Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Dolgozok...
Én erre másfeles ászok müanyag kupakot használtam megoldásnak. mai napig nem esett ki a helyéről
Erre senki? Hol sok "pro" szervizes madárka?
El hiszem !

Az ásványi olajat szintetizálják ..... így 0 w lesz ......... ez kémia

a 5w , 10w fél szintetikus !
4 éve hivatalosan , xado és rouw olajat árulok itt a neten és a vaterán . olvazsd el http://www.mogauto.hu/page2/in...
Észteres 5w, 10w az lehet full szinti de az nővényi olaj
Pl motul 15w/ 50 v300 full szinti, ezzel kevered !

Mielöt szerződést kötőtem a rouwal és a xadoval , egy gyors talpalos olaj sulit szereztem !

0w , 5w olajal a kopott motor már kopog , és el fűstőli pillanatok alatt külömben ez az olaj szintetizálás a diesel miatt csinálták , mert ugye a benzinesbe folyamatosan higúl az olaj míg a dieselbe folyamatosan sürüsődik ! a benzines 600-700 fokon müködik / közép érték / a diesel majdnem 1000-1100 fokon . a benzines 10-12 részére gyüri össze a levegő/benzin keverékét.......... mig a diesel 20-21-ed részére a levegőt , amely már a felső holdtpon előtt 3-5 löket %-kor 700-750 fokos ezért kellet a 0 w olaj , jobb hő tűrés , stabilabb kémiai reakciok
stb

Na mára már sokat pofásztam ! hali Tasi
Eszemben sincs kötekedni, de van szintetikus 5W-s olaj. Az igaz, hogy a felirat sokszor megtévesztő, mert "szintetikus technológiával előálított" meg hasonló szöveg van rajta.
Sőt, 10W 40 is van pl.

Kopottabb motorba is lehett tenni 5W vagy 0W olajat, mert a melegoldali viszkozitás a lényeges az esetben. Csak az a kérdés, van-e értelme...

Olajat meg azért kell cserélni, mert "elfárad"

Írni kellene egy cikket valami olajszakinak, aki elosztlatja a tévhiteket, mert gyakorlott szerelők körében is elég sok kering még
Nekünk úgysem hisz senki
sziasztok az lenne a kérdésem hogy van egy 2007 husqvarna 450tc kross
ebböl létezik 450 te ami ugyan ez csak enduró ,
a kérdésem az lenne hogy öninditot lehetne-e rárakni a krossra mivel a
heje adott a blokkon...
Szevasztok! Amint a képen is látható hiányzik nekem a himbarendszernél az a kis védő. Sok helyen kerestem ilyet de sehol se találtam. Tudnátok segíteni abban hogy hol tudnék venni vagy milyen néven keressem? Fontos lenne nagyon :)
Mikor hozzám került az Aprilia Leó, nekem is teljesen össze volt taknyolva a deknitömítés szilóval. Kicsit kerepelt is a masina. Szétszedtem, de mikor megláttam hogy bizony a motor belébe is jutott a paszta darabkáiból, inkább úgy döntöttem hogy szétborítom az egészet és az legapróbb lyukakat is átfújkálom féktisztítóval. Bizony jött is ki pár darab a blokk járataiból. És mivel a Leónak olajos láncfeszítője van, meg is lett hogy mi okozza a kereplő hangot. A láncfeszítőből és furataiból rendesen lehetett szedegetni a sziló darabjait, a féktisztítót is csak nehézkesen sikerült átfújni rajta. A művelet után megszűnt a kereplés és gyönyörű 4T hang jött a gépből.
Jó indulatból tényleg !

1 . elfér az a 1-2 deci a motorba ne járazsd le eresztet olaj után 1 mp -ig se !
2 . lehet a réz alátéten, sporolsz 40 ft -ot de ha be tekered a menetet -teflon szalagal és némi szalag darabka , bekerül az olaj rendszerbe .
a vezérműnél már van olyan kis luk , ahol el tömödést okozhat , .......... máris egy csap , nem kap kenést !

Már újítotam fel csapágyas motort , el nem távolitott szelep fedél szilo miatt .............. Ő csak azt hite ,hogy elfér az a kis behullót maradék az olajba! 64000 Ft -ért

köszönöm üdv tasi
Nem szabad most eladni motort ... csak ha kenyérre kell !
Annyira nincs pénz , hogy csak ár alatt tudnád el adni !
űdv Tasi
Hali ! A fiamal vitáztál ö törölt mindent , neki van 550 -je !
Most múlt 30 éves ,, le tesszük vissza kapja az eredeti kipu rendszerét és megy a többi közzé ! a tl 1000 r vennénk neki .... néztünk is egyet ., ..... Hát ..... nem tudom .
Inkább egy sorosat !

Emlékszem ... erre a szakmai vitácskára !

Szerelni nincs mit , a tavasz nem jön , hát a meleg szobába nyomjuk !
Szia Tasi!
Látom emlékszel rám. Igen még meg van a Yamaha, talán tavasszal sikerül eladni, de nem minden áron mivel elég jó gép, ezért annyi az ára.
Elég érdekesen végződött az a régi dolog, mert a végén törölted a gallériát is. Amit nem egészen értettem, de utána nem foglalkoztam a dologgal. Nektek meg van még a 550-es?
Csak azt felejteted ide írni Sanyi , hogy vissza tértek a ásványi vagy fél szinti olaj hoz a gyártok , a szintetikus olajok -tol pukantak ki a váltok, kocsiba.

Rá jöttek ,hogy az ásványi olajok molekulái sokkal jobban meg kapaszkodnak a felűleten , mint a szintetikus cuc ! sok gyártó vissza állt így igaz !
A váltóban a legtöbbnél kell.....egy időben dívott az, hogy nem kell, de a gyártók is előírják most már szinte mindnél és egyre sűrűbb intervíllumban......mivel megpukkantak a váltók a soha nem cserélt olajak miatt.....az új swiftben pl. már 50000-nél kell míg a réginél még csak 100000-nél kellett....
" a csavart el mosom új alátétel szerelem"
Na, ebben is van "hülyeségem", nem szoktam újat tenni.
Egy kis teflon szalaggal "megokosítom" sose volt még szivárgásom.

"tartom a kis markom !"
Ez nálam elmarad, viszont a szerelő hiába tartja.
"el nem éget szén molekulák kerülnek a rendszerbe.....
...ezek , úgy viselkednek mint a csiszolo por....."
A szén molekulák? érdekes. Sajnos kerül bele benzin is, meg más is.

"olaj szűrő szelep sajátosága ,hogy úgy van meg tervezve ,hogy ha a leg- kisebb olaj áramlási sebbeségg csőkenés,olaj nyomás csőkenés lép fel a rendszerbe .-.......... ki nyit és szűretlenül meg kerüli az olaj a szűrőt ."
Ez szerintem csak akkor van, ha a szűrő már eltömődött.

" / a hülye vissza vonva /"
Köszönöm!
És még annyit, hogy a motorbeindítós "hülyeségem" természetesen nem érvényes akkor, ha mosóolajat használunk. Mondjuk, ma már nem divat, nem is ajánlják, mivel amennyi a haszna, annyi kára is lehet, mivel bent marad valamennyi, és ezek nem biztos, hogy a legjobb minőségű kenőolajak.
A többiben egyetértünk, én az észteres olajokat nem is ismerem.
A vitát lezárhatjuk, mivel Te szerelő vagy, én meg csak júzer, nem akarok nagyon okoskodni.
bocsánat gezasz
Szevasz gegasz !

Akkor a gsx 550 nem lég /olajos -.................. Mi ,?

az óta remélem át rágtad magad ezen , mi is az a lég /olaj hűtés !
Yamaha meg van még ?

üdv Tasi
Ezt már nekem is mondta az autószerelőm amikor a Renault Megane-ban kértem, hogy a váltó olajat is cserélje. Azaz soha sem kell kicserélni, amig autó, az addig jó!
Hi! Szelephézag állítás után szeretném a veztengelyeket visszatenni a motoromba. A manual viszont ír egy olyat, hogy "molybdenum disulfide oil" kellene kenni a veztengelyre. Kérdés az, hogy ez tényleg szükségese és sima motorolaj jó-e helyette vagy vegyek hozzá valami spéci cuccot mint mondjuk ez link
Egy yami wr426 a gép.
Választ előre is köszi.
És akkor miért is kell olajat cserélni ?

1 . mivel a motor üzeme közben , hideg inditásnál mindig , de meleg motornál is , a motor állapotától függöen folyamatosan el nem éget szén molekulák kerülnek a rendszerbe , amiknek nagy részét a szűrő , ki szűri ugyan
De az olaj szén részecskéket viszi magával ................
Így ezek , úgy viselkednek mint a csiszolo por , stb

2. A motor műkődése közben , a leg jobb kenés mellet is folyamatos a kopás ezzek egy részét meg fogja a szűrő és a mágnes csabda ... Vannak centrifugál szűrők ezek 95 % -ban a fém reszeléket ki szűrik . Nem mágnesest is . a mikronál kisebb fém hulladékot ......... semmi nem veszi ki a kör forgásból .
Ezek is koptatják amotort , de elhanyagolhato mértékben !
Az olaj szűrő szelep sajátosága ,hogy úgy van meg tervezve ,hogy ha a leg- kisebb olaj áramlási sebbeségg csőkenés,olaj nyomás csőkenés lép fel a rendszerbe .-.......... ki nyit és szűretlenül meg kerüli az olaj a szűrőt .
Tehát fém részecskék lebegnek az olajba amik ugyan csak csiszolo kőzegként hatnak a motora !


3. Az ásványi olajok hideg állapotban sűrűk , nehezen jutnak el a kenendő helyekre ......... ahogy amotor melegszik az olaj hígul .
optimális esetben 10w 40 olajal -20 fok és +40 fok között járhatunk .
De mivel az olaj fel melekszik és le hűl állandóan , így kb 5000- 15000 km/ használatol és hideg inditástól fűgően / alatt a kenő tulajdonsága meg szűnik ! újadra teszed az elhasznált olajat és dörzsölőd ....és ... tapad !
4. szintetikus olaj ow/ 50 ezen // az 5w olaj nem teljesen szintetikus , csak mese // olajok hidegben , /mivel hígabb / hamarabb el jutnak a kenendő helyekre és a hőmérséklet emelkedésével nem higulnak fel , de egy kopotabb motorba a nagy hézagok miatt ...... nem képesek normális olaj film réteget képezni .
Nagy előnyük , hogy a melegedés és kihülés miatt ... nem veszítenek oly mértékben kenési tulajdonságaikból .
25000- 30000 km bírnak

5. észteres , dupla észteres NÖVÉNYI olajok
Nem kő-olaj származékok kenési képeségük jobb az ásványi és a szintetikus olajok -nál .. nem fáradnak el , hőre nem érzékenyek -40 fokban is és + 60 fokban is hasonló kenéssel bírnak .
Ha nem kerülne fém reszelék és el nem éget szén az olajba soha nem kéne olajat cserélni .

Ha már te nem írtad le , miért is kell olajat cserélni ! OKI- MOKI / a hülye vissza vonva /


Köszönöm a türelmet
Mivel rá érek !

Ha én olajat akarok cserélni , vagy olajat kell valamiben cserélnem
nálam ez az el járás .
1 van olaj szürőm és van lég szürőm és VAN OLAJAM! ismétlem OLAJAM , nem más nap vakarozok az autos boltban
2 be inditom a kocsit és bele töltök egy mosot / x , y /
3 15-20 perc
4 motor le áll , ki tekerem a le eresztő csavart és az olaj szűrőt , teknő alatta ,
5 ki cserélem a lég szűrőt
6 a csavart el mosom új alátétel szerelem .
7 olajszűrőt tömitést be kenem és fel töltöm olajal
8 ez alatt ki folyt az olaj
9 szűrő fel , csavar be , olaj be
10 indit , nézem a szivárgást 1 perc
11motor le áll , 3-4 per múlva szint elenörzés , után töltés
12 ide a lovét

motor cycle :
5 pont nál lég szürő ha moshato mosom , ki fúlyom kompival
7 ha van olaj szűrő csere

8 mivel a tank az esetek 80 % le került gyertya ki
9 a gyertya már mondja is ,hogy kell e szinkron vagy nem , cserés vagy nem, gyertya hézagot nézek . vagy cserélek !
10 gyertya vissza , olaj fel tölt , stb
11 indit ........... szivárgás nézés ,
12 motor le áll , szint nézés ,után töltés
13 ha kell szinkron ........ meg csinálom .. álltalába rá nézek , mivel 3-4 perc az egész .

14 tartom a kis markom !
eben az egyben értünk egyet

Néha látok olyanokat, akik a beindulás után rögtön felpörgetik a motort nagy gázzal, na az sokkal jobban árt a motornak.
Bmw gyárilag dupla észteres olajal szerelik a motort, a váltót szintetikus loung life 80w 95

manual

első motor olaj csere 50000 km

váltoba soha nem kell olajat cserélni !
szoci járgányok 1984 -be sikerült új polski Fiat 1500 -as venem 137 800 ft -ért szép fehérbe ! 267 000 km -nél adtam el ............ mondjuk nem úgy cseréltem benne olajat ,hogy addig járattam míg ki nem gyulladt az elenőrző lámpa.

pedig azon csak 3 nyugvó csapágy volt és mégis ........ mint a safi