Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Vidom, Vidom én tudom a választ a kérdéseidre, a válasz pedig.....tadááá.....kis hatásszünet.....
- Igen, motorba inkább motor fagyállót, nem érdemes mással kísérletezgetni, főleg ha az összetétele sem ismert.
- Nem, nem csak az említett típusokat használhatod, a lényeg a szilikátmentesség, ami Hondáknál a 2-es típusú folyadékok.
- Igen, a többi motornál is hasonló a helyzet.
Amit RC51 javasol, vagy mond, azt érdemes szentírásként kezelni. Ugyanis, mindannyionknál több motort javított, és ért hozzájuk. Engem személy szerint, 2-szer segített ki a bajban!
"Másodszor, a hűtőfolyadék NEM tartalmazhat szilikátot. A szilikátok korróziógátló vegyszerek, amelyek nagyon hasznosak az autókban, mivel segítik az alumínium korrózió gátlását. Motorkerékpárok esetében azonban megtámadhatják a vízszivattyút vagy a tömítéseket. Ez megmagyarázza, hogy az összes motorkerékpár hűtőfolyadék szilícium-dioxid-mentes."
Gugli 1 perc, benne a válasz. Amúgy amit RC51 belinkelt fagyállót azt is hozza a cikk a szilikátmentes példák között.
dudás
Én meg arra lennék kíváncsi, hogyha az itt legtöbbet okoskodók nem használhatnák a guglit, a youtube-ot meg a wikipédiát, hanem élőben saját kútfőből kéne nyomniuk a műsort, akkor hány hozzászólás születne évente. Tippem van: kb kettő.....
Àrtatlan kivülállóként:
-Vidom a lehetöégeihez képest körbejárt egy problémát, egyedül nem talált rá problémát. A talált eredményeket összezte egy hosszabb hozzászólásban és kérdezett.
-Te felületességböl vegy figyelmetlenségböl bemásoltad neki azt amit már ö régen megtalált. Ezzel ö egy tapottat sem jutott elörébb, kvázi "raboltad az idejét". A hazai modás szerint a "bölcs maradtál volna....". Èszre kell venni a mai "gyakorlatot". "Mindenki ért mindenhez". Aki viszont valós, komolyabb dilemmában van, az komoly valós segítségre szorul. Ezt szeretné olyantól megkaüni, akinek abba a témakörben már van lexikális vagy gyakorlati ismerete... így azzal szeretne eszmét cserélni, és nem azzal aki úgy "kíván/akar segíteni", hogy kérdést sem olvassa el figyelmesen...ezzel rabolva mindenki idejét. Igy visszaolvasva a "ahogy törpapa is mindig mondta, én okoska is helyeselem....hangefekt-repül-fejreesik---bla-bla-bla szitu volt nekem.

Saját meglátás, hogy azért lett gyorsan lecsapva próbálkozásod, mert nincs annál bosszantóbb mikor mindenki "segíteni akar" csak éppen az nem tudja "hallatni a hangját a sok hangostól aki valóban megoldással szolgál, aztán próbálja meg a kérdezö elválasztani a búzát az ocsutól. És akkor most még a plázacica hiszti miatt jönnek a személyeskedö kommentek amik végképp kettévágják a kérdést - használható válasz(ok) folyamát.
Persze most én is "kihúzhatom magam", mert ehhez én is hozzájárulam. :)
Engedd el Lali!
Megfigyelted hogy a "kolléga" mennyit kérdez? És ha valaki segiteni próbál még egyetlen megoldás sem volt jó neki.Cserébe majdhogynem lecseszést kap az ember.Nem értem ezt a hozzáállást
"Ezzel mi volt a szandekod? Ezt en is linkeltem. A kerdesre adj valaszt."

Tisztelt Vidom kollega!

Nekem nem jön be ez a stílus!
En nem latom, hogy szilikat mentes lenne a favorit g12. A sajat honlapjan se irta

nyitott és zárt hűtőrendszeréhez. A nitrit-, amin- és foszfátmentes, etilénglikol alapú, hibrid típusú fagyálló
Ertem. Ami feltunt, hogy eleg komoly eltereseket lattam a kinetikai viszkozitas tekinteteben - mar ahol feltuntettek. Azert kerdeztem, mert a huto belso nyilasai joval kisebbek a motoroknal. Leegyszerusitve es eltulozva nem.mindegy higy vizet kavargatsz vagy mezet.
Én csak annyit válaszolok, hogy ha olyan fagyállót keresel ami
Nitrit, Foszfát és szilikát mentes
Akkor a készre kevert Favorit G12 -35
Szinte a legtöbb Hondába jó!
600-900 Hornet stb...
Ezzel mi volt a szandekod? Ezt en is linkeltem. A kerdesre adj valaszt.
Motocool Factory Line -35
Motorkerékpár fagyálló hűtőfolyadék

Minden motorkerékpárhoz alkalmazható felhasználásra kész szerves hűtővédő folyadék.
Csökkenti a motor üzemi hőmérsékletét. A növelt hőátadó tulajdonság tökéletes hűtést biztosít.
Kivételes védelmet biztosít alumínium/magnézium ötvözetű motorok számára.
Szerves összetevői miatt ne keverjük nem organikus anyagokkal. Szilikátmentes.
Köszi, elolvatam (átfutottam). Ebben sem találtam a szilikát mentességet....
Nézd meg ezt.

https://www.amazon.com/Engine-...

Keress rá és tanulmányozd.
Kicsit azért ennél mélyebben olvastam után.. :)
Szerintem csak arra figyelj, hogy etilén glikol alapú legyen.... oszt' jóvan....
Sziasztok,

egy kis vitaindító igy vasárnap.

Megnéztem a leírásokat a motorom esetében. Kicsit meglepődve olvastam, hogy előirja a szlilikát mentességet mig a korábbi esetében nem (a két blokkot kisebb változtatásokkal egyidőben fejlesztették ki).

Szóval a kérdés fagyálló csere esetén:
- motorkerékpárba csak motorkerékpár fagyállót?
- ha igen akkor itt kizárólag a gyári honda fagyálló (amiről műszaki adatot a neten sem találni, csak annyit, hogy zöld és a legkorszerűbb adalékok vannak benne) vagy a Motocool Factory Line

A tobbi motornál is hasonló a helyzet?

Innen a részletek:
A korábbi motorom angol szervizkönyve ezt irta a fagyallóra:
High quality ethylene glycol antifreeze containing corrosion protection inhibitors, ami a magyar kezelésiben már igy jelent meg.
"Csak kiváló minôségû, etilénglikol fagyállót és korrózióvédô adalékot tartalmazó, alumínium motorhoz való hûtôfolyadékot használjon"

A mostani motor angol szerviz manuálja szerint "Pro Honda CP Coolant or an equivalent high quality ethylene glycol antifreeze containing silicate-free corrosion inhibitors"

A magyar nyelvű kezelési itt már elintézte, hogy keresd fel a szervizt.

Tehát ha jól értelmezem a korábbi motorba jó volt a Motocool Expert és a Motocool Factory Line. A mostaniba pedig csak a Motocool Factory Line.

Érdekesség, hogy a Motul magyarnyelvű honlapján Motocool expertnél "elintézi azzal", hogy aluminium motorokhoz is használható, de csak a műszaki adatoknál irja (ponotsabban nem irja), hogy szilikát mentes-e vagy sem, csak ki lehet következtetni.

Motocool Expert
Motorkerékpár fagyálló hűtőfolyadék


Nem kell vízzel higítani, felhasználásra kész. Megakadályozza a vízkőképződést különösen a szűk keresztmetszetekben. A különleges hybrid technológia tökéletes hőcserét tesz lehetővé, javítva a motor teljesítményét. A teljes hűtőrendszer számára optimális védelmet nyújt túlmelegedés, fagy és korrózió ellen. A tömítésekkel és a csövek anyagával is semlegesen viselkedik. Minden hűtőfolyadékkal ( szerves vagy ásványi ) vegyíthető. Nagyon hőálló, csökkenti az üzemi hőmérsékletet. „Stop & Go” üzemmódban is megfelelő hűtést garantál. Alumínium motorokhoz is használható.
Kemény vizű területeken csak olyan előkészített termékeket szabad használni, mint amilyen a MOTOCOOL EXPERT.

Motocool Expert
Motorbike ready to use cooling liquid Anti-corrosion and anti-freeze, Protection -37°C/-35°F

Nitrite free / Amine free / Phosphate free

TYPE OF USE
MOTUL Motocool Expert is a ready to use cooling liquid, antifreeze and anti-corrosion for bikes cooling systems.

Motocool Factory Line -35
Motorkerékpár fagyálló hűtőfolyadék

Minden motorkerékpárhoz alkalmazható felhasználásra kész szerves hűtővédő folyadék. Csökkenti a motor üzemi hőmérsékletét. A növelt hőátadó tulajdonság tökéletes hűtést biztosít. Kivételes védelmet biztosít alumínium/magnézium ötvözetű motorok számára. Szerves összetevői miatt ne keverjük nem organikus anyagokkal. Szilikátmentes.

Motocool
Factory Line
Ready to use cooling liquid Anti-corrosion and anti-freeze, Protection -35°C / -31°F OAT Technology

Nitrite free / Amine free / Phosphate free / Borate free / Silicate free

TYPE OF USE
MOTUL MOTOCOOL FACTORY LINE is a racing cooling liquid, ready to use, based on monoethyleneglycol, using organic anti-corrosion additives (OAT – Organic Acid Technology) to
provide an outstanding protection to aluminium/magnesium alloys used by bike manufacturers on new engines design
ha szét tudtad szedni, vannak néhány rugóstaghoz javító készletek, mint pl ez:
https://www.ridersdiscount.com...
..., de kb annyiba fáj , mint a motorod értéke.
Èn lehet körbenéznek még a manapság kapható klasszikus (túra vagy kormányhínáros) motorok típusai között, és amelyik legjobban hasonlít a te rugóstagodhoz, és nagyjából passzolnak a felfogatási pontok, és a szemtávolság, azt pattintanám fel.
hasonlót szedtem már szét
le kell venni a sapkát a végéről, vagy 2 ék alakú fél hasáb vagy csak simán egy drót karika tartja
aztán lejön a rugó is
ha sima olajos akkor többnyire kitekerhető a közepe
ha levegős-olajos akkor nem tekerhető ki akkor sajna kuka
legalábbis amikkel eddig találkoztam
Sziasztok,
Valaki szedett e már szét ilyen vagy ehhez hasonló cuccot (Yamaha Xj 700 x)? Tudja valaki hogy ez olajos e? Hogy szedem szét? Köszönöm a segítséget
Biza ahogy mondod vagyis írod