Lánctisztító spray-t még nem használtam, és az a kérdés merült fel bennem ezzel kapcsolatban, hogy hova lesz a dzsuva?
Petróleumos mosásnál van annyi lötty (petró), hogy kiöblíti, a végén kiöntöm a petróleummal, addig abban lebeg. A spray oké, hogy feloldja, de van annak akkora volumene, hogy ki is viszi onnan?
Én ezt használom: http://bolthely.hu/webautoshop...
lehet máshol olcsóbb, nemtudom, próbáltam még a motult is , az se rossz de ez jobb és olcsóbb szerintem.
Vagy ajánlom még a sima féktisztítót, azzal is le tudod oldani valamelyest a koszt....
a JASO szabvány súrlódási karakterisztikában lévő különbségeket mutatja meg. ami MA az teljesíti az MA1-et és az MA2-t is. egyszerre vizsgálják a dinamikus és a statikus súrlódást és van még egy ún. stop time. ezek összessége határozza meg, hogy melyik osztályba kerül az olaj. itt nincs tapadósabb vagy csúszósabb mert adott egy komplex rendszer amit ki kell szolgálni egészben. nem csak a kuplungra vannak optimalizálva hanem minden másra. váltó, motor, stb.
Hát igen, itt meghatározza pontosabban az intervallumokat, de valóban nem határozza meg csak megnevezésében az indexeket, bár valahol biztos fent vannak a neten...
JASO teljesítményszint táblázat
Itt ír 3 féle paraméterről, amit "index"-ek alapján határoz meg, de az indexeket nem definiálja.
A JASO MA osztódik MA1 és MA2 osztályokra. És van még az MB.
Ha jól tudom a tapadással függ össze, van amúgy JASO MA2 -is ennek ha jól tudom nagyobb valamivel a tapadása mint az MA-nak, és elvileg lehet ott használni ahol MA-van előírva.
Ha jól tudom az MB nem használható ott ahol MA van, vagy nem az MB-t írják elő, de ezt annyira nem vágom. http://www.olajinfo.hu/index.p...
Itt legalul ír valamit röviden ezekről a teljesség igénye nélkül....
A JASO MA és MB közötti eltérést ismered? Úgy értem nem a két specifikáció számadatait, hanem azok jelentését szeretném tudni. Melyik a "tapadósabb" vagy "csúszósabb" kategória?
A diwinol multilight 10w40-nek van elvileg Jaso MA -s (nedveskuplungos) jóváhagyása, azt elvileg 2t váltóba és általában 4t motorba is beleteheted elvileg, én felönteném vele a nívószintig, a lényeg hogy inkább legyen benne olaj mint sem. Aztán miután megkapod a fizut cseréld le az egész olajat egy félére....
Szerbusztok, nekem olyan problémám van a váltómmal, hogy aprilia rs 50-esemben ha kitekerem a váltóolaj ellenőrző csavarját nem éri el a szintet az olaj (előző tulajnál fojt el egy pici,a rés azóta orvosolva nem töltötte utána) ha megdöntöm mintha oldalszenderre tenném akkor kezd csak kicsordulni. Fizu előtt vagyok és munkába járok vele, 1 hétig használjam így vagy van otthon divinol multilight 10w-40 motorolajom. Napi 40km t mennék vele 8 szor, mire le tudom cserélni. Melyik megoldással ártok kevésbé a váltómnak?
Nyilván az ember többet tudna ezekről ha lenne egy saját kutatólaborja...
A motorba alatt meg mindenképpen a motor váltóját akartam érteni ha nem írtam volna bele. De az egyik képen amit belinkeltem a ott az is le volt írva, hogy a motor-váltó kenésére lehet megengedve egyes helyeken, de ezt sem én találtam ki, hanem le volt írva.
Amúgy említettem hogy max 2t váltójába raknék hajtóműolajat, de még oda se raktam ilyet, mert csak mint esetleges alternatíváról volt szó.
Előfordulhat hogy nagyon sok kölönbség lehet a számadatok és a valóság között, az biztos hogy hogyha betartjuk a gyári előításokat azzal rosszat biztosan nem teszünk, de szerintem lehet sok esetben jobbat is találni, mivel 2 motorolaj között is sok különbség lehet eleve....
Jómagam a 2t-m váltójába 4t 5w40 fullszint olajat teszek, még sose tettem bele 75w90-es váltóolajat, nem is tervezem, de előfordulhat hogy majd egyszer kíváncsiságból kipróbálom...
Én itt amúgy nem okoskodni akarok , csak felvetettem pár gondolatot, ahogy a többiek is, ennyi.
igen, ez volt a kiindulás. és te írtad h az lsd olaj jó lehet motorba is mert itt is kuplung csúszást kell megakadályozni. én erre reagáltam, de ha visszaolvasod láthatod. az egyik egy váltó a másik egy difi. valójában két különböző dolog. önzáró difiből nem csak lamellás létezik hanem még van párféle, tehát ez így ugye már nem jó megállapítás. a másik a viszkozitás ami ugyan valóban "csak" fizikai tulajdonság de azért hidd el h ezek a dolgok ki vannak számolva komoly mérnökemberek által, hogy oda mi a jó és mi a nem jó. mert mint írtam az h megadják 40 és 100 fokon a viszkozitást az egy dolog de nem adják meg minden hőmérsékleti ponton sőt azt sem adják meg h melyik helyen mi az üzemi hőmérséklet. mert lehet az 60 fok is meg 160 is és akkor most mi van? és ezzel nem beszólni vagy kioktatni akarok, hidd el. csak jön valaki aki elolvas egy féligazságot amiből komoly következtetéseket von le és azután tényként kezeli. azt is értem, hogy ezt tulképp nem te mondtad hanem vhol olvastad. nem vitázni szeretnék mert annak nincs sok értelme. csak én szerintem motor hajtóműbe nem szabad 75w90es v bármilyen más hajtóműolajat rakni. de mindenki azt csinál a saját motorjával amit akar
ha 2004 előtti akkor 80w api GL4 ha utáni akkor 80w90 GL5