Verekedjetek máááá össze!
Lehet levegőmentes, sőt valószínű, hogy az is! Csak ugye a vákuumos légtelenítő beszívja a levegőt a meneten keresztül és emiatt nem látszik a végeredmény. Így hát a végére marad egy kézzel pumpálós ellenőrzés, hogy buborékmentes fékfolyadék jön-e a légtelenítő szelepen. Ossszt önnyi!
Valahogy mindenki el akar menni a lényeg mellett...
Igen, LEHET buborékmentes. Azt is tudom, hogy hol van a menet.
Ha jól tudom, te motorszerelő vagy. Én meg villanyszerelő. Az én szakmámban a LEHET szó nem létezik. Szerintem a tiedben sem, legalábbis nem akkor, ha fékről, futóműről stb van szó.
Remélem, megbeszéltük, most már mindenkivel
Ez Igaz. Ellenben, mint előbb is írtam a fék olyan dolog, aminél biztosra kell menni. Tehát azt a pár perc pluszt érdemes rászánni a kézi légtelenítéssel való ellenőrzésre.
Természetesen nem marad a rendszerben, de mivel a légtelenítés alapvető szabálya, hogy akkor jó, ha a csőbe már nem kerül légbuborék, ezt vakuumpumpával kb sosem fogod látni. Folyamatosan látsz buborékot.
Azért érdemes és kell is a végén kézzel rásegíteni , mert a fék ugyebár olyan, mint a medve (nem játék ). Tehát az a tuti, ha hagyományos légtelenítési procedúrával leellenőrzöd az eredményt.
Ahogy mondod, a vákumpumpa nekem is falsot szív a légtelenítő menetnél, így kézzel is rá kell menni. Kombinált fékes ABS-re nekem csak a saját Fjr-emmel van tapasztalat, annál a sorrend: bal első nyereg, jobb első felső dugó(ezeket működteti az első fékkar), utána a jobb első alsó dugó(ez a kombinált) aztán a hátsó. Az ABS légtelenítésre az Fjr-nél külön szervizdugó van a megfelelő procedúrával, ami típusonként változhat, van ahol a szervizmenüből is megoldható külön eszköz nélkül, a saját motorjának járjon utána mindenki maga.
Vákuumpumpa jó arra, hogy gyorsan átöblítsd a rendszert, lecseréld a folyadékot, de magát a légtelenítést a szokásos módon kell majd csibalnod3, mert a pumpa mindig fog valamennyi fals levegőt szívni a légtelenítő csavar menete mellett.
Tehát a tartályból leszívod amit lehet, utántöltöd és figyelve, hogy ne fogyjon ki a tartályból, átszivatod minden irányba az új folyadékot, majd egyesével légtelenítesz. Úgy tudom, a kombi rendszernel3van valamiféle sorrendje a légtelenítésnek, de ebben nem vagyok biztos.
Tehát ha jól értem minimális szintig leszívod a tartályt, utána töltöd és a vákumossal gyönyörűen le tudod cserélni minden hókuszpók nélkül ha közben nem levegősödött le?
Tavasszal fékfolyadékot cserélnék. Eddig mindig a klasszikus módszert alkalmaztam, felülről majdnem teljesen leszív, rátölt és féknyergenként (folyamatos utántöltés mellett) felpumpál, lazít addig amig a mennyiség alapján átöblítődött a rendszer.
A mostani motoron viszont kombinált abs van (minden fékez mindent). Úgy gondoltam, hogy egy vákumos féklégtelenítővel hamarabb végzek.
Tapasztalat van ezekkel vagy jobb a hagyományos módszer. Pontosabban melyikkel lehet jobban haladni?
Vagy másként kérdezem: a vákumossal teljesen leszívom a rendszert és akkor kevesebb folyadék kell a cseréhez mintha találomra öblítetem át a csöveket?
Én sose veszem ki a motorból, igy is pár tizedet esik két-három hónap alatt. Ha meg ki van szerelve, alapesetben minimálisnak kellene lenni az önkisülésnek, hetek alatt szinte észrevehetetlen.
több hét?
egy jó akku több hónap alatt se veszít sokat
van olyan 6 voltos akkum ami áll vagy 5-6 éve és még mindig van benne közel 6 v feszültség
peca akkuk is olyanok ha akár egy évet áll akkor is teljesen jó
ha gyorsan hetek- napok akatt lemerül akkor ott baj van még akkor us ha csak félig
Van multiméterem, de a töltő is mutatja. Amúgy nincs semmi gond az akksival, csak arra akartam rájönni hogy több hét alatt sem esik annyit a fesz, hogy vegyen fel vmennyi töltést. De már értem.
És persze BÚÉK neked is, mint mindenki másnak!