Az abraziv szemcsés szennyedés elkoptatja a tömitögyürüket es karositja a tömitöfelületeket is. Ezert a spray- vel kezelt lànc az élettartama vegéfele szinte exponencialisan felgyorsul a lànc kopàsa és egyre rövidebb tàvok utàn kell àllitani a feszességet.
Az állagának sem? Nem lesz puhább, szivacsosabb? Ha nem akkor bírja, de valahogy a víz mégis bejut hisz rozsdásodik ezért jó az olajzó mert az folyamatosan kenegeti valamennyire míg a spray nem nagyon jut be mert szerintem sűrű ahhoz legfeljebb elzárja rövid ideig a víz útját esőben.
Szia! Ha az ásványi olajat nem bírná akkor szinte semmit......
A petróleum pedig teljesen alkalmas a láncmosásra.
Egyébként a benzin sem árt neki ,úgysem órákig áll benne
Ebben a témában csak gyakorlati tapasztalatom van ami vagy helytálló vagy nem és ez a következő (amit évekkel ezelőtt is többször leírtam és szinte senki nem értett vele egyet ): Azért gondolom, hogy a gyűrűk nem bírják az ásványi olajat mert az összes általam eddig megnézett láncspray szilikonos volt, de rendben mégis vitonok a gyűrűk és bírják az ásványit (bár aki rendszeresen petroval mossa annak ha meghajtom úgy marad mert megdagadnak a gyűrűk) ellenben a mindenféle hatásokat már nem annyira (nem véletlenül fejlesztgetik a gyűrűket is állandóan) és maga a gyűrű nyíródik el ami mellett a víz betéved és elkezdi korrodálni a csapokat aminek a nyomát látjuk amikor "piros" lesz a lánc, ez szokott akkor is ha rendszeresen nagynyomásúval esünk neki hisz akkor bepréseljük a vizet a gyűrűk mellett és így jutunk el az olajzóhoz ami ahogy gondolom azért olyan hatásos mert pont, hogy a gyűrűk mellett bejutó olaj állandóan keni a csapokat amikben a gyári zsír már rég a múlté. Persze ez nem biztos, hogy így van viszont nekem tetszik.
Eddig a féknyergeknél hőálló zsirt alkalmaztam a a vezető csapok kenésére a gumi harang alatt. (Mert az volt itthon, de már elfogyott).
A service manuál szilikon zsirt ajánlt. Itt viszont nem találtam semmi különleges terméket (kivéve a tasakos 10 mg-os kiszerelést).
Szóval bármely szilikon zsir megfelel erre a célra ami hőállóság szempontjából 200 fok felett van? Van különbség erre a helyre használva a teflonos vagy grafitos szilikon zsír között?
Nekem nincs, de nem is használnám erre a célra. Hőálló, nagy a szilárdsága, stb. Ennél a kenés helyett/mellett inkább a későbbi bonthatóségra helyezték a hangsúlyt szerintem ott ahol a hő és a nedvesség hatására komolyabb korróziók léphetnek fel.
De ez a magán véleményem. Inkább féknyergeknél a fém és betét közötti csúszó felület pötyentésem esetleg a fékbetét hátsó oldalánál (a dugattyúnál) a kenésre, rezgéscsillapítás és nyikorgás megelőzése céljából.
Ez is jó ötlet.
Én lustább voltam annál hogy nagyon gondolkodjak a problémán, mert akkor már a láncolajozót is fel tehettem volna annyi erővel
Ha messzire megyek akkor bedobom a spray-t, de mostanában nem volt szükség útközbeni kenegetésre.
akkor híg volt az olaj
valami motoron egyszer néztem hogy a nyári olaj olyan sűrű volt hogy ha eldőlt a flakon kb 5 másodperc volt hogy nagyjából vízszintesen álljon a folyadék
a téli olaj az kb olyan folyós volt mint az akácméz
mert sokan azt hiszik hogy a láncnak fényesen csillogónak kell lennie az olajtól még oldalt is
neked ha csíkozott legalább 2x de inkább 3x annyit folyatott mint kellett volna
pár csepp olajjal át lehet olajozni egy kombi kocsi tetejét
Elsőre leszögezném hogy tök jó a láncolajzó,2x nekifutottam.
Valszeg béna vagyok és nincs türelmem de én nem tudtam beállítani úgy hogy ne csíkozza a gumit brutál módon.
A spray meg nálam 42e km után cserélt láncot jelent.
A petróleum pedig teljesen alkalmas a láncmosásra.
Egyébként a benzin sem árt neki ,úgysem órákig áll benne
holnap erre járok benézek. Úgy látom nagy különbség nincs közöttük és vannak hazai gyártók is.
https://lomenaruhaz.hu/shop_se...
Eddig a féknyergeknél hőálló zsirt alkalmaztam a a vezető csapok kenésére a gumi harang alatt. (Mert az volt itthon, de már elfogyott).
A service manuál szilikon zsirt ajánlt. Itt viszont nem találtam semmi különleges terméket (kivéve a tasakos 10 mg-os kiszerelést).
Szóval bármely szilikon zsir megfelel erre a célra ami hőállóság szempontjából 200 fok felett van? Van különbség erre a helyre használva a teflonos vagy grafitos szilikon zsír között?
De ez a magán véleményem. Inkább féknyergeknél a fém és betét közötti csúszó felület pötyentésem esetleg a fékbetét hátsó oldalánál (a dugattyúnál) a kenésre, rezgéscsillapítás és nyikorgás megelőzése céljából.
Én lustább voltam annál hogy nagyon gondolkodjak a problémán, mert akkor már a láncolajozót is fel tehettem volna annyi erővel
Ha messzire megyek akkor bedobom a spray-t, de mostanában nem volt szükség útközbeni kenegetésre.
az oregon lánckenő nem kimondottan sűrű kb mint a téli volt az embernek
Csak ezeket probaltam.
valami motoron egyszer néztem hogy a nyári olaj olyan sűrű volt hogy ha eldőlt a flakon kb 5 másodperc volt hogy nagyjából vízszintesen álljon a folyadék
a téli olaj az kb olyan folyós volt mint az akácméz
neked ha csíkozott legalább 2x de inkább 3x annyit folyatott mint kellett volna
pár csepp olajjal át lehet olajozni egy kombi kocsi tetejét
Valszeg béna vagyok és nincs türelmem de én nem tudtam beállítani úgy hogy ne csíkozza a gumit brutál módon.
A spray meg nálam 42e km után cserélt láncot jelent.