Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

köszi sràcok megoldottam. A gumis tűszelep volt kissè kopott és nem zárt rendesen ezèrt sok benzint kapott. Mikor elzárt csapnál járattam kezdett kifogyni a benzin rendbejött minden. Tehát üzemanyag többletet igazolt a próba. Kissé feljebb toltam a nyelvecskét igy kisebb szint lett elvileg de a szelep ha àtfolyt akkor az eredeti szinten erősebben nyomja a szelepet. Tehát akkor jól zàr. A végső megoldás a komplett tűszelep csere lesz elöbb utóbb. További szép napot és széles utat..
Haha
Arra a 4mikronra en is kíváncsi lennek
Egyébként ezeket a tarcsakat megmunkalni waste of time teljesen.
Vagy ez bár bringás oldal:
"Ásványi vagy DOT fékolaj?
Pontosabban fékfolyadék.. A két rendszert nem szabad vegyíteni, mert teljesen más összetevőik vannak, így a fékrendszerben lévő gumialkatrészekkel kölcsönhatásba léphetnek, ami tönkreteszi a féket. Tehát ami gyárilag ásványi (pl Shimano vagy Magura), ott csak a saját folyadékkal szabad szervizelni, míg amely rendszer DOT szabványú folyadékkal üzemel, maradni kell ennél.
Valamennyi Shimano és Magura hidraulikus tárcsafék ásványi olajat használ. Ez a típusú olaj ugyanis környezetbarát, nem mérgező, és nem támadja meg a vele kapcsolatba kerülő anyagokat (pl. fémek, gumitömítések). Ideális anyag tehát a bringa fékrendszerének müködtetésére."
Az utolsó mondatodhoz bár már sokszor polemizáltunk róla (főleg az én tamáskodásommal ), hogy a fékolaj mint elnevezés helytálló-e vagy nem? Ha a gugliba beütöm rengeteg találatot ad ki rá mint pl. ez is: http://szintetikusolaj.hupont.... és mai hirdetések tömkelegében fékolajnak nevezik .......ami elnevezés anno valóban helytálló volt anyagában is hisz először olajat használtak és ahogy fejlődött úgy lett egyre kevésbé olaj mint inkább vegyszer bár a cikk említi a ricinusolajat is. Én ezért bár tudom, hogy a folyadék jobb szó rá, de attól még nem ütközöm meg egy olajnak emlegetésen sem.
4 mikron????
Mivel mérte?
Azert nehez, mert pl nem mondod, hogy a razas frekvencian valtozik ahogy lassul a motor a fekezeskor?
Es mi az hogy felszabalyozni. Mire letisztazna feluleteket ket oldalon , mar meret alatt lenne a tarcsa. Meg le kene venni rotorrol, hogy koszoru asztalra tegyed, utana visza kene szegecselni...
Ha uj tarcsat teszel fel , elotte- szedd szet a feknyergeket, es tedd rendbe a fekdugattyukat. En ezzel kezdenem...ha szorulnak, az uj tarcsa is kuka lesz.
Csapágycsere előtt: A felső villahíd nem megfelelő nyomatékkal való lehúzása is szokott ilyet produkálni. Általában ezt az anyát 100+ newtonnal kell lehúzni a manual szerint.
Ott tartottam, hogy veszek új tárcsákat, nem gond, hogy drága, legyen rendben. Ekkor kaptam a kontaktot a műhelybe, el is vittem, hogy majd felszabályozza őket, aztán meglátjuk. Ha hallom, én is azt mondom, hogy ilyen szintű rázásnál kuka a fék. Kimérte, azt mondta 4 mikron eltérés volt az egyiken, másikon ennyi sem és szerinte próbáljam először ki a kormánycsapágy cseréjét. Tavaly oldalanként is lepróbáltam a fékhatást, a cseretárcsával is, mindegyiknél ugyanazt csinálta. De most az lesz, hogy szétszedünk és átnézünk mindent mást, végső esetben veszek rá tárcsát. Nem szeretném tovább szaporítani a szót, tudom távolról ezt nehéz megmondani. Nagyon köszönöm srácok a tippeket és ötleteket!
" van egy kis légbuborék az első fékfolyadék tartályon lévő kis kémlelőnyílásnál." Nincs jelentősége! De arra figyelj, ha felgyorsult a motor, akkor ne fékezgesd el a sebességet, mert nem azért gyorsítottál!! Kb. egy hete láttam olyat, hogy felgyorsít , megelőz a motoros , majd közel 200 m-en fékez, mer ott van egy derékszögű kanyar !! Én ott azért nem siettem. A másik: Két helyen is több-száz méteres (feltakarított) olajfolyás volt az úton, miért nem vette észre vajon, hogy folyik-ömlik az olaja?! Járnak még az IFA-k??
Tartályban a buborék nem számít . Nincs semmilyen nyomás ott. Örülök hogy nem olajat írtál.
Sziasztok!
Nemrég volt szervizen a nemrég vásárolt DRZ-m, amin lecseréltettem a fékfolyadékokat. Amikor elhoztam a szervizből az első utca végében gyanúsan erősen kellett markolnom az első féket, hogy meg tudjak állni vele. Gondoltam biztos csak az Fz6 után fura az Dörzi féke, meg talán össze is fogdozták a tárcsát, majd lekopik róla.... Szépen hazaporoszkáltam vele. Azóta csak párszor használtam lightosan terepen, és most annyit vettem észre, hogy van egy kis légbuborék az első fékfolyadék tartályon lévő kis kémlelőnyílásnál.
Lehet hogy ez a kis levegő okozott gondot az első fékezésekkor? A tartályban lévő levegő mennyire probléma? A fékkar behúzására a buborék nem nyomódik össze, ezért úgy gondolom, hogy a tartályban lévő folyadék nincs nyomás alatt ha behúzom fékkart. Vagy rosszul gondolom és inkább töltsek rá, hogy ne legyen a tartályban se levegő?
Előre is köszi.
Kb 3-5 óra plusz tökölés után a tárcsa ára elúszik a szerviz árakat nézve
Szóval a szerviz és csere mindenképp megéri meg akkor is ha megmenti a tárcsát hiszen ugyanannyiból nem lesz új
Szervizesként én se tökölnék vele, egy napot el lehet vele tökölni, senki sem fizeti ki, főleg ha nem is lesz jó.
Magamnak megcsináltam, megspóroltam egy kis pénzt.
Néha még valamiért ráz egy picit de teljesen érthetetlenül, egy évig semmi aztán néhány napig ráz és elmúlik.
Szerencséd volt. A 90 -es évekbe próbáltam néhányszor. Napom ráment de semmit nem értem el vele. Jobb lett de nem volt élmény fékezni.
Itt meg pláne nem lehet ilyenekkel szórakozni. Üt? Csere.
Hétfőn mentem egy HD-vel. Mondom a tulajnak a fék cserés....néz rám kikerekedett szemekkel. Nem is vette észre. Mondjuk csak zavaró volt. Utána jön vissza hogy bizony szar.
Azért nem biztos hogy azonnal kukás a tárcsa. Két mérőórával ki lehetne szürni, egyikkel a tárcsa alu agyát mérni a másikkal meg magát az acél tárcsát. Sokszor ha mondjuk a gumis megnyomja, az alu agy részt nyomja el, az acél nem lesz görbe. Saját tárcsámat is így csináltam meg, látszott is hogy melyik szegecsnél feszül, ott már kicsit be is volt rágódva, helyre kocogtattam és azóta tuti.
Másik meg volt olyan hogy a szegecs megszorult a sok fékportól, azon segített egy kis tisztogatás, megforgatás.

Nem azt mondom, hogy ez a baja de mielőtt az ember ledobja a tárcsáit, érdemes átnézni. Az mégsem kerül 100-150ezer ft-ba plusz ha betét is kell... persze csak ha megvan az emberben az affinitás, hogy ezeket meg tudja csinálni.
Az a félrevezetés része... :-D
A pontosabb fogalmazásból az derül ki, hogy tárcsa kagylós kopás az ok innen olvasva....
De tévedés joga fent tartva...
Èn leírtam, hogy mi az ismérve, ki is lehet mérni, mielött újat venne...
Köszi a megerösítést onnan messziröl! ;-D
Èn is csak egyszer vettem a fáradságot és egy ilyen kagylósra kopott tárcsámon kimértem, hogy mennyi az annyi... Igazából csak azért szoktam megemlíteni, mert mérnek "mindent is", de lehet a méröeszköznek nincs is ilyen pontossága. Amit leírok mérést egyik szervizkönyv sem említi.
És igen egy jó szelerö azonnal tudja, de akár egy jó leírásból ez simán kikövetkeztethetö...
Írta korábban, hogy volt felszerelve kölcsön tárcsa és nem változott a dolog. Az a tárcsa meg is lett mérve.
Ezt többnyire azt jelenti, hogy nem a tárcsával lehet a gond....
Ja a tárcsák kuka innen messziről. Az a helyzet hogy teljesen felesleges méricskélni. Itt pl egyáltalán nincs idő ilyenekre. Megyek egy kört a géppel es az első fékezéskor ordít a motor hogy taaaaarcsa! Ezt egy jó szerelő szinte azonnal mondja es téma letudva.
Nem tudom a szaki mit mért, nézett a féken-féktárcsán.
Ha a rázás/rezgés frekvenciája együtt változik fékezéskor a sebességgel, akkor csak tárcsák lehetnek. Azok kagylósra vannak kopva. Meg kell mérni egy mikrométerrel a tárcsát azonoas rádiuszon mondjuk a tárcsa 8 pontjánt, ha 0.01-0.02 (1-2 század) miliméter különbség van a vastagságban akkor kuka...Ha ilyet nem tudsz mérni eszköz hiányában, akkor be kell menni egy autószervizbe ahol van fékpad, és ott fékerövizgálaton ki fog jönni, hogy lüktet-e fékerö a tárcsa kerülete mentén.
Az hogy miért van, azt itt leirtam:
https://www.sportmotor.hu/albu...
Jobb minél elöbb megcsinálni, mert nincs jó hatással a futomü elemeire.
Sportgépnél már többet láttam ami közép állásba “beugrik” gondolom az többet van abban az állásban használva
Enduron meg sosem láttam ilyet, ott inkább lötyög kopott ha ilyenkor rá van húzva szakaszosan mozog
De ez a lötyögés is olyan hogy a gazda sokszor észre sem veszi csak ha már a fékezéskor mozog
De ha idegen megy a géppel egyből feltűnik neki
Pontatlanul fogalmaztam. Tehát olyan, mintha szakaszosan fogna a fék, a motor eleje fel-le mozog. És csakis fékezéskor, de ott már vizsgálódtak és nem találtak hibát(egy év után végre találtam olyan szakit, aki meg is nézte, nem csak azt javasolta, hogy vegyek új tárcsákat, mert biztos az a baja).
A beesiket pedig úgy értettem, hogy középállásban minimálisan megmozgatva a kormányt balra és jobbra is van egy pont, ahol kicsit megakad. Természetesen a csapágyat kicserélem. Ha így sem lesz változás, megnézetem a felnit és futóművet is(utóbbira nem is gondoltam). Köszönöm!

elektro-motor: Az emelés egyik nap megvolt, nincs észrevehető lötyögés, ezek után jöttem kérdezni Tőletek, mert tanácstalan lettem.
Mondjuk oldalsztenderre tudtam csak tenni . Tehst kissé lejt... de kanyarban is ugyanigy "folyik" bele a benzin....
Sziasztok. Lenne egy problèmàm. ZZR 600 as 2000 Kawa. A tünet mintha kihagyna egy henger. Leszedtem a légszűrő házat es mindent a karbiig. Gazadasnàl az első 2 hengernèl ha benezünk a pillangógoz a tűszelepnél mintha folyna bele a nafta. A másik kettő meg szemre mintha száraz lenne. De elötte egy komett karbi tisztitás volt. Akkor minden oké volt azóta 100 km-t mentem és ez lett. Illetve álló motornàl az első torokba befolyik a benzin magától és a pillangó tartja csak meg ameddig addig. Mi a tervetek a gyufàn kívül. Köszi
Én már elsőnek megírtam neki mindent.

Nem is értem mit próbálkozott tárcsa cserével... Inkább kérdezett volna előtte!
kimaradt a kerék szó a csapágy elől, bár az alunál jártunk és a kerékagy alu
szárnyal a gondolatom, sokak számára követhetetlenül
mondjuk el se tudom képzelni hogy egy minimális műszaki érzékkel megáldott ember hogy feltételezheti hogy egy össze hegesztett csapágy még valaha visszakerül
egy műszempillás-3 centis körmű cicamica esetleg bevenné......ezt is...........