Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A 10W-40 egyszerűen befeketedett nekem. Igaz tavaly abban a 45 C melegben városi csoszogtunk, ill volt egy-két kakucs is, de befeketedett...
Utána kipróbáltam a 20W-50-et, kizárólag tapasztalatszerzés miatt.
Az már "csak" sötétbarna lett, azzal nem volt gond, de +15 C alatt szinte fogta a motort.

A kettő tapasztalat eredményeképp a 10W-50-re voksoltam, azóta azt használom. A szintetikus olaj pedig viszkozitásban nem változik akkorát, mint az ásványi, a gépeket pedig melegüzemi 10cst olajra tervezik.
A félszintetikus olaj nem más, mint max! 30% szintetikus tartalommal és adalékkal rendelkező ásványi alapú olaj. Nem véletlenül van teljesítményszintben az ásványi olaj a szintetikussal javítva...

A gyári ajánlás utcai motorokra vonatkozik, mégha R1-ek, meg gixerek, akkor is.
Valamiért a versenyzők a szintetikus olajat használják. Gondolom nem csak azért, hogy a szponzort jobban lehúzzák...

A marketing fogás az általános célú utcai használatra majdnem teljesen igaz. Leszámítva, hogy az ásványi olaj hideg-meleg tűrése meg sem közelíti a szintetikusét, a hidegindítási képességei és hidegindításbeli kenőképességrő meg l ne is beszéljünk.
Mivel hétköznapi "járműveknél stop and go üzemről beszélünk, a 90%-ban a kopást okozó hidegindítás sem marketingfogás...

A megállás utáni olajfelhevülés ( ilyenkor éghet meg) szintén nem marketingfogás. Aki meg akarja ezt a plusszt fizetni, miért ne tenné.
A gazdaságossági kérdés. Már korántsem olyan drága a szinti az ásványihoz képest..
Végezetül pedig beszéljünk a csereperiódusról.
A hosszú csereperiódus kizárólag szinti olajjal valósítható meg. Az ásványi hamar "öregszik".

Hogy miért 6.000 km a csereperiódus a motoroknál? No ezért.
Tudják, hogy a felhasználók egy jelentős százaléka nem használná a drágább szinti olajat, ezért eleve erre tervezik valóban. Ők is tudják, hogy a félszinti olaj hamar kifogy a szuszból, ezért sűrűbb a csereperiódus....
A váltó, a fogaskerekek, a kuplung illesztési hézagait a sűrűbb olaj jobban kitölti, ergo csendesebb. A szar sűrű adalékoktól is bekussolnak, de azt sem ajánlom....
Az olajnyomás, kenőfilmkialakulás, az olajáramlás vékonyabb olajnál ( 10 cst-re tervezik) hamarabb és jobban kialakul.

A marketingfogásról.
A motorba csereperiódusonként cirka 3 L olajat teszel.
Pl Repsolnál a 10-40 és 10-50 közötti különbség 3 liternél 3.000 Ft.
Ha sokat mész vele, akkor évi 6.000 Ft, de! a szintetikussal nyugodtan elmehetsz 10.000-et is. Akkor pedig árban ugyanott vagyunk, de olyan ojajat használok, amiben van "tartalék", nem fog megégni, kokszosodni idő előtt, és vastagodni az adalék kikopása miatt.
A hang keletkezése és a gördülő, csúszó alkatrészek kopása pedig nem keverendő. Az adalék aránya más az olajgyártóknál, az adalékok 99%-ban ugyanazok. Ha jobban eltalálja valamely ill. hézagokhoz, csendesebb lesz.

Én sem vagyok motorszerelő, nem vagyok laborgyakornok sem, és nem is kereskedem olajjal.
Némi alapok és több utánanézés – némi gyakorlat - utáni véleményem a fenti.

Évi néhányezer Ft megtakarítás milliós technikánál? Igaz a végeredmény csak évek múlva látszódik…
én most váltok 15w50ről 10w40re, még szóbajött a 10w50, de szerintem nekem felesleges, fullszintetikus olaj mind
köszi most már tényleg nem könnyű dönteni
motorolajokrol 1
motorolajokrol 2
ha valakit érdekel,hasznos, kis rálátást ad,,,
Dynamic 10W50-ethasznalok. Irni sokmindent nem tudok. Mukodik es kesz 2008ban elkudtem laborba 5 palyanap utan, es azt mondtak meg boven nem kellett volna cserelni, szoval most ritkabban cserelem. Elotte Castroloztam. Ezzel csendesebb lett a blokk, kicsit jobb a valto, es ezt az olajat nem eszi a blokk. A castrolt eleg szepen ette. Ezt kb. semennyire. Irhatnam azt is hogy a koridok is javultak azota, ami igaz is, de ennek semmi koze az olajhoz
köszi a segítséget,engem érdekelne Motul 300V FL 10w40 vagy 5w40es olaj ár?
amúgy most MOTUL 300V Factory Line 10w40 van benne és engem nem érdekel hogy csörög meg hangos nekem az számít hogy legyen kenése a motornak.

Azt tudtátok hogy a MOTUL volt az első aki félszintetikus olajat állított elő 1966ban és 1970ben a 300V volt az első 100% szintetikus olaj
nekem mindenképpen hozzál kedden 4l motul 5100-t,ha nem kell legfeljebb odaadom egy simsonosnak
holnap hívlak
Tényleg összejött a szakértelem színe java

Figyelembe vevendő tény: Mind a 4 nagy japán márka félszintetikus olajakkal fejleszti ki a motorjait! Az R1-est, a GSX-R,-t, ZX10-et, stb...(ebböl azt akarom suggalni, hogy veszel zsír újonnan egy R1-et, és csak pályázol vele, mert igazábol csak arra tervezték, és végig csak a gyári félszinti olajat teszed bele, semmi baja nem lessz, elvileg ez a gyári ajánlás, és tapasztalat.)
Tehát a gyári ajánlás félszintetikus!
Fullszintetikust, csak azoknak ajánlok aki tényleg szinte csak pályázik, vagy versenykörülmények között használja.
A fullszintetikus olaj utcai/vegyes használatra kizárólag marketing fogás, semmi más.
Aki mégis megvette, utcára, mind csörgés kifogással jön vissza!
A nagykerrész aminek területi képviselője vagyok, évi kb 10.000 egység olajterméket ad el, és ennek 80% motoros termék. 3 megyáben kb 20 kiskereskedő partnerem van, 2007-óta csinálom. Sok saját ügyfelem van, pálya utcai motorosok egyaránt, eddig még nem volt panasz semmire. Nekem is nagyobb lenne a hasznom, ha több fullszinti olajat adnék el, mert nagyobb rajta a haszon.
Annyit még hozzáfűznék, hogy sem szerelő, sem szakértő nem vagyok, csak kereskedő! Senkinek nem kell rám halgatnia!
Sok jót hallottam a MOL olajról, végre valaki nem csak hallott róla!
Kíváncsiságból majd engem is érdekelne, végtére is világszínvonalú a MOL olaj, a láncspray-e tényleg jó.

Pár szót írhatnál a MOL-ról.
Melyiket használod? 10W-50, vagy 10W-60?
Azert irtam hogy a teljesitmeny szinteket nezd mert az a lenyeg. Persze ha nem hamisitvany. Ezt a par feliratot nem lehet csak ugy rairni a dobozra szigoru szabalyok vannak erre.

Marka ajnalast lathatsz itt a forumon ezer felet ha visszaolvasol. En MOL Dynamic-el megyek szinte amiota kaphato ez az ujabb fajta modell (par eve). Nekem bevalt. API SL / JASO MA2 full szint. olaj. Persze nem vagyok kenestecnikai szakember, annyit tudok hogy a gixxer tobbnyire nyelgazon uzemel sok-sok km ota, es szerelo a blokkba meg nem nezett bele, pedig mar 5 eves a dragasagom
ok,
demégis mi akonkrét javaslat?
Teljesitmeny szinteket nezd ne a markat. Api SL, JASO MA2 ha ezek megvannak nagy baj nem lehet :)
ok fiúk, még megyek vele 2-300 km-t ,meglátjuk
ha mégse jönbe mi legyen a következő fulszinti?
Castrol után tettem én is a Repsolt ( 10W-50) , hasonló tapasztalat úgy néhányszáz km-ig. ( nehéz váltás)
Aztán 2-3-szor kihül, újramelegszik az olaj, és olyan lett mint a vaj.

Ne kérdezd miért, nem tudom. Ha nekem mondaná valaki, nem hinném el....
motul, ipone, Q8, fuchs, cepsa, stb, van választék fullszintiből is, ha nem jött be a repsol, próbálj ki mást.
a fullszinti repsollal 10 e-nél csattog ,nem kicsit nehéz a váltás a castrol után.nem akarom kínozni szegényt, muszáj amotul neki
A full szintit nem kell 3 ezrenként cserélni!
Versenypálya körülmények között tesztelt szintetikus olajok 2.000 km alatt az elhasznóládási skálán kb 10%-ot mutattak. Ergo akár 20.000-et is bírna...

Ha az adalék ki is kopik belőle, a viszkozitása megmarad, ellenben az ásványi, vagy félszinti társával. ( adalékkal állítják be a viszkozitást)

Teljesítményszintben pedig sokkal jobbak. A márka pénztárca és ízlés kérdése. Válasz ( API) magas teljesítményszíntűt ( min SJ ), Magyarországi klímának megf. viszkozitásút ( 10W-40, 5W-40 közúton, extrémebb esetben 10W-50, 5W-50).
A kuplung és váltó kenésénél a JASO minősítésre ügyelj. A jobbaknál JASO MA2 van. A JASO MA a minimum.
nem kell cserélgetni ilyen sűrűn ha nem pályázol vagy csak alig. Utcára meg elég a félszinti is, de arra kell figyelni hogy a csereperiódushoz közel már lehet nem jó a viszkozítása az olajnak.
Én a pörgős sportmotorokba azért mindenképp fullszintit tennék, inkább az alacsonyabb fordulatszámon üzemelő túra és utcai motorokba lehet jó a félszinti. próbálj ki egy minőségi fullszintit, azzal nem nyúlhatsz mellé semmilyen körülmények között. A váltó ha kicsit csontosabb azt csak elsőre veszed észre, utána már fel sem tűnik..
és k8 a motorom 11 e km-rel
na jó kezdünk már közeledni a megoldáshoz
ezek szerint inkább csörögjön, de fullszinti legyen és 3 ezrenként cseréljek vagy ne csörögjön stb és szintén 3 ezrenként cseréljek? ja igen én havonta 1szer pályázok, töbnyireutcán gyűrőm az asztfaltot
ép ezért használnak pl régebbi motorokhoz ásványit meg félszintit, jobban eltömíti az idő alatt megkopott részeket, ezért nem csörög tőle a motorod. de nehogy azt hidd hogy ezzel meg is nyugodhatsz
Én pl max 3ezrenként cserélek olajat, hogy mindenképp megmaradjon az olaj viszkozítása minden körülmények között..Persze szinte csak pályázok, de azért utcán is gurulok.
ok ezt is elfogadom,de akkor mindkét motoromat elakartam kényeztetni az ihajcsuhaj fullszintetikus repsol, castrol stb olajakkal és mindegyiket 500km-n belül le kellett cserélnem, mert zajos volt, nehezebben váltottam stb
vaj miért?
Szia!

A nem csörgés még nem jelenti azt, hogy az olaj minden hőtartományban megfelelő viszkozitású, ill. nagy terhelésen a hőtűrése és a nyírásra való terhelésre is kimagasló. Sőt.

A szintetikus olajak messze felülmúlják az ásványi alapúakat szinte minden tekintetben, ráadásul nem változik a viszkozitásuk idővel...

A finish, meg hasonló szarok sem első osztályú anyagok, mégis megszüntetik a csörgést...

A hidegoldali 15W viszkozitás pedig - véleményem szerint - kifejezetten sűrű, még a 10W helyett is várom az 5W-s olajakat.

A melegoldali 50-es pedig nyári kánikulában araszolva az olvadó beton felett, ill. pályára is alkalmas úgy, hogy a hétköznapokra is éppoly megfelelő.
A szintetikus 50-es melegoldal nagyobb hőtűrése a csereperiódus előtt is meglesz, a félszintetikusé pedig hidd el, az már nem az lesz.