Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hellósztok!
van 1 eladó 150 es mz blokkom tirisztoros gyujtással!
nagyon bika a motor!
akit érdekel írjon! ide!
vagy a CR topicba azt szinte minden órába megnézem!
Köszi mindent
Az autósokkal meg tényleg óvatosan kell,mert 1-2 nagyon veszélyes.
Már most is motrozok csak még simsonnal,de eléggé unalmas rajta a max 60km/h.Meg nem is igazán gyorsul.
Hali!
No akkor sok sikert, aztán csak óvatosan az autósokkal! Köszi mégegyszer... !
Üdv!
pontosabban:a1-16 év,Ak 18 év max 25 kw,és 0,16kw/kg arányt meg nem halado moci,nagy A 21 évesen,vagy 2 év gyakorlat(a1,Ak)
(a kresz kezdhető fél évvel előbb,a rutinvizsga idejekor kell annyinak lenni,mint amit az adott kategoria megkíván.
16év 125ccm, 17 akorl max 25kw, nagyA vagy két év akorlátozott, vagy simán 21év után. asszem.
Köszi a válaszokat!

Én még sajnos csak nyár végén tudok menni erre a kategóriára,de addigra szeretném megvenni a motrot,hogy ne jogsival a kezembe keljen várnom a megfelelő mocira.Egyébként ha valaki elmondaná megköszönném hogy hogy is vannak itt a kategóriák, mikortól lehet menni következőre,hány ccm-ig engednek meg ilyesmi.
A válszokat köszönöm.
Én már tavaly megcsinátam a rutint, csak már hideg volt és nem kaptam volna időpontot városira. Meg mikor kikellet vinnem a mocit a rutinpályára, már akkor is melegvízel olvasztottak le a gépről a rutinpályán! Ma beszéltem az oktatómmal, sztem jövö7en már tudok menni városba, azt gyors lezavarom aztán jócakát!
Háát saját véleményem szerint nem ott volt a gond, h az illető rossz helyen fúrta ki a tárcsát, hanem, h kifúrta. Ez lehet, h hülyeség de sztem ott lehet ezel a kifurkálos dologgal a gond, h csökken a surlodó felületek nagysága! Ha tényleg jól szuperál akkor sztem ne bántsd, mert ahogy én olvastam itt visszafelé, azt írták sokan, h jól fog, de érzékeny! Tehát, h ha vmi kis kosz megy bele, vagy vmi szimering épp csak 1 picit szarul van berakva már engedi is az olajat! De én ajánlom neked emzoli-t a simson fórumba! Ő elég nagy szaki, lehet tud seggíteni!
Hello
nah pár szó tőlem is:aug-ban vettem tavaly,szeptember volt az első teljes hónapom,azóta nem állt még 1 hétnél többet(talán 1*),lehet h csak én fogtam ki ilyen példányt,de jo pár ezer km megtétele után semmi,de semmi baja nem jött elő,mindig indult(jo télen nem 1. rugásra,inkább ugy mondanám h fél percen belül)az 5.-t tényleg elég gyatrára csinálták,ha nincs szél,akkor használhato egy laza utazotempoval.a többi sebességbe kimondottan nyomatékos(kategoriájába:D),fenntartása tényleg apropénz,nekem a fogyasztás vegyesbe 4 liter,átlagom 3.8,legkisebb 3.5 l.azt nem mondom h nem lehet hamar kinőni,mindenesetre tökéletes kezdő/tanulomotor.a törődést meghálálja.városba nagyon elvan,fordulékony(bár állóhelyzetbe akkora a fordulóköre mint 1 kamioné ),országuton elmegy,forgalmas főutakra picit kevés.2 személy nincs a kedvelt dolgai között,de nekem 4.-be így is viszi a 90-et(furatva nem volt még).nehéz szívvel fogok megválni tőle az biztos,ha arra kerül a sor(sőt talán megtartom),egyszerűen nincs kimondottan rossz tulajdonsága.olajat is csak most kezdte kicsit folyatni a láncnál,de egy szimmering csere,és kész.amugy nem eszi.tárcsa teszi a dolgát, dobfék lazán blokkol(ha vkinek erre van szüksége).kényelméről annyit,h 200-230 km-es túrát leszállás nélkül tettem meg vele.egyetlen javítanivalóm egy izzócsere volt(féklámpa).az első lépés a nagymotorok fele.szerintem jó választás.
Szia!
Köszi szépen a segítséget! . Amúgy csak abból indultam ki, hogy az újabb vasakon mind lyukacsos van és annyiban nem különbözhet a két mechanizmus egymástól, de mégsem akarom elszúrni az amúgy jól szuperáló fékemet( Arra is gondoltam, hogy egy hasonló méretű tárcsáról átmásolom a lukak kiosztását meg méretét, gondolom az sem mindegy, hogy milyen közönként és átmérőkkel vannak). Ha esetleg még valaki megtudná osztani velem a tapasztalatait azt nagyon megköszönném! H-imádó énis Ak-s jogsit rakom, két nap és megyek rutin vizsgázni. Te hogy állsz vele?
Dani énis ajánlani tudom neked! Igaz nekem nincs Etz-m, de AK-s jogsin énis ilyennel megyek, és sztem is jó kis moci, kezdésnek tökéletes! Ha a motor normális állapotban van akkor sztem mindenre lehet használni, városban, haladni is lehet vele, megfelelő gumival terepen is! Van alkatrész nem drága, mocit is lehet olcsón találni, fenntartás sem megterhelő!

Balage: én nem ajánlanám, h kifurkáld a tárcsát! Itt falun nálunk fater eggyik havrja énis ismerem az ő 300-as mz-jén kifurkálta a tárcsát, h majd jobb lesz a hűtése! Hát az lehet, h jobb let, de h a fék is elment rajta az tuti! Lehet benne vmi, mert akkor gyárilag is kufurkálták volna! Én inkább láncot a kerékre ajánlanék, vagy ha ragaszkodsz a fékzárhoz akkor fúrj, csak 1 lyukat! Azzal nem hiszem, h gond lenne, csak a lyuknak utána a szélei/peremei legyenek "lesorjázva", tehát ne legyen éles pereme, vagy vmi fémforgács nehogy összekarcolja a tárcsát!
Remélem tudtam seggíteni! De azért 1-2 szakit is kérdezz meg it még ezzel kapcs! "Nekem" ez volt a tapasztalatom!
Köszi a válaszodat.

Hallottam már róla véleményeket hogy :semmire nem jó meg használhatatlan meg egyéb dolgok.
De majd ha lesz valami akkor írok még ide.
Szia Dani!
Nekem is 125-ös ETZ-m van és csak ajánlani tudom, kezdő motornak nem is kell jobb. Igaz nem nyúztam még sokat mert most csinálom a jogsit, de amennyit mászkáltam már vele az alapján elmondhatom, hogy elég dinamikus a váltó kiosztás a 4. sebiig azonban az 5-öst csak vízszintes vagy lejtős szakaszokon viseli, mert elfogy az erő. Emellett nagyon fürge kis paripa, legalábbis nekem elég (egyenlőre... :) ). Jó mert olcsó fenntartani és az alkatrészeket is könnyen be lehet szerezni. Az első tárcsa is jó harapós szóval ha kell, meg is tudsz állni :D
Apropó tárcsa: Tanácsot szeretnék kérni valakitől aki csinált már hasonlót, mivel kaptam egy tárcsazárat csak ugye nem tudom felrakni a tömör tárcsára. Szóval ha kifúrkálom a tárcsámat, akkor attól változik-e valami a fékhatáson, hamarabb megeszi-e a betéteket, esetleg ami előny lehet, hogy kevésbé melegedik föl? Előre is köszi a segítségeteket!
Ja és Dani, szerintem nézz azért szét és kérdezzgess még másokat is egyéb típusokról hátha van ami jobban bejön mint a TZ mert lehet, hogy elfogult vagyok( mindenki annak örül amije van :) ). Majd írj, hogy mire esett a választásod!
Szép napot mindenkinek!
Hello

Motorvétel előtt állok és nem tudom jó vétel lenne-e ha vennék 1 125-ős ETZ!
együtt vettem le a babettárol de ak kiprobálom másikkal is
lehet nem a jeladóhoz való tirisztorod van, mivel van 2 fajta jeladó és 3 fajta tirisztor
Csináltmár valaki 150es etz-re babetta gyujtást? én probákoztam csak a beáitásokal van gond nem inndu csak toásra és durrog, alig megy..
nem kell feltétlenül trutyisnak lennie, tömités gyárilag nincs. nem kell töle félni, egyszerü kicserélni. maga a szimering se olyan sok pénz(200-300Ft). 1 próbát megér
Szia!

Akkor nem kéne trutyisnak lenni a gyújtás oldalnak? Azért kérdem, mert ha nem kell, feleslegesen nem cserélnék, mivel sosem csináltam, így fosok tőle.
Apropó a gyújtás oldali dekni alatt gyárilag sincs tömítés, vagy csak nekem? Mert így egy komolyabb eső simán be tud menni (ahogy a kipuff trutyi is beszivárgott) esetleg por is, szóval nem ideális. (az AF1-en még ki is kellett kennem pirossal hiába volt tömítés is, mert nagy eső esetén beázott és leálltam)

Köszi, üdv: M.
Üdv!
szerintem lehet hogy nem a karbinál sziv falsot hanem a szimeringnél a gyujtás felöl. próbáld meg esetleg a szimering kicserélését.
Ha megvan még a sikló engem érdekelne! Gödöllöi vagyok, és már van egy ilyen siklóm, a mellé szeretném!
üdv
a tömítés-műanyag közdarab-tömítésnél sztem elég ha csak meghuzod a csavarokat, ha jók a felületek. ha nagyon fel van szántva akkor rakhatsz oda pirosat, de így sztem nem kell. amugy én esztergályos vagyok, csak messze laksz.
joki69 köszsönöm segitséged! majd irok ha valami fejlemény lesz a gépben a vázat is át kell egy kicsit faragni de sztem elsönek belerakjuk a blokkot és kiprobáljuk hogy lesze értelme folytatni! remélem nem sokára kész majd irok ha van fejlemény!
Szia!

No én is így akartam légteleníteni, de nem akart sikerülni. (pedig rutinos játékos vagyok, az AF1 hátsó fékét is sikerült, pedig azt a legtöbben leszerelt nyereggel szokták :) -alul a csavar-) No, de most szívok a dologgal, mert az új féknyereg kb 30 ropi, egyelőre viszont nem találtam esztergályost, aki csinálna új menetet és új légtelenítőcsavart, mert annak teljesen kampec. Tényleg nem tud valaki egy jó gépműhelyt, ahol megcsinálják?

Amit írtál, hogy falsot szív a henger és a karbi között, azt hol szokta? Mert nálam az egy egyszerű öntvény, a karbi felé nincs tömítés a henger felé meg tömítés-műanyag közdarab-tömítés kombó van, de ezek a tömítések teljesen toppon vannak. Mondjuk összerakásnál majd rakok közé pirosat, de úgy szemre nem nagyon kéne annak falsot szívnia ott.
...a karbi viszont halál, szétkaptam, mert kis tócsa volt a blokkon a tömítésnél eresztett. ...hát fúvókákat valami kicsi csavarhúzóval akarták csesztetni, persze így gányolt a fejük, de ez még hagyján, a tű forrasztva van a lemezekhez, szóval fixen középpen van. :) -a rovátkáknál kis kanyar is van benne.
(rendeltem is új tűt, meg fúvókákat és persze tömítést az úszóházhoz. --ja igen az egyik úszon is van egy kis horpadás, hogy azt, hogy hozták össsze? -szerencsére nem lyukas.)

A gyújtás a felső holtpontra volt állítva (kb), kapott új megszakítót és egy kb 3mm-es előgyújtást. (csavarokat ott is cserélem legközelebb, mert a fejük...)
Ha egyszer lesz fékem, és a karbit is összeraktam kíváncsi leszek jobban fog-e menni! Remélem!

Ja igen, ha a felső holtpontnál van egy igen kicsi mozgás, az gáz? Kb így: fent (továbbmozdít)picit leljebb-(továbbmozdít)újra fent és utána már szépen megy lefelé. Olyan fél mm kb amit visszamozdul. Vagy valami csapágy halott lehet?

Előre is köszönöm!

M.
Persze! Nem most, már rég volt! Csikó koromban MZ-vel versenyeztem. De iszonyatos a rezonancia ha így hagyod. Részletekre már nem emlékszem mert régen volt. Mondom ha már régi Ternai könyv szerint egyensúlyozol rajta, már akkor is sokat javulhat!
Ha ez segít, 1956-ból Ternai Zoltán
ezek a dolgok müködtek külön-külön majd egyszerre kiderül milyen!