Na ma sikerült letennem a forgalmi vizsgát A1re bár igen szar időben,de legalább megvan,aztán utána egyből kb.2órával már is vettem egy szép kis CBR 125ötRepsolos-t nekem naon tetszik.És így 15km után elégedett vok vele..
Az RS népmotor jellegéhez hozzászólnék én is egy kicsit :)))
idézem krasy-t: "igazából az a baj, hogy ezzel az rs-sel most megint gyártott az aprilia egy népmotort, ugyanazok a formák mint az összes új motoron, dettó mint az új apriliák, meg mint az összes új design-os gép, és még most sincs benne egy szemernyi egyediség se"
1: talán eltúlozva igaz, hogy megint gyártott egy népmotort az Aprilia, de nem azért mert rossz, hanem épp ellenkezőleg... van annyira jó technikailag, és mostmár kinézetileg is van annyira modern, hogy minden kezdő motoros, aki kisköbcentis gép vásárlásán töri a fejét, az új RS125 után áhítozzon.. szóval fog is fogyni rendesen. De a népmotor jelző nemhiszem hogy pont magyarországon fog kijönni.. olaszországban lépni nemlehet majd tőlük :) de ismétlem azért, mert a dobogó tetején van!
2: ugyanazok a formák mint az összes új motoron? Ez azért kicsit merész kijelentés. Ennyire éles vonalvezetésű forma azért nincs sok típusnál. Szerintem.
3: dettó mint az új apriliák? Ezt nem is titkolta a gyártó, sőt egyenesen elmondta, hogy a 2006-os Rs formavilága az 1000-es RSV-kéhez lesz hozzásimítva. Hogy szép-e, ízlések és pofonok kérdése.
4. az egyedsiség kérdésében egy kicsit, félig megint egyetértek. Eddig az RS-nek a gömbölyű formáiban megvolt az egyedisége, egyből km-erekről felismerhető volt. Most, hogy modernizálva lett, kicsit veszített ebből. Bár hozzáteszem, hogy igény volt már, s erősen érett a változás, de nem ebbe az irányba kellett volna menni. Értem én, hogy a nagytesókhoz akar hasonlítani, de nekem elsőre nem a nagy Apriliák hanem inkább a Derbi GPR ugrik be. És az a gáz, hogy egy kategóriában vannak, és a design is eléggé hasonlít. Más kérdés, hogy az Aprilia többet hozott ki a dologoból, de én azt gondolom, hogy vannak az olasz tervezők annyira jók, hogy előrukkolhattak volna vmi teljesen újjal.
5. a Mito formája szép-e vagy nem, kéne-e már változtatni-e vagy nem? Mikor kijött az új mito, akkor az volt benne a vonzó a fiatalok számára, hogy úgy nézett ki, mint az akkori legjobb Ducati, a 748 és 916, és ráülve is úgymond átadta a Ducati-érzést. Az nem kérdés, hogy szép-e a forma, hisz korunk legnagyobb tervezője kezei alól került ki, inkább az a kérdés, hogy ma is megállja-e a helyét. Azt hiszem hiba lenne teljesen megváltoztatni a formát, szerintem csak rontanának rajta, inkább azt mondanám, hogy apróbb részleteket kéne átfésülni, csak kis apró vonalakat kéne úgymond "ráncfelvarrani". A 10 év alatt a mito formája a motor jellegzetessége, fő ismertetőjegye, különlegessége, (a ducati design váltása után) egyedisége lett. Ha lehet azt mondani, akkor a kinézete amolyan szimbólummá vált, amit ha meglát az ember, egyértelműen betudja azonosítani a kis Cagivát. Ennyi udő után nagy hiba lenne a komolyabb változás. Szerintem!
Beteszek pár képet összehasonlítás képp.
Az első a régi RS125, a második az új 2006-os, a harmadik a 2005ben debütált Derbi GPR 125 (szerintem erre hasonlít leginkább) negyedik pedig az RSV 1000, amire hasonlítani akart az Aprilia. És a végére egy mito hát persze hogy a legszebb :))))
így gondolja ezt egy normális motoros helyes DannyM,
aki a meg se vett motoron már azon töri az agyát hogy lehet még nagyobbnak feltünőbbnek látszani az csak látszat, divatmotoros.
szerintem.
Ez így van... én sem értem, hogy miért az az első kérdése minden újdonsült kisköbcentis motortulajdonosnak hogy "És lehet rá szélesebb abroncsot tenni?". Minek?? Szerintem attól nemfog nagyobbnak kinézni egy motor, mert a gumik emberesebbek rajta, márha ez a cél. De egyáltalán miért kéne nagyobbnak kinéznie???? Szerintem inkább viselkedjen menetközben normálisabban egy gép, minthogy gizdább legyen.. nem?
ezt a "nagyobbnak nézzen ki a motor" témát kicsit műmájerságnak gondolom... (elvileg az az utolsó szempont hogy a "közönségnek" mennyire tetszik a vasunk.. az a fő hogy menetközben mi hogy érezzük magunkat rajta). aztán lehet velem van a baj
A szélesebb gumi igenis fogja motort
MotoGP 125 --- azért mennek 260-as hátsógumival a 125-ösök.. nemigaz.. mert nemfogja a motort. Valószínű hogy a franciák tudnak valamit ha lepipálják a GP tapasztalatokat gumikat illetően..
Attól hogy lehet jobban néz ki.. attól még nem jobb !!
a 150es nsr-t ne nevezzük alapból "szériának" főleg ne az sp változatot, mert a maga 120kilójával, és a 40lóerejével azért eléggé kemény versenygép...ami biztos, hogy az rr az 180-185öt megy, ezt a tulaj alátámasztotta, akor a 2,5 lóerővel erősebb mért ne mehetne 5-10el többet?főleg h a súlya is ugyanakkora, csak öhlins szettel van meg stb...és az rgv aért nem tom hány kiló de jóval töb lehet!Aprilia rs250 pedig 213at megy, ehhez képest...
Akár mehetne is de nem valószínű. AzRGV 250-es suzuki ami azért eléggé pöpec gép a maga 56 LE-vel is csak 197-et tud. Akkor nem hiszem hogy a 150-es NSR szériába 190-et tudna.
azt tudom...mert apámmal gondolkodunk 1 ilyenen,vagy rx 125...de az xr meg az xt az 4t és hááát nem tom lehet h 4t lesz,már mentem vele és jól gyorsult... mondjuk tény és való h rx 125 az 35-40 le...de hát ott van power
idézem krasy-t: "igazából az a baj, hogy ezzel az rs-sel most megint gyártott az aprilia egy népmotort, ugyanazok a formák mint az összes új motoron, dettó mint az új apriliák, meg mint az összes új design-os gép, és még most sincs benne egy szemernyi egyediség se"
1: talán eltúlozva igaz, hogy megint gyártott egy népmotort az Aprilia, de nem azért mert rossz, hanem épp ellenkezőleg... van annyira jó technikailag, és mostmár kinézetileg is van annyira modern, hogy minden kezdő motoros, aki kisköbcentis gép vásárlásán töri a fejét, az új RS125 után áhítozzon.. szóval fog is fogyni rendesen. De a népmotor jelző nemhiszem hogy pont magyarországon fog kijönni.. olaszországban lépni nemlehet majd tőlük :) de ismétlem azért, mert a dobogó tetején van!
2: ugyanazok a formák mint az összes új motoron? Ez azért kicsit merész kijelentés. Ennyire éles vonalvezetésű forma azért nincs sok típusnál. Szerintem.
3: dettó mint az új apriliák? Ezt nem is titkolta a gyártó, sőt egyenesen elmondta, hogy a 2006-os Rs formavilága az 1000-es RSV-kéhez lesz hozzásimítva. Hogy szép-e, ízlések és pofonok kérdése.
4. az egyedsiség kérdésében egy kicsit, félig megint egyetértek. Eddig az RS-nek a gömbölyű formáiban megvolt az egyedisége, egyből km-erekről felismerhető volt. Most, hogy modernizálva lett, kicsit veszített ebből. Bár hozzáteszem, hogy igény volt már, s erősen érett a változás, de nem ebbe az irányba kellett volna menni. Értem én, hogy a nagytesókhoz akar hasonlítani, de nekem elsőre nem a nagy Apriliák hanem inkább a Derbi GPR ugrik be. És az a gáz, hogy egy kategóriában vannak, és a design is eléggé hasonlít. Más kérdés, hogy az Aprilia többet hozott ki a dologoból, de én azt gondolom, hogy vannak az olasz tervezők annyira jók, hogy előrukkolhattak volna vmi teljesen újjal.
5. a Mito formája szép-e vagy nem, kéne-e már változtatni-e vagy nem? Mikor kijött az új mito, akkor az volt benne a vonzó a fiatalok számára, hogy úgy nézett ki, mint az akkori legjobb Ducati, a 748 és 916, és ráülve is úgymond átadta a Ducati-érzést. Az nem kérdés, hogy szép-e a forma, hisz korunk legnagyobb tervezője kezei alól került ki, inkább az a kérdés, hogy ma is megállja-e a helyét. Azt hiszem hiba lenne teljesen megváltoztatni a formát, szerintem csak rontanának rajta, inkább azt mondanám, hogy apróbb részleteket kéne átfésülni, csak kis apró vonalakat kéne úgymond "ráncfelvarrani". A 10 év alatt a mito formája a motor jellegzetessége, fő ismertetőjegye, különlegessége, (a ducati design váltása után) egyedisége lett. Ha lehet azt mondani, akkor a kinézete amolyan szimbólummá vált, amit ha meglát az ember, egyértelműen betudja azonosítani a kis Cagivát. Ennyi udő után nagy hiba lenne a komolyabb változás. Szerintem!
Beteszek pár képet összehasonlítás képp.
Az első a régi RS125, a második az új 2006-os, a harmadik a 2005ben debütált Derbi GPR 125 (szerintem erre hasonlít leginkább) negyedik pedig az RSV 1000, amire hasonlítani akart az Aprilia. És a végére egy mito hát persze hogy a legszebb :))))
aki a meg se vett motoron már azon töri az agyát hogy lehet még nagyobbnak feltünőbbnek látszani az csak látszat, divatmotoros.
szerintem.
ezt a "nagyobbnak nézzen ki a motor" témát kicsit műmájerságnak gondolom... (elvileg az az utolsó szempont hogy a "közönségnek" mennyire tetszik a vasunk.. az a fő hogy menetközben mi hogy érezzük magunkat rajta). aztán lehet velem van a baj
MotoGP 125 --- azért mennek 260-as hátsógumival a 125-ösök.. nemigaz.. mert nemfogja a motort. Valószínű hogy a franciák tudnak valamit ha lepipálják a GP tapasztalatokat gumikat illetően..
Attól hogy lehet jobban néz ki.. attól még nem jobb !!
kis változtatásokkal..
Hány féle Aprilia farokidom van 1991 óta? 125 ben persze..
1991 Futura
1992 Sport Pro
1992 Aprilia RS
1995 Aprilia RS pillangólámpás..
1998
2005
JA tehát ez valóban gagyi standard design.. nemigaz?
az SP az hátul egy lengőkaros....
múltkor láttam egy hirdetést, CBR250R - 65le... ÉÉÉÉÉRTED!! persze az igazából csak 36-40 :D