Meleg motornál mikor megált akkor kivettem és semmi szikra,hideg gyertyával sem volt. Autó akksival is csak kicsit tekert és csak kattog a relé. Mint ha valami el venné az áramot.
a gyartya meleg vagy a motor.?
Ha melegen kiveszed a gyertyát (amikor nincs szikra) és beleraksz egy hideg gyertyát akkor sincs szikra?
Ha a meleg gyertyát amikor kiveszed (és nincs szikra) ha rákötsz egy autó akksit van?
Autó akksiról indul-e?
Azt irtad, hogy mindig ugyanakkor áll le. Kérdés ha beindult akkor ez alapjáratra is igaz?
MI van ha fel raksz rá egy másik akksit? (Mondjuk idális egy autó akksi rákötözése lenne, mert az nem szivja le 2 perc alatt) Ha azzal többet tudsz menni akkor generátor/feszültségszabályzó kombót nézném.
A generátort mér ki,hogy széthúzod a csatit és rámérsz járó motornál a fázisokra.6 v körűl kellene mérned egyenként. ha ez meg van,akkor valószínű generátor lehet a ludas.
14 volt jó töltésnek nincs vele gond. Kb. 13.8 V még elfogadható. Hol mérted műszerrel az aksin? Miből gondolod, hogy a tompított mellé kapcsol fel a refi? Általában váltani szokott.
a világítás akkuról megy vagy külön világítótekercs?
sok motoron külön van egy 12v váltóáram a világításnak, és egy 12v egyenáram a többi kacatnak
mérni meg mindent lehet csak jó helyen kell tenni
Van a motoron egy feszültség mérő (természetesen megbízható kinai márka). Normál fogyasztók esetén 14,4-et (nagyon ritkán 14,3-at mutat) alapjáraton és fordulaton is.
Multiméterrel rámérve ez 14,1 alapjáraton és fordulaton.
Az elektromos kötése ennek (és a többi fogyasztónak) úgy van megoldva, hogy a negatív egy vastag (kb 2 mm-es) kábellel megy egy elosztóig és onnan kerül már párhuzamosan elosztásra a fogyasztók (gps töltő, feszültségmérő és töltő egyben, láncolajzó és ködlámpa).
A pozitiv hasonló elven van bekötve azzal az eltéréssel, hogy a vastag pozitiv vezeték egy reléig megy, innen ugyanez a vastagság megy egy elosztóba ahonnan párhuzamosan mennek tovább.
Szóval ha bakapcsolom a ledes ködlámpákat (elviekben tájékoztató szerint 2*20 w) akkor a feszültség mérő vissza esik 14,0-ra és ennyi alapjáraton és fordulaton is.
Ugyanakkkor ha a távolsági fényt kapcsolom fel (ami a tompított mellé +55 w-ot jelent) ez a változás nem jelentkezik.
Kérdésem a következő:
- ez a kötési kialakításból ered
- led-es lámpa mégsem 2*20 w (relés kialakítás miatt nem tudtam megmérni a fogyasztását)
- esetleg sok már a rendszernek
- vagy fesz. szabályzó nem támogatja már ezt.
hőtágulás miatt nincs érintkezés valahol
ez lehet egy szakadt vezeték, egy kitört forrasztás
ezért írtsm hogy első körben az összes gyújtással összefüggő csatlakozó legyen fényes és passzos
találkoztam anno olyan exc500-al aminek 5 éves kirára elporladt a csúszó saruja, de olyannal is ahol a gyári vezeték kötegben elrohadt a toldás
általánosságban nincs jó véleményem a ktm csoport elektromos dolgairól.....
Ott önindító vagy gyújtáskörben lesz valami. Ami furcsa, hogy autó akksival be kellene indulni bármi (generátor, fesz. szabályzó gondja lenne)
Ha melegen kiveszed a gyertyát (amikor nincs szikra) és beleraksz egy hideg gyertyát akkor sincs szikra?
Ha a meleg gyertyát amikor kiveszed (és nincs szikra) ha rákötsz egy autó akksit van?
Amit én megnéznék.
Autó akksiról indul-e?
Azt irtad, hogy mindig ugyanakkor áll le. Kérdés ha beindult akkor ez alapjáratra is igaz?
MI van ha fel raksz rá egy másik akksit? (Mondjuk idális egy autó akksi rákötözése lenne, mert az nem szivja le 2 perc alatt) Ha azzal többet tudsz menni akkor generátor/feszültségszabályzó kombót nézném.
"Széthúztam a generátort..rámértem járó motornál 12-nél nem mutatott többet" olyan mintha a generátor halt volna meg.
https://www.manualslib.com/man...
Már nem emlékszem. Ha nem esik az eső (vagy kedden úgyis ülés átalakítás lesz) rámérek.
sok motoron külön van egy 12v váltóáram a világításnak, és egy 12v egyenáram a többi kacatnak
mérni meg mindent lehet csak jó helyen kell tenni
inkább villanyos kérdés.
Van a motoron egy feszültség mérő (természetesen megbízható kinai márka). Normál fogyasztók esetén 14,4-et (nagyon ritkán 14,3-at mutat) alapjáraton és fordulaton is.
Multiméterrel rámérve ez 14,1 alapjáraton és fordulaton.
Az elektromos kötése ennek (és a többi fogyasztónak) úgy van megoldva, hogy a negatív egy vastag (kb 2 mm-es) kábellel megy egy elosztóig és onnan kerül már párhuzamosan elosztásra a fogyasztók (gps töltő, feszültségmérő és töltő egyben, láncolajzó és ködlámpa).
A pozitiv hasonló elven van bekötve azzal az eltéréssel, hogy a vastag pozitiv vezeték egy reléig megy, innen ugyanez a vastagság megy egy elosztóba ahonnan párhuzamosan mennek tovább.
Szóval ha bakapcsolom a ledes ködlámpákat (elviekben tájékoztató szerint 2*20 w) akkor a feszültség mérő vissza esik 14,0-ra és ennyi alapjáraton és fordulaton is.
Ugyanakkkor ha a távolsági fényt kapcsolom fel (ami a tompított mellé +55 w-ot jelent) ez a változás nem jelentkezik.
Kérdésem a következő:
- ez a kötési kialakításból ered
- led-es lámpa mégsem 2*20 w (relés kialakítás miatt nem tudtam megmérni a fogyasztását)
- esetleg sok már a rendszernek
- vagy fesz. szabályzó nem támogatja már ezt.
ez lehet egy szakadt vezeték, egy kitört forrasztás
ezért írtsm hogy első körben az összes gyújtással összefüggő csatlakozó legyen fényes és passzos
találkoztam anno olyan exc500-al aminek 5 éves kirára elporladt a csúszó saruja, de olyannal is ahol a gyári vezeték kötegben elrohadt a toldás
általánosságban nincs jó véleményem a ktm csoport elektromos dolgairól.....