Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem a Repsol jól teljesített. A Castrol-t inkább hagyjuk...
Sztem ez a legjobb. Használtam már Valvoline-t, Motul-t, Repsol-t, de a MOL jött be a legjobban...
Sziasztok
Suzuki gsx650f-be milyen olajat ajánlotok?
10w-40-es kell könyv szerint.
Castrol Act evo x-tra 10w-40
Castrol power racing 10w-40
Repsol sport 10w-40
Ezeket néztem.
Üdv!
AM6 minareli blokkba(álló,vizes,6 gangos) mennyi és milyen váltóolajat raknátok?
kössz!
Én dot 5,1-et tennék bele
ártani nem fog neki de mivel kinai csoda én biztos lecserélném,nyáron meg sem várnám egy picivel előbb cserélném a nagy hő igénybe vétel miatt ,én a pitbe 3 hetente cserélem nyáron de megyek vele elég sokat, de ha ezt olvastad biztos olyanok írták akik utána jártak
robogoknal tenyleg kell a 2000km-enkenti olajcsere? Meg nem volt robogom, igy nem tudom.

Tobb forumon olvastam, h ez ajanlott.

2010es kymco agility 125 (4T) a peldany, amirol szo van

kossz a valaszt elore is :)
sziasztok az lenne a kérdésem hogy vettem egy cr 125-öt 93-as évjáratút. Milyen váltóolajat rakjak bele? milyen láncspray-t és a légszűrőt mivel fujjam? illetve azt benzinbe kell mosni ugye? a választ előre is köszönöm.
teljesen jó ha előtte is glikol alapú volt benne.
http://www.mol.hu/autoapolas/M...


ezt a fékolajat öntöttem az R6-ba. szerintetek jó vagy csere?
Azt hogy a castrol szar azt nem mondanám, mondjuk az általánosítás nem igazán helyénvaló, inkább azt hogy egy-egy olaj belőle főleg autóknál és főleg pl a régi 10w40 magnatec nem igazán jött be az ismerőseimnek, persze az autójuk nem ment tönkere, de más olajjal valahogy jobban muzsikált.
A castrolnak is vannak jó olajai, ilyen pl a power1 racing 2t is,
és az edge sorozatból (autó) a már újabb olajok, vagy az FST sorozat ezek nyilván a legújabb fejlesztések és már olyan teljesítményszinteket tudnak amik már komoly elvárások egy olajtól. A 4t motorolajairól nincs tapasztalatom.
Visszatérve személygépjármű olajokra van több komoly szakmai tapasztalattal rendelkező autószerelő ismerősöm, szedtek már szét pár motort, olyanokat is amiket castrollal használtak, ők nem igazán vannak elájulva a castroltól.
Persze ez alapján nem lehet általánosítani, de szerintem sok esetben a markezing nagyobb mint a tartalom szerintem, habár ez akár más olajoknál is előfordulhat....
de ez az én véleményem.
ez így van. ha te attól vagy nyugodt h mindenből a legjobbat akarod megadni a gépnek akkor tedd azt. ártani semmiképpen nem ártasz vele. (legalábbis általában nem) inkább ez mint a mindent olcsón mindegy hogyan hozzáállás. a következő tulaj is jobban fog örülni.
de ez marketingolaj kicsit erős :) mivel nem ismerjük egymást nem tudom mivel foglalkozol. azt sem tudom h hány olyan motorblokkot szedtél szét ami jelentős ideig üzemelt castrol olajjal és mérted meg utána az alkatrészeket. nekem vannak tapasztalataim. makulátlan motorvédelmet ad. mind tisztaságban mind kopásban. persze ehhez kell a megfelelő olaj ami elő van írva és rendszeres előírt karbantartás. szóval lehet róla sok mindent mondani de azt h rossz azt én egyértelműen cáfolnám. de ha van más tapasztalatod akkor tényleg érdekel.
Ja, ezt már leírták...
Nem a tömítéseket bántja....a fém alkatrészeket eszegeti a GL5.... ....
Végülis valahol igazad olyan szempontból hogy akár az árban jobb olajok is megfelelnek az adott specifikációnak és valóban nem minden esetben a drágább a jobb minőségű, sőt... (lásd pl a részben "marketingolaj" castrol), De én mondjuk kicsit "fanatikus" vagyok ezen a téren, általában számomra a lehetőségeknek megfelelően csak a legjobb megoldás létezik ha az autóimról, motorokról egyéb közlekedési eszközeimről van szó... persze sokszor nem tudhatja az ember hogy mi a legjobb.....
Persze ez az én véleményem.
szerintem meg nem az a spórolás ha betartod a gyári előírásokat. tehetsz bele magasabb specifikációval rendelkező olajat de mivel lesz jobb? a kenés élettartamra tervezik nem az első 10-20 e km-re. tehát ha a gyári előírást követed akkor azzal meg is adtad az adott egységnek a a lehető legjobbat. attól h drágábbat teszel bele nem lesz hosszabb életű. én nem akarom megmondani ki mire költse a pénzét csak 2x 3x annyiért venni bele olajat egy olyan specifikációval ami teljesen felesleges szerintem pénzkidobás.
písz
B-Kingen? jaaahhh... ha az nem dobta le, akkor az enyém tuti nem fogja köszönöm!
az általam használt láncsprayk közül a legjobb. Jó választás, én a B-Kingen használtam.
véleményt erröl a spayről. Tényleg nem volt jó választás?
Szerintem meg ezeken nem érdemes spórolni, hosszú távon kifizetődik a jó olaj, amúgy se minden héten vesz az ember a kardánba olajat, meg ha jól tudom 10000km-enként azt is cserélni kell valahol elő van írva... akkor meg a többi is el lesz használva 1x....
Mindenkinek köszönöm szépen!
Atesz
igen, tgk-nál általában gl5van bár ez sem mindig igaz de a leggyakoribb dolog a hajtóműveknél pl ha van benne bármilyen színesfém alkatrész abba nem jó semmilyen gl5 olaj, mert színesfém korróziót okoz (persze itt is vannak kivételek). ha egyszerre tudja a gl4/5-öt akkor jó. csak azért írtam mert én is azt gondolom h jó bele az a xado olaj de feleslegesen drága. 2 deci olajért kifizetni ennyi pénzt?akármelyik autósboltban lehet kapni ilyen specifikációjú hajtóműolajat 1500ft/l ár körül, ami jó bele.
Mármint a kardánba hátra....
Az hogy gl 3/4/5 az azt jelenti hogy visszafele is kompaktibilis , nem bántja a régebb fajta tömítéseket....
Amúgy ez tán az egyik legjobb nagy teljesítményű váltóolaj amivel eddig találkoztam.
Haver dragstarjához is tökéletes lett....
Nem néztem a manual-ját, de 2004-ig még 4-es lenne?.....persze nem lehetetlen csak már 98-tól szinte minden autó aminek csendesített váltó-diffije (tgk) van GL5-ös..... .....akkor a motorok nem fejlődnek olyan gyorsan...