Csak a zárólemezt kell felpréselni a csapokra úgy, hogy a szem szélessége egyezzen a többi, gyári szerelésű szemmel. Utána pedig csak a csapokat elnittelni, ilyenkor már a lemezek nem mozdulnak.
Vezérműlánc nitteléssel kapcsolatban kérnék tanácsot. Hogy kellene úgy összepréselnem a nittelő szemet, hogy ne szoruljon meg a lánc?
Kezdésként a régi láncon gyakorlatozom. De amikor a csapot besajtolom a helyére, akkor a láncprés a kitámasztott oldalon, benyomja a szemet. Így mindig megszorul. 4 soros lánc.
A szem közé préselés idejére kellene tennem valamit, hogy ne tudja túlságosan összenyomni? Aztán meg kiszedni?
Ez a video alapján próbálnám megcsinálni. https://www.facebook.com/watch...
Miután az NBR és a viton gumi is olajálló gumik, nem lesz baja.
Erre lettek kitalálva.
Olcsóbb láncokban NBR gyűrűk vannak, de azok legfeljebb tartósságban gyengébbek.
kb semmi szaga nincs, van egy bontatlan 5 literes fém kanna meg egy félig
féktisztítóval lehet hígítani ha túl sűrű lenne kenni
esőben motorozáskor szerintem jobb bármitől, mert ezt nem fogja lemosni
"összes általam eddig megnézett láncspray szilikonos volt, "
Ebben szerintem egy egyszerü környezetvedelmi csavar van. Az olaj környezetszennyezönek van nyilvanitva. Egy olajat veszitö jàrmü nem kap érvényes müszakit... Talàn ezért is " szilikon" a spray, mert akkor az nem " olyan olaj".
Volt egy idő amikor egyáltalán nem fújtam ráadásul sokat mentem esőben is és ugyan kívül rozsdás volt, de kb. annyit bírt mint amit fújkáltam igaz akkoriban évente 15-20000 körül gurultunk így nem is nagyon volt ideje szétrozsdásodni.
10-15 ezret elmegy egy átlagos láncszett egy normál 100lovas utcai motoron kevés karbantartással, ha valaki állandóan buzizza , akkor többet is, ha eljön az ideje , akkor cserélni kell. Régebben én is hajtóműolajjal kentem , majd kaptam 2 doboz láncsprayt, azzal fújtam be ha száraznak láttam, most 1-2 éve valami rézpasztával kentem be időnként, amire itt írta valaki, hogy nem jó a láncra, de a valóság az lehet, hogy ha a csapok és a görgők között, belül fogy el a gyári kenőcs, akkor rövidesen mehet az egész cucc a kukába.
egy 2 ezer forintos olajadagoló a legjobb megoldás, csak ehhez kell egy kis kreativitás....
a láncolajozó téma is néha úgy túl van bonyolítva hogy nincsenek rá szavak, persze itt is mindenre megvan a tuti miért jó
ha venni kell akkor venni kell, nem ez a lényeg
hanem eladják a drága sprayt, ehhez meg az ismét drága mosót mert ugye a száraz rongy nem viszi le.....
ehelyett motorozások után 5-10 csepp olaj és nem is drága ráadásul ganézni se kell
a spray olyan mint a frank hitel, kiemelik az egyetlen jó tulajdonságát(tapadás) és a praktikus tulajdonságait( könnyen tárolható- szállítható-felhasználható) mivel ezt sűrűn hangoztatták elhitte a nép hogy ez teljesen jó, és nagyon jó és ez a legjobb......
amiben meg nem jeleskedik el van hallgatva
az gyűrű meg mivel mozog a lánc előbb utóbb elkopik, ha van olajozva ha nem ezt egy ideig tolerálja mert kicsit feszített állapotban van de az idő és a mozgás miatt kopni fog még akkor is ha nem jut oda por és homok, ha még az is van akkor még jobban fog kopni
aztán ha kellően elkopott az idióta felhasználó úgy is bemos oda vizet, petrót, benzint, bármit aztán elkezdődik az elkerülhetetlen vég
Amúgy a belinkelt filmen használt láncprésem van nekem is.
lehet a szerszámod nem megfelelő ehhez
Vezérműlánc nitteléssel kapcsolatban kérnék tanácsot. Hogy kellene úgy összepréselnem a nittelő szemet, hogy ne szoruljon meg a lánc?
Kezdésként a régi láncon gyakorlatozom. De amikor a csapot besajtolom a helyére, akkor a láncprés a kitámasztott oldalon, benyomja a szemet. Így mindig megszorul. 4 soros lánc.
A szem közé préselés idejére kellene tennem valamit, hogy ne tudja túlságosan összenyomni? Aztán meg kiszedni?
Ez a video alapján próbálnám megcsinálni. https://www.facebook.com/watch...
Amúgy rézpaszta ugyan az mint a spray. Szerintem ugyan úgy bele ragad a por és egy csiszoló paszta lesz.
Erre lettek kitalálva.
Olcsóbb láncokban NBR gyűrűk vannak, de azok legfeljebb tartósságban gyengébbek.
Nem melegszik az ott túlzottan.
féktisztítóval lehet hígítani ha túl sűrű lenne kenni
esőben motorozáskor szerintem jobb bármitől, mert ezt nem fogja lemosni
nagyon jól tapad a láncra de ugyanolyan fos letakarítani mint a sprayt
Ebben szerintem egy egyszerü környezetvedelmi csavar van. Az olaj környezetszennyezönek van nyilvanitva. Egy olajat veszitö jàrmü nem kap érvényes müszakit... Talàn ezért is " szilikon" a spray, mert akkor az nem " olyan olaj".
a láncolajozó téma is néha úgy túl van bonyolítva hogy nincsenek rá szavak, persze itt is mindenre megvan a tuti miért jó
hanem eladják a drága sprayt, ehhez meg az ismét drága mosót mert ugye a száraz rongy nem viszi le.....
ehelyett motorozások után 5-10 csepp olaj és nem is drága ráadásul ganézni se kell
amiben meg nem jeleskedik el van hallgatva
az gyűrű meg mivel mozog a lánc előbb utóbb elkopik, ha van olajozva ha nem ezt egy ideig tolerálja mert kicsit feszített állapotban van de az idő és a mozgás miatt kopni fog még akkor is ha nem jut oda por és homok, ha még az is van akkor még jobban fog kopni
aztán ha kellően elkopott az idióta felhasználó úgy is bemos oda vizet, petrót, benzint, bármit aztán elkezdődik az elkerülhetetlen vég