sziasztok !
ma vettem egy castrol lánctisztítót, itthon vettem csak észre, hogy 2 év a szavatossága és jövő áprilisba lejár . addig biztosan nem fogy el.van ennek jelentősége ?
Köszi az infót , de Borsod-Abaúj-Zemplén megye kicsit messze van... Legalábbis tőlünk.(Bp, Érd) Mivel fogyóeszköz a láncspray, egy fix beszerzési forrást keresek...
Mára már ismert, és elismert a gáz. Tényleg jó.
A dieselbe pedig az étolaj jó nagyon, M.O-ról évi 7.000 Tonna vándorol ki Grazba a Biofilter kft által, ahol kizárolag étolajjal üzemelnek a tömegközlekedési eszközök. Olcsó és környetebarát. Nálunk meg sokáig veszélyes hulladékként kezelték... Érdekes. Vajon miért....
Majd meglátjuk, de:
-Már most kötelező jelleggel, hogy ( Unios előírás) 5, vagy 7 százaléknyi növényi eredetű energiahordozónak kell lenni a benzinben is, ami már nyugaton 9% körül van, és ez folyamatosan emelkedni fog.
-Az autógyárak fejlesztéseben már bőven szerepel, hogy etanollal is rendesen működjenek a motorok. ( ez a jövő)
-Az előállítási költsége jelenleg magasabb ugyan az ásványi olaj alapú benzinéhez képest, viszont megújúló energia....
-A károsanyag kibocsájtása jóval kisebb, ráadásul pont annyi károsanyag keletkezik az elégetésekor, mint amennyit az alapul szolgáló növény élete során kiszűr, ergo körforgás van, nem rontjuk tovább az amúgy is rossz levegőnket, és ez vonatkozik a biodieselre és etanolra egyaránt
-az elektromos áramforrások egyenlőre még sokáig nem lesznek olyan hatékonyak, mint a bio üzemanyagok. ( SAJNOS!)
-Az akkumulátorok veszélyes hulladékok - nem is kicsit! - és azokhoz is kell egyéb ásványi anyag, ami szintén véges...
Ha rövid távon gondolkozunk, még igazad is lehet, de 10-15 évnyi távlatban... Ráadásul gondolj csak bele: Ha holnaptól mindenki 30%-nyi boiüzemanyagot használna, egycsapásra 15%-al kevesebb szar jutna a levegőbe, amit a TE gyereked, unokád is szívni fog, ha addigra egyáltalán lesz még levegő...
gondolkozzunk reálisan
mibe is kerül a bioetanol?
mert most támogatással mittudoménmivel kicsit olcsóbb mint a benzin eladási ára
no de ha megszüntetik a támogatást és tesznek annyi adót rá mint ami most a benzinen van egekbe szökik az ára
ráadásul még több is kell belőle......
majd ha elfogy minden kőolaj akkor esetleg
bár szerintem a napelemes vízbontású hidrogénnek nagyobb jövője lesz
Használtam 1-1 szezonnyit MTX-125, CBR-F4, ill. a mostani 2006-os 600-as Fazerben.
A felesben történő keverés nekem már soknak tünt, nehezebben indult, piros lámpáknál indulásnál picivel nagyobb gáz kellett,
magasabb fordulaton ( 6-8.000 felett) érezhetően picivel gyengébb.
A 30%-os arányban történő keverésnél már kevésbé érezhetők a negatív hatások. Persze csak nyári használatról van szó, +5-10 C fok alatt még nehezeben indul, de megijedni azért nem kell. Az alsóbb 2-5.000-es ford tartományban viszont picit nyomatékosabb.
Mivel az E85 85%-ban növényi alkohol, 15%-ban ásványi olajból készült hagyományos benzin, a 30%-os keverés sem egészen 30%.
Az alkohol kalóriaértéke a benzinéhez képest alatta marad, emiatt lesz picivel gyengébb, ( vagy többet fogyaszt) valamint párolgási képességei rosszabbak, ezért indul nehezebben.
Az üzemanyagellátó rendszer átállítása, tömítések cseréje, stb. kicsit azért parasztvakítás is. :)
30%-os arányig keverve egészen nagy biztonsággal keverhető, de az autóknál a gyakorlat az 50%-ot is igazolja.
Akár karburátoros Ladát, akár befecskendezős Suzukit, H Astrát stb., veszek alapul, 50.000 Km-ig hibamentesen üzemelnek, ennél
hosszabb távú tapasztalatom egyenlőre nincs.
Viszont Új Seat-ban kipróbálva rettentően ( másfélszeres) fogyasztást produkált, ellenben szinte nem is vot érezhető
az üza. csere ( 50%os arány).
A biodízelnél van egy kicsit nagyobb veszély a gumi tömítéseknél az észterezés miatt, ahol metanollal a glicerint kivonják a növényi olajból, közben savas kémhatású lesz az üzemanyag. Az etanolt nem észterezik...
Érdekességképpen elmondom, hogy már a II. VH-ban is használták az etanolt a Németek, ugyanis energiahordozó hiányban szenvedtek.
Az alkoholban semmilyen olajszámrazék nincs, a kenőképessége 0 a benzinéhez képest, ezért adalékolják.
H Astrában ismerősöm 3-ik éve 100%-os arányban használja nyáron, egyéb idöben 40-50%-ban keveri.
1-1,5 L az üza fogyasztás plusszban max. Zöldkártyán viszont jól megviccelte a szakit, mert a 100% etanoltól szinte
0 volt a károsanyag kibocsátása! Igaz van némi pálinkaszerű szag utána, de annyi kell :)
A 30%-os arányú keverést még a benzines fűnyíróban is használom már második éve....
Amíg az olajlobby úgy gondolja, addig nem lesz túl felkapott alternatív üza forrás a növényi eredetű bioetanol és biodízel.
Sajnos, pedig Bio nagyhatalom lehetne Magyarország, de bizonyos héber köröknek nagyon nem érdeke, hogy valamit is tudjon termelni az ország... :(
50-50 arány a max amit állítás nélkül tehetsz bele, de amennyivel olcsóbb annyival többet fogyaszt. És eszi egyes motorok gumi tömítéseit, azokat fémre kell cserélni.
A szavatosságnak nincs nagy jelentősége, nem megenni akarod Tartsd árnyékos száraz helyen.
ma vettem egy castrol lánctisztítót, itthon vettem csak észre, hogy 2 év a szavatossága és jövő áprilisba lejár . addig biztosan nem fogy el.van ennek jelentősége ?
talán későn szólok de a vaterán most hírdetnek mol lánc sprayt is és tisztító sprayt is 2100 ft/ db áron
R6Rider?vagy valaki?
A dieselbe pedig az étolaj jó nagyon, M.O-ról évi 7.000 Tonna vándorol ki Grazba a Biofilter kft által, ahol kizárolag étolajjal üzemelnek a tömegközlekedési eszközök. Olcsó és környetebarát. Nálunk meg sokáig veszélyes hulladékként kezelték... Érdekes. Vajon miért....
az is zöld
itt csak az üzleti dolgot írtam
amúgy már diesel be is pakolnak gázt
akár metánnal is tudna menni....
A fogyasztás csökkenést elhiszem, ha ez valamiféle benzincsap
Égésjavító...pedig azt hittem csak a sugárhajtású motorokban van afterburner
Lehet, hogy itt is jó?
-Már most kötelező jelleggel, hogy ( Unios előírás) 5, vagy 7 százaléknyi növényi eredetű energiahordozónak kell lenni a benzinben is, ami már nyugaton 9% körül van, és ez folyamatosan emelkedni fog.
-Az autógyárak fejlesztéseben már bőven szerepel, hogy etanollal is rendesen működjenek a motorok. ( ez a jövő)
-Az előállítási költsége jelenleg magasabb ugyan az ásványi olaj alapú benzinéhez képest, viszont megújúló energia....
-A károsanyag kibocsájtása jóval kisebb, ráadásul pont annyi károsanyag keletkezik az elégetésekor, mint amennyit az alapul szolgáló növény élete során kiszűr, ergo körforgás van, nem rontjuk tovább az amúgy is rossz levegőnket, és ez vonatkozik a biodieselre és etanolra egyaránt
-az elektromos áramforrások egyenlőre még sokáig nem lesznek olyan hatékonyak, mint a bio üzemanyagok. ( SAJNOS!)
-Az akkumulátorok veszélyes hulladékok - nem is kicsit! - és azokhoz is kell egyéb ásványi anyag, ami szintén véges...
Ha rövid távon gondolkozunk, még igazad is lehet, de 10-15 évnyi távlatban... Ráadásul gondolj csak bele: Ha holnaptól mindenki 30%-nyi boiüzemanyagot használna, egycsapásra 15%-al kevesebb szar jutna a levegőbe, amit a TE gyereked, unokád is szívni fog, ha addigra egyáltalán lesz még levegő...
mibe is kerül a bioetanol?
mert most támogatással mittudoménmivel kicsit olcsóbb mint a benzin eladási ára
no de ha megszüntetik a támogatást és tesznek annyi adót rá mint ami most a benzinen van egekbe szökik az ára
ráadásul még több is kell belőle......
majd ha elfogy minden kőolaj akkor esetleg
bár szerintem a napelemes vízbontású hidrogénnek nagyobb jövője lesz
Használtam 1-1 szezonnyit MTX-125, CBR-F4, ill. a mostani 2006-os 600-as Fazerben.
A felesben történő keverés nekem már soknak tünt, nehezebben indult, piros lámpáknál indulásnál picivel nagyobb gáz kellett,
magasabb fordulaton ( 6-8.000 felett) érezhetően picivel gyengébb.
A 30%-os arányban történő keverésnél már kevésbé érezhetők a negatív hatások. Persze csak nyári használatról van szó, +5-10 C fok alatt még nehezeben indul, de megijedni azért nem kell. Az alsóbb 2-5.000-es ford tartományban viszont picit nyomatékosabb.
Mivel az E85 85%-ban növényi alkohol, 15%-ban ásványi olajból készült hagyományos benzin, a 30%-os keverés sem egészen 30%.
Az alkohol kalóriaértéke a benzinéhez képest alatta marad, emiatt lesz picivel gyengébb, ( vagy többet fogyaszt) valamint párolgási képességei rosszabbak, ezért indul nehezebben.
Az üzemanyagellátó rendszer átállítása, tömítések cseréje, stb. kicsit azért parasztvakítás is. :)
30%-os arányig keverve egészen nagy biztonsággal keverhető, de az autóknál a gyakorlat az 50%-ot is igazolja.
Akár karburátoros Ladát, akár befecskendezős Suzukit, H Astrát stb., veszek alapul, 50.000 Km-ig hibamentesen üzemelnek, ennél
hosszabb távú tapasztalatom egyenlőre nincs.
Viszont Új Seat-ban kipróbálva rettentően ( másfélszeres) fogyasztást produkált, ellenben szinte nem is vot érezhető
az üza. csere ( 50%os arány).
A biodízelnél van egy kicsit nagyobb veszély a gumi tömítéseknél az észterezés miatt, ahol metanollal a glicerint kivonják a növényi olajból, közben savas kémhatású lesz az üzemanyag. Az etanolt nem észterezik...
Érdekességképpen elmondom, hogy már a II. VH-ban is használták az etanolt a Németek, ugyanis energiahordozó hiányban szenvedtek.
Az alkoholban semmilyen olajszámrazék nincs, a kenőképessége 0 a benzinéhez képest, ezért adalékolják.
H Astrában ismerősöm 3-ik éve 100%-os arányban használja nyáron, egyéb idöben 40-50%-ban keveri.
1-1,5 L az üza fogyasztás plusszban max. Zöldkártyán viszont jól megviccelte a szakit, mert a 100% etanoltól szinte
0 volt a károsanyag kibocsátása! Igaz van némi pálinkaszerű szag utána, de annyi kell :)
A 30%-os arányú keverést még a benzines fűnyíróban is használom már második éve....
Amíg az olajlobby úgy gondolja, addig nem lesz túl felkapott alternatív üza forrás a növényi eredetű bioetanol és biodízel.
Sajnos, pedig Bio nagyhatalom lehetne Magyarország, de bizonyos héber köröknek nagyon nem érdeke, hogy valamit is tudjon termelni az ország... :(
Ez csak egy példa....