Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

mzpice csak a sárvédő van máshogy a gépeden, vagy van vmi emelés hátul rajta?
mindig vártam ovodás koromban h elvigyen az ovibol,ott annyira unatkoztam,egész nap csak gubbasztottam a sarokban
rengeteget mentem vele ez tény,és mivel már születésem előtt sokat vezetett,lehet örököltem is tőle,de az idő folyamán is sokat tanultam onnan,tízéves korom körül már kocsit vezettem,és imádtam azt is,simsont is akkor kezdtem el nyuzni stb.meg hát apám is azér megy havi 12-14et(országon belül,néha sok várakozással!),meg vezet vagy 25 éve...balesetmentesen.
mértékkel szintén nincs gondom(leszámítva amikor ideges vagyok,mert ha valami/ki kibassza a biztosítékot nem mindig megyek ugy ahogy kéne ) de alapvetően nyugodt vagyok,és ugy vagyok vele h tudni kell h hol lehet menni és hol nem.
mz-nél persze mindegy,mert ahol lehetne menni sem tudok
úgyhogy meglátom mi lesz,először is vigyék el az mz-t junius közepéig bezárólag
Kalev én tényleg kivánom neked, h összejöjjön! Ha mégse én ezt az mz tuningot se tartom hülyeségnek! A kommnetjeidből láccik, h igyekszel mértéktartó és fokozatos lenni, nyilván ha fetarod ennyit vezet(tett) akkor már születésedkor örököltél vmi közúti tapasztalatot és erre sztem pl, h azért meg van az évi km-ed! Sztem ez teljesen jó alap lehet arra, h mözöről akár 400-asra ülj át!
Sok sikert!
Okés igazad van! Nem volt teljeskörű a tájékoztatás! Én inkább az erejére gondoltam, pl mentem egy havernak az rx-ével amin sm szet van, a motor tök okés lépett is mint az atom, csak én néha úgy éreztem, h bírnék még egy kicsit! Persze ha 16 écvesen A1-em lenne akkor tuti okés lenne, de már tavaly januárban sem akartam 125-os endurót! Persze nem janizni akarok itt, és nyilván nekem is ésszel kell majd átülnöm simsonról 650-re HA létrejön, de igyekszem majd ésszel kontrolálni a dolgot és nem az lesz az első dolgom, h végsebességét nézzem! Tehát így gondoltam én a kimotorozást! De persze ez sem mindenesetben igaz!
ez is relatív,h tudok-e vezetni.elég régóta megyek forgalomba,kiskoromban is mindig utazgattam apámmal(tehersofőr) meg mindenhova,szoval sokat tapasztaltam,közlekedéssel nincs gond.mz-t se azér vettem h a garázsban álljon,kb évi 12e km jön ki vele,ami nem rossz szerintem.azt,hogy a motort hogyan tudom majd kezelni,nem tudom.hogy mennyire tudok menni,ez is relatív,mihez képest...eljössz csesznekre és megnézzük.
az biztos hogy eléggé elszánt vagyok most,és ebből nehezen engedek.
150-es hengerrel 5-ösben húz rendesen.
ha ennyire rászántad magad az nsr-re, akkor minél elöbb próbáld megvenni.Csak arra számíts, hogy amennyiből megveszed, és átírod, netán valami gondja van a motornak, az nem kevés pénz, és kitudja mit fog még az állam kitalálni, hogy jobban lehúzzon(pl lóerő adó, ha lenne rá).Akkor már inkább várnál 1-2évet, mire letutod rakni nagy motorra a jogsit, és lehetne gyűjteni egy nagyobb motorra.Az hogy mégis máslenne átülni az nsr után a nagyobb motorra, ez relatív.De ez kb olyan, mikor először felülsz egy motorra.Ha már tudsz vezetni, akkor hamar megismered a nagyobb motort is.
ha nem sikerül eladni mindenképp ez lesz,csak épp mondtam itthon is h most amit arra költök is benne lenne annyiba,mint az nsr átiratása.nem beszélve arrol h nem szeretem ha sokat fogyaszt,de végülis ha tűrhetően megy,elfogadom.igazábol csak ott van a gond h 5.ben gyenge mint a harmat,nemhogy nem gyorsul,hanem a 4.ben elért sebesség tartására is sokszor kevés.ha annyival kraftosabb lenne h kipörögné rendesen ezt az overdrive-fokozatot,akkor megtenné éppenséggel 1 évig.
nah most itt jön még be,h azért az nsr közel 30 lo, váltás arrol 400ccm-re nem lenne olyan nagy,mint mz-ről,és én azért ezt is szemmeltartom,nem beszélve arrol,hogy később ugysem fogok már visszatérni 125ccm-es japora,pedig szerintem ezt (is)ki kell próbálni egyszer(legalábbis én szeretném).
a 125-ös tz elég rosszúl megy, de ha felraksz egy 150-es hengert karbival hengerfejjel együt, és egy jól megtervezett rezodob-ot, akkor tátva fog maradni a szád, hogy ilyet létezik.Ha kipróbálnád az én MZ-met, lehet csodálkoznál.Jó, persze nem megy úgy mint egy nsr, de...érted.
Vissza térve a nagytz-hez.Sokan félnek attól, hogy mivel régi, szétesik, meg 130körülmár szitál a segge, meg hasonlók.Mindenre van megoldás, csak keresni kell.Mondok egy példát.Van egy ismerősöm, aki vett még 4éve egy nagytz-t, elég olcsón, egy nőtől.Most lehet mindenki ilyenkor arra gondolna, hogy akkor az nincs széthajtva.Pedig a blokkszéthúzás után kiderült, hogy az egész blokk egy kuka.De, koyo csapágyak bele(5.000körül volt), versenyhajtókarral a főtengely(14.000körül), gyári jó állapotú váltószerkezet(6000körül), hengerfúrás(arra nem emléxem), és ezt összerakni, a blokkot rezsón felmelegítve.Azóta üzemel a blokk, tudtommal nem csörög, annak ellenére, hogy rezodob, és bing karbivan rajta, amivel 150fölött tud haladni.Hogy hány km-ert ment ezen pár év alatt, nem tudom, sok pénze is van a motorba, de szerintem ez bőven megéri, hogy utazója 130.A segg riszálás, lengővilla perselyezéssel meg lehet oldani, sőt, a kormány csapágyakat kúpos csapágyakra cserélése, is nagyon sokat segít.
Na, a lényeg a lényeg, Mz-ből is kilehet hozni sokat, bár nem fogja úgy bírni mint egy nsr az ócska utángyártott papír alkatrészek miatt.Pl dugóra gondoltam.Viszont jó olaj, és menni fog egy darabig.Vissza térve a kistz-hez
Ha nem sikerül eladni a motort, csináld meg 150-re a géped, és eladom neked a rezo-mat, vagy szerezz valahonnan(tudok csináltatni rendesen kiszámított méretekkel).A fogyasztásról meg csak annyit, hogy én olyan 5000-ig elszoktam pörgetni a motort, így eszik a rezoval 5.5-öt, úgy, hogy a szivató gumi átereszt, és nincs pontosan belőve a motor.
majd valaki olyannal megyek,aki ért hozzá.az biztos h lebeszélni erről senki sem tud.körülbelül a '90-'94 közötti évjáratokrol van szó,alá nem akarok,fölé nem tudok menni
persze ha nem viszi el senki az mz-t,akkor nem lesz semmi
Az RG-t én az egyik legjpobb 125-ösnek tartom... De tény, hogy a régi csúnycska szerintem :D Az új viszont nagyon szép!
kb 20 e -et elmegy normál használatban.. Akkor egy Honda NSR max egy dugót kér, két dugó alá meg egy hajtókart... Egy AF1, RS hajtókart is... Ha időbe van cserélve,a nicasilt max hónolni kell... A hüvelyeset, ah már olyan fúrni, ma már léteznek jó minőségű túlméretes dugók...
Az aprilia talán a leg kényesebb, a többinek a hajtókarja kb 2 dugót elbír... Aprilianál általában ha jónak is tűnik, egy 20 e -et futott hajtókar rátéve az új dugót pár ezer km után KO lesz... Nekem így járt... (én újítottam fel elötte is, 20 után új dugó, 1500 után hajtókarcsere :D)
És Honda Imádónak egyáltalán nicns igaza! Egy 125-öst igazán kimotorozni nem egyszerű.. Persze egyenesben ki lehet húzni pirosig, arra a hülye is képes... De kanyargós úton... Akár sokkal nagyobb, komolyabb gépek is verhetőek vele... Itt modnjuk pláne az olaszok remek feszes futóművére értem, az NSR egy cseppet, de tényleg egy cseppet elmarad ezen a téren...
És amiket itt említettél típusok, és évjárat... Szóval 250 ből ha nem jön össze átírással, akkor felesleges megvenni! Ge yilyen 15-20 éves motor 200-220 e nél nem ér többet szerintem! Persze ki kell fogni...
Szóval nem riasztani akarlak! Csak nézd meg mit veszel! Pl NSR -nél! Ha nagyon melegszik, akkor hengerfejes! Egy jó, gyári NSR középnél feljebb nem megy (mármint a mutató), maximum nagy dugóban! Viszont hamar be szokott melegedni, ilyen pár perc...
én meg egy saját szemszögből nézem a dolgokat emberek. Lehet jó a japán mert megy meg lehet vele csajozni és burkolt. Több érv van mellete? Sztem meg annál nincs nagyobb élmény amikor megálsz a dohánybolt elött és elkezdenek beszélni a motorokról amikor megpilantják az mz-t Tapsztalat ettől fügetlenül nekem is volt nem is egy Japán gépem
hu hát először is köszi mindenkinek h foglalkoztok az ügyemmel,akkor írnék pár dolgot,félig-meddig Honda-imádóra válaszolva:
90 febr 14-én születtem,ergo 18 és 1/2 fele közelitek,viszont a 2 év A1 tavasszal lesz meg,addig van 3/4 év,de ha meg is csinálom akkor a különbözetit,nagymotor majd csak nyáron.
szoval van 1 év,amiből hátra van még egy remélhetőleg motorozással töltött nyár,egy ki tudja milyen ősz(egyetem kezdés) aztán tovább sem tudom,mindensetre pár ora motorozás bele fog férni,mert mindenkinek arra van ideje amire akarja.
továbbá:nem vagyok gyorsasági fan,leginkább a sport-tura;tura jön be,viszont ezeknél a gépeknél szerintem szebb az idomos.
namármost ebből az is kiderül,h a 110hez jo lenne egy nagyköbcentis nem pörgős motor,viszont a jogsi ugye korlátoz,méghozzá nyolcadliterre.
leginkább olyanokat nézek,amiknek tudom az előéletét,persze ez nem jelenti azt h nem lesz gondjuk,csak mégis kevesebb rá az esély
növekvő benzinár:az mz is 4et eszik,aztán ez cserébe nem megy(nem fikázásként)a normális 25ösök normális tempoban is ehetnek 4-t,de ott az 5 is belefér,mert cserébe "ad" valamit.
namost ár:nem kérek szülői támogatást,pedig ha kérnék biztos adnának,de én ezt így akarom,és ezzel le is zártam.ez az enyém lesz,mz-t is nagyon jol tettem h saját pénzből finansziroztam!
250e-ért éppenséggel lehet kapni jot,csak sok helyen kell kutakodni,érdeklődni mindenkitől és megvan az eredmény.nem feltétlenül jobb az aki 300ért adja.
ha nem lesz komolyabb gondom vele,nagyon bukásrol sem beszélhetünk,mivel a 125/50 megszűnésével nem fognak a rendszámosak rossz áron menni-szerintem
és ami még fontos lehet:ha jövő nyáron nem lesz ugy a dolog h nagyvas lesz,akkor éppen ez is megfelel,el lehet ezzel menni már bárhova stb.
most nyárra pedig millio tervem van,viszont nem is a megbizhatoság,hanem a tempo miatt az mz kevés lenne hozzá.a környéket meg már ismerem,egyre messzebb merészkedek.
mz-t 3/4 év mulva műszakiztatni kell,ha megtartanám meg lenne vmi kisebb tuning h jobban menjen,ami sem a fogyasztásra sem anyagilag nem lenne annyira jo.
egyébként a supermoto nagyon is bejön,csak én turázások miatt nem merem bevállani,2. motornak biztos lesz egyszer,a kanyargos utakon mutatott teljesítményük bámulatos.
a szívem a honda felé huz,de nem zárom ki a többi 25öst sem,mivel nem teszi ezt lehetővé a kínálat.
nah kb ennyi,többet irni nincs erőm 5 órát röpiztem a tűző napon,asszem megyek párnát lapítani.
ezt beszéljük meg inkább mailban
kisszirt@citromail.hu
az ütést a saját tárcsámra értettem, az üt :) ...de az is csak a vizsga miatt gond, engem egyébként nem zavarna. Szóval emiatt keresek másik tárcsát, olyat ami nem üt, tehát akkor a Tiédet! :)
Mennyibe adod?
Hát figyelj, ez szerencse kérdése sajnos, 250be bőven beleférhet egy jó rg meg egy jó nsr is... de ha véletlen rosszat választasz, akkor az igen sokba kerülhet... mondjuk a régi rg elég jó kis jószág, csak hát formával sokan nem békülnek ki... blokk nincs kihegyezve, 5 nél sosem eszik többet, koppgázon sem... és elég jól megy mivel nagyon könnyű... de ugye elég öreg gépek...
Én azt mondom 250ért már elég jó ccs bringát lehet kapni az nem robban le, nagyon megbízhatóak de már 120-140ért is kapsz egy jót és át se kell iratni
igen, minden ETZ-n ugyan az van.
A felszabályzás nem kerülne semmibe, de egyébként nem üt a tárcsa, hanem a fékpofákrosszak voltak, és kisebb vájatokat csináltak.
Kicsit több, mint 1 év volt, amíg használtam:

170-ért vettem
közel 200-at ráköltöttem /plusz olaj és benzin/
150-ért adtam el úgy, hogy központi rugóstag csere lett volna már esedékes benne. /felújítás 4X nem sikerült, bontott 10-15 de gyakran szar, új 86 ezer/
Hellótok!
Olvasgattam itt a dolgokat és látom kalev, h valamennyire hasonló problémába vagy mint én voltam! Énis néztem mocit már tök bevoltam zsongva, januárban moci lesz cirmit szerettem volna meg előtte xl 500-ast ami majdnem össze is jött és rendszámos is volt, csak öreg volt mint az országút és a faternak ez nem tetszett! Ak-s jogsitól városi + vizsga választott el. Miután kiderült, h nincs is mocira keret, először idegbeteg lettem majd lenyugodtam és abbahgytam mindent! Mocikeresést jogsit is! Jövöre 21 leszek ---A! Addig meg gyűjtök és remélhetőleg ha minden jól megy akkor talán xörö 650!
Na most nyilván neked motortéren annyi előnyöd van, h nem feltétlen csak 1 márkához ragaszkodsz(már)!
Nekem a honda a szivem csücske én ettől nem tágítok! Azt látom az adatlapodon, h 18 már vagy nem tudom, h rendelkezel-e már 2 éve A1-es jogsival, mert ha igen akkor már csinálhatod az A-t.
Az adatlapodat olvasva és az alapján, h nsr-t szeretnél vagy legalábbis 125 2T "gyorsaságit" úgy gondolom, h te inkább speed motor kedvelő vagy!
Ne érts félre nem akarok bunkó lenni tisztában vagyok, h nálatok is véges a családi vagy a te kereted motorra, de véleményem szerint 250e ft értékben nagyon kicsi esély van arra, h rendszámos normál állapotú csak karbantartást igénylő motort találj gyorsan úgy, h még az átiratás benne legyen!
Ha nem veszed tolakodásnak én a helyedben megcsinálnám a jogsit, várnék egy évet és gyűjtenék, jövöre eladod a mözö-t és a sporolt dellából meg veszel vmi tuti gépet!
Másik, h sztem is jók ezek a 125 2T, de véleményem szerint hamar kilhet őket mocizni, ha nem úgy veszed őket, h melóbajárós max 10eig pörgetős nem hajtós, persze akkor elmennek 15-20e-t is, és nem lefikázni akarom őket, de sztem ezek ilyen, ha húzod neki akkor van fenntartási költsége is!
Másik dolog ami sztem nem elhanyagolható a növekvő benzin árak!
Ha netántán csak azért írtad a gyorsaságikat, mert a feeling és a 110-es tempó(utazótempó a lényeg), akkor csak énis támogatni tudom eggyik előttemszólót, nagyccm 1 henger nyomatékhegy 2éltű a világból kimocizol vele, nem kajál sokat mégis adja a teljesítmény nem kell szétpörgetni és jóval igénytelenebb mint mondjuk egy 125 2T és kanyarvadászni is simán lehet vele! Nem akarlak rábeszélni hisz lehet neked nem jön be a enduro/supermoto felling.
Összefoglalva csak annyit szerettem volna mondani, h kapkodásból csak pénzkidobás és nem jó motor lesz!
Tudod van egy ilyen mondás is, h :türelem rózsát terem!
Szép napot!
értem
és kb mivel kell számolnom 1 év használat alatt?
mik lesznek cserések,és mi az ára ezeknek stb egy átlag 25ösnél normál használat mellett(100-110es tempo,elvétve 1-1 kanyarvadászat?
(kb 10e km-rel számolva)
Ebből a szempontból pedig az Aprilia a leg kényesebb! Azon gyári előírás a 10 e -enkénti dugócsere! A mito elmegy 30-40 e -et is csere nélkül, jó olajjal megfelelőhasználat mellett! Dede Muszahasi se véletlenül mondja ám... Ezek naggyon-naggyon kényesek! Gyakorlatilag napi törődést igényel! Tehát ilyen, hogy minden megfelelően megkenve, zsírozva, tisztára törölve, beállítva-kipucolva legyen, mert csak akkor megy tökéletesen! ÉS elmondani lehetetlen! Egy simson/MZ ha hanyagolod is, rárúgsz párat indul, jól megy... Még ha állt is heteket... Egy ilyen? Kizárt! Akár be se indul! Nemhosz jól menjen! Egy aprilia, ha nem minden 100%-os rajta, akkor csak fullad, dadog, nem indul, rosszul megy, sokat eszik... Perzse ha jó, Ha nincs ápolgatva, nem megy, és folyton rossz... És ne hidd, hogy veszel egy jót, és sokáig semmit nem költesz rá! A motorgenerál csak idő kérdése! 20 e km elérhető... DE ha nagyon halasztod, megeszi a hengert-dugót, hajtókart! ÉS ha sokat használod, úgysem úszod meg! Félreértés ne essék, nem lebeszélni akarlak! Egy ilyen gép motorozási élményben hatalmas! CSak kalkuláld be, és ne szomorkodj hetek múlva, hogy beleválasztottál, egy vagyon, aztán majd jól kókányul javítja valaki occsóért... Ezért mondom, hogy egy ilyen Mito, ha rendes dugót teszel bele, hosszú időn át megbízható lehet...
hát azért szerintem van különbség.nem mindegy h 5 vagy 20e-ként van dugocsere
Na jó, azért ezeket a jószágokat simogatni kell ám. ...ha ezt nem vállalod be, akkor ne is vágj bele!
Ilyen szempontból {ez most szigorúan magánvélemény} és ha lenne sok pénzem, ezt is vennék, szóval valami 5-600 cm3 körüli 1 hengeres 4T, olyan 40-50 lóerő között, az ali pörög, elmegy a világból az emberrel és ha mégis gond van, mégiscsak 1 henger.

Szóval a kis 125-ösöket simogatni kell ám rendszeresen, és 10-15 ezer kmerenként dugócsere!

M.
meg eleve nem akarok én dolgozgatni ilyenen,egyből menni akarok,ez meg azért sok melo
egy kis pofozás még rendicsek,de ezzel elmenne 1 honap,időm meg nincs,így is már elment több mint 18 év az életemből
szoval nem is szép(ugy általában),kedvem sincs,és cagiva-t sem akarok
és ha meg is lesz 5-10e km után ujra széthullik?