Szerintem, a gyári előírások viszkozitás tartalma csak egy bizonyos kióméterig állják meg a helyüket.
Az én autómba a gyár 5w40-es olajat ajánl. Ez jó is volt 150.000km-ig. Itt már bizony olajcsere elött 1-2ezer kilóméterrel bizony után kell önteni. Vatagabb olajat használok, és a probléma megszünt.
Tehát ahogy kopik a motor, úgy kell egyre gyengébb hőtűrésű/stabilitású olajat tölteni bele?
Nem ktlemn, hogy ez jött be Neked, de elég érdekes megközelítés.
Elhiszem, hogy eddig nem panaszkodtak rá.
Hisz elvileg a világ legjobb minőségű olaja, és ezt minden tulzás nélkül állíthatom, illetve nem én, hanem külföldi tesztek. Bár ez az árban is megjelenik. Mellesleg a motorkerékpáros termékek esetében piacvezető a világon .
Talán először egy ilyen írást vagy hasonlót érdemes elolvasni tájékozódásképp........inkább mint "vastagabb" olajat beletenni az előírtnál...... http://www.olajinfo.hu/index.p...
Így ahogy mondod. Kérdezz meg bármilyen yamaha szervizset. Én yamaha szalonban dolgoztam 3 évig, mint értékesítő, jelenleg Motul területi képviselő vagyok. Nem azt mondom, hogy olajszakértő profeszor vagyok, de mondhatni konyítok némileg a dologhoz.
Szóval a motorgyártók minden motort alaphangon félszintetikul, vagy ásványi olajhoz fejlesztenek.
Én a 0km-es cb 1000r-be az 1000-es szervízkor 15w50-es félszintetikus olajat tölttettem bele. 20.000km felett minden motorba akár R1-be is, szigorúan 20w50-es ásványi olajat ajánlok. Ennyi kilóméternél a vékony oljtol csörögni fog a motorod. Vagy ha most szerinted nem csörög, akkor próbáld meg a 20w50-est, és hidd el érezhetőbben simábban fog járni.
Szintetikus olajakat, meg egyenesen felejtsd el!
Szóval ha rám halgatsz MOTUL 20W50
4L-es kiszerelében 10.000ft környékén van, attol függ kitöl/hol veszed.
20W50-en egy vizes motorba? Nem túl vastag az a viszkozitás az FZ-6-osnak.
Havernak R6-ba 10W-40 van (Yamalube), és nem kajálja,pedig kap a pofájára rendesen a blokk.
10w-40 bőven elég nem ég meg és ha lehet akkor full szintetikusat használj. Webáruház :ha castrolt szeretnél akkor talán ez a jó hely http://www.motorolajbolt.hu/te...
aztán van még a http://www.nagyvas.hu/ meg formula3000 meg talán az olajshop.
A Repsol motorolajjal nem nyúlsz mellé.
Utcai motorozáshoz Repsol 10W-40 bőven jó. Nekem a Castrol 10W-40 em jött be. ( Meleg városi üzemben szerintem feketedett, ergo megégett) A Castrol 20W-50 melegebb időben ( +10-15 C levegő hőmérséklet felett) teljesen jó, de hidegebb időben hidegindításnál "fogja" a motort, amíg az be nem melegszik. Melegindításnál már viszont jó. A következőben Repsol 10W-50-et teszek bele, láncsprayben meg hjelenleg a MOL-t használom. Elötte Castrolom volt, szerintem van olyan jó, ha nem jobb.
Tescoban 1.700 pénz körül van, és eddig tényleg jó.
Kb ugyanennyiért van MOL láncspray is.
A motorolaj eddig legolcsóbban ismerőstől jött, de hasonló árfekvésben tudom ajánlani a formula3000.hu-t
Beálltam a sorba, egy Yamaha FZ600-as géppel. :)
Azt már kiderítettem, hogy a Castrol láncspray-t kell fújnom. De most az olajat is szeretném cserélni. Akitől vettem eddig Repsolt használt, azt mondta azt nem ette.
Ebből kiindulva ezt tegyem bele, vagy rakjak bele valami mást? ( Castrol, Motul)
Esetleg valaki dobhatna egy bevált, megbízható webáruházat, ahonnan tudnék olcsón rendelni.. :)
Az én autómba a gyár 5w40-es olajat ajánl. Ez jó is volt 150.000km-ig. Itt már bizony olajcsere elött 1-2ezer kilóméterrel bizony után kell önteni. Vatagabb olajat használok, és a probléma megszünt.