Nekem is az volt előírva a szuzukinál a yamahánál és a cr-nél is, először Motul 10w40 expert-et raktam bele de ez az 5w40 300v sokkal jobb volt bele, nem beszélve erről a liqui moly-ról amiből a 2t olajat is használok..... persze motul 300v 4t -ből létezik 10w40-is, de ha összehasonlítod például a 2 olaj műszaki adatlapját, akkor az 5w40-nek jobbak a paraméterei,
De ha motul akkor ha 10w40, ha 5w40 -- a !300v !double ester! a nyerő, hisz ez a csúcstermékük, amit az ára is tükröz.
A lényeg hogy a meleg oldali viszkozitás az 5w40 -nél szintén 40-es
Elvileg meg 100 fokon(melegen) ugyanolyan "vastag" a 2 olaj. A hideg oldali viszkozitás meg kisebb--indításnál előbb átkeni a váltót vagy a motort, főleg a hidegebb időben nem dermed úgy le, de ebbe most ne menjünk bele.....
A lényeg hogy szerintem nyugodtan beleteheted, legalábbis ez a saját tapasztalatom.
Esetleg ha motult nehéz lenne beszerezned akkor ez is nagyon jó (ha nem jobb tán) a váltóba: Liqui Moly Racing Synth 4T 5W-40 -- http://www.liqui-moly.de/liqui...
ilyet elvileg az unix-nál is tudsz szerezni, pláne meg ha valamelyik autószerelő ismerősödnek van kedvezménye...
Persze a letörött fogakat nem növeszti vissza , csak egyszerűen jó formában lesz tőle a motor, de nekem az autónál is bizonyított, viszont azt elfelejtik sokan hogy ez is zömmel a baj megelőzésére van, nem képes csodát tenni azzal ami már szarráment, de "kisebb" gondokat viszont orvosolhat....
hali a xadot már régóta használom és nagyon jó!sokan nem ismerik vagy meg se akarják ismerni,xyzmotor007 igaza van,de azért ne esünk a ló túloldalára nagy! csodákra ez sem képes,de ha időben kezdi az ember, rendesen megtolja a gép élettartamát,nekem csak jó tapasztalatom van róla
hali tegyél a váltóolajodba egy feltöltésbe fél tubus ilyet(a köv olajcserénél meg a következő felet, aztán így tovább): http://www.webautoshop.hu/id/0...
ez hasonlóan műkszik mint a metabond ami szintén jó, csak szerintem ez sokkal jobb...
nekem ezzel megszűnt az rm250-ben a fémreszelék, aztán tettünk ktm-be yz-be és most a cr250 be, hasonlóan jó hatással lett ezekre is...
Olajat is érdemes eleve jót tenni, a kettő együtt fasza nagyon,
nekem a Motul 300v 5w40 double ester 4t(az amelyiken egy gyorsasági és egy terepmoci is van egyszerre a flakonon) + ez a xado mechanikus váltó adalék nagyon bevált...
Biztos, hogy alu?....mágnessel nézegesd meg mert a fogaskerekekből, csapágyakból néha olajtól függően képződik némi reszelék.....az alu viszont nagyobb bajra utalhat...
forumban azt mondták, hogy szét szedés lesz a vége a dolognak. nem szabad alu darabnak lenni-e az olajban...ezt én is sejtettem.
ki kell deríteni az okát minél előbb.
De köszönöm a választ az olajjal kapcsolatban!
Egy kérdésem volna hátha tudtok segíteni ,Metabondot motorba lehet tenni. Olvastam pár fórumot és azt írták hogy nem bassza szét a kuplungot Ja speed motorrol van szó.
üdv
a fém az olajban semmilyen körülmények között nem üzemszerű de, hogy honnan jött azt így nehéz megmondani. valamit ledarált a váltó. szét kell szedni és megnézni. olajból jó bele a sima motorba való motorolaj de ha kapsz váltóba valót akkor célszerűbb azt használni mert annak az adalékcsomagja a váltóra van optimalizálva. hosszú távon jobb.
valamennyi fémreszelék "normális" ami a csavar mágnesén összegyűlik.
A váltóba pedig bármilyen 4ütemű motorkerékpár olajat beletehetsz hisz van bennük kuplung csúszásgátló adalék, amit megveszel 10W40 10W30-as 2t váltóolajat az ugyan az mint a motorolaj csak drágábban.
Sziasztok!
Fontos kérdésem lenne...mért van az, hogy leengedtem a motorból olajat és van benne hát nem mondom, hogy sok, de van benne rendesen apró aluminuium darabkák. Ez mitől van? (2T verseny enduroról van szó)
Illetve milyen olaj kellene a váltóműbe inkább? Repsol 10W40 transmisiones vagy Repsol 10W40 sintético?
Az eladó srác ma igen csak földhöz vert a mondókájával...inkább a ti véleményetekre vagyok kíváncsi, mert szerintem nincs ő tisztába a dolgokkal.
Tud valaki komoly összehasonlító tesztről a láncok közt? Végeztt valamelyik ujság ilyen tesztelést. Mielött meghajtó láncot veszek, szeretnék tájékozódni, hogy ne a márkanevet (főleg ne az "aranyozott" felület kezelést), hanem a minőséget fizessem meg.
Amúgy 520-as láncot keresek...
De ha motul akkor ha 10w40, ha 5w40 -- a !300v !double ester! a nyerő, hisz ez a csúcstermékük, amit az ára is tükröz.
A lényeg hogy a meleg oldali viszkozitás az 5w40 -nél szintén 40-es
Elvileg meg 100 fokon(melegen) ugyanolyan "vastag" a 2 olaj. A hideg oldali viszkozitás meg kisebb--indításnál előbb átkeni a váltót vagy a motort, főleg a hidegebb időben nem dermed úgy le, de ebbe most ne menjünk bele.....
A lényeg hogy szerintem nyugodtan beleteheted, legalábbis ez a saját tapasztalatom.
http://www.liqui-moly.de/liqui...
ilyet elvileg az unix-nál is tudsz szerezni, pláne meg ha valamelyik autószerelő ismerősödnek van kedvezménye...
http://www.webautoshop.hu/id/0...
ez hasonlóan műkszik mint a metabond ami szintén jó, csak szerintem ez sokkal jobb...
nekem ezzel megszűnt az rm250-ben a fémreszelék, aztán tettünk ktm-be yz-be és most a cr250 be, hasonlóan jó hatással lett ezekre is...
Olajat is érdemes eleve jót tenni, a kettő együtt fasza nagyon,
nekem a Motul 300v 5w40 double ester 4t(az amelyiken egy gyorsasági és egy terepmoci is van egyszerre a flakonon) + ez a xado mechanikus váltó adalék nagyon bevált...
ki kell deríteni az okát minél előbb.
De köszönöm a választ az olajjal kapcsolatban!
a fém az olajban semmilyen körülmények között nem üzemszerű de, hogy honnan jött azt így nehéz megmondani. valamit ledarált a váltó. szét kell szedni és megnézni. olajból jó bele a sima motorba való motorolaj de ha kapsz váltóba valót akkor célszerűbb azt használni mert annak az adalékcsomagja a váltóra van optimalizálva. hosszú távon jobb.
A váltóba pedig bármilyen 4ütemű motorkerékpár olajat beletehetsz hisz van bennük kuplung csúszásgátló adalék, amit megveszel 10W40 10W30-as 2t váltóolajat az ugyan az mint a motorolaj csak drágábban.
Fontos kérdésem lenne...mért van az, hogy leengedtem a motorból olajat és van benne hát nem mondom, hogy sok, de van benne rendesen apró aluminuium darabkák. Ez mitől van? (2T verseny enduroról van szó)
Illetve milyen olaj kellene a váltóműbe inkább? Repsol 10W40 transmisiones vagy Repsol 10W40 sintético?
Az eladó srác ma igen csak földhöz vert a mondókájával...inkább a ti véleményetekre vagyok kíváncsi, mert szerintem nincs ő tisztába a dolgokkal.
Az arany színű nem sima felületkezelt, nem fog lejönni :)
Amúgy 520-as láncot keresek...
köszi.
úgy jobban kijön.
majd írsz ha aktuális.