Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tehát most arra célzol, hogy a Shell mérnökei felhúzzák a pálya mentén a kis mobil laborjukat és mondjuk Aral olajat öntögetnek a lombikokba?
Sziasztok.Kawa zzr400-asba Szerintetek milyen olaj a jo?
Sanyi, Blueyes telszámát dobd már át nekem léci, köszi
és még a zene is jó
A mai motorosok nem tudom hány százaléka van tisztában a blokk működésével, de a video az üt . Néha sajnálok egy-egy vasat, amin olyan tulaj ül, aki nem tiszteli a gépét.

Ahány autót eddig eladtam, ott a kereskedő mindig úgy hirdette: rendkívül megkímélt állapot, pedig csak betartottam az előírásokat, és a legjobbat kapta a gép. Sajna ma már nem divat.
na igen, a régi tankönyvek......igaz sok új dolog van, de van ami nem változik.....mint a: http://youtu.be/I2AkqEZKPB4
Egy a célunk. Picit maximalista is vagyok ebben, de a 25 éves tapasztalat: a gép kapja meg amit kell, és nagyon meghálálja.
Némely járműnél pl kamionoknál ma is van olajhőfokmérő és azok bizony felszaladnak emelkedőn megrakva 130-ra pedig a víz csak 90°-os és az még normális.
De láttam már olyat hogy a "zőccséges" mercibe váltóolaj ment kis fűrészporral, meg benzin gázolaj 1:1 arányban. Ne tudd megy milyen szépen ketyegett amíg eladták....

Az enyém is hangosabb a Motul 5w-40 olajjal, de a vízhőfok szemmel láthatóan kevésvbé megy fel dugóban, vagy nagyon nagy melegben, a fordulatot SOKKAL jobban veszi, a fogy. kevesebb, és hidegen nem érzem hogy erőlködne. De mindenki azt önt bele amit akar.
Na ja, ez így van, de magamnak nem azt akarom, hogy csendes legyen hanem jó....
Normálisan az olajnak az a hőfoka amit írtam........az, hogy a mai olajak már hidegebben is jól teljesítenek egy dolog, de annyinak kéne lennie....ezért kezdik el fűteni hisz ha valaki betesz egy olajhőfokmérőt a motorjába kiderül, hogy jó ha 50-60°-os átlag használat során menetközben az olaj és nyáron araszolásnál sem megy fel jobban 85-95°-nál motortípustól függően.
Mire betettem, addigra láttam már valaki linkelte. Korrekt cikkek. Nekem az autóm gyári előírása: 0w-30, az előző tulaj 10w-40 -el használta, ahogy megvettem csere. Ég és föld az autó. Pedig nem kis teljesítményű darab, és turbós is.

Csöndes? Anno, ezer éve a rossz ladákba nyomták a fimolt, csendes volt a gép az eladás alatt, a köv. tulaj meg beszart a felújítás költségeitől.....
aha pl a K8as gsxr-en van egy olaj hűtő fűtő berendezés és ezért nem tudom elképzelni hogy jóval magasabb hőmérsékletű az olaj mint a víz szerintem max 10C nagyobb mint a víz
Ezeket linkelgetem elég régóta, de még mindig mindenhonnan azt hallom, hogy a sűrű olaj a jó mert csöndes lesz a gép......
Olajról, kenésről és hűtésről érdemes elolvasni:

Cikk 1
Cikk 2

Sok okos dolog van benne. A vastag olajokat használóknak javaslom az olajszivattyú bypass szelepes rész elolvasását... Nekem 5w-40 van a CBR-ben, nagyon nem bántam meg, érezhetően szebben indul hidegen, a többit majd az idő kiadja.
Az olajnak 110-130° a normál üzemi hője......verseny körülmények között ennél magasabb is könnyen lehet......amúgy nem véletlenül kezdik fűteni az olajat újra néhány motornál........ha hidegebb az ugyanúgy gond mint a túl forró...
szerintem az olaj hőmérséklete közel a víz hőmérsékletével egyezik meg +/- 10fok nem hiszem hogy 130-140fok lenne de most csinálok majd egy tesztet rendeltem a motorra egy olajhőmérséklet mérőt és majd ott kiderül mi az igazság majd publikálom
1x mértem olajnyomást 60as olajon és kiderült hogy az már túl vastag olaj a motorba
igenis!
ha felír a doki tíz miatyánkot, mehetek törleszteni?
Te ezt nem értetted!.....és különben is, ha szeptikus vagy menj orvoshoz....
igen, elsőre is értettem amit írtál. az aprilia is (nyilván) támogatja a martinez féle 125-ös csapatot és közreműködőként is jelen van, mégsem aprlia erőforrás van benne - ezért vagyok szkeptikus a kenőanyagokkal is ilyen téren.
A korábbi hsz-ben pont ezt ecseteltem, hogy ez esetben nem csupán szponzori együttműködésről van szó, hanem technológia együttműködésről is (Ahogy az F1-ben a Ferrarival). Tehát a Shell fizet éves szinten X összeget a Ducatinak és e felett még biztosítja nekik a teljes évadhoz szükséges kenőanyagot amit saját maguk fejlesztenek futamról futamra! Ez tény! Én nem a matricáról beszélek ami a motoron van, hiszen oda sima szponzorként is felkerülhet akárki akinek van fölösleges 1-2 millió EUR-ja vagy USD-ja!
motol 5100 10w50et ki tud a legjobb áron szerezni?
Az más, stockban és hasonlókban természetesen így van.
Onnan idult a beszélgetés, hogy a top versenyeken (WSBK, GP, F1 stb) milyen logók vannak a gépek oldalán.
Annó mikor sportbírónak képeztek, a ringre, és krossz pályákra, akkor így oktatták, hogy csak a kereskedelmi forgalomban használt cuccok.
A Hring előtti mol kúttal példálóztak.