höhö, hát ez vicces, én nem látok még mindig különbséget
a felirattal kapcsolatban, hát ha kell neked olyan, akkor max bontóban, vagy valamilyen mz tulajdonostól.
Én az Aluminiumra gondoltam. Ha nem tudok szerezni sehol akkor Airbushal ráfestem hogy mz és lelakozom. A matrica nem az én világom, a légszűrőház és szerszámfedélre is úgy vett rá már apu Elöl nem 16-os kerék van hanem a gyári 18-as csak a fénykép pont ugy sikerült hogy kicsinek tűnik Ezen a képen jól láccik az első felni is.
hali RDjunior!
primerláncot(kuplunglánc) bármilyen MZ-vel foglalkozó boltban kapni.Sajnos amit ott adnak, annál jobb minőségüt kétlem, hogy kapni.Ha nem kopottak a fogaskerekek, akkor több ezer km-ig nem fog megnyúlni a lánc.Viszont olyanról, hogy elszakadna, olyat még nem hallottam
A felirattal kapcsolatban ami a tankba bevan süllyesztve, oda aluminium feliratra gondolsz, vagy pedig sima matrica?Én úgy gondolom, hogy minden boltba kapni matricát.Lehet a régi feliratost, és az "újat".
Viszont egy kérdést feltennék.Elöl 16-os felni van, de hogy felelt meg így a műszakin?
Egyébként csini az MZ-d
Ha valakinek bármi óhaja sóhaja van MZ-vel kapcsolatban, írjon a www.mzclubhungary.com-ra, vagy írjon nekem, vagy ebbe, vagy a hivatalos MZ fórumba.
csáó
Hali! Segítségetek szeretném kérni! Van egy 250-es trophy mz-m! Még nem volt szétszedve, de nekem szét kellett mert ugye a 30 éves főtengely szimering egy kicsit megkeményedett, és beszívta az olajat. Amikor szedtem szét le akartam venni a váltókart és sikerült kihúznom az egész váltótengelyt! Szóval frankón szét hullott a belselye! Elég jó rájöttem hogy vanna a dolgok csak azt nem tudom hogy az a fogasív hogyan kapcsolódik a léptetővilla tengely kis fogaskerekéhez! van rajt egy kis pont de nem tudom hogy melyik jelhez vagy hogyan kell lennie! Aki tud lécci segítsen! Előre is köszi!
Köszönöm mindenkinek a segítséget! A probléma az ócska utángyártott fékbetét volt, ugyanis az egyik púpos volt, de nem a dob irányában, hanem a kerék tengelyével párhuzamosan, így mikor meghúztam a csavart szépen megszorult az oldalával. Visszaraktam a régit, majd a következő lánccserénél cserélem megint, hátha akkor jobbat kapok. :)
Végül a felni legkülső széle és a villa között mértem tolómérővel (a guminál mérve össze-vissza eredményket kaptam) max 1mm az eltérés vagy még annyi sem. Szerintem egyébként stabilabb lett a gép, szóval simán lehet, hogy eddig csámpibb volt a hátsó kerék, mint most.
sziasztok!
a láncfeszességet természetesen a láncvédő nélküli mértre mondtam, és úgy jónak kell lennie a 10-20 mm nek.amint irták a többiek is a szorulás lehet a csapágytól, a fékdoboktó. érdemes ilyenkor kitisztitani a fékdobot,( ha nagyon szar lenne akkor felszabályoztatni, bár kétlem hogy annyira el lenne hanyagolva a moci) lehet kapni direkt ilyen féktisztító spray-t az első osztályú hozzá. nemtudom hogy a lánckerekeid újak-e, de végül is ezt szettben illik cserélni( lác, e-h lánckerék) szóval esetleg ha kopott lenne valamielyik akkor azért is lehet zajos a lácod, megkenni se felejtsd el, mert kenés is csökkenti a súrlódást, így a zajt is!
üdv
mitoo
Báár én sose MZ-ztem, azért... Szóval vigyázz, megeshet, hogy az utángyártott fékbetét lötyög, így beleér az öntvénybe oldalt, simsonnál előfordul.. A lánc pedig...
Szóval egy ilyen tokozottnál ne úgy nézd, mint az aprilianál... Nekem is a simson.. szóval ott látványosan sokkal lazább.. Én úgy szoktamnézni, hogy felfele nyomom az alsó szárat, és mikor étzem, hogy a láncot is tolom felfele, onnantól egy 20 mm.. sőőt... Sokszor kicsit lazábbra is.. Sajnos nem igazán érvényes nála az általános tendencia... Szeritnem inkább kicsit lazább legyen.. De ne túlságosan, emrt akkor törhet a láncvédő bakelit, és eltéphetia védőgumikat!
Üdv Muszashi!
A láncnál az a fura hang szerintem simán lehet attól, hogy nem egy síkban áll a kicsi és a keréknél lévő nagy lánckerék-- oldal irányban feszül a láncod, tehát ez is lehet az egyenesfutásra visszavezethető probléma, illetve ha minden új benne, attól még ezeknek is össze kell kopniuk és az elején lehet belőle zajforrás. Az egyenesfutásra annyit tudnék tanácsolni, ha nincs hosszú léc, akkor feszíts ki egy zsineget, vagy rajzolj a földre krétával egy egyenes vonalat és ahoz is tudod viszonyítani, de persze a Tamás által tanácsolt méricskélős módszer is jó. A szorulós hátsókeréknél, viszont azt kéne elősször kideríteni, hogy a fékpofa ér-e hozzá, ha igen akkor könnyen orvosolható azzal, hogy mész egy kis kört jelentős fékezés nélkül és ha felforrósodott a dobod, akkor túl vastag a fékpofa. Szereld ki és fémreszelővel, (de mégy egy ráspoly is megteszi) reszelgesd meg azokon a részeken ahol sötét színűre elszineződött kemény ráégett réteg keletkezett. Ha megvagy vele akkor már tuti nem fog szorulni. Ha nem az a probléma, akkor lehet esetleg attól, hogy a kerékcsapágy icipicit ferdén áll, de ennél okosabbat hirtelen nem tudok rá mondani. Ja és hamár a fékdobot úgyis kibontottad, akkor drótkefével dörgöld át rendesen a belsejét és egy csomó lerakódott por kijön majd, ami idáig csak rontotta a fékhatást. Hát így septiben ennyi, remélem tudtam valamennyit segíteni !
Üdvözletem!
Köszi, ez a kerék szélét mérem módszer jól hangzik.
A lánccal viszont szívok. Arra már rájöttem, hogy akkor adja ezt a kattogó hangot (és közben látszik is, hogy kicsit nehezen ugrik fel a lánckerékre) amikor szerinte túl szoros. Ha lazábbra veszem a láncot elhallgat, ha szorosabbra erősödik. ...csak az a gond, hogy az elhallgatáskor szerintem már elég laza a lánc, mindesetre egy muslinca is be tudja nyomni a vasig, az az 20 mm simán megvan, sőt.
Közben lett még egy gondom is. Ha úgy rendesen, kerékhez illően meghúzom a csavarokat, főleg a hosszú tengelyt, nos akkor rohadtul szorul a kerék. ...ha lazítok rajta, akkor jó, de hát mégis csak ez tartja benn a kereket. Mitől lehet ez? Megnyomódna a fék és nekinyomná a betéteket a dobnak? (a betétek is újak) / nincs most rajta a menetes tengely, szóval nincs hova lazítani már/ ...vagy valami mástól szorulna meg?
hali!
először is:
a lácfeszességnél az előírt fel-le löttyenés 10-20 mm közé tehető.
a másik: az egyenes futást úgy tudod beállítani, hogy fogsz egy mérőszalagot( esetleg tolómérőt ) és a gumi széléhez és a lengővilla széléhez mértem állítod be egyformára a hátsó kerekedet.
sok sikert
mitoo
No sikerrel jártam, bementek a csapágyak kis püfölés után, még hevítés se kellett. A lánckerék már féloldalas volt, benne a gumi is lötyögött, szóval csereérettvolt , na a láncról ne is beszéljünk, szemmel láthatóan nyúlt volt bizonyos helyeken +pár görgő is törött volt. A kerékcsapágyakat és a fékbetéteket is kicseréltem, ha már szétkaptam a seggét.
Viszont most, hogy összeraktam elakadtam a lácfeszességnél. Valahol azt olvastam, hogy épphogy be lehessen a felső gumit nyomni a villáig (ja igen nem volt rendesen kilyukaszta a belseje/új az is/, dróttal húztam átr a láncot rajta ), de igazából elég sokáig be tudom nyomni hiába feszítem, csak akkor nem tudom benyomni, ha olyan marha feszes, hogy az egyértelműen látszik túl feszes. Most ahogy épp beállítottam kicsit erősebben nyomva tudom benyomni a villáig, de ha most forgatom a hátsó kereket, akkor az első fogaskeréknél kicsit zörögve és mozogva érkezik rá a lánc. Ez vajon jó, vagy feszítsek vagy lazítsak?
Másik kérdés az egyenesfutás. Hosszú egyenes lécem nincsen (ezt olvastam módszerként), ráadásul a két gumi és kerék sem egyforma (elöl 16 hátul 18). Jó megoldás lehet a beállításra ha egy tolomérővel megmérem a villa vége és a kis feszítő bizbasz vége közötti távolságot és ha egyezik akkor egyenes a kerék? Vagy ez téves gondolat?
szia! hát én azért gondoltam erre a változatra mert vettem egy simsont! hát elég patika a gép amugy csak a festése volt 25ezer meg egybe van de a blokkja szét van szedve és kb annyit kéne rákölteni mint amennyiért veszek egy mz blokkot bele!de akkor viszont lehet össszerakom ezt aztán eladom!igazábol csak igy hobbinak akartam!idén kéne venni vmi mocit megint a 600asrol letiltottak ugyh most más után kell néznem!de egy mz-t vagy simsont veszek kerekezni papám simojával is nagyon lehet!3ba felveszem ien 65nél még simán meg tankon ülve is tudok valamennyit csak nincs a kéznél fék ezért ez nem megy olyan sokáig!most megvettem ezt de ezt meg sajnálnám szétbaszni tul jó állapotu!de majd kiderül még!ksözi a válaszod!üdv
Hali!
Nekem is ez volt a tervem, de lebeszéltek róla többen is, mert, h csavarni fogja a vázat, rezonancia is nagyobb mint egy simson blokk esetében, valamint a vázmerevítés is ugye nehezebben kivitelezhető mivel nagyobb henger miatt nem fér el, tehát vannak ilyen kicsi de annál lényegesebb dolgok! Igaz én terepre szántam volna elötyögni.
Nem akarlak lebeszélni róla, cak leírom, h nekem mik voltak a tapsztalataim! Elsőteló emelésnél emzoli ajánlotta, h a robogó elsőtelóját rakjam be, mert annak azt hiszem, h a becsuszószára hosszabb, a vázcsavarás állitólag akkor jelentkezik a legjobban, h ha magasabb fordulatszám tartományban használod, blokkal kapcsolatban azt halottam, h a ts blokkok jobban bírják a kiképzést, de pörgetni kell őket---csavarodás!?
De megvalósult tervet láttam jó pár éve élőben, valamint a simmipage.de német simsonos oldalon ha nézelődsz a különböző albumokban, akkor találsz ts blokkos terepsimson kivitelezését, és van vmelyik albumba 1-2 kép 250 mözö blokkos simson készítéséről!
Annyit még hozzáfűznék, h én azért raktam tallonba a simson építést, mert kaptam egy jó ajánlatot egy 250-es mözö-ről, igaz nem láttam még, de állítólag működik, és elől tárcsafékes, és ez simsonnál is érvényes, mert ugye az erőt megindítod, de azt valah meg is kell álítani!
Na remélem tudtam seggíteni! Ha nagyon hülyeséget írtam akkor javítsatok ki!
Szép napot!
sziasztok! nincs valakinek eladó etz blokkja?lehetőleg 150es de mind1 simsonba lenne!ha valaki tud vmit a simsonba való etz blokk épitésről az is irjon!köszönöm!üdv
Üdv muszashi!
Szerintem nem lesz gondod egyikkel sem, max a csapágycserével. De a hevítős módszer jónak tűnik, lehet, hogy anélkül is becsusszan a helyére. Jó munkát hozzá !
Elkezdett nagyon rángatni a lánc hátul, meg csörögni-zörögni így itt az ideje a cserének. Vettem hátsó lánckereket is (az első most volt cserélve kisebbre, az új) láncot is, gumi szilentet is, meg mindkét csapágyat. (Sőt ha már szét kapom a kereket fékbetétet és kerékcsapágyat is cserélnék, azt is vette,) Sosem csináltam még ilyet. Mi az, amire oda kell figyelni? Kell-e valami célszerszám? Van-e valami trükk? ....vagy inkább vigyem el szerelőhöz? Pl. ha megmelegítem a lánckereket, akkor a csapágyakat bele fogom tudni nyomni?
sziasztok! keresek mz ts kormányt( csak hibátlant ) ha jól tudom akkor ez magasabb mint az etz nek a kormánya, szóval ha valakinek van akkor szóljon!
köszi
mitoo
a felirattal kapcsolatban, hát ha kell neked olyan, akkor max bontóban, vagy valamilyen mz tulajdonostól.
primerláncot(kuplunglánc) bármilyen MZ-vel foglalkozó boltban kapni.Sajnos amit ott adnak, annál jobb minőségüt kétlem, hogy kapni.Ha nem kopottak a fogaskerekek, akkor több ezer km-ig nem fog megnyúlni a lánc.Viszont olyanról, hogy elszakadna, olyat még nem hallottam
A felirattal kapcsolatban ami a tankba bevan süllyesztve, oda aluminium feliratra gondolsz, vagy pedig sima matrica?Én úgy gondolom, hogy minden boltba kapni matricát.Lehet a régi feliratost, és az "újat".
Viszont egy kérdést feltennék.Elöl 16-os felni van, de hogy felelt meg így a műszakin?
Egyébként csini az MZ-d
Ha valakinek bármi óhaja sóhaja van MZ-vel kapcsolatban, írjon a www.mzclubhungary.com-ra, vagy írjon nekem, vagy ebbe, vagy a hivatalos MZ fórumba.
csáó
Nézd meg ezen a linken, van egy pár robbantott ábra: http://www.mzclubhungary.com/i...
Hátha kitudsz sütni belőle valamit....
Köszönöm mindenkinek a segítséget! A probléma az ócska utángyártott fékbetét volt, ugyanis az egyik púpos volt, de nem a dob irányában, hanem a kerék tengelyével párhuzamosan, így mikor meghúztam a csavart szépen megszorult az oldalával. Visszaraktam a régit, majd a következő lánccserénél cserélem megint, hátha akkor jobbat kapok. :)
Végül a felni legkülső széle és a villa között mértem tolómérővel (a guminál mérve össze-vissza eredményket kaptam) max 1mm az eltérés vagy még annyi sem. Szerintem egyébként stabilabb lett a gép, szóval simán lehet, hogy eddig csámpibb volt a hátsó kerék, mint most.
Köszönöm!
Üdv: M.
felvettelek msn re mert érdekelne a katonai 250 es( legalább is az ára biztos )
üdv
mitoo
Van egy eladó 250-es katonai ETZ-m( műszakival, 13Ekm-el), és egy eredeti állpotú 250-es ETS-em. Ha valakit érdekel nyugodtan keressen e-mailben.
a láncfeszességet természetesen a láncvédő nélküli mértre mondtam, és úgy jónak kell lennie a 10-20 mm nek.amint irták a többiek is a szorulás lehet a csapágytól, a fékdoboktó. érdemes ilyenkor kitisztitani a fékdobot,( ha nagyon szar lenne akkor felszabályoztatni, bár kétlem hogy annyira el lenne hanyagolva a moci) lehet kapni direkt ilyen féktisztító spray-t az első osztályú hozzá. nemtudom hogy a lánckerekeid újak-e, de végül is ezt szettben illik cserélni( lác, e-h lánckerék) szóval esetleg ha kopott lenne valamielyik akkor azért is lehet zajos a lácod, megkenni se felejtsd el, mert kenés is csökkenti a súrlódást, így a zajt is!
üdv
mitoo
Szóval egy ilyen tokozottnál ne úgy nézd, mint az aprilianál... Nekem is a simson.. szóval ott látványosan sokkal lazább.. Én úgy szoktamnézni, hogy felfele nyomom az alsó szárat, és mikor étzem, hogy a láncot is tolom felfele, onnantól egy 20 mm.. sőőt... Sokszor kicsit lazábbra is.. Sajnos nem igazán érvényes nála az általános tendencia... Szeritnem inkább kicsit lazább legyen.. De ne túlságosan, emrt akkor törhet a láncvédő bakelit, és eltéphetia védőgumikat!
A láncnál az a fura hang szerintem simán lehet attól, hogy nem egy síkban áll a kicsi és a keréknél lévő nagy lánckerék-- oldal irányban feszül a láncod, tehát ez is lehet az egyenesfutásra visszavezethető probléma, illetve ha minden új benne, attól még ezeknek is össze kell kopniuk és az elején lehet belőle zajforrás. Az egyenesfutásra annyit tudnék tanácsolni, ha nincs hosszú léc, akkor feszíts ki egy zsineget, vagy rajzolj a földre krétával egy egyenes vonalat és ahoz is tudod viszonyítani, de persze a Tamás által tanácsolt méricskélős módszer is jó. A szorulós hátsókeréknél, viszont azt kéne elősször kideríteni, hogy a fékpofa ér-e hozzá, ha igen akkor könnyen orvosolható azzal, hogy mész egy kis kört jelentős fékezés nélkül és ha felforrósodott a dobod, akkor túl vastag a fékpofa. Szereld ki és fémreszelővel, (de mégy egy ráspoly is megteszi) reszelgesd meg azokon a részeken ahol sötét színűre elszineződött kemény ráégett réteg keletkezett. Ha megvagy vele akkor már tuti nem fog szorulni. Ha nem az a probléma, akkor lehet esetleg attól, hogy a kerékcsapágy icipicit ferdén áll, de ennél okosabbat hirtelen nem tudok rá mondani. Ja és hamár a fékdobot úgyis kibontottad, akkor drótkefével dörgöld át rendesen a belsejét és egy csomó lerakódott por kijön majd, ami idáig csak rontotta a fékhatást. Hát így septiben ennyi, remélem tudtam valamennyit segíteni !
Üdvözletem!
Köszi, ez a kerék szélét mérem módszer jól hangzik.
A lánccal viszont szívok. Arra már rájöttem, hogy akkor adja ezt a kattogó hangot (és közben látszik is, hogy kicsit nehezen ugrik fel a lánckerékre) amikor szerinte túl szoros. Ha lazábbra veszem a láncot elhallgat, ha szorosabbra erősödik. ...csak az a gond, hogy az elhallgatáskor szerintem már elég laza a lánc, mindesetre egy muslinca is be tudja nyomni a vasig, az az 20 mm simán megvan, sőt.
Közben lett még egy gondom is. Ha úgy rendesen, kerékhez illően meghúzom a csavarokat, főleg a hosszú tengelyt, nos akkor rohadtul szorul a kerék. ...ha lazítok rajta, akkor jó, de hát mégis csak ez tartja benn a kereket. Mitől lehet ez? Megnyomódna a fék és nekinyomná a betéteket a dobnak? (a betétek is újak) / nincs most rajta a menetes tengely, szóval nincs hova lazítani már/ ...vagy valami mástól szorulna meg?
Előre is Köszönöm!
Üdv: M.
először is:
a lácfeszességnél az előírt fel-le löttyenés 10-20 mm közé tehető.
a másik: az egyenes futást úgy tudod beállítani, hogy fogsz egy mérőszalagot( esetleg tolómérőt ) és a gumi széléhez és a lengővilla széléhez mértem állítod be egyformára a hátsó kerekedet.
sok sikert
mitoo
Viszont most, hogy összeraktam elakadtam a lácfeszességnél. Valahol azt olvastam, hogy épphogy be lehessen a felső gumit nyomni a villáig (ja igen nem volt rendesen kilyukaszta a belseje/új az is/, dróttal húztam átr a láncot rajta ), de igazából elég sokáig be tudom nyomni hiába feszítem, csak akkor nem tudom benyomni, ha olyan marha feszes, hogy az egyértelműen látszik túl feszes. Most ahogy épp beállítottam kicsit erősebben nyomva tudom benyomni a villáig, de ha most forgatom a hátsó kereket, akkor az első fogaskeréknél kicsit zörögve és mozogva érkezik rá a lánc. Ez vajon jó, vagy feszítsek vagy lazítsak?
Másik kérdés az egyenesfutás. Hosszú egyenes lécem nincsen (ezt olvastam módszerként), ráadásul a két gumi és kerék sem egyforma (elöl 16 hátul 18). Jó megoldás lehet a beállításra ha egy tolomérővel megmérem a villa vége és a kis feszítő bizbasz vége közötti távolságot és ha egyezik akkor egyenes a kerék? Vagy ez téves gondolat?
Előre is köszönök minden segítséget!
Üdv: M.
Nekem is ez volt a tervem, de lebeszéltek róla többen is, mert, h csavarni fogja a vázat, rezonancia is nagyobb mint egy simson blokk esetében, valamint a vázmerevítés is ugye nehezebben kivitelezhető mivel nagyobb henger miatt nem fér el, tehát vannak ilyen kicsi de annál lényegesebb dolgok! Igaz én terepre szántam volna elötyögni.
Nem akarlak lebeszélni róla, cak leírom, h nekem mik voltak a tapsztalataim! Elsőteló emelésnél emzoli ajánlotta, h a robogó elsőtelóját rakjam be, mert annak azt hiszem, h a becsuszószára hosszabb, a vázcsavarás állitólag akkor jelentkezik a legjobban, h ha magasabb fordulatszám tartományban használod, blokkal kapcsolatban azt halottam, h a ts blokkok jobban bírják a kiképzést, de pörgetni kell őket---csavarodás!?
De megvalósult tervet láttam jó pár éve élőben, valamint a simmipage.de német simsonos oldalon ha nézelődsz a különböző albumokban, akkor találsz ts blokkos terepsimson kivitelezését, és van vmelyik albumba 1-2 kép 250 mözö blokkos simson készítéséről!
Annyit még hozzáfűznék, h én azért raktam tallonba a simson építést, mert kaptam egy jó ajánlatot egy 250-es mözö-ről, igaz nem láttam még, de állítólag működik, és elől tárcsafékes, és ez simsonnál is érvényes, mert ugye az erőt megindítod, de azt valah meg is kell álítani!
Na remélem tudtam seggíteni! Ha nagyon hülyeséget írtam akkor javítsatok ki!
Szép napot!
Szerintem nem lesz gondod egyikkel sem, max a csapágycserével. De a hevítős módszer jónak tűnik, lehet, hogy anélkül is becsusszan a helyére. Jó munkát hozzá !
Elkezdett nagyon rángatni a lánc hátul, meg csörögni-zörögni így itt az ideje a cserének. Vettem hátsó lánckereket is (az első most volt cserélve kisebbre, az új) láncot is, gumi szilentet is, meg mindkét csapágyat. (Sőt ha már szét kapom a kereket fékbetétet és kerékcsapágyat is cserélnék, azt is vette,) Sosem csináltam még ilyet. Mi az, amire oda kell figyelni? Kell-e valami célszerszám? Van-e valami trükk? ....vagy inkább vigyem el szerelőhöz? Pl. ha megmelegítem a lánckereket, akkor a csapágyakat bele fogom tudni nyomni?
Köszönöm, üdv: M.
köszi
mitoo
Köszi Mitoo!
pont ma adtam fel postán...
üdv mitoo