motor bicigli........... 4/t .....
100 db motorbol 95-nek van kűlön olaj hűtője ,van ami bent van a blockban és van ami kint a motoron valahol van el helyezve.
Pl vtr sp 2 felüröl halad át a vezeték a hűtőn . Pl dr 800 az ülés alatt ,felüről halad át a vezeték a hűtőn pl :talán a legismertebb motor magyarországon olajos/bandit ............ki csordogál az olaj ?
"aztán kap új olajat és fél -egy percig megint alapjáraton jár a motor "
Cseréltél már olajat? egyszer mérd meg ezt az időt utána!
"motorcycle :amiben ugye általában 100-95-nél olajhűtő van "
Ezt nem nagyon lehet értelmezni. Hogy a motoroknál 95-100 %-ban olajhűtő van?, vagy nem ezt akartad írni, mert nem így van.
És abból is kicsorog az olaj, ahhoz járatni sem kell, szelep csak az olajszűrők egy részén van.
"a fém kopadékot össze szedi a le eresztő csavar"
Persze, csak ha mágneses. (Mert nem mindenütt) De azért egyszer szedd szét az olajszűrőt csere után! Egyébként az első olajcsere kivételével a mai motorokban már nemigen találunk felismerhető fémkopadékot. Ha igen, akkor ott gond van.
"minden olaj tartalmaz min 5 % moso adalékot ., ha az égéstermék nem jutna a karterbe 30000-40000 -kéne olajat cserélni Ásványit . Szintetikust 50000-60000 -ként . Észteres olajat meg nem is kéne cserélni ! "
Azért ez is érdekes, de hát más a véleményünk, további vitának nem sok értelme.
Jó kis vihart kavartam.
Én nem hülyéztem le senkit, a véleményem továbbra is tartom, 1980 óta így csinálom (Trabant, MZ kivételével )és a szoci járgányok is elmentek több, mint 100000 km-t. Természetesen a levegő nem fogja kinyomni az olajat, de ameddig olajnyomás van, addig olaj is van a szivattyúban. Különben sem 2-3 percről van szó, ez csak néhány mp.
Ha elolvassátok a manualt, az sem azt írja, hogy ha kigyullad az olajnyomásjelző, akkor vidd nagy generálra, hanem, hogy állj meg, és keresd meg az okát.
Néha látok olyanokat, akik a beindulás után rögtön felpörgetik a motort nagy gázzal, na az sokkal jobban árt a motornak.
Szerintem van olaj, pont ezért nem gyullad ki a nyomásjelző sem azonnal. Egyébként meg minden hosszabb leállás után olaj nélkül indítunk, mert nem jut el egyből mindenhová. Azt hiszem (többek között) ezért is vannak a 0W, 5W olajok, hogy hidegen hamarabb eljussanak a kenési helyekre.
várom ,................ hogy is zajlik egy jó olaj csere ?, és mit kell tenni ?
Mindig tanul az ember !
És nem bántalak ............. de ez amit írtál ,.... fizikai fájdalmat okoz nekem ! Üdv Tasi
Nézd meg !
ezért lesznek az új motorok , 30 000 után csapágyasak . Te ennyi hülye
a világon nincs.
a fém kopadékot össze szedi a le eresztő csavar ............ egyszer
másodszor : minden olaj tartalmaz min 5 % moso adalékot ., ha az égéstermék nem jutna a karterbe 30000-40000 -kéne olajat cserélni Ásványit . Szintetikust 50000-60000 -ként . Észteres olajat meg nem is kéne cserélni !
Az Olaj nem koszos .............. el nem éget szén molekulákal van tele , azét fekete .............
Mind ez alapjáraton csapágyasra hajtott ,barátunknak szol !
Jaj dehogy kötekedem ! , Te egyszerűen , Műszaki analfabéta vagy
Ok fejtek :
tehát alapjáraton jár a kocsi 2-3 percig , míg ki nem tolja magából az összes kenőanyagot . aztán kap új olajat és fél -egy percig megint alapjáraton jár a motor . , nagyon hülyék vagytok .
motorcycle :amiben ugye általában 100-95-nél olajhűtő van
A levegő soha nem fogja kitolni az olajat a ha egész nap jár alapjáraton akkor sem , a hűtőben mindig marad olaj .
Magyarul azért ,hogy ne maradjon koszos kenőanyag a rendszerbe te adsz rendesen a csapágyaknak , ügyes .
MIÉRT is kell olajat cserélni ?
Létszi ,..... tudományosan , mond el ? , meg hogyan ?
"Én az olaj leeresztése után be szoktam indítani alapjáraton, míg ki nem gyullad a jelző.(kocsit is) Így biztosan kifolyik onnan is, ahonnan egyébként nem szok. Egyben le van ellenőrizve az olajnyomás jelző is."
"Legutóbbi csere alkalmával leeresztettem az olajat,de feltölteni nem tudtam,mert nem érkezett meg az új olaj.
Másnap kíváncsiságból ismét kivettem a leeresztőcsavart,mielőtt feltöltöttem volna az új olajjal.
Meglepően sok folyt még ki még,deciben mérhető.
Tényleg csak kíváncsiságból szeretném tudni."
Én az olaj leeresztése után be szoktam indítani alapjáraton, míg ki nem gyullad a jelző.(kocsit is) Így biztosan kifolyik onnan is, ahonnan egyébként nem szok. Egyben le van ellenőrizve az olajnyomás jelző is.
Annyit kell megnézni hogy működik-e. Ha nem tudod ellenőrizni, akkor próbáld úgy, hogy a karbiba vagy a hengerbe nyomsz egy kis benzint. Ha beindul, vagy pörög egy kicsit, akkor valószínű hogy a kevés benzin miatt nem indul.
Mivel erről szól amotor működése ....... folyamatos kopás !