A mai motorosok nem tudom hány százaléka van tisztában a blokk működésével, de a video az üt . Néha sajnálok egy-egy vasat, amin olyan tulaj ül, aki nem tiszteli a gépét.
Ahány autót eddig eladtam, ott a kereskedő mindig úgy hirdette: rendkívül megkímélt állapot, pedig csak betartottam az előírásokat, és a legjobbat kapta a gép. Sajna ma már nem divat.
Némely járműnél pl kamionoknál ma is van olajhőfokmérő és azok bizony felszaladnak emelkedőn megrakva 130-ra pedig a víz csak 90°-os és az még normális.
De láttam már olyat hogy a "zőccséges" mercibe váltóolaj ment kis fűrészporral, meg benzin gázolaj 1:1 arányban. Ne tudd megy milyen szépen ketyegett amíg eladták....
Az enyém is hangosabb a Motul 5w-40 olajjal, de a vízhőfok szemmel láthatóan kevésvbé megy fel dugóban, vagy nagyon nagy melegben, a fordulatot SOKKAL jobban veszi, a fogy. kevesebb, és hidegen nem érzem hogy erőlködne. De mindenki azt önt bele amit akar.
Normálisan az olajnak az a hőfoka amit írtam........az, hogy a mai olajak már hidegebben is jól teljesítenek egy dolog, de annyinak kéne lennie....ezért kezdik el fűteni hisz ha valaki betesz egy olajhőfokmérőt a motorjába kiderül, hogy jó ha 50-60°-os átlag használat során menetközben az olaj és nyáron araszolásnál sem megy fel jobban 85-95°-nál motortípustól függően.
Mire betettem, addigra láttam már valaki linkelte. Korrekt cikkek. Nekem az autóm gyári előírása: 0w-30, az előző tulaj 10w-40 -el használta, ahogy megvettem csere. Ég és föld az autó. Pedig nem kis teljesítményű darab, és turbós is.
Csöndes? Anno, ezer éve a rossz ladákba nyomták a fimolt, csendes volt a gép az eladás alatt, a köv. tulaj meg beszart a felújítás költségeitől.....
aha pl a K8as gsxr-en van egy olaj hűtő fűtő berendezés és ezért nem tudom elképzelni hogy jóval magasabb hőmérsékletű az olaj mint a víz szerintem max 10C nagyobb mint a víz
Sok okos dolog van benne. A vastag olajokat használóknak javaslom az olajszivattyú bypass szelepes rész elolvasását... Nekem 5w-40 van a CBR-ben, nagyon nem bántam meg, érezhetően szebben indul hidegen, a többit majd az idő kiadja.
Az olajnak 110-130° a normál üzemi hője......verseny körülmények között ennél magasabb is könnyen lehet......amúgy nem véletlenül kezdik fűteni az olajat újra néhány motornál........ha hidegebb az ugyanúgy gond mint a túl forró...
szerintem az olaj hőmérséklete közel a víz hőmérsékletével egyezik meg +/- 10fok nem hiszem hogy 130-140fok lenne de most csinálok majd egy tesztet rendeltem a motorra egy olajhőmérséklet mérőt és majd ott kiderül mi az igazság majd publikálom
1x mértem olajnyomást 60as olajon és kiderült hogy az már túl vastag olaj a motorba
igen, elsőre is értettem amit írtál. az aprilia is (nyilván) támogatja a martinez féle 125-ös csapatot és közreműködőként is jelen van, mégsem aprlia erőforrás van benne - ezért vagyok szkeptikus a kenőanyagokkal is ilyen téren.
A korábbi hsz-ben pont ezt ecseteltem, hogy ez esetben nem csupán szponzori együttműködésről van szó, hanem technológia együttműködésről is (Ahogy az F1-ben a Ferrarival). Tehát a Shell fizet éves szinten X összeget a Ducatinak és e felett még biztosítja nekik a teljes évadhoz szükséges kenőanyagot amit saját maguk fejlesztenek futamról futamra! Ez tény! Én nem a matricáról beszélek ami a motoron van, hiszen oda sima szponzorként is felkerülhet akárki akinek van fölösleges 1-2 millió EUR-ja vagy USD-ja!
Az más, stockban és hasonlókban természetesen így van.
Onnan idult a beszélgetés, hogy a top versenyeken (WSBK, GP, F1 stb) milyen logók vannak a gépek oldalán.
Annó mikor sportbírónak képeztek, a ringre, és krossz pályákra, akkor így oktatták, hogy csak a kereskedelmi forgalomban használt cuccok.
A Hring előtti mol kúttal példálóztak.
Ahány autót eddig eladtam, ott a kereskedő mindig úgy hirdette: rendkívül megkímélt állapot, pedig csak betartottam az előírásokat, és a legjobbat kapta a gép. Sajna ma már nem divat.
Az enyém is hangosabb a Motul 5w-40 olajjal, de a vízhőfok szemmel láthatóan kevésvbé megy fel dugóban, vagy nagyon nagy melegben, a fordulatot SOKKAL jobban veszi, a fogy. kevesebb, és hidegen nem érzem hogy erőlködne. De mindenki azt önt bele amit akar.
Csöndes? Anno, ezer éve a rossz ladákba nyomták a fimolt, csendes volt a gép az eladás alatt, a köv. tulaj meg beszart a felújítás költségeitől.....
Cikk 1
Cikk 2
Sok okos dolog van benne. A vastag olajokat használóknak javaslom az olajszivattyú bypass szelepes rész elolvasását... Nekem 5w-40 van a CBR-ben, nagyon nem bántam meg, érezhetően szebben indul hidegen, a többit majd az idő kiadja.
1x mértem olajnyomást 60as olajon és kiderült hogy az már túl vastag olaj a motorba
ha felír a doki tíz miatyánkot, mehetek törleszteni?
Onnan idult a beszélgetés, hogy a top versenyeken (WSBK, GP, F1 stb) milyen logók vannak a gépek oldalán.
A Hring előtti mol kúttal példálóztak.