Nem tudtam, hogy Simoncelli is oda keszul. Mar csak Lorenzonak kellene a Ducatihoz mennie es Stoner bebetonozhatna magat a VB pozicioba par evre. Nem volna hozza foghato ellenfel normalis motoron.
Ez lenne az igazi csavar! Gardner és Doohan után Stonerrel is VB-t nyerni...főleg most, hogy Simoncelli is megy a Ducatihoz jövőre...Rossi valószínűleg eret vág magán.
Sok ujat nem mondanak. Megy a balfaszkodas ossze-vissza, a Ducatirol meg mar Stoner is megmondta, hogy egy halatlan, fafeju csapat (vegulis olaszok, mit varunk). Jeremy is haza ment inkabb, hogy leuljon kicsit egy termeszvarra es egy doboz hig ausztral sorrel a kezeben elgondolkodjon a jovojerol. Eppen ideje eldontenie, hogy nem lenne-e jobb esetleg Stonerrel befejeznie csodalatos palyafutasat. Elvegre ausztralok mindketten es O mar ket nagy ausztral motorosnak is csinalt nyero motort, raadasul az a ketto is Honda volt.
Rossi a császár ez nem vitás. Stoner és Lorenzo meg a Brutusok. Ki a jobb? Nem lehet megmondani, de az már biztos hogy idén nem a Rossi. Ki tud jobban fejleszteni? A mérnökök. A versenyző maximum elmondja mit érez, már amelyik el tudja mondani. Nincs tuti recept. Ha lenne akkor milyen könnyű volna az életük.
Én ezt gondolom, de nem biztos.
En ezzel nem vitatkozom, mert ilyen szintem mar nem ismerem a rendszert. Elfogadom igy. De halkan megjegyzem, hogy eddig nagyon sokszor hallottam azt a dumat, hogy Rossi azert (is) zsnialis, mert meg tudja mondani, hogy mit kell valtoztatni a motoron, milyen benyomasai vannak es rendkivuli muszaki intelligenciaja van es hogy Stonernek errol semmi fogalma sincs. En sem tudom mi az igazsag de jelenleg ennek az ellenkezoje sokkal biztosabb labakon allo teoria.
Lorenzo rendkivul eros versenyzo, en is "tartok" tole. Nem nagyon tudnek gyenge pontot mondani nala.
Te melyik GP-t nézed? Még, hogy Stoner nem emelkedik ki a mostani mezőnyből
Érdekes meglátásaid vannak, minden szakértő őt és a nyalókást emeli ki a többiek közül. Maga Edwards is kettőjüket és Rossit nevezte UFO-nak a tudásuk miatt, pedig ő aztán tudja hisz velük együtt kergetőzik
+ még annyi, hogy a versenyzőnek nem azt kel tudnia hogy mit merre fejlesszenek, hanem hogy mi miért tetszik illetve nem tetszik neki. A mérnök majd tudja, hogy mitől lesz jobb az az alkatrész, ami a pilótának nem tetszik. jó esetben :D
Cápa, azért Stoner nem annyira nagy király. renden van hogy neki szurkolsz, de szerintem ebből a mezőnyből egyenlőre közel sem emelkedik ki.
A másik pedig, hogy mindenkinek vannak erősségei, gyengéi. Az a jó, aki a végén jó majd meglátjuk. Ez genyó Lorenso pedig szerintem behúzza az ideit is
Nekem, hogy Jeremy hiányzik nem azt mutatja hogy Rossi nem ért a dolgához de egy győzelemhez csapat kell lehet a legjobb versenyző bárki is ha nem állnak mögötte mind pénzel mind tudással az meg, hogy nem vállalja túl magát talán azt is jelenti nem akar úgy járni mint tavaj így is néhányszor már dobta el a gépet. Azt sem lehet tudni hogy mennyi pénzt tesznek ebbe a motorba és mennyit a jövő évibe mert nem hiszem hogy a Ducatti olyan könnyen épít egy új gépet mint annak idején a Yamaha.
2008-ban vagy 2009-ben talaln valaki ugyanigy linkelte a Brembo adatokat az ev vegen es abban az volt, hogy Rossi fekez legkesobb. Ez nyilvan a motor adta lehetosegektol is fugg. Pedrosa pl. szemmel lathatoan rossz fekezo, gyakorlatilag minden elversenyzo jobban fekez nala. Ez az egyik oka annak, ami miatt eleg gyenge kuzdo a palyan, nem tud kifekezni senkit, ugy pedig nehez elozni. A kis sulyabol fakad ez a problema.
Stoner és Lorenzo kiemelkednek a jelenlegi mezőnyből. Csatlakozhat hozzájuk szerintem Simoncelli és Spies.
Rossi korszakos versenyző, minden idők egyik legjobbja, de most már sem egészségileg, sem pedig technikailag (értsd: motor) nem képes felvenni a versenyt a vezető duóval.
Az aerodinamikai kialakitas mai napig hasonlit a 990-re, a tobbit nem tudom. Stoner "normal" vazas geppel screamer blokkal nyert VB-t. Ma mar karbon big-bang kombinacio van. A motor vegulis egyre csak rosszabb lett, csak az nem valtozott, hogy senki nem tud vele olyan gyorsan menni, mint O. Anno a big-bang valtasnal irtam, hogy hulyesegnek tartom. (Leirtam, vissza lehet keresni.) A big-bang a csucsteljesitmenyt az adagolhatosag oltaran, ez eddig szep es jo. Csak felmerul a kerdes mi ertelme, ha az adagolhatosagaot ugyis minden ezredmasodpercben felulbiralja a TC es ugyis az mondja meg mennyit forogjon el a kerek. Akkor mar nem jobb ha inkabb erosebb a motor? Azzal kene kezdeni valamit, amit a telemetria adatok mutattak es Edwards tavaj szova is tette a szezon elotti tesztek alatt keszult interjukban: Casey 5 meterrel elobb ad gazt, mint barki a mezonybol ("ez nekem sohasem fog sikerulni" - ezt is hozzatette rendkivul alazatosan). Neki is elfarolt, neki is pattogott, nekis razott az egesz hobelebanc megis jo idot ment.
Szerintem azt hitte, hogy majd megoldják. A jelek szerint viszont ez nem is olyan egyszerű. Arra lennék kíváncsi, hogy mi az az alapvető dolog (természetesen a blokk lökettérfogatán kívül), amiben a 800-as Ducati más, mint a 990-es volt.
Azzal nyert Bayliss, Capirossi, jól ment Gibe...a nyolcszázassal meg Casey-n kívül kis túlzással senki körbe sem talál a pályán.
Nyilvan igy van. De ha ezt mi tudjuk, Neki is tudnia kellett, ennyi ralatasa csak volt a dolgokra. A blokk lagysagarol meg annyit: ez mar big-bang csak Rossi kedveert. Stoner meg a screamerrel nyomta 2009-ig. Igaza lehet annak, aki azt mondja, hogy valahol kenyszermegoldas volt a Ducati Rossi szamara. A Hondatol eljott, a Yamahanal is tulspirazta a falas dologgal. Stoner pedig lepett. Remeljuk jol.
Valentino mindig a lágyabb motorokat kedvelte úgy blokkilag, mint a váz tekintetében.
Amikor Rossi átment a Yamahához, azonnal elkezdték flexibilisebbé tenni a vázat (Vale szerint olyan merev volt, mintha egy betonkockán lovagolt volna), lágyabbá a teljesítményleadást, stb.
A szénszál nem egy rugalmas anyag, ráadásul nincs is szigorú értelemben vett váza a GP11-nek, csak egy kormánynyak és egy segédváz, mindkettő a blokkhoz csavarozva. Az elektronikát is már többször átírták, növelték a lendtömeget, mindezt azért, hogy ne legyen olyan robbanékony a blokk.
De még így sem megy...
Node allitolagosan O pont ebben - ill. ebben is - a vilag legjobbja, emellett mernokzseni segit neki. Az eredmeny megis az, hogy a mezony vegerol rajtol. Azt meg hagyjuk, hogy aki frissen tanul bele, annak konnyebb, aki meg regota nyomja aluvazas vasakkal, az nehezen tanul bele. Itt a vilag legprofibb embererol van szo korulveve a vilag legjobb mernokeivel. Nehogymar most kelljen tanulgatni, hogy mihez kell nyulni. Gyorsabban kene menni vele, ennyi.
Kiegeszites: 1. Olvastam, h Jeremy eppen az asszonnyal hadakozik es nem segit a csapatnak 2 futam ota - ezota vannak a nagyon gaz erdemenyek. (Jobb ha nem talalok parhuzamot, akkor az jonne ki, hogy egyedul Rossi semmire sem jo a fejlesztesben, rohadtul nem tudja megmondani mit hova tekerjenek, hogy ment a moped az mindig is Jeremy zsenialitasanak volt koszonheto.) 2. A nagyon gaz eredmenyek nem annyira gazok. Amikor uj dolgokkal probalkoztak tavaj, akkor Stoner sem volt ennel jobb. Ugyanigy 1 hellyel Hayden elott vegzett, sot volt, hogy mogotte.
Egeszen egyszeruen a Ducati egy olaszosan muveszi gonddal megalkotott valami, ami nem kepvisel semmilyen konzervativ erteket, amihez a veresnymotor epites iskolaja altalaban ragaszkodik. Aki meg ezkere probal hagyatkozni, vagy ezeken tanult, az sziv vele. Aki meg dirt track palyan nevelkedett rodeobika nyergeben az jol megy ezzel is. Lehet ugy is fogalmazni, hogy konnyebb neki, meg ugy is, hogy jobb motoros az illeto. De az biztos, hogy amit evek ota irok nyugodtan tarthato: az a kiralykategorias versenymotor, amivel csak egyvalaki tud gyorsanmenni es vilagbajnokok sorra elvereznek vele az ROSSZ versenymotor. Kvazi minel nagyobb potenciaju pilotat ultetsz ra annal rosszabbul megy. Mintha fronthajtasu, hatsokerek kormanyzasu lenne, vagy nem tudom mi.
Te is tudhatod, hogy egy motort főleg egy olyat ami nagyban eltér a többitől nem egyszerű beállítani. Egyértelműen nehezebb dolga van mint a többieknek mert egy kezelhető motort akarnak építeni ami nem egyszerű mert nem egy kitaposott ösvényen mennek azt meg lehet látni , hogy még mindig a Yamaha a legstabilabb gép utána van a Honda a Ducattit meg még a Suzuki is elverte de remélem minél előbb megtalálják a helyes utat és komolyabb csaták lesznek az elejében.
Szerintem jol latod. Rossi fektavon a mezony legjobbja, ha nincs rendben a motor eleje, akkor sokat veszit ezzel. Raadasul nagyon ovatos is, egyelore nem voltak olyan latvanyos esesek, mint Stoner eseteben, igaz, az a tempo sincs meg. Stoner a hatso kerek kifaroltatasaval le tudta venni a terhet az elso kerekrol. Ezzel ugyan a fektavja nem lett jobb, de jobb lett a kanyarbejarati szoge es korabban tudott gazt adni, amit - elektronikaval vagy anelkul, mindegy - mesterien csinal. Ezek azok a mozzanatok, amirol mar sokszor temaztunk, amit ugy fest O mindenkinel - meg Rossinal is - jobban csinal. Elkepeszto hatarerzeke van, amit valoban hozza tud igazitani a technikahoz, gyorsan es eredmenyesen. A tobbiek ugy fest erre nem kepesek, de jo motorral termeszetesen ok is ugyanolyan gyorsak mint Stoner, vagy ha ugy tetszik, akkor szoros kulonbsegekkel vannak, egyik palyan egyik, maskor masik jobb. Rossi iden a motorral harcol, pedig ezt mar fejlesztgette Capirossi, Melandri is, akik szinten a klasszikus iskola kepviseloi (mind belebuktak). A latottak fenyeben nemhogy kevesebbet, hanem tobbet er Stoner vilagbajnoki cime. Szerintem a "Stonernek konnyebb volt" igenis kodosites Rossi reszerol. Akkor meg ennyire sem volt kiforrva az a motor es Casey 2. pilota volt, nem a vilag legnagyobb motoros sztarja, akit mernokgardaval egyutt terden allva var a csapat. Az volt, hogy minden motor uj 800-as volt, mindenki a beallitasokkal es egyebekkel kinlodott. Stoner szart az egeszre es ment ahogy birt es amit tudott, az boven eleg volt. Kesobb a tobbieknek kiforrt minden es egyedul Stoner kepessegei kezdtek kevesek lenni. Meg mindig a legtobb futamot O nyerte igy is. Tavaj 3-at zsinorban. Ezzel a szarral.
http://www.motogphirek.hu/hirek/7205
Én ezt gondolom, de nem biztos.
Lorenzo rendkivul eros versenyzo, en is "tartok" tole. Nem nagyon tudnek gyenge pontot mondani nala.
Te melyik GP-t nézed? Még, hogy Stoner nem emelkedik ki a mostani mezőnyből
Érdekes meglátásaid vannak, minden szakértő őt és a nyalókást emeli ki a többiek közül. Maga Edwards is kettőjüket és Rossit nevezte UFO-nak a tudásuk miatt, pedig ő aztán tudja hisz velük együtt kergetőzik
Cápa, azért Stoner nem annyira nagy király. renden van hogy neki szurkolsz, de szerintem ebből a mezőnyből egyenlőre közel sem emelkedik ki.
A másik pedig, hogy mindenkinek vannak erősségei, gyengéi. Az a jó, aki a végén jó majd meglátjuk. Ez genyó Lorenso pedig szerintem behúzza az ideit is
http://www.crash.net/motogp/ne...
2008-ban vagy 2009-ben talaln valaki ugyanigy linkelte a Brembo adatokat az ev vegen es abban az volt, hogy Rossi fekez legkesobb. Ez nyilvan a motor adta lehetosegektol is fugg. Pedrosa pl. szemmel lathatoan rossz fekezo, gyakorlatilag minden elversenyzo jobban fekez nala. Ez az egyik oka annak, ami miatt eleg gyenge kuzdo a palyan, nem tud kifekezni senkit, ugy pedig nehez elozni. A kis sulyabol fakad ez a problema.
Rossi korszakos versenyző, minden idők egyik legjobbja, de most már sem egészségileg, sem pedig technikailag (értsd: motor) nem képes felvenni a versenyt a vezető duóval.
Azzal nyert Bayliss, Capirossi, jól ment Gibe...a nyolcszázassal meg Casey-n kívül kis túlzással senki körbe sem talál a pályán.
Amikor Rossi átment a Yamahához, azonnal elkezdték flexibilisebbé tenni a vázat (Vale szerint olyan merev volt, mintha egy betonkockán lovagolt volna), lágyabbá a teljesítményleadást, stb.
A szénszál nem egy rugalmas anyag, ráadásul nincs is szigorú értelemben vett váza a GP11-nek, csak egy kormánynyak és egy segédváz, mindkettő a blokkhoz csavarozva. Az elektronikát is már többször átírták, növelték a lendtömeget, mindezt azért, hogy ne legyen olyan robbanékony a blokk.
De még így sem megy...
Kiegeszites: 1. Olvastam, h Jeremy eppen az asszonnyal hadakozik es nem segit a csapatnak 2 futam ota - ezota vannak a nagyon gaz erdemenyek. (Jobb ha nem talalok parhuzamot, akkor az jonne ki, hogy egyedul Rossi semmire sem jo a fejlesztesben, rohadtul nem tudja megmondani mit hova tekerjenek, hogy ment a moped az mindig is Jeremy zsenialitasanak volt koszonheto.) 2. A nagyon gaz eredmenyek nem annyira gazok. Amikor uj dolgokkal probalkoztak tavaj, akkor Stoner sem volt ennel jobb. Ugyanigy 1 hellyel Hayden elott vegzett, sot volt, hogy mogotte.
Egeszen egyszeruen a Ducati egy olaszosan muveszi gonddal megalkotott valami, ami nem kepvisel semmilyen konzervativ erteket, amihez a veresnymotor epites iskolaja altalaban ragaszkodik. Aki meg ezkere probal hagyatkozni, vagy ezeken tanult, az sziv vele. Aki meg dirt track palyan nevelkedett rodeobika nyergeben az jol megy ezzel is. Lehet ugy is fogalmazni, hogy konnyebb neki, meg ugy is, hogy jobb motoros az illeto. De az biztos, hogy amit evek ota irok nyugodtan tarthato: az a kiralykategorias versenymotor, amivel csak egyvalaki tud gyorsanmenni es vilagbajnokok sorra elvereznek vele az ROSSZ versenymotor. Kvazi minel nagyobb potenciaju pilotat ultetsz ra annal rosszabbul megy. Mintha fronthajtasu, hatsokerek kormanyzasu lenne, vagy nem tudom mi.
Ahhoz képest honnan rajtolt egész jól összejött neki a vége. Ha van még két kör elkapja Pedrót is.