Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi, szerencsére ültem,...
Szóval nem kell szétvágni meg ragasztani semmit utána. Csak jelöld meg, hogy hogy állt a régi membrán a tolattyúhoz képet (mert ugye van rajta egy orientációs félkörív). Ilyen hidegben lehet egy kis hülögfúvó sokat lendít a dolgon. Egyszere, csak egyet csinálj, hogy mindig legyen minta.
220 euro.
Jogos az infarktus.

https://www.cmsnl.com/yamaha-x...
Egy régi bankkártával be tudsz nyúlni a müanyag és a membrán közé, és szépen kivenni, majd az újat ugyan így be tudod szépen nyomni.
Cserélni komplett.Tuti van a partskatalógusban,neten van egy halom tipusspec gyári alkatrész árusító.

Ha japo akkor https://www.cmsnl.com/
Tipus szerint kikeresed.
Azé infarktust ne kapj az áraktól.
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy hogy lehet ezen membránt cserélni? Én naív gondoltam hogy a két csavart kitekerem és szétjön az egész, de a csavarok oldásával csak a tűt tudom kivenni.
Youtube-os videokon gyakorlatilag kitépik belőle és valami ragasztóval rakják visssza. Ennek nincs más módja?!

Köszönöm a segítséget
"És itt már megdőlni látszik egy vélekedés, hogy azért használok „vastagabb” olajat mert kint melegebb van."

Ez abban az esetben lehet igaz, ha a legkorszerübb hütési rendszere van az eröforrásnak, és maga a rendszer jó állapotban van. Nincsenek lerakodások, veszteségek, radiátornál, csövekben, pumpánál. Ha öregszik a rendszer és az eröforrás nönek a veszteségek, romlik a hatásfok, felborul a kényes egyensúly. Ugyan mostanság sok a degeszbuksza herceg, de azért sok koros jármü van még használatban, és akkor még nem esett szó lég-olajhütéses, vagy léghütése kihalófélben lévö eröforrásokról...Nekem pl azért nincs "semmi" témába vágó tapasztalatom a hütöfolyadékokkal, mert vagy lég, vagy lég-olajhütéses mindegyik, és még lehetseges nem is kívánok ezen változtatni.

"Szóval azt tudjuk, hogy a 4 ütemű motorkerékpárba miért nem öntünk az autókba való olajat. De mi a helyzet a „száraz kuplungos „ motorokkal (pl Ducati egyes verziói)? Ha az olaj viszkozitásban és teljesítményszintben meghaladja a motorokhoz használtat (és csak a Jaso MA(2)) szabványt nem tudja akkor lehet használni? Jobb-e a Ducatinak pl a 10w-40 helyett a 0w-40 (már ha ilyen olaj kell bele)?"

Èn 25 éve simán beleborítottam a GTX3-as castrol autóolajat az akkori bokorugró 4 ütemü yamahába, söt metabon is ment mellé. Kitoltam kétszeresre az akkori olajcsere intervallumot...több mint 40 ekm-t ment így bele. Többször volt megbontva a blokk, mert eltördelte szabadonfutót, és minden alkalommal gyögyörü állapotban volt az összes sikló és görgös csapágy...a kuplung csak a végefele visított fel, mikor elkoptak a laméllák...Ez nem követendö példa, csak mindig van eset amivel rá lehet cáfolni a nagy "tudományos" dogmákra. Nyilván ma már komolyabb környezetvédlmi normák miatt "prezizebbek " az eröforrások és számít a megfelelö termo egyensúly, melybe a kenés hatásfoka is beleszól. De látni kell azt is, hogy a legtöbb esetben az eröforrás csak "új korában" képes teljesiteni a normákat. A mostani kihegyezett eröforrások (teljesítmény és környezetvédelmi normák) pedig sokkal hamarabb kiesnek abból a szigorú szük toleranciából. Veszít a teljesítményéböl, és felborúl a kényes termoegyensúlya is.

"Vagy megnézted a te motorod fagyálló előírását? Lehet, hogy azért nem tért ki akkor a szilikát mentes fagyállóra mert akkor még nem is volt? És ugye egy 2000-ben, 2004-ben és 2012-ben készült motorblokk kívülről azért nagyon hasonlóan néz ki anyaghasználat szempontjából ha a blokkot vagy a hűtőt nézzük."

Ès vajon mi lehet az óriási különbség a vízpumpa tengelyének tömíöanyaga vagy a síkfelület-tapltömités anyaga között egy autó és motorkerékpár eröforrása között ami indokolja a az egyik esetben szilikátmentes hütöközeget a másikban meg nem. Azt még el tudom képzelni, hogy mondjuk egy motorkerékpár esetében kisebb a hütöközeg mennyisége és nagyobb fordulaton dolgozik a pumpa, de ebböl nem következik hogy pl annyira más lenne pl tengely szimering anyaga...Talán a erösebb a kavitáció és ennek vannak káros hatásai szilíkátos hütöfolyadék esetében? (csak költöi kérdés)

Lánckenés témakör ->darázsfészek...25 éve már lehetett kapni castrol láncspray-t... èn kb 95-2009-g fújkáltam, és vágtam haza vele jó pár szett láncot...2009-óta tök jó az olaj...és lehet csak be kéne tenni egy pumpás-spray flakonba az olajat és megfújni vele a láncot, és pont ugyan olyan jó lenne mint a csepegtetös olajzórendszerek. :)

Egy szó mint száz...szerintem(!!!) sok esetben nem az okozza a jármüvek halálát, hogy nem megfelelö anyagokkal üzemeltetjük, hanem hogy elmaradnak a karbantartások, és sok esetben nem "üzemszerüen" használják és a beavatkozások sem kellö szakmai szinten vannak elvégezve. Ès még a korábbi vonatfütty egyszerüségü technikák sokkal-de sokkal jobban torelálnak bármifajta "kontárságot" a mostaniak a kényes egyensúlyuk, és bonyolultságuk miatt sokkal hamarabb megbosszúlják.

(((Nem tudom, hogy akkor mostantól meg kell nevezni a forrást ahonnan poszt tartalma származik? Vagy még mindig az a fontos, hogy az információhányban szenvedöt, információhoz juttassuk élöszóban vagy írásban? :-D)))
le van írva minden
glikol, aluminium barát, és zöld
Ja és Motocool-ból a Factory Line ami OAT.-os.
Szerintem piros.
Köszönöm a segítséget, hát majd meglátjuk, azért kutatok még...
Köszönöm a segítséget!
FZR-be milyen színű kell? Ezt írja:
High quality ethylene glycol anti-freeze containing corrosion inhibitors for aluminium engines.
Ez egyszerű Ag 13-as kell, mert az a zöld.
Gondolod?

A Kawáhioz nekem ennyit ír a gépkönyv.

4-6
COOLING SYSTEM
Specification sItem StandardCoolant Provided when ShippingType (Recommended)
Permanent type of antifreeze (soft water and ethylene glycolplus corrosion and rust inhibitor chemicals for aluminumengines and radiators)
Color Green
Mixed RatioSoft water 50%, coolant 50%Freezing Point−35°C (−31°F)Total Amount1.2 L (1.3 US qt) (reserve tank full level, including radiatorand engine)
Igen, igen a 12-esek szilikátmentesek a 13-asokban már megint van.
nekem olyan van aminek a forráspontja magas, mert csak ez számít, meg persze hogy legyen barátja az alumíniumnak
így a kocsis kivitelek alapból kiestek
he, he.

Ha nem lehet autóét beletölteni akkor kettőből lehet választani. Ha lehet akkor számtalan.

Erre vonatkozott a kérdés.
érdeklődésképp
ez a fagyálló mizéria miért volt jó?
a gépkönyvben benne van mit kell beletölteni, aztán pénztárcától függően lehet vásárolni
Igy kis múlt idézés. A szívem kicsit összeszorul a kommentek olvasása után... (Lehet vissza kellene forgatnom az idő kerekét?)

https://www.facebook.com/vitya...
Nem baj, olvastunk legalább egy kicsit.
Seráfütty!
Jó hosszú lett.
Sziasztok,

nos ne a vita generálás volt a célom, hanem egy kérdésre vártam választ a személyes tapasztalataimból kiindulva.

Bonts ki egy sört (bort vagy öntsél ki egy töményet) és olvasd végig. Időnként persze idézek a válaszokból is.

Szóval azt tudjuk, hogy a 4 ütemű motorkerékpárba miért nem öntünk az autókba való olajat. De mi a helyzet a „száraz kuplungos „ motorokkal (pl Ducati egyes verziói)? Ha az olaj viszkozitásban és teljesítményszintben meghaladja a motorokhoz használtat (és csak a Jaso MA(2)) szabványt nem tudja akkor lehet használni? Jobb-e a Ducatinak pl a 10w-40 helyett a 0w-40 (már ha ilyen olaj kell bele)?

Vagy ha megnézed egy 2000-es évek közepén készült motor user vagy service manuálját akkor a lánc kenésére a motorok nagy (egy) részénél hajtómű olajat ajánl 800-1000 Km-nt. Akkor ezeknél a motoroknál a lánc spray nem használható vagy egyszerűen akkor még nem volt (elterjedt)?

Vagy megnézted a te motorod fagyálló előírását? Lehet, hogy azért nem tért ki akkor a szilikát mentes fagyállóra mert akkor még nem is volt? És ugye egy 2000-ben, 2004-ben és 2012-ben készült motorblokk kívülről azért nagyon hasonlóan néz ki anyaghasználat szempontjából ha a blokkot vagy a hűtőt nézzük.

Van-e különbség kinetikai tulajdonságokban (már ahol egyáltalán meg tudod nézni) a különböző fagyállók között? Egy sarkos példával szemléltetve nem mindegy, hogy a fecskendőn (mondjuk hűtő nyílásait immitáva) vizet nyomsz keresztül vagy mézet? Persze ez kirívó, de ha egy folyadék szivattyúzhatósági tulajdonságai eltérnek jelentősen akkor az hosszú távon nem biztos, hogy jó.

Nos, miért született a hozzászólás.

A korábbi motoromnál nem volt előírás a szilikátmentes fagyálló. Használtam benne mindkettőt (Motul expert és motul factory line). Azt vettem észre, hgy a Factory Line esetében (szilikát mentes és a drágább jobb (?) ) azonos üzemi – de nem szokványos – körülmények (városi araszolás, hegymenet, stb) a mutató vagy két vonással fentebb állt. Mivel ennél víz hűtötte az olajat (a mostaninak levegős olajhűtője van) azt gondolom, hogy „szabályozottabb” volt az olaj hőmérséklete. Visszaállva a Motul Expertre a következő évben ismét egy-két vonással lentebb állt a hőfokmérő.

Olaj hőmérséklet: a céges autóban általában (van benne olajhőmérő) 95-98 fok között áll a hömérséklete az olajnak. Forszírozott tempónál (autópálya menet 180-190 körül ahol még csak 4.500-at forog a motor) felmegy max 110 fokig. Ezek a hőmérsékletek a benzines autónál mínusz 10 és 38 foknál is ugyanazok, tehát a külső hőmérséklet nincs nagy hatással az olaj hőmérsékletre. És itt már megdőlni látszik egy vélekedés, hogy azért használok „vastagabb” olajat mert kint melegebb van.

És az alapkérdés:
Csak gyári és motul fagyálló (abból is a szilikát mentes) vagy autóhoz való szilikátmentes is jó?

És akkor gondolatok a hozzászólásokról (hoz)?

RC51:
szerelő nagy tapasztalattal. Viszont olyan helyen dolgozik földrajzilag ahol az általunk használt termékek nem biztos, hogy elérhetőek (lehet motul sincs ott ) és olyan dolgokkal dolgozik, amit mi még nem is láttunk.

Lali3:
Tévénézés közben mobilon irtam a választ, nem volt hangulatom sokat irni. Mivel ugyan azt linkelted be amit 5 hozzászólással lentebb irtam nem tudtam eldönteni, hogy nem olvastad vagy csak véletenül nyomtál entert (itt ugye nem lehet hozzászólást szerkeszteni). A stilust nem bántónak szántam, csak nem adott plussz információt. Ha ezt bántásnak vetted, akkor sorry.

Cefi:
„Nitrit, Foszfát és szilikát mentes
Akkor a készre kevert Favorit G12 -35”
Pont a favorit oldalán nem találtam szilikátmentességre utaló leírást.
„ A nitrit-, amin- és foszfátmentes, etilénglikol alapú, hibrid típusú fagyálló hűtőfolyadék ..”
https://www.favorit.hu/termek/...

H&B
Igen sokat kérdeztem. (Ha végig nézel más topikokat is látod, hogy sokat is próbálok segíteni, ami az esetek jelentős részében sima google keresés.
És az alap kérdésemre nem kaptam választ.

Kawa550:

Hidd el sok mindent nézek és van amibe pl youtube és leírások olvasása után sem fogok bele. (Pl nem végeznék szívátültetést itt senkin  )

jtomas:
„ Motorkerékpárok esetében azonban megtámadhatják a vízszivattyút vagy a tömítéseket. Ez megmagyarázza, hogy az összes motorkerékpár hűtőfolyadék szilícium-dioxid-mentes."
Ennek pont tökéletesen ellent mond a Motul – kifejezetten motorkerékpárok számára kifejlesztett, általam lentebb linkelt – terméke:

Motocool Expert
Motorbike ready to use cooling liquid Anti-corrosion and anti-freeze, Protection -37°C/-35°F

Nitrite free / Amine free / Phosphate free

Motocool
Factory Line
Ready to use cooling liquid Anti-corrosion and anti-freeze, Protection -35°C / -31°F OAT Technology

Nitrite free / Amine free / Phosphate free / Borate free / Silicate free

Ha igaz amit állítasz, hogy akkor a Motul vagy megtéveszti a vásárlóit és nem alkalmas motorhoz vagy tényleg szilikátmentes csak azért hallgatja el, hogy a drágábbat vedd.

És akkor visszakanyarodva. Ha csak a gyári anyagokat használnád (fagyálló, olaj) akkor a motul, elf, castrol éhen hallna. De nem tudom létezik-e Kawasaki olaj például? És miért van az, hogy néha állítjuk, hogy az utángyártott esetenként jobb mint a gyári, pl fékbetét?

Nos ha idáig jutottál akkor elfogyott a söröd, a borod vagy a töményért le kellett ugrani a tescóba.

Béke mindenkivel.
https://citybike.hu/Fagyallo-k... ez is szilikát mentes.