Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Példa képpen adott egy GSX 1400 (2003) hátsó lengéscsillapító. Jellemzöen a gyár biztosít hozzá alkatrészt, csak komplett szerelve cserélhetö. Jelen esetben megsérült a krómszár bevonata és ez miatt a tömítés, meg a teflonos csúszopersely felülete.
Mondjuk hogy krómszárat tudom helyetesíteni akár egy csomagtartó gázrugójának a szárával, és perselyre is van beszrezési forrás, de a speciális axiális dugattyú rúd tömités nem kapható minden sarkon.
Kérdés:
Régebben láttam egy crossmotor hátsó gátlójának felújítását , ahol mutattak javító készletet hozzá (szelepek, tömítések, csapagyak, stb...) Van esetleg valakinak a tarsolyában ilyen európai forrás, ahol ilyen kapható. Vagy ilyen csak krosszmotorokhoz létezik, mezeihez nem?

Elöre is köszönöm használható válaszokat.

Üdv
István
Lenne anyag, sok érdekes dolog történik itt de sajnos idő hiányban vagyok. Egy töltéssel foglalkozó videót is tervezek ami profibb mint a telefonos felvétel és részletes mindenki számára érthető. Ha lesz időm lesz videó is. Ezt tudom ígérni.
Ha minden cicergesre szetszerelnenk egy motort, az nem igazan lenne rentabilis. Ha nem produkal semmi hibat, nincs ertelme szetszedni. Belsoegesu motor sosem lesz zajmentes.
lehet hogy nem a vezérmű lánc hallatja magát hanem az olajszivattyú lánc csörömpől mint a videoban is de csak a blokkot kivülröl szemlélve csak találgatni lehet szét kell szerelni
https://www.sportmotor.hu/vide...
Nekem 71 ezer van benne de nem hallok ilyen hangot.A vezérműlánc és feszítő eredeti.Tavaly mértem szelephézagot de értéken belül volt.Tudok olyan CBF-et amely 100ezer Km felett van de még semmi ilyesmit nem cseréltek.Információm szerint 80 ezer alatt még nem kell a szelephézaghoz nyúlni.
Ja. Próbáltam segíteni, mégis több infó mintha beírom hogy nem hallok semmit....
Tökmindegy mit tud a teló, felvételről nem lehet diagnosztizálni az ilyet.
Ez jo.
Nincs erre utalas es a meretre sem.
Ez egy olyan bonyolultsagu dolog, mintha az orvosnak feltennel egy videot, ahogy veszed a levegot, majd megkerdezned tole, hogy van-e valami bajod.

Azt megallapitja, hogy bajod van, ha mondjuk osszeesel a videon.

A te videodban nincs vodor csavar, vagy szarazkuplunghang, ebbol kiindulva jo minden. Hangokbol diagnosztizalni szerintem komolytalan dolog.
Nézd meg a service manualba, mikor kell ellenőrizni a vezlánc feszítő rugóját. Vedd ki a rugót és mérd meg nyugalmi helyzetben adja e a gyári hosszt. Vannak típusok ahol a rugó ellenőrzését x kilométerenként ajánlott elvégezni.
Ennyit tud a telo. Azert raktam kozel es valtoztattam a fordulatot kozben.
ha szar a feszítő benne, ami előfordulhat akkor kb 2000 fordulat felett hallhatóan fog zörögni-csörögni, ha szar lenne a feszítő azt észre vennéd, feltűnő a hangja.

Amúgy videókból kb semmit sem lehet megállapítani.
Es ilyet hallottal a videon?
Az vodor csavar hang szokott lenni, ha a feszito meghal.
Szoritkozzunk a kerdesre uraim! :)

Szervizkonyv intervallumot tartom a hezag ellenorzesre. De hall valaki valamilyen lanc nyulasra vagy feszito problemara utalo hangot?
Majd meghallja ha átégett a szelep
A szelephezag altalaban elfogy, nem nagyobb lesz. Azt meg hogy nincs hezag, nem hallod.
ehhez annyit tennék hozzá hogy CBR600 F4i be cseréltem váltót és ha már szét van kapva kapjon egy új vezláncot és feszítőt is aztán 3-4000 km múlva megint ciceg kapott megint egy új feszítőt amitől pár ezer után megint lett hangja , konklúzió nem kell minden szirszar cicegést komolyan venni
Nos mivel úgyis unalmasan telnek (motorszerelés témában) az esték és hétvégék.

Gyorsan be is dobok egy témát, hogy az állóvizet felkavarjam.

Saját motorom, CBF 600, 60 ekm van benne. Eredeti a vezérműlánc és a szeleplapkák is. Az utolsó ellenőrzésnél jók voltak a hézagok (48 ekm), a következő ellenőrzés szerivzkönyv szerint 72 ekm-nél van. Most vagyok "félidőben", feleslegesen nem bontanám meg, de olvasni a neten itt-ott, hogy a vezérműláncok 25-30 ekm után cserések (főleg (ki)használt sportmotorokon, ugyanakkor túramotorok esetében nem ritka a 100+ ekm futás teljesítmény is.

Szóval hang alapján (2 rövid, 30 sec video) szerintetek érdemes megbontani szelephézag, vezérműlánc ellenőrzése céljából?

(A blokkon a vizkövet ne nézzétek engem is idegesít, de hiába törölgetem át, nem mindenhová érek be és amikor végeztem akkor meg - mikor már nem figyelem :) - valahonnan mégis lecsopog rá.)

http://youtu.be/oZaH-DLUEGA

http://youtu.be/ITNlo_zClpE
milyen motorrol is van szó pontosan..?
Láttam már 3-4 napos láncot elszakadni
Már akkor gyanús volt hogy az a lánc szopó lesz amikor napi 2x kellett meghúzni ebből az egyik simán leugrott a hátsó lánckerékről
Pedig magának a kérdés felvetésében rejlett a válasz ezért nem is érdekelt különösebben csak a Ti válaszaitok.
Magamra (is) vettem. Próbáltam rávezetni, hogy igy értékelhető információt nem fog kapni. Majd ezek után próbáltam is neki segíteni.
Én az elejétől nem az alap problémával foglalkoztam hanem akik hozzászóltak és komolyan vették pedig.....