszelepre lenne szüksége akkor nekem van egy fölösleges ami eladó. Illetve van egy pesti srác aki vezérlő elektronkát készít az olajozóhoz baráti áron. Én ezt használom, nagyon elégedett vagyok vele, ha valakit érdekel ilyen lehetőség szívesen megadom az illető elérhetőségét. Nem a reklám helye akart lenni- semmi hasznom nincs belőle. Csak segíteni próbáltam másoknak akit érdekel a téma.
Mivel a legtöbb motoron ca 3:1 az áttétel a szekunder hajtásnál, így könnyen belátható, hogy nagy lánckerék, az harmad annyit "dolgozik", ezért az többet elmegy.
Mivel a lánc nem kopik, így nem nagyon van gond az új lánckerék beszerlése után, hiszen az elözön is csak fogak árkai nöttek meg , és ezzel a hajtás holjátéka, de az osztás felfekvö felöletek közöt maradt...
Nem mértem, de gondolom egy kopott lánc és egy cápafogas lánckeréknél, a nagyobb osztás miatt a Kapcsoládási pont feljebb is kerül, nagyobb rádiuszra a lánckeréken, ezért szerintem, teljesen más a "kopásképe" a két esetnek.
(Néha bele olvastam bocsánat a szóért, a kínlódásodba, és hogy próbáltátok megoldani a problémádat a olajozóval...de az amit feszegettem egy picit...nincs olyan oniverzális megoldás, ami minden helyzetben jó...mint írtam Laci alul csepegetetös esete egy GSX 1400-en pont nem müködne...ezért sajnos néha komprosszimot kell kötni, hogyha pl jön be egyik pozicióban az adagolás, át kell rakni máshova, még akkor is ha esetleg elsöre esztétikai problémák is felveödnek...Tasinak pl a lánckoptató felsö részén ken, de lehet a fogaskerék fogára kéne cseppenteni, vagy az oldalára (ha nincs pereme)...de nem akarok most ebbe belemenni, mert ennél többet már én Sem tudok ötletelni, meg annó szerinte, én is elmondtam a javaslataim, és ezek szerint nem hoztak megoldást...)
István!
Akkor ha jól értelmezem, a lánc maga fog elmenni 100 ezret? A hátsó fogaskerékkel együtt?
Az elsőt meg néha le kell cserélni menet közben?
Bocsánat, hogy csak kiragadok egy mondatod, de nem tudok elmenni mellette szó nélkül...
Dolgozni valami olyan témán ami szívügyed elszántsággal, manapság már az is ritkaságba megy, hiszen "kiszolgálnak" minket...de ahhoz kell igazán lélekjelenlét, hogy olyan dolgon munkálkodj, amiben nem "hiszel"!
"Parázs vitákhoz már nincs kedvem..."
Normális vitaparnerekkel szerintem nincs jobb lehetöség, az ismeretek fejlesztésére. Sajnos kevés ismerettel is belebonyolódnak a szent meggyözödésük mellett a vitába jópáran...ezzel nem is lenne gond, ha levonná mindenki a konzekvenciákat, és felhasználná az másik fél meggyözö érveit saját fejlödése javára, de legtöbbször, szörszálhasogatásba, és személyeskedésbe torkolik (ha már nem tudom megfogni viatpartnert a nemlétezö tapasztalataimmal, akkor kértkedek az övében)...ezzel a legnagyobb probléma, hogy kiesik a fókuszból a valós probléma.
Milyen furcsa, a másik javát akarod, mégis (szinte) mindig negatív megitélés...
Hiteltelen viszont tapasztalat nélkül véleményt mondani bármiről is, ezért nem maradt más mint megépíteni, de akkor már olyat ami működik is, felválalva ezzel azt hogy nem nekem lesz igazam. Igazából a véleményem ellen dolgoztam minél inkább a tökéleteshez közeli végeredményre törekedtem és nem nyugodtam bele a "jóvanaz úgy" állapotba.
A parázs vitákhoz már nincs kedvem, sajnálom rá az időt, főleg azokkal akik csak gondolják a "valamit"... ha viszont segítség kell akkor viszont bárkinek szívesen. Közvetlenül utánam ketten építették meg, az egyik cimborának egyszerű dolga volt mert típuzazonos motorja van, a másiknak már nem és adódtak problémái, de megoldotta ügyesen. Mert van megoldás csak keresni kell, de ehhez nem feltétlenűl kellenek próbakörök, csak használni a motort ahogy eddig, legfeljebb rakni kell a dobozba egy spray-t, arra az esetre ha komolyabb beavatkozásra lenne szükség amit az út mellett körülményes megoldani.
http://www.sportmotor.hu/motor...
Az E-system szerintem pumpás.
Minden szavad igaz amit rólam irtál!
További forgószék fantazmagóriáknak semmi értelme, majd ha megmutatod a müködö rendszered, akkor kitárgyalhatjuk...addig csak képzelegsz.
Részemröl rendben van ha nem folytatunk "párbeszédet", nem vesztek vele semmit ahogy téged olvagatlak, söt...
A scottoil pont sima gravitációs...szerintem elég sok eredményes felhasználó van, és sufni rendszerek használóinak is igen jó arányban sikerült megtalálni a saját rendszerük "MUNKAPONTJÁT"mindenféle nehézség árán rendszerint kísérletezéssel- iterációval.
"egy perisztaltikus pumpával próbálkoznék"
Bármivel lehet...én adagolás technikával foglalkoztam majd 6 évig, volt körülöttem megannyi pumpa szivattyú precíziós rendszerek...de mikor odaraktam a motor mellé mind baromi nagynak tűnt már az elhelyezés szempontjából, és akkor még be sem volt csövezve kábelezve, vagy nem volt rajta még motor...kb fél évet agyaltam rajta az elhatározástól, még végül Mccoi lett az első rendszer...utána kb újabb fél év volt mire megterveztem hozzá a saját kiegészítőimet.
Lehet nem fogod elhinni, de legkeményebb dió a legtöbb esetben rácseppenteni az olajat a láncra, nem az hogy hogy jut el a fejtöl a tartályig.