Ini most magyarázod a bizonyítványt...összevissza kavarsz...
"csavart behegesztek a csapágyba" --> és utána ezt megtakarítod és elforgtva visszateszed???
Tisztában vagyok vele, hogy a régebbi acélvázasnál 3 m-röl bedobom a csapágyat, föleg ami golyós csapágy, de aluvázasnál , mélyen is ülnek a futogyürük alul is felül is, és sokszor nincs is" túlnyulása" futógürünek a furatba, így nincs felület, hogy dornival kiütögesd, van hogy be kell köszörülni fölé...
Ès ott van a alsó villahídra felpréselt belsö futógyürü, melyhez ismét kell egy jó csapágylehuzó, vagy sokan úgy vágják le...
Ismét csak azt tudom, mondani, hogy egy jól (!!!) illesztett csapágy cseréje annál sokkal körülményesebb, minthogy utána elforgatva visszaszereljem egy teszt erejéig.
Trükkök vannak, ismerem is, használom is öket, ennek függvényében állítom azt amit fentebb irtam.
Minden más csak mellébeszélés.
Azt 900RR-et szét kel szedni:
-kerékcsapágy ellenörzás/csere
-villaszárak ellenörzése, -->villaolaj csere, csúszócsapágy ellenörzés/csere, szimering,porvédö csere
-kormánycsapágy csere--> a leírt jelenség alapján
-gumiabroncs ellenörzése/csere ha indokolt (ahogy márt írták)
alu vázhoz mindenképp kell egy hőlégfúvó, acélnak mindegy az mindent túlél
kerekekél újabban egy csavart behegesztek a csapágyba aztán átad annyi hőt az alunak hogy szinte kiesik
befelé meg hőlégfúvó aztán könnyen belemegy
én fel szoktam kötni-húzni a motor elejét még a kereket se veszem ki
csapágy csere ritkán van mert ki szoktam mosni használattól függően pár évente, ekkor örök élet, ugyanúgy a lengőkar-himba csapágyak is
Ini motorján (meg az én régi motorjaimon) nem túl nagy macera.
Alá bakolod, leveszed a felső hidat simán kifűzöd, dornival kiütöd, azt kb. ennyi.
Esetleg a féket, kuplungot, kell csak lekötni.
csak ki kell lazítani és egy küllővel elfordítani a görgős kosarat, kb 15 perc meló volt az fz400-on
endúrókon az egész csere max 2 óra, na de ott nem sok mindent kell bontogatni
NE MÀ!
Egy kormánycsapágy csere az egyik legnagyobb szopás...mire lebontod addig, hogy hozzáférj a csapágyakhoz... a kúpgörgös külsö futógyürüjét kivenni az alu váznyakból egy igazi szopás, föleg ha nincs túl sok szerszámod. A beszerelés beállítás is kíván pár jó beütö-behúzó szerszámot, hütést-felmelegítést...és utána 1-2-szer még ilik utánahuzni a csapágynak, mire tényleg a helyére kerül...
Egy csapágy szett 30-40 € ...
Nehogy már ezért kétszer szívassam magam ...
Függőleges irányú szitálás?
A szita, szitáló mozgás jobbra-balra történik.
A függőleges inkább hullámzó mozgás és olyat nem okoz féktárcsa. A felnit is ellenőrizd, kormánycsapágyat. Mi az, hogy beesik? Talán meg is van a hiba....
A futómű, rugózás/csillapítás is átvizsgálandó.
Sziasztok! Fékezéskor jelentkező függőleges irányú szitálás/remegést szerintetek mi okozhat még a féktárcsán kívül? Az alany egy Cbr 900. Próbáltam cseretárcsákkal is, illetve most be lettek méretve a gyáriak, tökéletesek, nincs bennük hupni. Menet közben szépen fut a kerék, fékezéskor magasabb tempónál inkább rezonálást érezni, megállásnál előtt mintha kátyukban menne a motor. Fékkaron nem érzek ütést. Próbáltam más fájta fékbetéteket is. A kormánycsapágyat a héten tervezem cserélni, mert középállásba "beesik", de egyébként feszes, nem lötyög. Más ötletem már nincs! Köszönöm.
Helló! Az után érdeklődnék, ha van tapasztalat valakinek Honda cbf 600 porlasztó javitásban, hogy mennyire érzékenyek az úszó {benzin) szintre? Service manuál.:13,7mm. Új tűszeleppel14-14,2 lett, állítási lehetőség nincs. Azt írja rossz érték esetén cserélni. Tűréshatárt nem ad meg! A szintérzékenységre abból következtetek, hogy tized pontossággal adták meg.
Nem benned kételkedtem István, de ahogy Levi is írta, nem egyforma a tapasztalat mindegyik motornál, mint ahogy a vegyszerek sem, így aztán igen eltérő eredmények születhetnek. Szoktam én is kísérletezni, de csak olyan dolgokkal amelyekkel lehetőleg nem okozok visszafordíthatatlan változásokat. Ja és jó ideje már nem hiszek el semmit, csak amiről meggyőzött a szemem.
Igen, igen, emlékezem.
A gyakorlott szem (szerelő) alapból megmondja. A kevésbé gyakorlott a színéről, de a jóalvási tényező miatt a szemét ellenőrzi egy mágnessel.
A gyakorlatlan az alapból mágnes.
A hülye meg egyből keni.
Laci, nem ajanlottam, csak hivatkoztam arra amit a videoban csinaltak.
Reszemrol igyekszek elmenni mindig a falig, szeretem a jól bevàllt dolgokat, de regota inkabb csak annak hiszem amit magam megtapasztalok. Bátran kiserketezek, mert van hozza mindig alany. Ha elszúrom akkor legfeljebb sercintek egyett, hogy megis csak igaz volt...van hogy a sajat "kàromon" is tanulnom kell. Ès ha megis nekem mègis jò eredmènyt hozna a kisèrtlet, akkor meg elhangzik a " na ugye"... ;-)
"csavart behegesztek a csapágyba" --> és utána ezt megtakarítod és elforgtva visszateszed???
Tisztában vagyok vele, hogy a régebbi acélvázasnál 3 m-röl bedobom a csapágyat, föleg ami golyós csapágy, de aluvázasnál , mélyen is ülnek a futogyürük alul is felül is, és sokszor nincs is" túlnyulása" futógürünek a furatba, így nincs felület, hogy dornival kiütögesd, van hogy be kell köszörülni fölé...
Ès ott van a alsó villahídra felpréselt belsö futógyürü, melyhez ismét kell egy jó csapágylehuzó, vagy sokan úgy vágják le...
Ismét csak azt tudom, mondani, hogy egy jól (!!!) illesztett csapágy cseréje annál sokkal körülményesebb, minthogy utána elforgatva visszaszereljem egy teszt erejéig.
Trükkök vannak, ismerem is, használom is öket, ennek függvényében állítom azt amit fentebb irtam.
Minden más csak mellébeszélés.
Azt 900RR-et szét kel szedni:
-kerékcsapágy ellenörzás/csere
-villaszárak ellenörzése, -->villaolaj csere, csúszócsapágy ellenörzés/csere, szimering,porvédö csere
-kormánycsapágy csere--> a leírt jelenség alapján
-gumiabroncs ellenörzése/csere ha indokolt (ahogy márt írták)