Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát éppen az van, hogy papíron azt raknak bele, valóban meg nem. sokat fizetsz, szart kapsz.
így ahogy mondod. Valaki kérdezett, és én leírtam a véleményem.
De így igaz! Mindenki tegyen azt a motorjába amit akar.
Szerintem hagyjuk a sárdobálást...mindenkinek vannak jó és rossz tapasztalatai, de az alap az volt, hogy egy új motorostársunk érdeklődött milyen olajat használjon......mindössze annyi volt, hogy többen elmondtuk a véleményünket.....
Ne haragudj, de szerintem pont Te írtál hülyeséget.
Ahol én dolgoztam, ott 2 50-60 éves szerelő dolgozik, 25 éves motorszerelési tapasztalattal, rendszeres továbbképzésekre járva.
Biztos, hogy van olyan márkakereskedés, ahol hozzánemértők dolgoznak, ezt aláírom, de ha üzleti szemmel nézzük, akoor miért átverés, ha szinte a legolcsobb olajat adod el az ügyfélnek?
Az lenne az átverés, ha mindenkinek a motorjába a 300v 10w40-es olajat nyomnád, literjét 6000-ért.
Az tényleg jó!
Én semmi pénzért nem tennék a motoromba (CBR600F 06) 20W50-s olajat, sajnálnám kinyírni a hajtókarcsapágyakat. (saját vélemény)
Maradok a 10W-40 esetleg az 5W-40 viszkozitásnál.
Én belevágtam a full-os 10-50 Castrolt,mit szarakodni itt.Jobb is lett tőle,hallkabb,finomabb a váltó
ööö...úgy sem hiszi el senki: a ZZR soha nem evett annyi olajat, hogy utána töltsem ( 6-7000 kilométeren 2 dl környékén ), most 40 000 kilométernél jár.
A durva, hogy a kis 400-as, amibe elvileg 37 000 (aztán valójában ki tudja, 50-60 között?) kilométer volt eladáskor, ugyanezt a fogyást produkálta: a 10 000/perc feletti használható fordulat ellenére.

Bár az enyém nem mérce, nekem egy láncszett sem kopik el (félig se) 40 000 kilométer alatt...
full szintetikus miért felesleges!?
Már megbocsáss, de a márkaszervizek nagy szart se értenek a motorhoz. A suliból kikerülő kis senkik kerülnek ide elsőnek (tisztelet a kivételnek), aztán meg minden mindegy, csak pénz legyen, és az ügyfél ne tudjon semmit.
Jó hogy én is 20W50-et tennék bele a szervizben hogyha ettől elhalkul, elvégre a hülye ügyfél csak ezt hallja. az hogy 50e után bedöglik az meg már úgyse garanciális, és újabb bőrt lehet lehúzni. Ennyi.
De ha még olajokkal foglalkozol, pláne ha ez a főállásod, akkor tényleg utánanézhetnél a dolgoknak, mert ezek nagyrésze teljesen hülyeség még józan paraszti ésszel is.
Nem megbántani akarlak, de ebből hosszútávon lehetnek problémáid.
Üdv Revo
Ha jó láncspray-t szeretnél használj MOL-t. Viccesen hangzik , de ez vált be a legjobban. Gyorsan taknyosodik és nem szór. Használtam már Castrol-t , Q8-at ....stb. ez JÓ.
A zizi neked mennyit eszik? Olajat. Én most töltöttem utána alulról max-ig, 4 deci belement. 1500km nagyrészt magas fordulaton
A szervizvezető általában azt se tudja miről beszélsz,d e mindegy. amúgy direkt nem írtam ehhez a témához semmit, mert felesleges vitatkozni.
Kb azt tudnám beírni hogy hülyeség amit írsz, aztán elkezdenénk vitatkozni, hogy szerinted nem, szerintem meg igen.
Tegyen bele mindenki azt, amit akar.
De aztán ha behal a motor senki ne csodálkozzon.
Az én SV-m elment 100.000km-t 10W40-es olajjal, legfőképp 5100-as Motullal és még gyári volt a kompresszió. Nekem ennyi elég.
Igazábol, én nem vagyok szerelő, veled ellentétben és lehet, hogy van némi igazság abban is amit mondassz. Én csak a személyes yamaha márkakereskedésben eltöltött tapasztalataim alapján írtam amit írtam, és "a 20.000km felett szigorúan 20w50-es" teória évek óta panaszmentesen működik/működött.
Ha feltöltöm nyakig a motort különböző, méz állagú olajjavító kencékkel, akkor egészen elhalkul és semmilyen olajfogyasztást nem produkál - de ne mez a CÉLUNK.
A lényeges (számomra) hogy az a 330 ezret futott autóm, lehetőség szerint még elguruljon párezer kilométert, még ha ehhez - skandallum! - vennem is kell olajcserénként egy plusz flakon olajat, 2 000 forintért...
na ja...és az autó és a motorkerékpár motorja nem is nagyon különbözik egymástól......mondjuk az mkp olajának többnyire ki is kell szolgálni a váltó igényeit is, gondolom ezért is drágább....és mert kevesebb fogy belőle...
Autós oldalon én is ezt olvastam: belerakják a vastagabb olajat, mert azzal nő az olajnyomás, meg csökken a zaj, azonban kenés szempontjából jobb a vékony, még ha eszi is kicsit. Magas fordulaton üzemelő motoron meg amúgy is "normális" az olajfogyás.
Látom ez egy örökös meddő vita lessz.
Javaslom mindenkinek aki olajcsere elött áll, hogy kérdezze meg egy az adott márka kereskedőjének, szervízvezetőjét, hogy ő évjárat, és kilóméter függvényében milyen viszkozitást ajánl.
A lényegre próbáltam rávilágítani, de le is írhatom ahogy szerintem értelmezni kell. Az lehet, hogy a "vastagabb" olajtól a mechanikus zajok csökkennek és azt az érzetet keltik, hogy ez kell a motornak, de a hajtókarnak biztos nem jó......szerintem......inkább egye egy kicsit és legyen zajosabb mint új korában, de a kenés az legyen olyan amilyennek lennie kell......amúgy mindenki azt használ amit akar és jónak hisz....
Ha kenőzsírt teszel bele lehet még termeli is.
De ez sűrübb olajjal megszűnik.
Igazábol nem a hőtűrésen van a lényeg, hanem az olj szűrűségén, és, hogy ne legyen full szintetikus. belemehet, még akár 10w60-as is, vagy akár 10w50-es is.
"..bizony olajcsere elött 1-2ezer kilóméterrel bizony után kell önteni.."

ez jelenség, nem probléma.