Sziasztok
Suzuki gsx650f-be milyen olajat ajánlotok?
10w-40-es kell könyv szerint.
Castrol Act evo x-tra 10w-40
Castrol power racing 10w-40
Repsol sport 10w-40
Ezeket néztem.
ártani nem fog neki de mivel kinai csoda én biztos lecserélném,nyáron meg sem várnám egy picivel előbb cserélném a nagy hő igénybe vétel miatt ,én a pitbe 3 hetente cserélem nyáron de megyek vele elég sokat, de ha ezt olvastad biztos olyanok írták akik utána jártak
sziasztok az lenne a kérdésem hogy vettem egy cr 125-öt 93-as évjáratút. Milyen váltóolajat rakjak bele? milyen láncspray-t és a légszűrőt mivel fujjam? illetve azt benzinbe kell mosni ugye? a választ előre is köszönöm.
Azt hogy a castrol szar azt nem mondanám, mondjuk az általánosítás nem igazán helyénvaló, inkább azt hogy egy-egy olaj belőle főleg autóknál és főleg pl a régi 10w40 magnatec nem igazán jött be az ismerőseimnek, persze az autójuk nem ment tönkere, de más olajjal valahogy jobban muzsikált.
A castrolnak is vannak jó olajai, ilyen pl a power1 racing 2t is,
és az edge sorozatból (autó) a már újabb olajok, vagy az FST sorozat ezek nyilván a legújabb fejlesztések és már olyan teljesítményszinteket tudnak amik már komoly elvárások egy olajtól. A 4t motorolajairól nincs tapasztalatom.
Visszatérve személygépjármű olajokra van több komoly szakmai tapasztalattal rendelkező autószerelő ismerősöm, szedtek már szét pár motort, olyanokat is amiket castrollal használtak, ők nem igazán vannak elájulva a castroltól.
Persze ez alapján nem lehet általánosítani, de szerintem sok esetben a markezing nagyobb mint a tartalom szerintem, habár ez akár más olajoknál is előfordulhat....
de ez az én véleményem.
ez így van. ha te attól vagy nyugodt h mindenből a legjobbat akarod megadni a gépnek akkor tedd azt. ártani semmiképpen nem ártasz vele. (legalábbis általában nem) inkább ez mint a mindent olcsón mindegy hogyan hozzáállás. a következő tulaj is jobban fog örülni.
de ez marketingolaj kicsit erős :) mivel nem ismerjük egymást nem tudom mivel foglalkozol. azt sem tudom h hány olyan motorblokkot szedtél szét ami jelentős ideig üzemelt castrol olajjal és mérted meg utána az alkatrészeket. nekem vannak tapasztalataim. makulátlan motorvédelmet ad. mind tisztaságban mind kopásban. persze ehhez kell a megfelelő olaj ami elő van írva és rendszeres előírt karbantartás. szóval lehet róla sok mindent mondani de azt h rossz azt én egyértelműen cáfolnám. de ha van más tapasztalatod akkor tényleg érdekel.
Végülis valahol igazad olyan szempontból hogy akár az árban jobb olajok is megfelelnek az adott specifikációnak és valóban nem minden esetben a drágább a jobb minőségű, sőt... (lásd pl a részben "marketingolaj" castrol), De én mondjuk kicsit "fanatikus" vagyok ezen a téren, általában számomra a lehetőségeknek megfelelően csak a legjobb megoldás létezik ha az autóimról, motorokról egyéb közlekedési eszközeimről van szó... persze sokszor nem tudhatja az ember hogy mi a legjobb.....
Persze ez az én véleményem.
szerintem meg nem az a spórolás ha betartod a gyári előírásokat. tehetsz bele magasabb specifikációval rendelkező olajat de mivel lesz jobb? a kenés élettartamra tervezik nem az első 10-20 e km-re. tehát ha a gyári előírást követed akkor azzal meg is adtad az adott egységnek a a lehető legjobbat. attól h drágábbat teszel bele nem lesz hosszabb életű. én nem akarom megmondani ki mire költse a pénzét csak 2x 3x annyiért venni bele olajat egy olyan specifikációval ami teljesen felesleges szerintem pénzkidobás.
písz
Szerintem meg ezeken nem érdemes spórolni, hosszú távon kifizetődik a jó olaj, amúgy se minden héten vesz az ember a kardánba olajat, meg ha jól tudom 10000km-enként azt is cserélni kell valahol elő van írva... akkor meg a többi is el lesz használva 1x....
igen, tgk-nál általában gl5van bár ez sem mindig igaz de a leggyakoribb dolog a hajtóműveknél pl ha van benne bármilyen színesfém alkatrész abba nem jó semmilyen gl5 olaj, mert színesfém korróziót okoz (persze itt is vannak kivételek). ha egyszerre tudja a gl4/5-öt akkor jó. csak azért írtam mert én is azt gondolom h jó bele az a xado olaj de feleslegesen drága. 2 deci olajért kifizetni ennyi pénzt?akármelyik autósboltban lehet kapni ilyen specifikációjú hajtóműolajat 1500ft/l ár körül, ami jó bele.
Az hogy gl 3/4/5 az azt jelenti hogy visszafele is kompaktibilis , nem bántja a régebb fajta tömítéseket....
Amúgy ez tán az egyik legjobb nagy teljesítményű váltóolaj amivel eddig találkoztam.
Haver dragstarjához is tökéletes lett....
Nem néztem a manual-ját, de 2004-ig még 4-es lenne?.....persze nem lehetetlen csak már 98-tól szinte minden autó aminek csendesített váltó-diffije (tgk) van GL5-ös..... .....akkor a motorok nem fejlődnek olyan gyorsan...
Suzuki gsx650f-be milyen olajat ajánlotok?
10w-40-es kell könyv szerint.
Castrol Act evo x-tra 10w-40
Castrol power racing 10w-40
Repsol sport 10w-40
Ezeket néztem.
AM6 minareli blokkba(álló,vizes,6 gangos) mennyi és milyen váltóolajat raknátok?
kössz!
Tobb forumon olvastam, h ez ajanlott.
2010es kymco agility 125 (4T) a peldany, amirol szo van
kossz a valaszt elore is :)
ezt a fékolajat öntöttem az R6-ba. szerintetek jó vagy csere?
A castrolnak is vannak jó olajai, ilyen pl a power1 racing 2t is,
és az edge sorozatból (autó) a már újabb olajok, vagy az FST sorozat ezek nyilván a legújabb fejlesztések és már olyan teljesítményszinteket tudnak amik már komoly elvárások egy olajtól. A 4t motorolajairól nincs tapasztalatom.
Visszatérve személygépjármű olajokra van több komoly szakmai tapasztalattal rendelkező autószerelő ismerősöm, szedtek már szét pár motort, olyanokat is amiket castrollal használtak, ők nem igazán vannak elájulva a castroltól.
Persze ez alapján nem lehet általánosítani, de szerintem sok esetben a markezing nagyobb mint a tartalom szerintem, habár ez akár más olajoknál is előfordulhat....
de ez az én véleményem.
de ez marketingolaj kicsit erős :) mivel nem ismerjük egymást nem tudom mivel foglalkozol. azt sem tudom h hány olyan motorblokkot szedtél szét ami jelentős ideig üzemelt castrol olajjal és mérted meg utána az alkatrészeket. nekem vannak tapasztalataim. makulátlan motorvédelmet ad. mind tisztaságban mind kopásban. persze ehhez kell a megfelelő olaj ami elő van írva és rendszeres előírt karbantartás. szóval lehet róla sok mindent mondani de azt h rossz azt én egyértelműen cáfolnám. de ha van más tapasztalatod akkor tényleg érdekel.
Persze ez az én véleményem.
písz
Atesz
Amúgy ez tán az egyik legjobb nagy teljesítményű váltóolaj amivel eddig találkoztam.
Haver dragstarjához is tökéletes lett....