Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

én legközelebb 5w40et teszek bele
Igen, most 10w-40-et, de többen a 15w-50-et javasolják.
Legközelebb az jön.
volt már benne az is power1 10w50 de semmivel sem jobb
a 300v jobb mit a 7100
10w-50. Elírtam.
a 10w-40, főleg ha pályázol, mint ahogy a képeken látom. Ebbe a 7100 való, ha nem tévedek.
te is ezt használod?
igen jó
Jó illatú!
mi kevés?
mondjuk egy 750-es gixerbe szerintem kevés, de te tudod.
egs. Ha neked ez kell
pl én
na tudod ki tenne ilyet motorba....
nem ez motul 300v
ez nem fagyálló egész véletlen?
"így a Total Quartz Future 9000 5w30 olaja került bele ami Fuel Economy, tehát üzemanyag takarékos is.
Ezt észrevenni nehéz, de egy 15-ezres olajcsere alkalmával párezret így sikerül spórolni."

tesómék ilyet raktak a citroenbe, gondolták megpróbálják és 110km/h-nál 1 literrel kevesebbet fogyasztást ír ki a műszerfal, úgy hogy tuti van benne valami....
ha lenne kocsim ilyet raknák bele én is.
szerintetek ez milyen olaj
Halí valaki használt már XADO olajat,véleményt szeretnék,honda dominátorba probáltam és egész más let csendesebb meg dinamikusabb
egy blog bejegyzés az olaj hidegben való ténykedéséről.
ez egy magánvélemény nem szakmai!

Havazás, hideg.. autó, tesco vip car és szar olaj a cime!


"Nem is tudom hol kezdjem. Tudomásom szerint havazni 0fok környékén szokott, kemény hidegekben nem. Tegnap -12 fokban is esett. Reggelre hidegebbet, -19et mértem. Ilyen hidegben nem árt az autókba

a jó fagyálló folyadék (minőségben valamint mennyiségben is megfelelően legyen keverve!)
és a jó olaj. (viszkozitás legalább 5w-s, de inkább 0w - nálunk 5w30 van benne).

Sajnos egyre inkább azt veszem észre, hogy én vagyok az a hülye aki túlságosan foglalkozik az autóval.

Értem ezalatt, hogy a gagyi fagyállókat megvetem, ezért a gyári ajánlás van benne: Toyota Linglife Coolant, és olajból sem az olcsó 10w-XX, ne adj isten 15w40es nagyon szar olajat, hanem 5w hidegoldali viszkozitásút választok, persze még jobb lenne a 0w de abból nem sikerült számomra minden tekintetben (minőségi előírások, ár) megfelelőt találni így a Total Quartz Future 9000 5w30 olaja került bele ami Fuel Economy, tehát üzemanyag takarékos is.
Ezt észrevenni nehéz, de egy 15-ezres olajcsere alkalmával párezret így sikerül spórolni.

De itt a hangsúly nem is ezen van, hanem hogy kellően híg, könnyű futású olaj legyen, így kímélve az önindítót, aksit, generátort és lehetővé téve a gyors áramlás következtében a mihamarabbi átolajzást, és jobb kenést!

Egy 10w vagy 15w40es olaj sosem fog ennyire jól teljesíteni, még +40 celsius külső hőmérsékleten sem!
És ez a nem mindegy. A motorban vannak kis olajcsövek, pl. ami a vezérműtengelyt is keni, ezeken nagyon kis lyukak vannak. A sűrű olaj nehezen préselődik át rajta. Az olajnyomás magas lesz, de az olajáramlás, kenés rossz! Ebből is tudjuk - és ismét visszatérek a korábban leírtakhoz - hogy az olajnyomás nem kenés, ez egy tévhit. Az olajáramlás jelenti a kenést.
Menjünk tovább. Írtam ugye a sűrűbb olaj = magasabb olajnyomás. Ez így van. Az 5w-s olaj hígabb mint a 10w-s, ezért ugyanakkora hőmérsékleten és fordulatszámon utóbbival nagyobb olajnyomás mérhető.
Van a motor olajáramában egy bypass szelep, aminek feladata meghatározott olajnyomásnál kinyitni, és visszaengedni az olajat a teknőbe anélkül, hogy az betölthette volna kenési szerepét; eljutott volna a kenési helyre. A sűrűbb olajjal ez hamarabb fog nyitni, mint egy hígabbnál, ergo a kenés már csak emiatt is szarabb lesz, mert olajnyomás lesz is bőven, csak éppen áramlás gyenge!

Aztán az említett szűk olajfuratok a 15w40es olaj gyenge minősége miatt a kokszolódás miatt faszán el is tömődhetnek, keresztmetszetük még kisebbre csökken.

Aki ezeken elgondolkozik, az rájön, miért nem érdemes mondjuk a Tescoban Vip Car 15w40es olajat venni. De igaz ez bármely más márkára. Én azt vallom, 10w-s olajnál sűrűbb hidegoldali olajat nem szabadna az autókba rakni. Ugyanis hideg állapotba minden olaj túl sűrű, még a legkorszerűbb 0w-s is!
Regota ezt rakom a gixxerbe. Rakd bele nyugodtan.
MOL Dynamic Moto 4T Racing 10W-50

valaki hasznélja?véleményt tudna mondani?
gixxerbe raknám
Hali srácok!

Köszi a segítséget, pont most vettem egy brigéciolt, úgyhogy a következő spray-zés előtt neki is fekszem lemosni a láncot tisztára.
Sokat nem,évi 6-8e,ha összejön,tavaly nem jött össze csak 2e.
Az etanollal az a bajom, hogy a motor üzemanyagrendszere nem erre van tervezve,attól függetlenül hogy megbirkózik vele.
Amit meg nem enged a tárcám az az, hogy esetleg ha X-e km után kihasal valami benne az etanolos,nem hozzá állított üzemeltetés miatt, az nem 2 ft lehet. Amit odáig megtakarítottam az üzemanyagon, elviheti az injektor sor, AC pumpa stb cseréje.
Köszönöm az infot, de most van itthon mindenből és jó darabig nem kell vennem.
Baja nem lehet tőle, autókba 90% környékén is használjuk a környéken évek óta. A motorba nem is a filléreskedés miatt mondtam, hisz ha nem sokat mész vele, nem érdemes vesződni vele. Viszont ez lesz a jövő...