Nos, az ev eleje ota tarto beszelgetessorozatnak es vitanak azthiszem most vege. Rossi elmondta a velemenyet azokrol a dolgokrol, amiket eddig gyakran feszegettem. Ugy erzem fedi az enyemet Stoner kepessegeivel kapcsolatban es fedi masoket Stoner bunkosagaval kapcsolatban.
A Rossitol megszokott, korrekt nyilatkozat, ami a rajongoi szamara is ertekes kell hogy legyen fuggetlenul attol, hogy jovore megiscsak jo, vagy valoban rossz lesz a Ducati a doktor alatt - ha fogalmazhatok igy.
Lehet. En arra gondoltam, hogy talan csuszik az elso kerek is, de nem nagyon lehet latni. A korrigalasban igazad van, pont ezert nem ertem a videot. A korregciot sokkal egyertelmubben eszre lehet venni a testmozgason. Amikor megindul a fara terdbol kicsit kirug, tehermentesiti a hatso kereket, visszatapad. Nagyon picit mozdul a keze is a gazon, de egyaltalan nem biztos, hogy tudatosan mozditja, erre en sem eskudnek. Lehet, hogy csak a bicskazas miatti mozgas. Nem tudjuk, hogy a gazhelyzet erzekelo mit mutatna. Nem irom le tobbszor, hogy bizonyos nyilatkozatok szerint (mar husszor volt linkelve) Stoner a "gazkezeles geniusza".
Na menjetek csobbanni valahova fiuk, mert dogmeleg van. En szetkapom a gixert (megjobban).
Az a része, hogy kinek mitől (nem) jó, nem foglalkoztat. Technikailag ahogy Spies mondta, a gp elektronikai csomagja az über. Gondolom, a kormányelfordulási szögtől a túlpörgés mértékén át a dőlésszögig és dőlésirányig (meg ami ugye még van) sokat vesz figyelembe a rendszer, plusz mindez tetszőleges kombinációban az egyes kanyarokra külön, tehát pl. 2-es kanyarban eldurrantható a gumi, majd a 8-asban meg szinte meg se foroghat. Innentől fogva ez nem a pilóta kizárólagos munkássága, érdeme. De az igen, hogy mennyire képes kiaknázni, ha az ő csapata / elektronikája is azt és úgy tudja, mint a többi.
Pl. ha ~tegyük fel~ az elektronika tud csak ilyen precíz csúszást, nem minden rider lesz képes(?) elfogadni, mert más a beidegződés. Úgy, mint amikor esetleg valakinek a telemetriások mondják meg, hogy x kanyarban mehetne n-el gyorsabban, ehhez mentálisan ugye képesnek kell lenni a saját falakat is ledönteni.
Az első keréknél gondolom semmi nincs a videón, csak, hogy hozzá képest kilép a hátsó, de ki mondta, hogy azon észre kell venni bármit? Jó látvány oszt kész, nem kell bonyolítani, mert a készítő rámókolt egy keretet.
Sőőőőt! Szerintem e legtöbb esés a hirtelen elfogyott gumik vagy az elektronika hibája miatt van. Az esetek többségében nem a versenyző hibája a döntő. Na persze nem a Sic féle előzésekről beszélek.
De az is lehet, hogy az Ő szintjükön elég az ellenkormányzás. Ezek a fakezű idióta tehetségtelen robotok azt is érzik a motor rezdüléséből amiről nekünk fogalmunk sincs.
szerintem csak annyit, hogy ha azt nézed, látod az ellenkormányzást, hogy mennyit megy ki a segge. ha pedig hozzá nézed a gázkar állását is meglátod mennyi az elektronika
én legalábbis úgy látom, hogy amit gázelvétellel kellene kompenzálni, azt elég egy kis ellenkormányzással
Az elektronika mellett ervelok azt szoktak mondani, hogy a biztonsag elsodleges forrasa. Meglete mellett ugyanugy fontos, hogy a versenyzo mit tud kihozni a motorbol, mindenkinek van kiporgesgatloja, nem csak Stoner hasznalhatja. Rossi 2, Lorenzo 1 VB cimet szerzett Stoner 1 cime utan, ergo szo sincs arrol, hogy a kiporgesgatlo jelentosen beleszolna az eroviszonyokba. Igy is Rossi a legjobb lenyegeben, hiaba van tobb futamgyozelme Stonernek. Azert jobb Rossi, mert stabilabb volt, nem esett el. Holott ugye a kiporgesgatlo eppen az esestol (is) kellene vedjen, Stoner, Lorenzo (es masok is) megis marhanagy perecparadet tudtak bemutatni. Ervek pro es kontra. Szerintem a kiporgesgatlo nem boritja fel az eroviszonyokat. (Lehet, hogy Te nem is mondtal ilyet, de masok boven.)
Irtam en is, hogy voltak regen is nagy fustjelenetek, de eppen itt a lenyeg. Stoner munkassagaban pont az a meggyozo szamomra, hogy nem forgatja tul a motort. Mindig csuszik es mindig csak keveset, kb. annyit ami idealis. A fustolo gumi messze nem idealis es megintcsak azt gondolom nem az elektronikan mulik, hogy nem forgatja tul ennyire, ugyanis ismerjuk azokat a videokat, amikor latszik, hogy megis megfustol. Pedig van elektronika. Egyik korben megis fustol, masikban nem (pl. a sokat latott 2009 Philip Island feher Ducatis futam).
A videot koszonom, tenyleg nem tudom mit kell eszrevennni az elso kerek mozgasan. Aki erti, mondja el.
Én is csak röviden: elektronika mínusz: nem valamely versenyző előnyéért, hanem a látványért. Tehát nem "ellenérv", legfeljebb annyiban, hogy ma már a versenyzők mellett a mérnökök is markolják a gázkart, tehát nélküle újra csak a versenyzők szólnának bele a vezetésbe.
McCoy nem szőrszálhasogatás, ha nem a közönségért, hanem plusz (instant) tapadásért vezetett úgy, akkor nem azért. Stoner se a közönségért megy maxot, hanem mert ez helyes, fontos, célravezető elmondása szerint a VB címhez.
Videó csak a szeretettel emlegetett Stoner drift okán. Szerintem szépen limitál az elektronika, a régieken mikor pl. rossi csinál ilyet repsol hondán, füstöl is a gumi. De akik mentek mögötte, ugyanúgy drifteltek.
Amúgy meg , a gixxernek meg jobbulást.
Kipörgésgátlóval vagy az nélkül ugyanezek a versenyzők lennének a pályán. Ők e legjobbak, ehhez kétség sem férhet. Mind között a legjobb Rossi és utána rögtön szorosan a 10-15. helyen ott van Stoner.
Oké leállok. (Bár lássuk be, ha éppen Rossi-éra lenne, akkor a csapból is ez folyna, sőt. A MotoGP hírek kb. fele így is Rossival és a Ducatival foglalkozik és én is bőségesen belekeverem rendre pozitív megjegyzés mellett. Arról nem én tehetek, hogy Stoner ilyen kurva jó motoros én csak észreveszem és lájkolom.)
Az, hogy túl sok a tapadás valóban érdekes. Az kevésbé, hogy egyáltalán téma a tapadás, a versenyzők többsége Rossitol de Punietig minden verseny után beszél a tapadásról pro vagy kontra, ez a 800-as éra sajátossága. Azt viszont nem mondják de Punietre, amiket Stonerre. Még Lorenzora se nagyon, pedig nehéz lenne azt állítani, hogy középszerű versenyző.
Az elektronikás dologról már leírtam a véleményem. Szerintem Stoner ugyanilyen ütőképes versenyző lenne kipörgégátló nélkül is. Sőt, ha végigolvasod a tegnapi gondolatmenetet, abból kitűnik, hogy minél nehezebbek a versenyzési körülmények (a dirt trackig visszamentünk) Stoner annál jobban teljesít. Persze a puding próbája az evés (lenne), simán tévedhetek. Csak erre azt mondom, hogy Te (Ti) sem tudhatjátok jobban mi lenne kipörgésgátló nélkül, ezért nem értem miért hozzátok fel újra és újra, mint ellenérv? Az hogy régen nem volt kipörgésgátló (meg Stoner sem volt) ma meg mindkettő van, nem jelent semmit.
Ismerem a McCoy sztorit, szőrszálhasogató vagy.
A videót nem értem. Az első keréken nem tudom mit kell nézni, a többin meg k...rvára azt látom, hogy Stoner 3-4 szer bicskázik be (csúnya drift, tud Ő ennél szebbet is) amikor szemből van látszik, hogy lehellet finoman visszacsukja a gázt, de ha nem, az akkor is tisztán látszik, hogy testsúly áthelyezéssel 3-szor fogja meg a motor kitörő farát és tartja rajta a tüzet egyetlen ív alatt. Rohadtul nem egyértelmű, hogy itt mi az elektronika és mi a versenyző szerepe. Viszont az ilyen szuperlassítások róla igencsak elterjedtek, vajon miért? Mert jó nézni amit csinál. Én csak ugyanezt vettem észre eddig is.
Igaz, (by - mit tesz egy szó,ha lost in translation ) a hőfok lett sok a sok tapadástól.
Ott már az se trendi, hogy pályázni a legtapadósabb gumi kell. Nálunk meg a 2:20-hoz se árt valami mintás versenygumi, nehogy kevés legyen.
... és a Bridgestone abban az évben főleg a Ducatinak fejlesztett míg a Michelin által megszokott, a futam előtti nap keverünk valami jó gumit a versenyre, megszűntették... szerintem ez is jócskán belejátszott az adott év eredményeibe.
Gondoltam kicsit bosszantom azt a nagy konok fejedet.
Stonernál nem volt és szerintem nem is lesz olyan aki jobban tud menni Ducatival. Ügyes és gyors is ez a buzeráns . (Hú de fájt ezt kimondanom. )
De én azért Rossit jobban bírom.
Néha szüneteltethetnéd az elvakult fan beírásokat és kedvenc hősödtől idézhetnéd, mikor olyat talál mondani, hogy túl sok volt adott körülmények között a hátsó gumi tapadása (mert bemelegedett) és azon ügyködtek, hogy csökkentsék(!).
"...tyres overheated, which was caused by an excess of grip on the rear. In Sachsenring we tried to reduce the grip..."
Mert érdekesebb talán, minthogy Schwantz, vagy Dovi szerint is Stoner a zisten.
McCoy nem a közönségnek csinálta, ezt az ő saját szájából hallhatod, ha megkeresed a vele készült ilyen témájú riportot (hanem a tapadásért).
Volt a totalcar-on vagy melyiken rég egy ferrari teszt, elmondta az arc, hogy még muter is elmehetne vele a boltba mikor minden assziszt be van kapcsolva. Aztán kikapcsolta és indulásnál leforgott az egyes szinte helyben (nem anyunak való). -- Talán a régebbi gp-n se a közönségnek csinálták elsősorban, hanem pl. mert ha jött az erő, akkor jött, és ha nem hagyja füstölni a gumit, hanem gáz elcsuk, akkor jó eséllyel highside, de legalábbis a stabilitás csökken. Brnoban Stoner is hibázott, mikor rá is ment a szegélyre, persze, hogy ment tovább ahogy kifért.
Ezt meg nem érdemled meg, de: http://youtu.be/dBeS9mUImd4
Valóban ez a lényeg: VR 9(105), CS 1(36)
Azt gondolom akkor lesz értelme vitatkozni ki a jobb ha CS feljön legalább 9:5-re. Addig lássuk be nem lehet kérdés, minthogy az se kérdés mindkettő isten adta tehetség.
Rossi talán a legrosszabb évét tölti idén a MotoGP-ben. Eleinte senki sem gondolta, hogy ilyen nehéz lesz a váltás.
A Honda-Yamaha váltás sokkal könnyebben ment. Minden bizonnyal azért is, mert a sokkal közelebb voltak egymáshoz (vezetési stílusra).
Egyébként Rossi először az új M1-re csak 2004 Januárban ülhetett fel, ami már akkor egy erősen megalapozott motor volt. A Yamaha már 2003-ban dolgozott a Big-bang elven és a 16 szelepes motoron. Az M1 váza nem volt rossz, de az új váz prototípusát már Valenciában letesztelték. Azonban a figyelem középpontja a motor volt, a Yamaha mérnökei megpróbáltak javítani a teljesítményén és a teljesítményleadásán. Módosítások között szerepelt az új befecskendező és a motorvezérlő rendszer, amelyet a Magneti-Marelli tervezett. A Magneti-Marelli-t azért kérte fel a Yamaha erre a feladatra, hogy közreműködjön a fejlesztés ennek a központi területének a javításában.
Rossi is csinalt nagyon latvanyos jeleneteket az 1000-es motorral. Azokkal viszonylag sok csusztatas volt, Melandri es McCoy is sokat motoroztak a kozonsegnek. Stoner szorakoztato munkassagat azert szeretem jobban, mert mig Rossinal a mernokmotorozast koveto 20mp-es elony kozben szorakoztatoipari show volt, addig Stoner lathatoan vert izzadva forszirozza a tempot es ezt eredmenyesen teszi, raadasul nem csak esetlegesen, szinte allandoan.
A telemetria adatok es egyebek csak amolyan meseszeru adalek ehhez, amit bizonyos nyilatkozatokbol szedtem ossze. Nem en talaltam ki oket, versenyzotarsak, mernokok, regi nagy versenyzok nyilatkoztak szuperlativuszokban Stonerrol. Az mar egy tok mas kerdes, hogy engem jol lakattak ezzel, masokat meg esetleg hidegen hagy. A minap Doviziosotol hangzott el: "Ha csak a gyorsasag szamitana, Casey mar tizszeres vilagbajnok lenne" - pedig talan nincs is tiz eve a GP-ben. Tucatszamra hangzottak el hasonlok nagy nevektol.
http://www.firstrowsports.eu/s...
Nincs a mi firkászainknak annyi eszük, hogy félrefordítás esetén is ilyen logikus és valósághű magyarázatot adnának a saját fejükből.
A Rossitol megszokott, korrekt nyilatkozat, ami a rajongoi szamara is ertekes kell hogy legyen fuggetlenul attol, hogy jovore megiscsak jo, vagy valoban rossz lesz a Ducati a doktor alatt - ha fogalmazhatok igy.
(Remelem nem hibas a cikk forditasa.)
Na menjetek csobbanni valahova fiuk, mert dogmeleg van. En szetkapom a gixert (megjobban).
Pl. ha ~tegyük fel~ az elektronika tud csak ilyen precíz csúszást, nem minden rider lesz képes(?) elfogadni, mert más a beidegződés. Úgy, mint amikor esetleg valakinek a telemetriások mondják meg, hogy x kanyarban mehetne n-el gyorsabban, ehhez mentálisan ugye képesnek kell lenni a saját falakat is ledönteni.
Az első keréknél gondolom semmi nincs a videón, csak, hogy hozzá képest kilép a hátsó, de ki mondta, hogy azon észre kell venni bármit? Jó látvány oszt kész, nem kell bonyolítani, mert a készítő rámókolt egy keretet.
én legalábbis úgy látom, hogy amit gázelvétellel kellene kompenzálni, azt elég egy kis ellenkormányzással
Irtam en is, hogy voltak regen is nagy fustjelenetek, de eppen itt a lenyeg. Stoner munkassagaban pont az a meggyozo szamomra, hogy nem forgatja tul a motort. Mindig csuszik es mindig csak keveset, kb. annyit ami idealis. A fustolo gumi messze nem idealis es megintcsak azt gondolom nem az elektronikan mulik, hogy nem forgatja tul ennyire, ugyanis ismerjuk azokat a videokat, amikor latszik, hogy megis megfustol. Pedig van elektronika. Egyik korben megis fustol, masikban nem (pl. a sokat latott 2009 Philip Island feher Ducatis futam).
A videot koszonom, tenyleg nem tudom mit kell eszrevennni az elso kerek mozgasan. Aki erti, mondja el.
A gixer meg fog gyogyulni.
McCoy nem szőrszálhasogatás, ha nem a közönségért, hanem plusz (instant) tapadásért vezetett úgy, akkor nem azért. Stoner se a közönségért megy maxot, hanem mert ez helyes, fontos, célravezető elmondása szerint a VB címhez.
Videó csak a szeretettel emlegetett Stoner drift okán. Szerintem szépen limitál az elektronika, a régieken mikor pl. rossi csinál ilyet repsol hondán, füstöl is a gumi. De akik mentek mögötte, ugyanúgy drifteltek.
Amúgy meg , a gixxernek meg jobbulást.
Az, hogy túl sok a tapadás valóban érdekes. Az kevésbé, hogy egyáltalán téma a tapadás, a versenyzők többsége Rossitol de Punietig minden verseny után beszél a tapadásról pro vagy kontra, ez a 800-as éra sajátossága. Azt viszont nem mondják de Punietre, amiket Stonerre. Még Lorenzora se nagyon, pedig nehéz lenne azt állítani, hogy középszerű versenyző.
Az elektronikás dologról már leírtam a véleményem. Szerintem Stoner ugyanilyen ütőképes versenyző lenne kipörgégátló nélkül is. Sőt, ha végigolvasod a tegnapi gondolatmenetet, abból kitűnik, hogy minél nehezebbek a versenyzési körülmények (a dirt trackig visszamentünk) Stoner annál jobban teljesít. Persze a puding próbája az evés (lenne), simán tévedhetek. Csak erre azt mondom, hogy Te (Ti) sem tudhatjátok jobban mi lenne kipörgésgátló nélkül, ezért nem értem miért hozzátok fel újra és újra, mint ellenérv? Az hogy régen nem volt kipörgésgátló (meg Stoner sem volt) ma meg mindkettő van, nem jelent semmit.
Ismerem a McCoy sztorit, szőrszálhasogató vagy.
A videót nem értem. Az első keréken nem tudom mit kell nézni, a többin meg k...rvára azt látom, hogy Stoner 3-4 szer bicskázik be (csúnya drift, tud Ő ennél szebbet is) amikor szemből van látszik, hogy lehellet finoman visszacsukja a gázt, de ha nem, az akkor is tisztán látszik, hogy testsúly áthelyezéssel 3-szor fogja meg a motor kitörő farát és tartja rajta a tüzet egyetlen ív alatt. Rohadtul nem egyértelmű, hogy itt mi az elektronika és mi a versenyző szerepe. Viszont az ilyen szuperlassítások róla igencsak elterjedtek, vajon miért? Mert jó nézni amit csinál. Én csak ugyanezt vettem észre eddig is.
Ott már az se trendi, hogy pályázni a legtapadósabb gumi kell. Nálunk meg a 2:20-hoz se árt valami mintás versenygumi, nehogy kevés legyen.
Nem azért lett túl sok a tapadás, mert bemelegedett a gumi, hanem azért melegedett túl, mert túl sok volt a tapadás.
Stonernál nem volt és szerintem nem is lesz olyan aki jobban tud menni Ducatival. Ügyes és gyors is ez a buzeráns . (Hú de fájt ezt kimondanom. )
De én azért Rossit jobban bírom.
"...tyres overheated, which was caused by an excess of grip on the rear. In Sachsenring we tried to reduce the grip..."
Mert érdekesebb talán, minthogy Schwantz, vagy Dovi szerint is Stoner a zisten.
McCoy nem a közönségnek csinálta, ezt az ő saját szájából hallhatod, ha megkeresed a vele készült ilyen témájú riportot (hanem a tapadásért).
Volt a totalcar-on vagy melyiken rég egy ferrari teszt, elmondta az arc, hogy még muter is elmehetne vele a boltba mikor minden assziszt be van kapcsolva. Aztán kikapcsolta és indulásnál leforgott az egyes szinte helyben (nem anyunak való). -- Talán a régebbi gp-n se a közönségnek csinálták elsősorban, hanem pl. mert ha jött az erő, akkor jött, és ha nem hagyja füstölni a gumit, hanem gáz elcsuk, akkor jó eséllyel highside, de legalábbis a stabilitás csökken. Brnoban Stoner is hibázott, mikor rá is ment a szegélyre, persze, hogy ment tovább ahogy kifért.
Ezt meg nem érdemled meg, de:
http://youtu.be/dBeS9mUImd4
Azt gondolom akkor lesz értelme vitatkozni ki a jobb ha CS feljön legalább 9:5-re. Addig lássuk be nem lehet kérdés, minthogy az se kérdés mindkettő isten adta tehetség.
A Honda-Yamaha váltás sokkal könnyebben ment. Minden bizonnyal azért is, mert a sokkal közelebb voltak egymáshoz (vezetési stílusra).
Egyébként Rossi először az új M1-re csak 2004 Januárban ülhetett fel, ami már akkor egy erősen megalapozott motor volt. A Yamaha már 2003-ban dolgozott a Big-bang elven és a 16 szelepes motoron. Az M1 váza nem volt rossz, de az új váz prototípusát már Valenciában letesztelték. Azonban a figyelem középpontja a motor volt, a Yamaha mérnökei megpróbáltak javítani a teljesítményén és a teljesítményleadásán. Módosítások között szerepelt az új befecskendező és a motorvezérlő rendszer, amelyet a Magneti-Marelli tervezett. A Magneti-Marelli-t azért kérte fel a Yamaha erre a feladatra, hogy közreműködjön a fejlesztés ennek a központi területének a javításában.
A telemetria adatok es egyebek csak amolyan meseszeru adalek ehhez, amit bizonyos nyilatkozatokbol szedtem ossze. Nem en talaltam ki oket, versenyzotarsak, mernokok, regi nagy versenyzok nyilatkoztak szuperlativuszokban Stonerrol. Az mar egy tok mas kerdes, hogy engem jol lakattak ezzel, masokat meg esetleg hidegen hagy. A minap Doviziosotol hangzott el: "Ha csak a gyorsasag szamitana, Casey mar tizszeres vilagbajnok lenne" - pedig talan nincs is tiz eve a GP-ben. Tucatszamra hangzottak el hasonlok nagy nevektol.