Így, hogy évente egyszer mosom, így is majd 1 óra. Ráadásul magam és környezetem ha kicsit is, de összeganézom, pedig vigyázok, amennyire csak tudok. Aztán meg a lánc mosás után ugye jöhet a motormosás....
Én ha arra vetemednék hogy etanolt tegyek bele,akkor a gyári ajánlott max.10% fölé nem mennék,de ilyen kevésnek meg nincs értelme,a kör már be is zárult.
Én már a tankba is etanolt teszek. Ilyenkor, mikor 15 C-nál melegebb van, akkor 50-50%. ( külön keverem be kannába)
Kicsit emelni kell az alapjáraton, és ha nem pörgetős a stílusod, teljesen jó. Alul kicsit nyomatékosabb lesz, felül picit gyengébb. A befecskendezős Fézeren működik.
Elötte CBR F4-el motoroztam, karbis volt. Na ott max 30% etanol, és nehezebben is indult.
Az 15% benzin,igen ezt tudtam. Ahol lakom ott még nincs olyan kút, ahol van bioetanol. ha venni akarok akkor go a megyeszékhely,ott van állítólag már egy bioetanolos kút.
Az az elmélet, hogy olyan anyag érheti csak, ami takarít+ken is egyben. A csak szárító anyagok (benzin, alkohol stb) tehetik tönkre - de ez is csak elmélet...
Az olcsósága miatt praktikus ( 245 Ft/L ), másrészt mindenhol hozzáférhető. Én mindig is csodálkoztam, amikor azt mondják, hogy a lánc O gyűrűje nem bírja a benzint, vagy az alkoholt. A benzin is olajszármazék, meg a zsír is, amivel befújod. Ergo olajállónak kell lenni a gumigyűrűnek. A benzinben nem áztatod, csak lemosod, néhány perc alatt elpárolog teljesen róla.
Egyébként a bioetanolban is van 15% benzin, csak 85 %-ban alkohol.
A mosás sem nagy ördöngősség, én most akarok összerakni épp egy titsztítót: sima, összecsukható műanyag doboz, benne finom kefék, felül befolyó, alul kifolyó cső. Ennyi.
Ezt a bioetanolos "szárító mosást" még nem próbáltam a petrós tisztítás után ,én idáig más alkohol keveréket használtam erre, de az kezd elfogyni.
A lánctisztítóspray-ék legtöbbjében is könnyű nafta, és valamilyen alkohol/ok keveréke van.
Akit érdekel, az a termékek MSDS lapján megtalálja, hogy mi is van a palackban.
Ok. A fújásokkal 500-600 km-enként én is megvagyok, de a takarítása. Hmm. Nekem nagy macera.
Ha már a láncnál tartunk. A majdani cserénél érdemes a 130 Le felettit, vagy elég a gyári ajánlás. A Pinkmotors-on nézegette -ezt is- a minap, néhány ezer Ft csak a különbség, csak nem tudom megéri-e.
Én úgy tudom , - lehet rosszul - hogy nagy különbség a lánc futásteljesítményében nincs, ha nagyon vigyáz rá az ember, vagy csak akkor fújogatja, ha már fényes. Saját tapasztalatom még nincs, de időm sincs, hogy hetente foglalkozzak a lánccal.
nem én gyártom ,olyasmi a szaga mint a gázolajnak ,de semmi köze hozzá,mert ezt oldja a víz,és száraz lesz a lánc mosás után,és jobban megáll rajta a spré .
Egyenlőre csak két alkalommal ( évente egyszer) takarítottam a láncot ilyen sorrendben:
1., brigeciollal,
2.,petróleummal
3., majd bioetanollal. Ez gyorsan le is szárad.
Eddig nem vettem észre semmi rendellenességet, csak azt, hogy a láncspray végre a láncon marad.
7.000 km volt a láncban, most van 18.000 és még bőven jó...
Kicsit emelni kell az alapjáraton, és ha nem pörgetős a stílusod, teljesen jó. Alul kicsit nyomatékosabb lesz, felül picit gyengébb. A befecskendezős Fézeren működik.
Elötte CBR F4-el motoroztam, karbis volt. Na ott max 30% etanol, és nehezebben is indult.
Egyébként a bioetanolban is van 15% benzin, csak 85 %-ban alkohol.
A lánctisztítóspray-ék legtöbbjében is könnyű nafta, és valamilyen alkohol/ok keveréke van.
Akit érdekel, az a termékek MSDS lapján megtalálja, hogy mi is van a palackban.
Van hozzá D.i.D szettem, a gyári méretben 31 950 Ft -ba kerül
mindegy milyen csak ne legyen vékony
ezért is van 530as lánc a 25 lovas gépemen
szárazon elfut vele 30ezret
Ha már a láncnál tartunk. A majdani cserénél érdemes a 130 Le felettit, vagy elég a gyári ajánlás. A Pinkmotors-on nézegette -ezt is- a minap, néhány ezer Ft csak a különbség, csak nem tudom megéri-e.
Bár ha valami mammer hátbavág a swiftjével az gond lehet.
1., brigeciollal,
2.,petróleummal
3., majd bioetanollal. Ez gyorsan le is szárad.
Eddig nem vettem észre semmi rendellenességet, csak azt, hogy a láncspray végre a láncon marad.
7.000 km volt a láncban, most van 18.000 és még bőven jó...