Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezzel a 75-95 C-os olajjal nem túl jó példálózn. Ahol mérni tudod, ott már visszahűlt. Mérd meg pl. A főtengelyfuratokban, a siklócsapágyaknál, ne adj isten a dugattyú hornyaiban. Mert hogy ott is van olaj, de a dugattyúpaláston még csak nem is 130 C hanem akár 300 C is van. Márpedig ott is van olaj....

Kíváncsi lennék egy 75 C olajra a dugattyúpaláston, ami nyári 35 C melegben a 45-50 C aszfalt fölött városban csoszog.
A víz és az olajtér pedig nem keverendő
Most nézem... Nála kerestem először. Ő volt az egyik aki nem tartja a teljes Motul palettát... A Motulpisti a másik...
A legtöbbön valóban nincs, de azért található néhányon főleg tgk-kon....., de pl a zaporozsecen is az volt és az olajhőfok 110-130` között volt normális és az pedig még igencsak ásványi olajokkal működött vagy akár pakurával is....
egybeépítve a két mérésre még nem találtam kész terméket, lehet hogy rossz helyeken keresgéltem.
olajnyomásra meg bármelyik tuning üzletben van megoldás. Amit néztem azt a gyári ellenőrzőpontra kell csatlakoztatni,de itt már az idomot ki kellene vágnom,hogy elférjen a nyomástávadó.
hát igen,pár órát és pár tucat témához fűződő cikket és tesztet el kell fogyasztani,mire körvonalazódik valami
sőt ha túl sokat akarsz hamar megtudni,még be is csavarodhatsz
hol van ilyen kütyü
nekem nem kell
nekem is ez van most benne,idáig gut
ebbe az olajtémába én is úgy belegabalyodtam mint macska a fonálba..
de már olyan szinten, hogy már azt sem tudom eldönteni ásványi vagy szintetikus legyen.....
mindenki mást mond.... még a tulajdonosok is....
köszi!
ennél már jobb ha egy kombinált műszert építesz a rendszerbe,(nem olcsó,és nem lehetetlen) menet közben a műszerfalra pillantva látod a hőfokot, és az olajnyomást.
Repsol ezt rakom bele, jövő hétvégére lecserélem, majd írok neked hogy milyen.Üdv
ha kitaláltad milyen olajat teszel a gépbe , írhatnál, én is olajcsere előtt állok és olyan a gép mint a tiéd csak f2
olajhőfokmérő beöntő nyílás kupakja helyére kell bécsavarni
Olajnyomás, olajhőfok ügyben kissé úgy érzem, hogy csak a dobálózás megy a számokkal... Mivel sem nyomás-, sem olajhőfokmérő nincs a motorokon (de az autókon sem).
Az olajhőfokra talán a víz hőmérsékletéből lehet következtetni. A vízhőfok pedig igen változatos tud lenni meleg motor esetén is. A 75°C-tól (menet közben) a 95°C-ig (városban araszolva, piros lámpánál). Az olaj biztosan melegebb is tud lenni, mert az olajhűtőkön nincs ventillátor. De egy régebbi levegő-olaj hűtéses GSX-R blokkban mennyi lehet az olajhőfok?
Honnan tudja az átlagos motoros, hogy az ő blokkjában mennyi a kívánatos minimum olajnyomás? Vagy hogy mennyi max nyomásnál nyit a megkerülő? Mert ez ugye eléggé sarokpontja az elméleteknek. Ha nem nyit az elkerülő, akkor max a motorteljesítményt pocsékolja a magas viszkozitású olaj.
Szóval jópár gyári adatot kellene ismerni és az adott olajjal utánamérni, hogy érdemi eredmény adódjon.
És akkor még mindig csak a friss olaj tulajdonságait tudjuk.
na így már kerekebb
Sziasztok! Motorolaj vásárlás előtt állok és használ(t) valaki castrolt? Visszaolvastam és sokan írták, hogy soha ilyen szart a motorba, meg hogy hamisítják. itt felvannak sorolva milyen termékei vannak a cégnek. És pl. mi a különbség a fekete dobozos "Castrol Act -Evo GP 4T" és a szürke dobozos "Castrol Act-Evo X-tra 4T" között? Számomra elég összevisszaságnak tűnik, lehett maradok inkább a repsol olajnál, az legalább biztos...
semmi hiba nincs benne ez így van a magas olajnyomás nem azt jelenti hogy van kenés az olajnyomást egész addig lehet csökkenteni ameddig a gyár engedi de min 0,7-1bár a minimum.A magas olajnyomás az nem jó dolog mert akkor az olaj nem jut el a kenési helyekre hanem a megkerülöm visszafolyik a teknőbe
olvasd el még egyszer,mert te lehet érted mi a frankó,de amit leírtál az rosszul van megfogalmazva
Ezt én sem tudtam, és nem is tudom mire vélni. Matricázások, bartellek vannak, az nem újdonság.
értem valóban úgy van hogy a magas olajnyomás nem egyenlő a kenéssel épp akkor nincs kenés minél kisebb az olajnyomás annál jobb a kenés.
Király! Nincs több kérdésem!
Köszönjük a fáradozást, de részemről már tudom, hogy az olaj bizony 130-140 C fok körül simán van menet közben, és tovább melegszik megállításkor. Sok helyen a hűtővízzel hűtik vissza hőcserélővel ( ált. turbo Diesel), de a mért hely és a legmelegebb hely akkor is vita téma marad.
A publikálást előre is köszönöm.

Az olajnyomás meg csak egy dolog, olajáramlásnak kell lenni, akkor van hidrodinamikus elven működő kenés. Olajnyomás akkor is van, ha mézet töltesz bele, ( csak a bypass szelep állandóan nyitva) de a 60-as olaj azért üzemmelegen még messze van a mézszerűtől, de egyetértek veled, hogy még sportosabb körülmények között is sok a 60-as olaj.
bármelyik márka félszintetikus 10w-40-es olaja jó hozzá. mi nagyrészt fuchs olajat használunk a zzr-ekbe.
igen azt. ha ettől lezárjuk a parttalan vitát, akkor valóban, Aral (sőt: AROL) olajat öntenek a kagylósok mérnökei a ducikba.