melyik motorra gondolsz?
szerintem elég jól ismerem technikailag mind 3 motorom,persze ez nem azt jelenti,hogy mindent meg tudnék rajta csinálni egyedül.
El tudnám fogadni a 4T-ét ha a köcsög japánok nem akarnák kiírtani a 2T-ét. Akkor nem lenne semmi bajom, de így, hogy már kevés új 2T van inkánn őket védem. Mint a greenpeace a pandákat.
Mikor megáll a motor vársz míg 40fokra hűl és láss csodát ismét megy X fokig.
Ez szakadt generátortekercset jelent általában. Kellemetlen.
Másik eset hogy a trafód szarozik. A tirisztor sem örök élettartalmú.
Az én Apriliámon mák.. de 13 év után halt meg.... de ebben is csak 30e km van.
Sajnos ez az egyik legdárább pontja az Apriliának.. cserébe viszont odab**ol a 125-ös hondáknak.
Barthaocsinek még annyit. Sprórolósak az olaszok és a kábeleid lehet hogy valahol meg-megvannak törve.
Érdemes megnézni mert sajnos ez is gyakran előfordul. Szóval maga a motor konstrukciója szinte kifogástalan a nehéz szerelhetőség ellenére
Azonban az elektronika az háát. beteges. Viszont bármi gondotok lenne vele írjatok szivesen segítek.
Krasy: Figyu. Nekem már 4 éve van 125 -ös Apriliám .. ne nézz hülyének .. de már többször adtam esélyt Apriliának. Értsd. van egy Suzuki GSX-R 750-em meg egy 125-ös 125 ccm Aprilia AF-1 Futura R.-em- Ez Az Aprilia RS 125 régi testvére. Az RS-re sokban hasonlító mégis oly más előd. 1991/1992-es motor. tehát nem mai paripa. Nekem még soha nem volt bajom a váltóval.. a Hengerrel... dugóval.. futóművel vázzal.. .. telókkal. Mégis csakem 500e !! ft-omban van már a kicsike-- mondjuk megy is mint a vadállat.. mérve 34 paripa . hátsókeréken.
Ami viszont nagyon fontos 1 Aprilia vásárlásánál az a következő. Sajnos elég sok fiatal nem figyel oda a karbantartásra. Van a sulimban egy srác 2001-es Rs-e van.. 24e km-rel.
Gyári dugóval és még soha nem cserélt benne olajat sem!! Ezzel szemben gondolhatod:
5000km -fékbetétcsere 6000 olajcsere újnál gyakrabban 15000 léágszűrőbetét 19000dugócsere Az Akksi és a többiról-- pl. 2 éves fékolajcsere.. stbstb lett volna esedékes a kis drágámnál. Szóval mikor ilyet veszel érdemes megkérdezni melegítették e minden egyes hideindításnál rendesen volt-e járatva és betartották -e ezeket a fontos szabályokat. Az APRILIA meghálálja neked. Ami viszont minden 125-és 250-es Rs, AF1 , tuareg gonja az sajnos a gyújtás. Barthaocsi figyelj: !!!!!!!!!!!
Az Aprilia tirisztoros gyújtással dolgozik C.D.I. a generátorod lelke a motorodnak.
Van visszatöltésed van 12v tekercsed ... ez nagy ... vastag szálakból készített beöntött formában levő tekercs formájában van a mágnestekercsed alatt .. amin az önindító fogaskoszorúja van. Azonban a generátoron van még egy a 200Volt ért felelős tekercs is.
Ez a baj forrása legtöbbször. 1.ok mer 90.000Ft meg mert ez nagyon vékony és gyenge felépítésű. Ki van téve erősen a hőtágulás veszélyének. meg az csavarhúzós feszítős csavarnyúzós sufnituningereknek. (Tisztelet a kivételnek.). Ezt az egész generátort egy műanyagburkoilat védené. sajnos nekem is meghalt és tipikusan kb 20-30 ezer kilométer után hajlamos meghullani. Különösen ha valaki szereti a 7-12-ezres tartományt. A haldoklás jelei: a kapagépszerű hang. (nem röhögni) valamint véha finomanbb néha durvább rángatózás-- egyértelműen úgy mintha vadul kapcsolgatnád a gyújtást. Pl. Tipikus Aprilia eset. eléred X h[fokot... Aprilia megall.
Hondánál sokakl olcsóbbak az alkatrészek?énegyébként max 1,5 évre vennék rs-t és maximum 2001-eset!azokkal is megtudom szívni?elég sokat találni ilyenből, úgyhogy ki lehet fogni szerintem jó állapotút nem?nsr-t egy rs avgy mito mennyire hagyna ott pirosnál? Egyébként amit nekem a szalonba mondtak a folytásról az ugyanaz mint ami a TZR-emmel volt!A kipuff belsejében van egy nagy szűkítés amit flexel vágtunk le, plusz elektronika, meg dugó, nekem azt mondták ezeket kell cseréélni egy rs-en olytás kivételnél, de azt nem modnták, hogy teljes rendszer, csupán kiherélik a gyárit...
Nemtudom milyen hengerem van. Hol tudom megnézni? Amugy elvittem szervízbe ezzel a rángatás dologgal, először aztmondták hogy szerintük gíújtótrafóval van a gond. Ráraktak egy másik gyújtótrafót, és ugyanúgy megmaradt a baj... Ugyogy most várok, holnap megyek be megint megkérdezni hogy mire jutottak
Krasy: egyszerű a dolog.. mivel is lehet legjobban megfogni a fatert.. alkatrészárakkal..
Na azt ne mutass neki Apriliából. tudniilik ki//\ott drága az Aprilia a gyújtása pedig hááát szende szonda sz*r a Hondáéhoz képesz... bocsi ..de ez van
Ami tény. 2t:-> megvan a feelingje.. más az atmoszférája mint a 4-t.nek.
Jobban kopik és a 2t jellegéből adódóan messze nem optimális at üzemanyagfelhasználás. Sajnos ma ez már egyáltaláb nem elhanyagolható tényező. Szeretem a kis seggrakéta 250-es RS-eket hajtogatni viszont 100km/13 liter nem kimondottan tetszik a legjobban párban az 1000km/2l olaj és 20e km. 2 új dugó párosítással. Valamint az is tény hogy egy 600-as gixxer ugyanannyi üzemanyaggal legalább addig megy távra mint a 125-ös 2T Apriliám. ugyanis az is elmegy szerényen 6l-rel meg a 125-is csak sajnos a teljesítménygörbe nem hasonlít.
azt mondta a srác h nem a dob-ban van hanem a rendszerben. az meg egy teljes rendszercsere. arra meg nemsok kedvem van költeni, mert jövőre szeretném eladni a motort. de szerintem nem csak a rendszerben van. na mind1. most nem a fojtás a legnagyobb bajom a motorral sajnos....
nem tudtok olyan oldalt ahol bebizonyíthatnám végre apámnak hogy semivel se jobb az nsr mint az rs?mert modhatok neki bármit, honda mellett van, ami jó, csak az rs erősebb, és nem hiszi h nem sokkal jobb az nsr
Szivesen megünnepelném azt a napot .. mikor végre befejezitek egymás rokoni kapcsolatainak firtatását.. elég volt má 2-3oldalon keresztül olvasni az anyázást.
Kúltúra... intelligencia és TOLERANCIA!!
Judit