valaki kérdezte anno a javított gumikat:
"Helló Gumidoki!
Kérdésem a használtgumikra vonatkozik. Én már három vagy négy alkalommal használtam import használt, vagyis defektes gumit minden probléma nélkül. Teszteltem nagy sebességnél (260km/h), kanyarokban, hosszú külföldi túrákon.
Olvastam korábbi írásaidat a témával kapcsolatban, de szerintem nagyon marketing szaga van! Nem mindenkinek van kapásból 80 rongya új szettre (nem csak gazdag vállalkozók motoroznak, van akit tényleg a szenvedély vezérel). Mégis milyen hátrányai lehetnek egy 85%-os javított (ragasztott) guminak?
Tibor"
Helló Tibor!
Ilyen indokkal lehet minden biztonságodat védő tárgyra, berendezésre, autóra, motorra szerelt kiegészítésre azt mondai, hogy marketing szaga van. Amit csak azért találtak, ki, hogy az autó, vagy a motor többe kerüljön. Például a biztonsági öv, hiszen az autóban ülök 99,9 %-a sosem használja. Az, hogy 0,1 %-nak megmenti az életét, szerinted akkor teljesen felesleges, elhanyagolható körülmény.
Léteznek emberek, akik mindenki egészségét óvni kívánják, és ehhez előírásokat, szabályokat, szabványokat alkotnak.
Ilyen előírás, hogy a V, W és Z jelű gumiabroncsok javítása TILOS. Amikor valaki gumijavító képesítést, szakvizsgát tesz, annak ezt így tanítják.
Ettől TE még tapasztalhatod, hogy szakszerűen végzett javítás 150 km/óra felett sem válik le a gumiról, de ha leválik, akkor lehet, hogy 260-nál TE MEGHALSZ...
Az a TE és hozzátartozóid dolga. Ha kiderül, hogy a gumiabroncs a motoron javítva volt, akkor az annak a baja, aki a gumit javította. AKKOR is, ha a balesetnek SEMMI köze a gumiabroncshoz!
AKKOR már a gumis dolga. Közúti veszélyeztetéstől a gondatlanságból elkövetett emberölésig terjedhet a gumijavító ellen felhozott vád.
Talán még nem éltél akkor, amikor népszerű labdarugónk az M7-es autópályán áttért a felezősávon és frontális ütközés után meghalt. Több hétig kutatták azt gumist, aki arra az autóra gumiabroncsot szerelt. Az, hogy a szonda felrobbant volna, ha még életében bele fúj, senkit nem érdekelt. Miért?
Mert az előírásnál 1 mérettel kisebb tömlő volt az egyik kerékben. Ez normális esetben kitágul a külső méretére, és amíg nem éri szög, soha semmi baja nem lesz.
Hát volt, talán csak egyszer és abba talán, ezért valaki meghalt.
Szóval, ha az életeddel kívánsz játszani, bátorságot bizonyítani, érezni, hogy felszökött benned az adrenalin, ehhez sok sikert kívánok.
Ehhez nem kell bajba sodorni mást, jelen esetben a gumijavító szakembert.
Lehet hegyet, felhőkarcolót mászni biztosító kötél nélkül, vagy kiugrani repülőből ejtőernyő nélkül.
És lehet elfogadni, hogy a 150 feletti sebességgel használt gumiabroncsot a gumis nem javítja meg. Ha megteszi, ÖVÉ a felelősség, ha a motorosnak baja esik. Ilyen kockázat vállalást normális szakember 2-3000 forintért nem csinál.
Ha TE meg akarod spórolni az új gumi árát, TE dolgod, ne vedd meg. De ne akarj bajba sodorni mást az esetleges balesettel, hiszen a futballista sem a falnak ment, hanem másik autóba, teljesen vétlen emberek is meghalhattak volna. Az autójuk rommá tört és csak csoda, hogy a vétkes részeg futballista hunyt el.
Hy!
Semmi gond, csak mostanában ritkán járok fel ide...semmi különös, most akksivásárlás van, vizsgáztatás, fényezés...ezáltal új forgalmi valószínűleg...van kiadás. Kicsit sok egyszerre, most nem fér még bele a gumi is...
Na meg mindjárt 2. negyedéves biztosítás ugye, meg teljesítményadó...tömören ennyi!
Egy picit összetett dolog ez...:
A /55-ös gumik valamivel csúcsosabbak mint a 190/50 gyári, ennélfogva amúgy is gyorsabban dől velük a motor, ha megemeled hátul, azzal is a fordulékonyságot növeled (nem a bedönthetőséget, az így is, úgy is megvan). A villán az "előfeszítő" valójában nem az, hanem a magasságot szabályozza elöl. Mikrofilmen látható, hogy a 7RR villája tartalmaz egy távtartót (spacer) belül, amitől valóban az előfeszítő a rugóelőfeszítést állítja; ez a sima 7r villában más alkatrészre van cserélve.
Szóval: a szabad magasság (tehát az, hogy elöl és/vagy hátul milyen magas) befolyásolja, hogy milyen gyorsan kezd el dőlni a motor (magasabbra véve lassabban kezd, de felgyorsul a dőlés); utána ott a villaszög és utánfutás: ha orros a gép (előre lejt), akkor kisebb erő szükséges a bedöntéshez és gyorsan meg lehet tenni, viszont adott esetben akár túl gyorssá is válhat, ami plusz korrekciót igényel. Itt meg kell húzni egy határt és azt sem szabad elfelejteni, hogy a súlypont túlzott előre helyezése kanyarban lassítva 'elmoshatja' az elejét, ill. kigyorsításnál eltekeredhet a nem eléggé terhelt hátsó, ami egy ijedt gázvisszacsukással kombináltan sokba kerülhet (ilyenkor ül össze csúszásnál a hátsó rugó, majd amikor a gép átbillenése miatt tehermentesül, katapultálja az egész motort.. ami aztán pörög meg pattog...).
Egyik beállításnál sem mondható el, hogy mennyit kell és merre: ezt Neked kell kitapasztalni ott, ahol normálisan tudsz próbálgatni. Célszerű pályán. (mondom ezt én, aki idén valsz. nem megy ott)
Azt mondod emelni kéne a valagán? Az elején max a villát lehet feljebb hozni. Annak mi a következménye? Ugyanis van egy spanom, akinek J-s ZXR 750-e van és neki egy centivel le van eresztve az eleje. Lehet hogy ez olyan mintha a hátulján emelnénk? Úgy érzem fordulékonyabb a ZXR, bár azon 5.5" kerék van 180-as gumival. Hátulját mennyire érdemes emelni, mert hallottam olyat, hogy 10mm-el megelem és úgy fog fordulni mint egy Ducati. Nincs gondom igazából a 190-el, mert így is csontra le lehet rakni és elég fordulékony.
a superbike magazinban olvastam hogy a conti 0,5 mp-cel "lassabb" pályán a dunlophoz képest, ami nem nagy különbség...
Szerintetek a Dunlop Qualifier vagy a Conti Sportattack a jobb? Ugyanaz a kategória...
Vagy aki már használta őket milyen különbséget tapasztalt?
"Helló Gumidoki!
Kérdésem a használtgumikra vonatkozik. Én már három vagy négy alkalommal használtam import használt, vagyis defektes gumit minden probléma nélkül. Teszteltem nagy sebességnél (260km/h), kanyarokban, hosszú külföldi túrákon.
Olvastam korábbi írásaidat a témával kapcsolatban, de szerintem nagyon marketing szaga van! Nem mindenkinek van kapásból 80 rongya új szettre (nem csak gazdag vállalkozók motoroznak, van akit tényleg a szenvedély vezérel). Mégis milyen hátrányai lehetnek egy 85%-os javított (ragasztott) guminak?
Tibor"
Helló Tibor!
Ilyen indokkal lehet minden biztonságodat védő tárgyra, berendezésre, autóra, motorra szerelt kiegészítésre azt mondai, hogy marketing szaga van. Amit csak azért találtak, ki, hogy az autó, vagy a motor többe kerüljön. Például a biztonsági öv, hiszen az autóban ülök 99,9 %-a sosem használja. Az, hogy 0,1 %-nak megmenti az életét, szerinted akkor teljesen felesleges, elhanyagolható körülmény.
Léteznek emberek, akik mindenki egészségét óvni kívánják, és ehhez előírásokat, szabályokat, szabványokat alkotnak.
Ilyen előírás, hogy a V, W és Z jelű gumiabroncsok javítása TILOS. Amikor valaki gumijavító képesítést, szakvizsgát tesz, annak ezt így tanítják.
Ettől TE még tapasztalhatod, hogy szakszerűen végzett javítás 150 km/óra felett sem válik le a gumiról, de ha leválik, akkor lehet, hogy 260-nál TE MEGHALSZ...
Az a TE és hozzátartozóid dolga. Ha kiderül, hogy a gumiabroncs a motoron javítva volt, akkor az annak a baja, aki a gumit javította. AKKOR is, ha a balesetnek SEMMI köze a gumiabroncshoz!
AKKOR már a gumis dolga. Közúti veszélyeztetéstől a gondatlanságból elkövetett emberölésig terjedhet a gumijavító ellen felhozott vád.
Talán még nem éltél akkor, amikor népszerű labdarugónk az M7-es autópályán áttért a felezősávon és frontális ütközés után meghalt. Több hétig kutatták azt gumist, aki arra az autóra gumiabroncsot szerelt. Az, hogy a szonda felrobbant volna, ha még életében bele fúj, senkit nem érdekelt. Miért?
Mert az előírásnál 1 mérettel kisebb tömlő volt az egyik kerékben. Ez normális esetben kitágul a külső méretére, és amíg nem éri szög, soha semmi baja nem lesz.
Hát volt, talán csak egyszer és abba talán, ezért valaki meghalt.
Szóval, ha az életeddel kívánsz játszani, bátorságot bizonyítani, érezni, hogy felszökött benned az adrenalin, ehhez sok sikert kívánok.
Ehhez nem kell bajba sodorni mást, jelen esetben a gumijavító szakembert.
Lehet hegyet, felhőkarcolót mászni biztosító kötél nélkül, vagy kiugrani repülőből ejtőernyő nélkül.
És lehet elfogadni, hogy a 150 feletti sebességgel használt gumiabroncsot a gumis nem javítja meg. Ha megteszi, ÖVÉ a felelősség, ha a motorosnak baja esik. Ilyen kockázat vállalást normális szakember 2-3000 forintért nem csinál.
Ha TE meg akarod spórolni az új gumi árát, TE dolgod, ne vedd meg. De ne akarj bajba sodorni mást az esetleges balesettel, hiszen a futballista sem a falnak ment, hanem másik autóba, teljesen vétlen emberek is meghalhattak volna. Az autójuk rommá tört és csak csoda, hogy a vétkes részeg futballista hunyt el.
Semmi gond, csak mostanában ritkán járok fel ide...semmi különös, most akksivásárlás van, vizsgáztatás, fényezés...ezáltal új forgalmi valószínűleg...van kiadás. Kicsit sok egyszerre, most nem fér még bele a gumi is...
Na meg mindjárt 2. negyedéves biztosítás ugye, meg teljesítményadó...tömören ennyi!
150/60 ZR 17
Méretekben keresnék egy szett sportgumikat (Dunlop D208, Michelin Pilot Power, egyéb minőségű gumikat)
Újak érdekelnek.
Köszi
egyébként slick és itt van a topicban a sárga kawán a 2963-as hozzászólás alatt...
18" és 21" érdekelne 60-70%-osan
kiskőrös környékén vagy bp
Nem sürgös annyira mikor lenne?
Menyit kérsz a gumiért? hány % a gumi.
nincs valakinek egy 160 agy 150 es supermoto hátso gumilya elado nem baj ha már kicsit nyuzott
A /55-ös gumik valamivel csúcsosabbak mint a 190/50 gyári, ennélfogva amúgy is gyorsabban dől velük a motor, ha megemeled hátul, azzal is a fordulékonyságot növeled (nem a bedönthetőséget, az így is, úgy is megvan). A villán az "előfeszítő" valójában nem az, hanem a magasságot szabályozza elöl. Mikrofilmen látható, hogy a 7RR villája tartalmaz egy távtartót (spacer) belül, amitől valóban az előfeszítő a rugóelőfeszítést állítja; ez a sima 7r villában más alkatrészre van cserélve.
Szóval: a szabad magasság (tehát az, hogy elöl és/vagy hátul milyen magas) befolyásolja, hogy milyen gyorsan kezd el dőlni a motor (magasabbra véve lassabban kezd, de felgyorsul a dőlés); utána ott a villaszög és utánfutás: ha orros a gép (előre lejt), akkor kisebb erő szükséges a bedöntéshez és gyorsan meg lehet tenni, viszont adott esetben akár túl gyorssá is válhat, ami plusz korrekciót igényel. Itt meg kell húzni egy határt és azt sem szabad elfelejteni, hogy a súlypont túlzott előre helyezése kanyarban lassítva 'elmoshatja' az elejét, ill. kigyorsításnál eltekeredhet a nem eléggé terhelt hátsó, ami egy ijedt gázvisszacsukással kombináltan sokba kerülhet (ilyenkor ül össze csúszásnál a hátsó rugó, majd amikor a gép átbillenése miatt tehermentesül, katapultálja az egész motort.. ami aztán pörög meg pattog...).
Egyik beállításnál sem mondható el, hogy mennyit kell és merre: ezt Neked kell kitapasztalni ott, ahol normálisan tudsz próbálgatni. Célszerű pályán. (mondom ezt én, aki idén valsz. nem megy ott)