Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nálam ez ügyben nem a kutyára kell figyelni, hanem Artúrra, mert szerinte minden csavar és ahhoz hasonló méretű dolog hasonlít a kukoricára, tehát meg kell kóstolni, hátha az....
Másrészt ha már lapka. Ha egy 17 éves ZRX-ben a vásárlás utáni nagyszerviznél találok 14db 170-es meg 2db 172-es lapkát, akkor gondolhatjuk azt, hogy ezen még nem nagyon volt lapkacsere, tehát akár valós is lehet a 38.000km? Külső állapota szerint mindenképpen, karcmentes szinte szalon, a gumik 10 éves, de nem elkopott gumik voltak, amiket lecseréltem. Ennyire egyforma lapkák még nem voltak egy motoromban sem, és mikor kell, akkor már nem egyformák kellenek mindenhova.
Ez is jó cucc ! Csak a kutya meg ne keverje a lapkákat ! Az én németjuhászom van mikor elcsór egy egy szerszámot , aztán gondosan eldugja , még szerencse hogy nem a földbe !
Vagy vastagabb, de az enyém esetében csökken a hézag a kopással.Másét meg nem piszkálom:)
Gondolkodásmentessé teszi cserét. Megnézem mit vettem ki és a függöleges oszlopban pedig hogy mit mértem, a kettö metszete adja mit kell beletenni.
vagy vastagabb ugye...
Ez jó cucc, mentem is lefele magamnak a következőhöz. Én ilyen nagyon tudományosan szoktam csinálni......
A táblázat arra való, hogy akinek fingja nincs az egészről, elrettenjen tőle végleg.

https://www.sportmotor.hu/maga...
Anno kézzel rajzolgattam le hogy mi volt mi lett,valahol még meg van most is. De igy nem kell töredékét se firkálni.
Igen ! Minden ott van ! A két felső holtpontnál állítandó szelepek más árnyalattal , alul bejelölöd melyik holtpontot állítod , aztán szelephézag mérés , beírod , aztán kiveszed a lapkát méred , beírod , aztán a neked megfelelő hézaghoz képest különbséget beírod , majd az új lapkát kiszámolod beírod , és végül a módosított szelephézagot is könyveled ! Szerintem tök jó és amit megcsinálsz megmarad melyiket mikor kellett állítani stb Mondom , mint egy lázlap !
Ez tök jó. Jól látom a telefon kijelzömén keresztül, hogy az egyszerre állitandók is meg vannak különböztetve?
Jó kis táblázat, köszi! Át kell alakítanom 5 szelepesre!
Én ilyen szamárvezetőt használok ! Rajt van minden ami kell egy szelepállításhoz ! Ügy hívom a motor lázlapja ! Szépen kitöltögeted , és nem tudod elbaszni a lapkázást , nem mellesleg később előveszed és minden képbe van ! Ha tetszik lemented azt kinyomtatod és öröm boldogság ! Persze a típusnak megfelelő értékeket módosítani kell !
Benne van a Haynes manuálba, használni kell!
Gondolkodás mentes megoldás.
A hézagolást megoldottam eddig is de kíváncsi voltam a tudományos módszerre!
Falső sor vizszíntesen a benne lévő lapkák mérete (amit a motorban mérsz)
Al oldali függőleges sor amit hézagot mértél
Ezt a két sort összehúzod és megkapod milyen lapka kell bele.
Pl. a mért hézagod 0,48-0,52
A benne lévő korong vastagsága 2,50
Akkor a csere korong vastagsága 2,80 kell hogy legyen
Köszönöm!
Érdekes bonyolitás, a táblázat megadja hogy a gyári kivett helyett mit kell betenni.a felsö sor a lapkákat sorolja fel jelöléssel. Alatta függölegesen meg az az érzék van a mért hézaggal egyvonalban amit be kell tenni a kivett helyett.
Íme:
Szerintem igen. Én legalábbis ugy csináltam. Megmértem és a gyári türéshatáron belüli értéket választottam. Ugyis véknyabb kell az idö mulásával, igy ezt érdemes figyelembevenni ha a méret mindkét határérték szerint is kijön.
Annál egyszerűbb ha hézagot mérsz és azt összeveted a gyárilag megadott értékkel. Ha kisebb mint kell, annyival vékonyabb lapkát raksz be, ha nagyobb, meg vastagabbat.
hogy átlásd
Táblázat? Na ez engem is érdekelne mire jó az
Modern motorokon nem simán annyival kisebb/nagyobb lapka kell amennyivel eltér a hézag a tűréstől?
Urak, kérek egy kis segítséget a szelephézag táblázat kezeléséhez. Az én verzióm: megmérem a hézagot, megmérem a lapka vastagságát, ha növelni kell a hézagot akkor kikeresem a hozzá tartozó lapkát. Ez így egyszerűnek tűnik, de ránézek a táblázatra aztán belezavarodok.