Ha mar a logikanal es a 2006 Rolling Stoner effektusnal tartunk. Itt az idei ev. A Honda nagyon jo, mindent osszevetve a mezony legjobb gepe. Ez azt jelenti, hogy a gyozelemhez nem kell erofelett teljesiteni elegendo csak jol motorozni. Ezt Stoner tudja, jeleneleg vezeti a VB-t es eddig nem esett el. Rossi, Pedrosa, Simoncelli es Lorenzo estek el es nem Stoner. Feltavnal megnyugtato elonnyel vezeti a VB-t. Es azert nem lehengerlo elonnyel, mert a masik 3 gyari Hondan 3 vilagbajnok ul, valamint a csaknem ugyanilyen jo Yamahan az aktualis vilagbajnok ul. Jovore megint uj kategoria jon, ujra kezdodik a szedelozkodes es a beallitasok keresgetese. A logika szerint az lesz Stoner elsopro eve. (A logika szerint). Meglatjuk igazam lesz-e.
Nem konkretan a VB helyezesre gondoltam, mint ero kezdes, hanem arra mennyire gyorsan ment rogton. Kato szupertehetseg volt, Rainey es Rossi szinten (ok viszont gyari motoron debutaltak, nem szateliten - ha jol emlekszem). Azt nem cafoltad, hogy vegulis a Ducati megsem volt annyira jo.
Termeszetesen senkinel nem tudom jobban megitelni a valos helyzetet a versenyzok tudasarol. Ezt meg maguk a versenyzok sem mindig tudjak es en, mint a pornep tagaja plane nem. En csak azt irom le hogyan latom en, az en olvasatomban mi mit jelent. Probalok logikat is talalni bizonyos dolgokban.
Marco Simoncelli 2010 VB8, Dani Pedrosa 2006 VB6, Nicky Hayden 2003 VB5, Daijiro Kato 2002 VB7, Wayne Rainey 1988 VB3 - a teljesség igénye nélkül. A VB2-es debütálót kitalálod.
Emlékszem, valamikor történt egy változás a gp kategóriában (gondolom a 800cc), amitől az éppen érkező 250-es versenyzőknek sokkal könnyebb dolguk volt (ezt állították a kommentátorok és akkor Mamola is köztük volt még) a hasonló karakterisztika miatt (kanyarsebesség lendülettel vs az addigi erőből menés) a beilleszkedéssel, mint némely "öregnek" az átállással.
Mindig elfelejted, engem nem kell meggyőzni Stonerrel, mert nem vagyok rosszibb fan, mint amennyire depuniet fan lennék 5 percig, amennyiben 5 percre megtáltosodna és ezt még érzékelni is lehetne a képernyőn. Sem azt nem gondolom, hogy ő (st) az isten, se azt, hogy lenne, akivel nem érhet fel: nem azért vannak ott ezek a versenyzők, mert épp józsika nem ért rá és csak ők jutottak a csapataiknak.
Stoner 120%-on menését és hasonlókat azért nem szeretek, mert innen magyarfalváról kicsit mintha úgy okoskodnánk, hogy pl. st maxot motorozik, xy meg leginkább elszívna egy cigit a versenyzés helyett: egy kawa kupán el lehetett indulni az utolsó helyért is, tehát a hecc kedvéért (főleg a 10 éves 750-el a főleg 1000-es 10R-ek ellen, még motorozni se nagyon tudva, némi műszaki hiányossággal), a gp viszont nem csak, de motiváltságból és tettekből is a maxot kéri, de lehetőleg agyból is, alkalmazkodásból, stb. Pl Crutchlow max-a kevés, mert túl sokat esik, összesítésnél pedig a 0 kevesebb, mintha 2 hellyel hátrébb végez, de beér.
Senki (versenyző) nem mondott olyat, hogy Rossit csak kikerülte mint a többit. De kikerülte, ha futotta a vámra. Emlékezhetünk Gibernau kavicságyból célegyenesére, vagy Stoner helyzetére Laguna Seca-ban, ott ugye annyiban volt más a helyzet, hogy előrefelé volt nehéz eset. Ő baja (vagy övé se), amiért gipszjakab tapsot kapna (nehezen feladott 6. hely), ő már a lecsúszó, kiöregedő véleményt kapja.
De Leslie. Ha igy is volt (sokszor igy volt), hogy a Ducati elment az egyenesben, akkor miert csak Stoner Ducatija ment el? A tobbi miert nem tudta ugyanezt? Nem lehet, hogy azert, amit a multheten is beszeltunk? 6 meterrel elobb ad gazt, mint barki. Meghogy a Ducati rossz kanyartempoja ellenere Stoner megiscsak gyorsan vette a kanyart is? Es most es mindig Rossi es Burgess nem azt mondogattak, hogy a jo versenymotor az, ami a kanyarokban gyors? Hogy az eroledas es a tapadas a legfontosabb? Akkor ok a hulyek?
Bingo. Egyertelmuen latszik, hogy a pilota kepessegek dontottek 2007-ben, hiszen stabilan jo teljesitmenyt csak a Honda es a Suzuki versenyzoi tudtak futni, az elso hely sorsa megis a Yamaha es a Ducati egy-egy versenyzoje kozott dolt el. Mellesleg Dani Pedrosa ugyanigy 6 hellyel megverte csapattarsat (2. es 8. lettek) es Rossi szinten 6 hellyel megverte csapattarsat (3. es 9. lettek). Abszolut kitunik amirol irsz, hogy az elso 800-as evben az nyert, aki legjobban tudta alkalmazni a meroben uj technikat. Ez Stonernek ment a legjobban es O az, akitol minden markatarsa mind helyezesben, mind pontban, mind koridoben a legmesszebb volt, hiszen nemhogy ellenfelei, meg markatarsai sem tudtak megkozeliteni azokat az idoket, amiket motorozott. Majdnem minden palyan megdontotte az 1000cc palyacsucsot mar 2007-ben. Ez a jelenseg a kesobbi evekben is pontosan ugyanigy fennallt, Stoner messze jobb volt, mint barki mas Ducatival. Annyi valtozott, hogy akkor mar a tudasfolenye nem volt eleg a VB cimhez, pont azert, mert a motor sem volt jo.
Stoner ahhoz ert, hogyan kell egy technikabol kihozni a maxot. Ez 2006-ban is eleg volt ahhoz, hogy 3 futam alatt dobogora alljon es pole-t szerezzen szatelit motorral, ezutan render vagy 4.5. lett, vagy elesett. Szerintm azert volt, mert a szezon 2. feleben a Honda - szokasa szerint - mar nem adott uj fejleszteseket a szateliteknek, mert a VB cimre koncentraltak, ami meg is lett. Ekkor mar keves volt kihozni a maximumot a szatelitbol, Stoner megprobalt 120%-on menni, aminek sorozatos bukas lett az eredmenye. Igy is 8. lett a VB-n, szinte csak gyari motorok voltak elotte. Ha megnezitek a tortenelment nemigen fogtok olyan versenyzot talalni, akinek a kiralykategorias debutalasa ennyire jol sikerult volna. Meg is kapta a gyari szerzodest 2007-ben. Meg is halalta.
Én úgy emlékszem, hogy a ducati bizony az egyik (v. több) évadban a hosszú egyeneses erőpályákon odavert a japóknak - nem kanyarban, ott nem volt a legjobb - szélárnyék meg minden nélkül kerülgették ki a többit. (persze nem kizárt, hogy azt még Gibernauék csinálták) Rossi pl. az egyik ilyen pályán szinte minden körben a kanyargós részeken volt kénytelen behozni, ha épp megelőzte Stoner(?), vagy úgy kijönni a hosszú egyenesre, hogy a féktávval jobb esetben visszajöjjön ami odalett.
2006-ban mi baj volt a(z LCR?) hondával?
Olyan tényként lököd ezt a Capirex elsőszámút, ami azt feltételezné, hogy 2007-ben a saját csapatnak nem tűnt fel ( a szezon végéig se), hogy az 1. 3. 4. 5. futamot a másodhegedűsük (khm) nyerte. Ez életszerű?
Röviden: nem érdekel, ki miért ment hova (pénz, kihívás, csapattárs nem szimpi, ...). Az se, szép, vagy csúnya és milyen nevű aki a versenyek után dobogós, vagy a végén VB. A találgatás se nagyon érdekel. Stoner nagyon megy ált., ez tény. Az nem, hogy Rossi nem megy nagyon, ilyet bármelyikről még úgy is meredek lenne állítani, ha HD-ben a teljes versenytávját on-board állásból nézné az ember, nemhogy nyúlfarknyi bevágásokból rotty felbontással. Az se, hogy Stoner látványosan agresszív stílusa a legjobb és nem létezik más, gyorsabb, ill. hogy csak egyféle stílus lehet a nyerő - erre pedig onnan ismerni, hogy az élen haladó úgy megy.
Én azt gondolom Casey 2007-es sikereinek a kulcsa elsősorban a vezetési stílusában keresendő. Casey alkalmazkodott a leghamarabb a 800-as MotoGP motor és a Ducati vezetési stílusához. Továbbá akkor a Ducati néhány területen fejlesztési előnyt szerzett, különösen a hatásfoknál-töltetcserénél-benzinfelhasználásnál (top-end-power). A szimulációk során azokat a pontokat keresték, ahol üzemanyagot lehet megspórolni. A másik terület a motormanagement fejlesztése volt, amit közösen Magneti-Marellivel fejlesztettek ki. Ők vetették be először a MotoGP-ben az előre szabályzóan működő járműdinamikai rendszert. Azonban ez nem von le semmit Casey tehetségéből, csak Ő tudta kimotorozni a GP7-ben rejlő lehetőségeket.
Miert irod (es masok is), hogy 2007-ben a Ducati ugyanolyan jo volt, mint most a Honda, amikor ez nyilvanvaloan nem igaz? Stoner lett a vilagbajnok a masodik legjobb Ducati a 7. lett. (Ezt a nagy Ducatis Loris Capirossi vezette, aki 200 ponttal szerzett kevesebbet, mint Stoner es aki a Ducati 1. szamu pilotaja volt akkor). Kettejuk kozott 2 Honda volt, 2 Suzuki es 1 Yamaha (meg szep, hogy Rossi!). A tobbi Ducati 10., 13. es megrosszabb poziciokban foglalt helyet a vegelszamolasnal. Ez sem mutat egyebet, minthogy nem a Ducati volt jo, hanem Stoner.
55 ezredszer irjatok le, hogy a Ducati volt a legjobb 2007-ben, de ez csak Stoner Ducatijara volt igaz..?! Utana 55 ezerszer leirjatok, hogy Rossi azert jott a Ducatihoz, hogy fejlessze, hogy ne csak 1 versenyzo legyen kepes eredmenyre. Akkor most jo volt, vagy nem. Ott az eredmenylista, teljesen egyertelmu. 2007: Ducatik a mezony masodik feleben, egyet kiveve, ami romma vert mindenkit. Biztos csak az az egy volt jo....
Rossi csak altat. Bármikor lealázza Stoncsi sameszodat. Ezt még Cápa is megmondja.
Na persze a ducati az más tészta. Azzal már most is gyorsabb mint Stoncsi volt. Na de a honda nagyot újított. Azt még nem érte utol a ducati.
Én biztos vagyok benne, hogy Stoncsi jobb lenne ezzel a ducatival. Abban is biztos vagyok, hogyha Rossi a hondánál lenne akkor Stoncsi nem lenne egyeduralkodó. Stoncsi a ducati királya. Rettenetesen gyors volt vele. Bármennyire is rühellem a pofáját, a tények azok tények.
"VB4-ik 3 futamgyőzelemmel és 5 dobogóval. A legrosszabb helyezése 5-ik volt. Aztán persze volt sok nullázás mert ő inkább elesett de megpróbált győzni. Rossi Estoril óta nem próbálkozik ilyesmivel..."
A 4. hely azt jelenti, hogy három másik volt jobb összességében. Ha köztük Rossi, ha nem. Nem a képességeit vitatom, csak az ez lenne és az lenne típ. állításokat. Stoner éppen hondán kezdte, sokszor katapultnak használva. A ducati teljesen rendben volt véletlen, mikor átült rá, és kevésbé, mikor leszállt róla. Az utód valamivel jobb időt muzsikált vele a cseheknél, mint ő tavaly, ez a minden évben általános gyorsulást figyelembe véve tekinthető úgy is, mintha Rossi valamivel gyengébb lenne ugyanazon a technikán. A ducatis kaland arra jó volt Stonernek, hogy akkorát fejlődjön a szartól, hogy a csapattársai se érnek mellé a most kb. annyira rendben lévő hondán, mint 2007-ben a duc.
Azt viszont túlzásnak tartom, mint jeleztem, hogy visszaülve (ducra) őt kergetné a többi.
Engem nem zavar, ha jól megy, az esetleg igen, ha jobban istenítik, mint Stonerné tenné. Tetszett, ahogy küldte maxon, edzésképp/tapasztalatképp, adatgyűjtésképp/stb. mikor a többinek már rég köze nem volt hozzá. Erőnlétben nagyon ott van, ez látszik is.
Rossi meg éppenséggel visszavett, mert már nem látott esélyt jobb helyre. Akkor spec egy Lorenzo-Spies menetben reménykedtem, de elmaradt sajnos.
Azért aki nézegeti, angolul mit nyilatkozgatnak, tudja, hogy aki benyalja a gumiválasztást, sok esetben taknyoláshatáron megy, még ha a kamera nem is mutatja. De sem nekik, sem Stonernek nem gondolnám, hogy dupla vagy semmi a mentalitása, mert utóbbi (szintén) nagyon ott van agyban is. Sicről ezt nem állítanám, az kissé ütődöttnek tűnik.
Nem erted, pedig leirtam, hogy Rossi nem mutat rosszabb teljesitmenyt Stonernel, csak mas metodussal eri el ugyanazt a helyet a ponttablazatban. ddt500 megvalaszolta ugyanezt helyettem is (a Talmacsival kapcsolatos megjegyzessel is egyet ertek). Es igen, az esni vagy gyozni stilusban sokkal tobb erteket latok, mint a motorozgatunk, feljlesztgetunk, falat epitunk, nyomastgyakorolunk a Dorna-ra, hogy valtoztasson gumiszabalyt stilusban, de ez legyen a sajat fobiam. Azt viszont kiveseztuk mar, hogy Rossi tudja Stoner korabbi idejeit, de nem tudja minden esetben zsinorban tobbszor, tobb palyan. Es amig sem O, sem Capirossi, sem Melandri nem tud zsinorban futamokat nyerni a Ducatival legyen az a GP X.Y akarhanyadik verzoja akarmilyen vazzal, addig kenytelen vagyok azt gondolni, hogy Casey Stoner valamit jobban tud versenyzotarsainal. Nem tud jobban mindent es nem egyertelmuen jobb mindenkinel es nem jobb minden tekintetben, de nagyon ugy fest, hogy amikor a gyorsasag a fo szempont, akkor csak az a kerdes, ki a 2. mogotte. Versenyzotarsai kozul tobben ugyanezt mondjak. Ugy fest most ismet az O ideje jon el es nem Rossin fog mulni, hogy tud-e nyerni vagy nem. Jelenleg igy fest, persze Rossinal sosem tudni. Nagy magus, barmire kepes. (Legalabbis eddig ugy festett.)
Egy kis emlékeztető a Rossiban kételkedőknek azért mentek oda, hogy versenyképes motort csináljanak a Ducattiból aki már próbálta állítgatni a futóművet az üléspozíciót a lábtartókat az tudja milyen könnyű elmenni rossz irányba de másképpen nem lehet megtalálni a jó utat a győzelem felé. Gondolom a két esés ráébresztette arra Rossit hogyha eldobálja a gépet nem tud előre lépni.
Termeszetesen senkinel nem tudom jobban megitelni a valos helyzetet a versenyzok tudasarol. Ezt meg maguk a versenyzok sem mindig tudjak es en, mint a pornep tagaja plane nem. En csak azt irom le hogyan latom en, az en olvasatomban mi mit jelent. Probalok logikat is talalni bizonyos dolgokban.
Emlékszem, valamikor történt egy változás a gp kategóriában (gondolom a 800cc), amitől az éppen érkező 250-es versenyzőknek sokkal könnyebb dolguk volt (ezt állították a kommentátorok és akkor Mamola is köztük volt még) a hasonló karakterisztika miatt (kanyarsebesség lendülettel vs az addigi erőből menés) a beilleszkedéssel, mint némely "öregnek" az átállással.
Mindig elfelejted, engem nem kell meggyőzni Stonerrel, mert nem vagyok rosszibb fan, mint amennyire depuniet fan lennék 5 percig, amennyiben 5 percre megtáltosodna és ezt még érzékelni is lehetne a képernyőn. Sem azt nem gondolom, hogy ő (st) az isten, se azt, hogy lenne, akivel nem érhet fel: nem azért vannak ott ezek a versenyzők, mert épp józsika nem ért rá és csak ők jutottak a csapataiknak.
Stoner 120%-on menését és hasonlókat azért nem szeretek, mert innen magyarfalváról kicsit mintha úgy okoskodnánk, hogy pl. st maxot motorozik, xy meg leginkább elszívna egy cigit a versenyzés helyett: egy kawa kupán el lehetett indulni az utolsó helyért is, tehát a hecc kedvéért (főleg a 10 éves 750-el a főleg 1000-es 10R-ek ellen, még motorozni se nagyon tudva, némi műszaki hiányossággal), a gp viszont nem csak, de motiváltságból és tettekből is a maxot kéri, de lehetőleg agyból is, alkalmazkodásból, stb. Pl Crutchlow max-a kevés, mert túl sokat esik, összesítésnél pedig a 0 kevesebb, mintha 2 hellyel hátrébb végez, de beér.
Senki (versenyző) nem mondott olyat, hogy Rossit csak kikerülte mint a többit. De kikerülte, ha futotta a vámra. Emlékezhetünk Gibernau kavicságyból célegyenesére, vagy Stoner helyzetére Laguna Seca-ban, ott ugye annyiban volt más a helyzet, hogy előrefelé volt nehéz eset. Ő baja (vagy övé se), amiért gipszjakab tapsot kapna (nehezen feladott 6. hely), ő már a lecsúszó, kiöregedő véleményt kapja.
Stoner ahhoz ert, hogyan kell egy technikabol kihozni a maxot. Ez 2006-ban is eleg volt ahhoz, hogy 3 futam alatt dobogora alljon es pole-t szerezzen szatelit motorral, ezutan render vagy 4.5. lett, vagy elesett. Szerintm azert volt, mert a szezon 2. feleben a Honda - szokasa szerint - mar nem adott uj fejleszteseket a szateliteknek, mert a VB cimre koncentraltak, ami meg is lett. Ekkor mar keves volt kihozni a maximumot a szatelitbol, Stoner megprobalt 120%-on menni, aminek sorozatos bukas lett az eredmenye. Igy is 8. lett a VB-n, szinte csak gyari motorok voltak elotte. Ha megnezitek a tortenelment nemigen fogtok olyan versenyzot talalni, akinek a kiralykategorias debutalasa ennyire jol sikerult volna. Meg is kapta a gyari szerzodest 2007-ben. Meg is halalta.
2006-ban mi baj volt a(z LCR?) hondával?
Olyan tényként lököd ezt a Capirex elsőszámút, ami azt feltételezné, hogy 2007-ben a saját csapatnak nem tűnt fel ( a szezon végéig se), hogy az 1. 3. 4. 5. futamot a másodhegedűsük (khm) nyerte. Ez életszerű?
Röviden: nem érdekel, ki miért ment hova (pénz, kihívás, csapattárs nem szimpi, ...). Az se, szép, vagy csúnya és milyen nevű aki a versenyek után dobogós, vagy a végén VB. A találgatás se nagyon érdekel. Stoner nagyon megy ált., ez tény. Az nem, hogy Rossi nem megy nagyon, ilyet bármelyikről még úgy is meredek lenne állítani, ha HD-ben a teljes versenytávját on-board állásból nézné az ember, nemhogy nyúlfarknyi bevágásokból rotty felbontással. Az se, hogy Stoner látványosan agresszív stílusa a legjobb és nem létezik más, gyorsabb, ill. hogy csak egyféle stílus lehet a nyerő - erre pedig onnan ismerni, hogy az élen haladó úgy megy.
55 ezredszer irjatok le, hogy a Ducati volt a legjobb 2007-ben, de ez csak Stoner Ducatijara volt igaz..?! Utana 55 ezerszer leirjatok, hogy Rossi azert jott a Ducatihoz, hogy fejlessze, hogy ne csak 1 versenyzo legyen kepes eredmenyre. Akkor most jo volt, vagy nem. Ott az eredmenylista, teljesen egyertelmu. 2007: Ducatik a mezony masodik feleben, egyet kiveve, ami romma vert mindenkit. Biztos csak az az egy volt jo....
Iszol is a gyógyszerre?
Na persze a ducati az más tészta. Azzal már most is gyorsabb mint Stoncsi volt. Na de a honda nagyot újított. Azt még nem érte utol a ducati.
Persze.
Hogyne.
Ne szedj szintetikus drogokat, ha nem bírod!
Először olvasunk, aztán értelmezünk és csak ezt követően vagdalkozunk.
Ennyi.
Azt viszont túlzásnak tartom, mint jeleztem, hogy visszaülve (ducra) őt kergetné a többi.
Engem nem zavar, ha jól megy, az esetleg igen, ha jobban istenítik, mint Stonerné tenné. Tetszett, ahogy küldte maxon, edzésképp/tapasztalatképp, adatgyűjtésképp/stb. mikor a többinek már rég köze nem volt hozzá. Erőnlétben nagyon ott van, ez látszik is.
Rossi meg éppenséggel visszavett, mert már nem látott esélyt jobb helyre. Akkor spec egy Lorenzo-Spies menetben reménykedtem, de elmaradt sajnos.
Azért aki nézegeti, angolul mit nyilatkozgatnak, tudja, hogy aki benyalja a gumiválasztást, sok esetben taknyoláshatáron megy, még ha a kamera nem is mutatja. De sem nekik, sem Stonernek nem gondolnám, hogy dupla vagy semmi a mentalitása, mert utóbbi (szintén) nagyon ott van agyban is. Sicről ezt nem állítanám, az kissé ütődöttnek tűnik.
http://www.youtube.com/watch?v...
http://www.youtube.c
om/watch?v...
http://www.youtube.com/watch?v...