Régen a fillérba..ó megoldás a henger öntöttvas perselyesre való átalakitása volt. Vagyis felfurták és húztak bele-belepréseltek egy "hagyományos" öntöttvas perselyt, amit aztán hozzáfútrak a dugattyúhoz. (20 éve egy 250-es kétütemü Cagiva-t állítottunk így talpra.)
Sziasztok! Van esetleg valakinek tapasztalata nicasil-ozást illetően? Egy Suzuki RM hengert szeretnék újrabevonatoltatni, nem tudom, merre induljak. Gerecsemotorral valakinek tapasztalata? Vagy esetleg jó műhely valahol külföldön?
először is le kell kapni a hengerfejet hengert és megnézni mi a helyzet (persze a vezérlés beállítást nem árt tudni mert láncos ugye) általában hengerszett csere megoldja a problémát érdemes a szelepszárszimeringeket is cserélni és akkor már az is látszik hogy nincs-e túl nagy lógása a szelepszárvezetőknek , gyűrűzgetéssel nem szoktam foglalkozni nem nagy összeg a hengerszett tartósabb megoldás mint kopott dugeszra kopott hengerbe új gyűrű
sziasztok, segítség kellene. Van egy lifan 4 ütemű 125cc blokk, új volt, keveset használta a gyerek. Kb fél éves korában kinyomta a berugókarnál a szimmeringet, kifolyott az olaj egy része, persze nem azonnal vettük észre. Azóta füstöl, eszi az olajat, az ereje nem ment el. Egyre jobban eszi az olajat, a kipufugó csonknál tiszta olaj.
Mit csináljunk vele? A szelepek rágódtak be? Gyűrűzni kell? Komplett hengerszett csere fog kelleni?
olyan helyeken dolgozok ahol több éves zsíros olajos fémporos(vas-alu) a kezem, a négereknek nincs ilyen fekete a tenyere
nem mondom hogy olyan lesz utána mint a péknek de egész jól lehozza
ilyen szerelés előtt mindenképp érdemes kézkrémet használni, a patikában csinálnak nagyon jó kézkrémet, pillanatok alatt beissza, munka előtt és munka után is be kell kenni, ha többet teszel a kézre nem issza be mindet és olyan mint a bőrradír nagyon szépen lehozz a maradékot
Ultradermet hidratáló krémmel
Darabig én is próbálkozok a kesztyűvel, de mindig leszakad rólam, mert sérülékeny, aztán egy idő után megunom cserélgetni, úgy hogy nagyobb szerelésnél tuti tökig olajos vagyok.
Hát ha parkolás közben leveszik az idomot, akkor lehvehetik a féknyerget is.
:)
Csatolom a képeket. Belülről kifelé két műanyag idomot fog össze és ehhez rögzíti a külső látható idomot. Simán egy lemez csavar profilt kellett volna rátenni mitn fent is van az idomon. Képtelenség csavarhúzóval rányomni behajtáskor, kifele meg simán elforog és feszíteni sem egyszerű.
kicsi helyre ilyen kell https://www.uni-max.hu/termeke...
kis nyomatékra a legolcsóbb is jó
ha tényleg dolgozol vele 10 ezer körül már vannak strapabíróak is
Annyira finom a menetemelkedés a gyári csavaron, hogy nem képes magát behúzni nyomásnélkül. Mivel annyira kicsi a hely (10 cm-es műszerés csavarhúzót sem tudom merőlegesen rátenni, nem hogy nyomni) igy kinszenvedés az egész. Ezek a patentok a az idom felső sikjában belül vannak a kormánycsapágy sikjában és előtte a villhid mellett.
koszi, ezzel nincs gond, mert az ali-is van, igaz gyengébb minőségnek irják. Bár a gyári csomagban is volt törött,
Jó a link amit küldtél csak akkor lenne még itthon 950 kacat. nálunk is van sok áruház, az olcsóbb változatból ki fogom kisérletezni, hogy melyik tart jó.
A csavarosról este teszek fel képet, nem is értem a Honda mért nem igy oldotta meg.
DE még a CBF-nél csak a gyertya cseréhez kellett levenni a tankot (illetve megemelni) minden máshoz elég volt az egyik oldalidomot levenni itt a levegőszűrőcseréhez, gyertyacseréhez, sőt mindenhez le kell bontani mindent.
Lehet veszek egy simsont. :)
A fülespatent ki jön. Csak be kell nyomni. DE alapállapotba nem tudom visszahozni.
na igen a HONDA az HONDA sose romlik el nem kell szerelni egyszer összerakod és kész a fülespatenthez lehet van spéci fogó talán... én a fül összenyomásával próbálnám kiszedni , a csavaros mikor a helyén van simán nyomd be és kész kiszedéskor kell csavargatni , én olyan patentet vennék aminek a közepét benyomod aztán kijön
Kezd kifogni rajtam a motor. Tegnap este 10-kor már kósza gondolatként az is felmerült, hogy összerakom (ha még lesz hozzá türelmem) és el is adom. :)
Az egy dolog, hogy egy levegőszűrő cseréhez atomjaira kell szedni. De:
Össze van rakva. Már csak az idomokat rögzítő pattenteket kellene visszarakni:
- a gyári patent úgy néz ki (vagy csak én nem jöttem még rá a nyitjára) hogy roncsolás nélkül csak egyszer használatos. (Persze rendeltem belőle, de egy sima karbantartás során kb 5.000 Ft-ot elszúrni a patentokra elég luxus nem)
- másik patent csavaros. Persze olyan helyen van, hogy csak csavarhúzó bitfejjel lehet hozzáférni. Ebből hiába rendeltem újat (a régit úgy kellett kiimádkozni belőle) j ha berakom a helyére hiába csavarom benne a csavart (igen finom menete van) nem megy befelé, csak egy helyben forog.
Régen a fillérba..ó megoldás a henger öntöttvas perselyesre való átalakitása volt. Vagyis felfurták és húztak bele-belepréseltek egy "hagyományos" öntöttvas perselyt, amit aztán hozzáfútrak a dugattyúhoz. (20 éve egy 250-es kétütemü Cagiva-t állítottunk így talpra.)
Bevonatkészitésre az elsö találat egy német cég:
http://www.mobil-tech.eu/index...
kb 230€ az elkészitése, kimunkálása.
Magyar cég:
http://www.abzmotortuning.com/...
http://www.mobil-tech.eu/index...