En meg a vadonatuj szivacsos vegu cipo gyorsfenybol kiontottem a folyadekot ebbe tettem az olajat. Idonkent atkenem vele a lanc minden oldalat az olajzo hasznalata mellett. Ules alatt, dobozban elfer.
A legnagyobb probléma itt is az, mint bármely más témánál. Az emberek nem hajlandók igazat adni senkinek, akinek valamiben más a véleménye.
Még akkor sem, ha az ellenkező vélemény több oldalról meg van támogatva tényekkel, gyakorlati tapasztalatokkal.
Regebben volt fent egy teszt a neten, vette a faradsàgot ( ö is) beledobott benzinbe , wd 40-be, fektidztitoba, fekfolyadekba 1-1 o- gyürüt. Elötte- utana megmerte, ledokumentalta... azt hiszem szinte barmi jo volt , nem tett kart a tömitögyürüben csak a fekfolyadektol dagadt meg...
Az egesz téma oda- vissza le van irva, körbe van jarva... csak sokan nem veszik a faradsagot, hogy utanaolvassanak. Mondjuk sok a zavaro tenyezö... itt is sok a haszontalan fecsegés mint egy tyùkolban. Igy azert sok esetben erhetö.
Főleg azért alaptalan mert olaj álló gumitömítések vannak a láncban.
Talán csak a szilikon olaj amit nem bír, de az meg amúgy is tökéletesen alkalmatlan láncra.
2017-es Hondám gyári könyvében 80W90-es hajtómű olaj van lánckenésre előírva.
Ha megnézed a szakkönyveket, akkor rájössz hogy a lánc hajtás is "hajtómű" illetve ezek az olajak is jól tapadnak a fémhez.
Én kis ecsettel szoktam kb. tankolásonként átkenni otthon. Ez leszedi a szennyeződést is.
Spray-t nem szeretem mert azt nehéz letakarítani, a hajtómű olajat meg simán letörlöm.
Nincs gond a tapadásával. Eleve nem kell tocsognia benne, vékonyan meg szépen rajta marad. Elvégre ez a feladata hogy nedvesítse a fémfelületeket. Ezen felül tovább marad effektív mint a spray.
Ha épp nincs nálam kis ecset, akkor pár ml-ert rácsorgatok kerékforgatás közben, át tekerem párszor és eloszlik a láncon.
A felesleget ilyenkor le fogja dobni, de nekem kiválóan teszi a dolgát a láncvédő, nem csapja szét, azt még kb. évente egyszer kitakarítom.
Láncfűrészhez való olajjal csak annyi a bajom, hogy túl alacsony a viszkozitása, meg azért a láncfűrész adagolója folyamatosan vastagon nyomja rá, hogy legyen kenés. Kell is mert ugye a fűrészpor felveszi. Illetve mivel elég sokat használ ezért környezetbarát lebomló anyag aminél nem feltétlenül a hatékonyság a cél, hiszen úgy is bőven nyomja rá. Meg hát ugye egészen más terhelésfajtára van kitalálva, de ha rá van írva hogy "Stihl" akkor az biztos jó, mert drága és sokat pörögnek a láncfűrészek. Hát nem. Üzemórában sokkal kevesebbet bírnak ezek mint egy motorlánc.
Persze ettől még lehet alkalmas motorlánc kenésre, merthogy a motorláncok kenés nélkül is egész szépen elfutnak, köszönhetően a tömített és élettartamra zsírral feltöltött csapoknak. A kenésnek csak annyi a szerepe, hogy a tömítőgyűrűk így tartósabbak, nem rozsdásodik a lánc, meg nem zörög a szárazon futás miatt, erre meg kb. bármilyen olaj alkalmas.
K.Istvánnal teljesen egyetértek. Jól beállított automata olajozó a legjobb, illetve azt kell használni amit azokhoz előírnak. Ezek a legtakarékosabbak az olajhasználattal, ugyan akkor a gyakorlati tapasztalat alapján dupla lánc élettartam simán összejön vele.
did rk regina meg még valami nem feliratos láncból szedtem ki a gyűrűket
beáztattam benzinbe hetekig, mérhetetlen elváltozás volt
némelyiken kicsit látszott mintha vastagabb lett volna mint amekyik nem ázott
szóval bármivel lehet kenni és mosni ha több hét áztatás után sincs szemmel látható elváltozás
"11vendég_218906
A nyugvócsapágyhoz képes a fötengely csapja szintén szöget bezárva mozdul el, akárcsak a lánckerék fogárka, a láncszempersely,, vagy láncszempersely, és hüvely, vagy hüvely, és a beslös csap között szintén ilyen szögelfordulás jön létre a felületek között.
Ezért nekem egyértelmi a példa.
Ugyan a magyarul is, meg az angol szakirodalomban a lánc kopása -elogation szót használjuk, akkor is ha tudjuk, hogy valójában egyetlen Elemi alkotó eleme sem lesz "hosszabb" ha a megfelelö méretet használjuk a Motor teljesítmény tekintetében. Egy acélnál ( vagy általában a fémeknél, lehet beszélni rugalmas, és maradandó alakváltozásról. Egy lánc esetében a méretezés rugalmas alakváltozásra (lineáris szakasza a szakítódiagrammnak) történik. A maradandó alakváltozásnál (pl nyúlás ) a keresztmetszetben koontrakció szokott fellépni, mikor az anyag megfolyik, és egy helyen elvékonyodik, majd ilyenkor már az erö növelés nélkül is elszakad, de ilyen a láncoknál nem lép, nem léphet fel! Az esetleges szakadás jellemzöen a megkopott csapok terhelt keresztmetszet csökkenése okozza. Mert ekkor már a lecsökkent keresztmetszetben az azonos erö-igénybevételek, meghaladhatják a tervezett feszültséget, és ekkor adja meg magát a lánc.
A szakaszos "nyúlás" sem más, mint az, hogy a lánc egyes szakaszain elöre haladottabb a csapok kopása, így itt nagyobb hézag-játék a csap, és a hüvely között, így ezeken a szakaszokon távolabb kerülhetnek az Elemi csap tengelyek egymástól, mely adja a nyagyobb szemtávolságot. De ez is a kopásra vezethetö vissza (nyilván egy annyiban összefügg a terheléssel, hogyha nincs , vagy nem elegendö a felületek között a kenés, akkor a nagyobb terhelés ezeken a felületeken nagyobb pusztítást végez, melyhez hozzájárul még az is, hogy közben komoly hö is keletkezik, mely tovább roncsolhatja az acél felületek felkeményitett-edzett felületét.)
Itt jön a képbe a "folyamatos" (ez is szakszos, de jóval kisebb intervallumokkal, mint egy srpay használat) olajozás, mely általában a lánc teljes felületén létrehoz egy olajfilmet. Lehet gyártani fotelfantazmagoríákat, hogy be tud-e menni a o-gyürü mellett az olaj az amúgy gyárilag megkent "zárt " belsö részhez vagy nem. Az elsö elöny az, hogy elég nehezen tud leszáradni a lánc, így nem tud túlhevülni. Ez jó a o-gyürüknek, és jó a betömött kenöanyag elöregedése tekintetében. Ha azonban a o-gyürük erös bástyáján mégis rés támad, azt tudjuk, hogy ahol valami ki tud jönni, ott más be tud(kell) menni, hiszen nem támadhat ür mögötte...és ha azt képesek vagyunk elhinni, hogy a víz, por bejut, és spray esetén korrodálja (is) a belsö felületeket( bizonyára ismert jelenség mikor megjelenik az o-gyürükön egy "barnás anyag"), akkor miért pont a kenöolaj nem képes csak bejutni és ha már ott van ellátni a gyári kenöanyag helyett a feladatát, és még vizzel keveredve (emulzió) is jobb sürlodáscsokkentö, és höfejlödés gátló-elvezetö) mint kiszáradt csapok-hüvelyek kenetlen szituációja.
További elönye az automata olajzásnak, hogy "üzemmelegen teszi", amikor az olaj könnyebben bekúszik a kapilárisokon, föleg terhelés alatt, mikor egyik irányban a terhelés hatására megnö "hézag-rés" a érintkezö felületek között.
Bizonyára lehet cáfolni az elméletet néhány pontján, de a tapasztalat (saját és másoké) az hogy igen is remekül müködik a gyakorlatban is.
Bizonyára elö lehet idézni olyan szélsöséges eseteket amikor nem találva a megfelelö mennyiséget kudarcot valhat egy más kenéssel szemben, vagy a túl erös külsö behatásokkal szemben, de nyilván minden esetben nem lesz jó egy ÀLTALÀNOS megoldás.
Az én esetemben az GSX 1400 gyári lánca 24 Ezer a második 51 Ezer km-nél adta meg magát, úgy hogy bevetettem minden tudásom a sprayt használva. Most 91 ezernél járok a 3. láncszettel, ami 40 Ezer km! Ezt Alpokban esöben, hóban, földúton, sárban , tiszta idöben igen sokszor utassal felcuccolva, szerpentineken az élvezett hajkurászva, nyomatékot maximálisan kihasználva tettem meg.(30 Ezer km után kapott elöre egy új lánckereket.
Most már be van épitve az SR 500-ba, és a GSXR 1100-be is.
Lehet gyártani ideológiákat a spray felhasználók oldaláról, mindeki szive joga. De ahogy arról az oldalról tünik nagy baromságnak az egész amit mi automata olajzás alatt csinálunk, erröl az az oldalról meg az tünik haszontalan pótcselekvésnek, így ha el nem is fogadjátok a jószándéku tanácsot, legálább gúnyt ne tessék belöle üzni, mert elég ovis dolog.
A kerek történethez az is hozzá tartozik, hogy spray használattal is el lehet érni komolyabb futásteljesítményt, erre nekem a barátom GSX 1400 gyári lánc a példa a 60 Ezer km-rel. (lehet ezen is gúnyolódni, hogy nem húzza gázt, de megnyugtatlak, hogy erre inkább nem fogadnék.)
Azt is meg kell emliteni, hogy sajnos nem mondható legálisnak egy ilyen "átalakitás" annak ellénére, hogy szerintem sokkal környeztbarátabb mint a sok szétfújkált spray, meg a tisztóanyagok. (Èn a fent írt 40 ekm-en kb 1 Liter olajat használtam el.) Ez lehetett az oka annak is, hogy a 70 es évek közepén futó Honda talán CB750-en amúgy gyárilag beletervezett láncolazojója késöbb nem kerülhett forgalomba, hiszen nem nagyon elfogadott egy nyitott kenési rendszer.
Ennek ellénére azt mondom, hogy spray,, és tisztók, és azok hajtógázai sokkal jobban szennyizik a környezett, mint akár az opcióként választható bioláncfürés olajok, melyek lebomlanak.
Szoktak még jönni hogy a hátatközepe, meg a gumi is olajos lesz...dobjátok szét a 40 ezerre 1 Liter olajat.... egy hosszam túra alatt is 10 ml elhasznált olajról beszélünk, na ezzel kenjétek össze a képzeletekben megjelenö felületeket .
Meg lehet még említeni, hogy nyilván egy ilyen automata rendszert is karban kell tartani, és vannak meghibásodási lehetöségek. Vgay sokat adagol vagy keveset, és van veszélye is, ha gyorsan adagol ki nagy mennyiséget, de mi akik ezt használjuk , ezzel tisztában vagyunk, és aki eddig nállam ilyen rendszer beépitésére jeletkezett vagy tanácsot kért azoknak ezzel kezdem a mondandóm, hogy tisztába legyen vele. Ha átmegy a próbán, akkor lépünk tovább csak a gyakorlati megvalósitás útján. èvekkel Ez elött próbáltuk "téríteni" az embereket, mert szerettük volna másoknak is jót, hiszen sok esetben pár Ezer Forint befektetéssel Dupla-Tripla láncélettartam, és megannyi megsporolt spray, és tisztító anyag ára marad zsebben, a kényelemröl, és Motor magasabb technikai karbantartási állapotáról nem is beszélve...de miután tucatszor kaptuk a fotelben ülöktöl ugyan azokat a tapasztalat nélküli érveket, és gúnyokat, amiket most ti is felsorakozatattok, így maradt csak simán a mundér becsületének védelme."
https://www.sportmotor.hu/foru...
Ha Anno lemardtal ott csabu inditotta a perpatvart... Kb 10 oldalon össze van gyüjtve pro- kontra minde ( is). Azota többször volt téma, de inkább csak az már , hogyan és nem az, hogy miért! ;-) én magam már 100 oldalakat itam erröl a "hogyanról" , de inkább csak privatban, mert kevesebb ösz hajszálat okoz... ;-)
Az aggodalmad egy asvanyi lancfüresz olajjal szemben, hogy bàntja a tömiteseket, felesleges. Én 2009 òta kenem vele a gsx1400 làncàt. 40 ekm ment eddig kimeletlen körülmenyek között, igen- igen sokat esöben. Ezen kivül 4 masik motoromon van automata csepegtetos lanckenö rendszer. Igen mostanaban csak munkabajaros yamahat hasznalom, de azt meg a teli sòs utakon is... ott is jòl hatasfoka. Sokan hasznaljak mar 10-15 éve... megdölt szinte az összes indokolatlan kétely az ellenérvek terén, sokakat a komolyabb automat rendszerek àra, bonyolutsaga riasztott el, de most màr gombokért össze tudsz àllitani magadnak egy szettet, vagy csak siman olajjal kenegeted.
Nekem is az az észrevételem, hogy a kenőspraybe beletapad a por és mint egy sziszoló paszta leredukálja a láncok élettartalmát.... Ezért én is áttérek az olaj használatára.
Túrom a netet ezzel kapcsolatban. Logikus hogy sűrűbb olaj kell használni. Okés ez tiszta.
Páran hajtóműolajt használnak mert az jobban perferálja a gumi jellegű alkatrészeket, de rosszabbak a tapadási képességei mint egy láncfűrész olajnak.
Láncfűrész olaj tapadási hajlandósága már egyértelműen kedvezőbb a hajtómű olajhoz képest de ahogy olvastam hozáértőket azért nem ajánlanák hiszen a láncfűrész láncokban nincsennek gumitőmítő alkatrészek ezért összetételileg már a gumi barát alkotók nem szerepelnek hisz nincs rájuk szökség láncfűrész esetében. No de a mi hajtásláncaink O,X stb. gyűrűsek.
Szerintem kevésbé árt nekik ezek a láncfűrész olajok mint pl. a csiszolómassza hatású lánckenő sprayk.
A másik meg az hogy szerintem ezek a lánc tömítések vannak olyan jó anyagból ami simán bírják a láncfűrész kenő olaj nem gumi barát mostoha tulajdonságait.
Köszi az Infót azt hiszem veszek olyan olajat, beleteszem egy porlasztóval ellátott piklibe és azzal viszem fel a láncra.
Eddig nálam 18.000kmeret bírt egy lánc.
1000- 2000 kmerenként takarítás..... kíváncsi vagyok meddig fogja bírni a lánc.
Sziasztok, nem ismer valaki székesfehérvár környékén olyat, aki motor kipufogót átalakít, javít, készít, szerel? Két dobot kellene össze hozni a csővel...
Köszi
Sziasztok lenne egy am6 os blokkom, most kapott új DR hengert, az lenne a probléma, hogy elindul és egyből le áll, ha húzom a gázt, ha nem húzom. Karbi dellorto 21. 50 es alapjárati fúvóka, 95 ös fűfúvóka. Köszönöm előre is a segítséget.
Igen igen, én is ilyen komplett szettet rendeltem. Minden fuvóka tömítés benne van plusz a membránok is. A membránok nincsenek rossz bőrben, de ha van új gondoltam kicserélem..
Aliexpress-röl lehet "gombokért rendelni membránt egyes típusokhoz (valaki már próbálta). Nem érdemes nagyon halogatni, föleg egy ilyen öreg vasnál, mert igen nagy kín kiszedni a porlasztósort, a szívócsonkok el vanna öregedve, megkeményedve...ha egyszer kint van, rendbe kell tenni, aztán le van róla a gond.
Még akkor sem, ha az ellenkező vélemény több oldalról meg van támogatva tényekkel, gyakorlati tapasztalatokkal.
Az egesz téma oda- vissza le van irva, körbe van jarva... csak sokan nem veszik a faradsagot, hogy utanaolvassanak. Mondjuk sok a zavaro tenyezö... itt is sok a haszontalan fecsegés mint egy tyùkolban. Igy azert sok esetben erhetö.
Talán csak a szilikon olaj amit nem bír, de az meg amúgy is tökéletesen alkalmatlan láncra.
Ha megnézed a szakkönyveket, akkor rájössz hogy a lánc hajtás is "hajtómű" illetve ezek az olajak is jól tapadnak a fémhez.
Én kis ecsettel szoktam kb. tankolásonként átkenni otthon. Ez leszedi a szennyeződést is.
Spray-t nem szeretem mert azt nehéz letakarítani, a hajtómű olajat meg simán letörlöm.
Nincs gond a tapadásával. Eleve nem kell tocsognia benne, vékonyan meg szépen rajta marad. Elvégre ez a feladata hogy nedvesítse a fémfelületeket. Ezen felül tovább marad effektív mint a spray.
Ha épp nincs nálam kis ecset, akkor pár ml-ert rácsorgatok kerékforgatás közben, át tekerem párszor és eloszlik a láncon.
A felesleget ilyenkor le fogja dobni, de nekem kiválóan teszi a dolgát a láncvédő, nem csapja szét, azt még kb. évente egyszer kitakarítom.
Láncfűrészhez való olajjal csak annyi a bajom, hogy túl alacsony a viszkozitása, meg azért a láncfűrész adagolója folyamatosan vastagon nyomja rá, hogy legyen kenés. Kell is mert ugye a fűrészpor felveszi. Illetve mivel elég sokat használ ezért környezetbarát lebomló anyag aminél nem feltétlenül a hatékonyság a cél, hiszen úgy is bőven nyomja rá. Meg hát ugye egészen más terhelésfajtára van kitalálva, de ha rá van írva hogy "Stihl" akkor az biztos jó, mert drága és sokat pörögnek a láncfűrészek. Hát nem. Üzemórában sokkal kevesebbet bírnak ezek mint egy motorlánc.
Persze ettől még lehet alkalmas motorlánc kenésre, merthogy a motorláncok kenés nélkül is egész szépen elfutnak, köszönhetően a tömített és élettartamra zsírral feltöltött csapoknak. A kenésnek csak annyi a szerepe, hogy a tömítőgyűrűk így tartósabbak, nem rozsdásodik a lánc, meg nem zörög a szárazon futás miatt, erre meg kb. bármilyen olaj alkalmas.
K.Istvánnal teljesen egyetértek. Jól beállított automata olajozó a legjobb, illetve azt kell használni amit azokhoz előírnak. Ezek a legtakarékosabbak az olajhasználattal, ugyan akkor a gyakorlati tapasztalat alapján dupla lánc élettartam simán összejön vele.
beáztattam benzinbe hetekig, mérhetetlen elváltozás volt
némelyiken kicsit látszott mintha vastagabb lett volna mint amekyik nem ázott
szóval bármivel lehet kenni és mosni ha több hét áztatás után sincs szemmel látható elváltozás
"11vendég_218906
A nyugvócsapágyhoz képes a fötengely csapja szintén szöget bezárva mozdul el, akárcsak a lánckerék fogárka, a láncszempersely,, vagy láncszempersely, és hüvely, vagy hüvely, és a beslös csap között szintén ilyen szögelfordulás jön létre a felületek között.
Ezért nekem egyértelmi a példa.
Ugyan a magyarul is, meg az angol szakirodalomban a lánc kopása -elogation szót használjuk, akkor is ha tudjuk, hogy valójában egyetlen Elemi alkotó eleme sem lesz "hosszabb" ha a megfelelö méretet használjuk a Motor teljesítmény tekintetében. Egy acélnál ( vagy általában a fémeknél, lehet beszélni rugalmas, és maradandó alakváltozásról. Egy lánc esetében a méretezés rugalmas alakváltozásra (lineáris szakasza a szakítódiagrammnak) történik. A maradandó alakváltozásnál (pl nyúlás ) a keresztmetszetben koontrakció szokott fellépni, mikor az anyag megfolyik, és egy helyen elvékonyodik, majd ilyenkor már az erö növelés nélkül is elszakad, de ilyen a láncoknál nem lép, nem léphet fel! Az esetleges szakadás jellemzöen a megkopott csapok terhelt keresztmetszet csökkenése okozza. Mert ekkor már a lecsökkent keresztmetszetben az azonos erö-igénybevételek, meghaladhatják a tervezett feszültséget, és ekkor adja meg magát a lánc.
A szakaszos "nyúlás" sem más, mint az, hogy a lánc egyes szakaszain elöre haladottabb a csapok kopása, így itt nagyobb hézag-játék a csap, és a hüvely között, így ezeken a szakaszokon távolabb kerülhetnek az Elemi csap tengelyek egymástól, mely adja a nyagyobb szemtávolságot. De ez is a kopásra vezethetö vissza (nyilván egy annyiban összefügg a terheléssel, hogyha nincs , vagy nem elegendö a felületek között a kenés, akkor a nagyobb terhelés ezeken a felületeken nagyobb pusztítást végez, melyhez hozzájárul még az is, hogy közben komoly hö is keletkezik, mely tovább roncsolhatja az acél felületek felkeményitett-edzett felületét.)
Itt jön a képbe a "folyamatos" (ez is szakszos, de jóval kisebb intervallumokkal, mint egy srpay használat) olajozás, mely általában a lánc teljes felületén létrehoz egy olajfilmet. Lehet gyártani fotelfantazmagoríákat, hogy be tud-e menni a o-gyürü mellett az olaj az amúgy gyárilag megkent "zárt " belsö részhez vagy nem. Az elsö elöny az, hogy elég nehezen tud leszáradni a lánc, így nem tud túlhevülni. Ez jó a o-gyürüknek, és jó a betömött kenöanyag elöregedése tekintetében. Ha azonban a o-gyürük erös bástyáján mégis rés támad, azt tudjuk, hogy ahol valami ki tud jönni, ott más be tud(kell) menni, hiszen nem támadhat ür mögötte...és ha azt képesek vagyunk elhinni, hogy a víz, por bejut, és spray esetén korrodálja (is) a belsö felületeket( bizonyára ismert jelenség mikor megjelenik az o-gyürükön egy "barnás anyag"), akkor miért pont a kenöolaj nem képes csak bejutni és ha már ott van ellátni a gyári kenöanyag helyett a feladatát, és még vizzel keveredve (emulzió) is jobb sürlodáscsokkentö, és höfejlödés gátló-elvezetö) mint kiszáradt csapok-hüvelyek kenetlen szituációja.
További elönye az automata olajzásnak, hogy "üzemmelegen teszi", amikor az olaj könnyebben bekúszik a kapilárisokon, föleg terhelés alatt, mikor egyik irányban a terhelés hatására megnö "hézag-rés" a érintkezö felületek között.
Bizonyára lehet cáfolni az elméletet néhány pontján, de a tapasztalat (saját és másoké) az hogy igen is remekül müködik a gyakorlatban is.
Bizonyára elö lehet idézni olyan szélsöséges eseteket amikor nem találva a megfelelö mennyiséget kudarcot valhat egy más kenéssel szemben, vagy a túl erös külsö behatásokkal szemben, de nyilván minden esetben nem lesz jó egy ÀLTALÀNOS megoldás.
Az én esetemben az GSX 1400 gyári lánca 24 Ezer a második 51 Ezer km-nél adta meg magát, úgy hogy bevetettem minden tudásom a sprayt használva. Most 91 ezernél járok a 3. láncszettel, ami 40 Ezer km! Ezt Alpokban esöben, hóban, földúton, sárban , tiszta idöben igen sokszor utassal felcuccolva, szerpentineken az élvezett hajkurászva, nyomatékot maximálisan kihasználva tettem meg.(30 Ezer km után kapott elöre egy új lánckereket.
Most már be van épitve az SR 500-ba, és a GSXR 1100-be is.
Lehet gyártani ideológiákat a spray felhasználók oldaláról, mindeki szive joga. De ahogy arról az oldalról tünik nagy baromságnak az egész amit mi automata olajzás alatt csinálunk, erröl az az oldalról meg az tünik haszontalan pótcselekvésnek, így ha el nem is fogadjátok a jószándéku tanácsot, legálább gúnyt ne tessék belöle üzni, mert elég ovis dolog.
A kerek történethez az is hozzá tartozik, hogy spray használattal is el lehet érni komolyabb futásteljesítményt, erre nekem a barátom GSX 1400 gyári lánc a példa a 60 Ezer km-rel. (lehet ezen is gúnyolódni, hogy nem húzza gázt, de megnyugtatlak, hogy erre inkább nem fogadnék.)
Azt is meg kell emliteni, hogy sajnos nem mondható legálisnak egy ilyen "átalakitás" annak ellénére, hogy szerintem sokkal környeztbarátabb mint a sok szétfújkált spray, meg a tisztóanyagok. (Èn a fent írt 40 ekm-en kb 1 Liter olajat használtam el.) Ez lehetett az oka annak is, hogy a 70 es évek közepén futó Honda talán CB750-en amúgy gyárilag beletervezett láncolazojója késöbb nem kerülhett forgalomba, hiszen nem nagyon elfogadott egy nyitott kenési rendszer.
Ennek ellénére azt mondom, hogy spray,, és tisztók, és azok hajtógázai sokkal jobban szennyizik a környezett, mint akár az opcióként választható bioláncfürés olajok, melyek lebomlanak.
Szoktak még jönni hogy a hátatközepe, meg a gumi is olajos lesz...dobjátok szét a 40 ezerre 1 Liter olajat.... egy hosszam túra alatt is 10 ml elhasznált olajról beszélünk, na ezzel kenjétek össze a képzeletekben megjelenö felületeket .
Meg lehet még említeni, hogy nyilván egy ilyen automata rendszert is karban kell tartani, és vannak meghibásodási lehetöségek. Vgay sokat adagol vagy keveset, és van veszélye is, ha gyorsan adagol ki nagy mennyiséget, de mi akik ezt használjuk , ezzel tisztában vagyunk, és aki eddig nállam ilyen rendszer beépitésére jeletkezett vagy tanácsot kért azoknak ezzel kezdem a mondandóm, hogy tisztába legyen vele. Ha átmegy a próbán, akkor lépünk tovább csak a gyakorlati megvalósitás útján. èvekkel Ez elött próbáltuk "téríteni" az embereket, mert szerettük volna másoknak is jót, hiszen sok esetben pár Ezer Forint befektetéssel Dupla-Tripla láncélettartam, és megannyi megsporolt spray, és tisztító anyag ára marad zsebben, a kényelemröl, és Motor magasabb technikai karbantartási állapotáról nem is beszélve...de miután tucatszor kaptuk a fotelben ülöktöl ugyan azokat a tapasztalat nélküli érveket, és gúnyokat, amiket most ti is felsorakozatattok, így maradt csak simán a mundér becsületének védelme."
Ha Anno lemardtal ott csabu inditotta a perpatvart... Kb 10 oldalon össze van gyüjtve pro- kontra minde ( is). Azota többször volt téma, de inkább csak az már , hogyan és nem az, hogy miért! ;-) én magam már 100 oldalakat itam erröl a "hogyanról" , de inkább csak privatban, mert kevesebb ösz hajszálat okoz... ;-)
Túrom a netet ezzel kapcsolatban. Logikus hogy sűrűbb olaj kell használni. Okés ez tiszta.
Páran hajtóműolajt használnak mert az jobban perferálja a gumi jellegű alkatrészeket, de rosszabbak a tapadási képességei mint egy láncfűrész olajnak.
Láncfűrész olaj tapadási hajlandósága már egyértelműen kedvezőbb a hajtómű olajhoz képest de ahogy olvastam hozáértőket azért nem ajánlanák hiszen a láncfűrész láncokban nincsennek gumitőmítő alkatrészek ezért összetételileg már a gumi barát alkotók nem szerepelnek hisz nincs rájuk szökség láncfűrész esetében. No de a mi hajtásláncaink O,X stb. gyűrűsek.
Szerintem kevésbé árt nekik ezek a láncfűrész olajok mint pl. a csiszolómassza hatású lánckenő sprayk.
A másik meg az hogy szerintem ezek a lánc tömítések vannak olyan jó anyagból ami simán bírják a láncfűrész kenő olaj nem gumi barát mostoha tulajdonságait.
Köszi az Infót azt hiszem veszek olyan olajat, beleteszem egy porlasztóval ellátott piklibe és azzal viszem fel a láncra.
Eddig nálam 18.000kmeret bírt egy lánc.
1000- 2000 kmerenként takarítás..... kíváncsi vagyok meddig fogja bírni a lánc.
szárazon nincs nagy különbség
Köszi
Kérdésem Yamaha 1100 XVS -en milyen gyári fékbetétek vannak, normál vagy szinteres ? Melyikre cseréljem?
https://www.ebay.de/itm/Fur-fo...