Igen, erre gondoltam hogy el kell forgatni kicsit és probléma megoldva
Rozsda az meg elég igénytelen dolog egy csapágyban, pedig én az utcán tároltam a szabad ég alatt.
Ja hogy golyós volt eredetileg, azt úgy értem, annak van értelme.
Na meg a többi kérdésedre. Nem ismerem személyesen a motorod, de nálam nem volt semmi probléma a kormánycsapágy cserével.
Lehúzni úgy szoktam hogy éppen ne kopogjon a csapágy. Kúpgörgősnél picit még rá lehet húzni, de arra ügyelj, hogy az elejét felemelve könnyen forogjon, ne legyen kézzel érzékelhető ellenállás a csapágyban, mert akkor már túl feszes.
A trükk annyi hogy a kontra anya lehúzása után is változik a csapágy előfeszítése, ezért többszöri nekifutás és óvatos közelítés szükséges a megfelelő feszességhez. Én azt szoktam hogy nem lazítom fel a kontrát teljesen, csak annyira, hogy szorosan de tudjam tekerni, ilyenkor kisebb a változás lehúzás után. Illetve az alsó anyán mindig csak nagyon piciket állítok a jó irányba ellenőrzés után.
ha sokat mossák bénán akkor be fog menni a víz és rozsdás lesz, ha rozsdás akkor meg fog rágódni
amúgy találkoztam olyan sportgéppel aminek beállt középre a kormány annyit ment egyenesen szar utakon és kiverte a csészét a görgő
ha pár évente el lenne mosva és ezáltal más pizícióban visszatéve tényleg örök élet lenne
Kúpgörgőst minek cserélni? 1000év +2nap. Vagy modern motoroknál megoldották hogy ne így legyen?
Én akkor cseréltem amikor egy szétszedésnél elvesztettem a kónuszt.
Amúgy SKF, Koyo/Seiko, vagy bármelyik nevesebb EU márka.
Kínai, Orosz, Török csapágyat kerülöm. Egyikük sem tud rendes csapágyat gyártani, bár azért azt hozzáteszem kúpgörgőst nehéz elrontani.
Amúgy meg motoron az egyedi méretek miatt nincs nagy választék szóval azt raksz be amit találsz.
Kérdések:
- természetesen kúpgörgős
- márkákban preferált van vagy mndegy
- lehúzási nyomaték van ezekhez
- egyéb, otthon szétszedés után kiderülő "sz..pó roller" amire célszerű előre felkészüni (pl aalulról hogy lehet legkönnyebben - felxen kívül - levenni a csapágyat
- egyéb jó tanács...
Szerencsém volt,hőlégfúvóval melegítve lejött mind a négy melegítve.A króm szárakat viszont nem lehet tovább bontani,ahogy nézem ezeket a gyárban összepréselik és ennyi.De a probléma végülis megoldódott. :)
Sziasztok,
Segítsetek egy kérdés megválaszolásában.
Barátomnak van egy SV1000N. Nem városi tempónál 80-90 fok között mozog a vízhöfok ha autópályán megy húzamosan akkor fix 78-80 fokos.
Szerintem ez így teljesen rendben van viszont szerinte rossz a termosztát a motorjában mert ha 5 fok alatt motorozik akkor 70-72 fokos a vize.
Szerintem nem rossz a termosztát neki mert akkor nyáron nagy sebességnél is visszahűlne a motorja.
Szerintetek?
Válaszotok köszönöm előre is.
Igen ez így van. Rendelek új alkatrészt, és próbálok keresni egy szerelőt aki vállal robogót. Ha valaki tud ajánlani megbízhatót heves megye környékén azt megköszönöm.
olaj nem feltétlen jó az vizes dolgokhoz
motornál ilyet nem csináltam még de csomó egyéb vizes dolgoknál találkoztam ilyennel
mindig szilikont használunk, plusz én ilyen 1000+ vizes papírral fényesíteni is szoktam a tengelyt
Így néz ki: oem-parts.hu/hu/upload/cache/l/g/5/lg51-000-034-629-vízpumpa-vízszivattyu-tomszelence-30-mm.jpg Mindent cseréltem,szimmering 2csapágy és tömszelence.Nagyon ügyeltem a tisztaságra és a tengely sem volt sérült. Készítettem egy eszközt amivel egyszerre tudtam benyomatni a fészekbe és a tengelyre is.Mégsem lett jó. Emmiatt a kis alkatrész miatt nem tudom használni a robogót. Vékony műszerolajat használtam összerakáskor.
- Összerakás előtt megtakarítottad, bekented az előzetesen ellenőrzött és biztosan nem sérült tengelyt?
- Néha előfordul, hogy gyári hibás a szimmering/ tömszelence. Mivel ez enged, úgyis újat kell venned szerintem, összerakás előtt ellenőrizd le a tengelyt is.
- Fontos, hogy a berakás egyenesen, központosan történjen. Vigyázva, hogy a "tömítő-ajkak" ne sérüljenek, ezért kell bekenni előtte akár kicsi olajjal, akár valami semleges zsírral.
- Ha jó az alkatrész és a szerszámok is megfelelők, körültekintő összeszereléssel mennie kell.
A trükk csak annyi hogy óvatosan kell beszerelni. Azt nem tudom hogy néz ki az aprilia de Japánt már cseréltem néhány milliót. Tisztaság, nagyon pici ultra black silicon, egyenlő nyomás a gyűrűre behelyezeskor. Trükk csak ennyi. Jó fagyálló mert a sima víz hipp hopp megeszi a gyuruket.
Üdv mindenkinek! Hozzáértők segítségét kérem. Az aprilia scarabeo 250 robogómnak bedöglött a vízszivattyú tömszelencéje, és elkezdte engedni a hűtöfolyadékot. Vettem újat, beszereltem, 50 km bírt azóta megint átenged. Van ennek valami trükkje, mert ügyeltem hogy ne feszüljön aztán mégis ennyit bírt? Minden segítséget köszönettel fogadok.
Na azt nem tudom hogy 125 van-e neki
Sok-sok éve egy kiskunhalasi embernek volt rengeteg cucca olasz motorokhoz még a 82- és cagivához is találtam alkatrészt
De fogalmam nincs ki volt
Egyenlőre csak a jobb oldali csillapító szárat szedtem szét.Ez egy aprilia rx aminek egyik oldala a rugó másik a csillapító.Miután kitekertem az alsó csavart,a becsúszóbol nem tudom felfelé kihúzni a dugattyú tengelyét.
Sajnos ezt is igen nehéz volt találni...jó állapotút meg alig hiába kerestem.Találtam hozzá csak króm szárat,tehát valahogyan csak levehetőnek kellene lennie...Az a baj a krómozáson elég sok pici apró rozsda lyuk van,így szinte használhatatlan.
A 2 méteres kábel kötegbe is belemegy a víz meg ami épp az útjába kerül
Rozsda az meg elég igénytelen dolog egy csapágyban, pedig én az utcán tároltam a szabad ég alatt.
Na meg a többi kérdésedre. Nem ismerem személyesen a motorod, de nálam nem volt semmi probléma a kormánycsapágy cserével.
Lehúzni úgy szoktam hogy éppen ne kopogjon a csapágy. Kúpgörgősnél picit még rá lehet húzni, de arra ügyelj, hogy az elejét felemelve könnyen forogjon, ne legyen kézzel érzékelhető ellenállás a csapágyban, mert akkor már túl feszes.
A trükk annyi hogy a kontra anya lehúzása után is változik a csapágy előfeszítése, ezért többszöri nekifutás és óvatos közelítés szükséges a megfelelő feszességhez. Én azt szoktam hogy nem lazítom fel a kontrát teljesen, csak annyira, hogy szorosan de tudjam tekerni, ilyenkor kisebb a változás lehúzás után. Illetve az alsó anyán mindig csak nagyon piciket állítok a jó irányba ellenőrzés után.
amúgy találkoztam olyan sportgéppel aminek beállt középre a kormány annyit ment egyenesen szar utakon és kiverte a csészét a görgő
ha pár évente el lenne mosva és ezáltal más pizícióban visszatéve tényleg örök élet lenne
Én akkor cseréltem amikor egy szétszedésnél elvesztettem a kónuszt.
Amúgy SKF, Koyo/Seiko, vagy bármelyik nevesebb EU márka.
Kínai, Orosz, Török csapágyat kerülöm. Egyikük sem tud rendes csapágyat gyártani, bár azért azt hozzáteszem kúpgörgőst nehéz elrontani.
Amúgy meg motoron az egyedi méretek miatt nincs nagy választék szóval azt raksz be amit találsz.
A csere majd előriányozva télre.
Kérdések:
- természetesen kúpgörgős
- márkákban preferált van vagy mndegy
- lehúzási nyomaték van ezekhez
- egyéb, otthon szétszedés után kiderülő "sz..pó roller" amire célszerű előre felkészüni (pl aalulról hogy lehet legkönnyebben - felxen kívül - levenni a csapágyat
- egyéb jó tanács...
a menetes rész hernyócsavar biztosítással megragasztással is elvan látva
drzxr
Segítsetek egy kérdés megválaszolásában.
Barátomnak van egy SV1000N. Nem városi tempónál 80-90 fok között mozog a vízhöfok ha autópályán megy húzamosan akkor fix 78-80 fokos.
Szerintem ez így teljesen rendben van viszont szerinte rossz a termosztát a motorjában mert ha 5 fok alatt motorozik akkor 70-72 fokos a vize.
Szerintem nem rossz a termosztát neki mert akkor nyáron nagy sebességnél is visszahűlne a motorja.
Szerintetek?
Válaszotok köszönöm előre is.
motornál ilyet nem csináltam még de csomó egyéb vizes dolgoknál találkoztam ilyennel
mindig szilikont használunk, plusz én ilyen 1000+ vizes papírral fényesíteni is szoktam a tengelyt
- Néha előfordul, hogy gyári hibás a szimmering/ tömszelence. Mivel ez enged, úgyis újat kell venned szerintem, összerakás előtt ellenőrizd le a tengelyt is.
- Fontos, hogy a berakás egyenesen, központosan történjen. Vigyázva, hogy a "tömítő-ajkak" ne sérüljenek, ezért kell bekenni előtte akár kicsi olajjal, akár valami semleges zsírral.
- Ha jó az alkatrész és a szerszámok is megfelelők, körültekintő összeszereléssel mennie kell.
Sok-sok éve egy kiskunhalasi embernek volt rengeteg cucca olasz motorokhoz még a 82- és cagivához is találtam alkatrészt
De fogalmam nincs ki volt
Apróban is hirdet