VB4-ik 3 futamgyőzelemmel és 5 dobogóval. A legrosszabb helyezése 5-ik volt. Aztán persze volt sok nullázás mert ő inkább elesett de megpróbált győzni. Rossi Estoril óta nem próbálkozik ilyesmivel. Jó neki a 6-ik hely majd kiesnek előle. (Talmácsit "kiherélték" 5 futam után a szurkolók amiért nem próbál meg győzni, küzdeni).
Te szeretsz túlozni még mindig... Tehát Stoner most dobogós vagy nyerő volna a ducatin, úgy, hogy pl. rosszi, vagy lorenzó ül egy hondán? Ezeknek az állításoknak a tavalyi, netán tavalyelőtti eredményei az alapjai? VB 4.? Értem.
Most azt irja Filippo P., hogy tobb merevsegre van szukseg a jovoben. Tavaj Capirossi meg azt mondta, hogy a carbon vaz tul merev. Az idei szezon elso feleben tobb szakerto is arrol okfejtett, hogy a Ducatinak egy uj vazra lenne szuksege.
Bevallom en nem latom a fatol az erdot, fogalmam sincs mi a valos helyzet. Az en olvasatomban ez sokkal egyszerubb. A MotoGP-ben jelenelg van 4 marka, amibol a Honda es a Yamaha eros konstrukcio, a Suzuki es a Ducati pedig gyenge. Nehany evre visszamenoleg is pontosan ugyanez volt a helyzet, mert a Ducatik eredmenyei am-blokk a mezony masodik felebe voltak csak jok, semmi nem valtozott (ill. annyi, hogy most megint a Honda jobb a Yamahanal). Most is lehetnenek Ducati dobogok vagy gyozelmek, ha lenne ember, aki gyorsabban tud menni vele, csakhogy jelenleg nincs ilyen. Rossi sehol sincs Stonerhez kepest, amikor gyorsasagrol van szo. Cserebe Rossi nem is esik el minden harmadik versenyen (plane nem a vezeto poziciobol, merhogy oda se kerul) es hozza az 4.-5.-6. helyeket folyamatosan, igy a bajnoksagban semmivel sincs hatrebb mint Stoner volt tavaj, tavajelott felidonel. A pontokra nem emlekszem. Abbol talan kevesebb van Rossinak, de nem sokkal. Magyaran nem megy rosszul ennyit tud a motor es az olaszok is ennyit tudnak. Ha azt sem tudjak egyertelmuen eldonteni, hogy a vaz tul merev, vagy nem eleg merev, akkor igencsak kerdeses, hogy lesz ebbol utokepes versenymotor Ducati sajatossagokat megtartva. Szerintem sehogy. Vagy engedik, hogy Burgess Yamahat csinaljon a Ducatibol vagy Rossi mar csak Superbike vilagbajnok lesz 2014-ben.
Minden bizonnyal a Ducati át fogja gondolni az L4-es motorelrendezést (kisebb a játéktér). Azonban egy 90 fokos V4-es az egy tökéletes tömegkiegyenlítés. Minél kisebb a hengerszög, annál többet kell tenni a tömegkiegyenlítésért.
Egyébként Casey anno nagyon pozitívan nyilatkozott a karbonvázról (csővázas GP8 után). Azt mondta hogy, a karbonváz mindenféle viselkedést merevebbé tesz és ez egy óriási lépés merevségben. Most már közel sincs akkora mozgása a Desmosedicinek. Amikor belemegyek a kanyarba nincs késlekedés, nagyon direkt a viselkedése. Így a kanyarív is sokkal szűkebb lett, sokkal jobban érezni a kigyorsítást, pozitívabb-stabilabb. A csillapítás is sokkal jobban működik, ezzel szemben a régi csőváznál sok erőt elnyelt a váz. Sokkal jobb érzetet ad.
Kedves Rossi-fanok, nincs vész hát, a Doktor a jövő motorján dolgozik, nagyjából a fentiekben vázolt stratégia mentén. "Lehetne gyorsabb, de csak ha bezár maga előtt jópár utat. A jövőn dolgozik, és nem ér el rossz eredményeket - talán most még nem nyer, de apró lépéseket tesz, hogy majd nyerő legyen" - mondja Filippo Preziosi. Kedves Rossi-antifanok, az is tény, hogy egyelőre ti álltok jobban
Nem tudom, hogy mit néztél.
Mind a Honda, mind pedig a Yamaha új ezrese gyorsabb volt a 800-as időknél.
A Ducati most nem tesztelte az ezrest, mert kerülni akarták a direkt összehasonlítást, viszont Mugelloban Rossi elmaradt a 800-as időktől.
Bajban vannak.
Na, hogy ekkora bamba legyek! Total azt hittem 1000-es teszt volt, meg itt az oldalon is volt ilyesmi cikk. Ez persze mar megmagyarazza, hogy miert hasonloak az eredmenyek hetfon, mint szombaton.
Most a 800ast tesztelték. Az 1000ről igazából szerintem nem sok mindent lehet tudni, köridők tekintetében. Nagyon elkülönülve tesztelik.
Jaja azért 15 mp fejlődés már nem rossz. Ha év végéig megfogja a második bolyt akkor szerintem jövőre már tuti tudják hozni a lemaradást és megint mehet a csata az első helyért :))
Egyreszrol erdekes (mar akinek), hogy a teszt idosorrendje gyakorlatilag azonos a pilotak jelenlegi 800-as erosorrendjevel. Biztato, hogy az 1000-es Ducati nem tunik rosszabbnak a 800-asnal, ami viszont szepen lassan lepked elore. Atfutottam az idoket, ugy latom egyedul Stoner volt kepes a 800-as koridonel jobbat menni az 1000-essel.
A bajnoksagot tekintve mostmar egesz bizakodo vagyok. Ezt a futamot Lorenzonak voksoltam volna, mert nagyon fekszik neki Brno. Innentol viszont Stoner palyak kovetkeznek. Remelem Casey meg tudja tartani az elonyet.
A karbonvázról írja a cikk, hogy bár sok előnye van, de a visszajelzések terén - legalábbis kezdetben - egy pilótának gyakorlatilag 0-ról kellett kezdeni ezekkel a motorozást, mert annyira más volt, mint a megszokott aluvázak. Hogy ez mostanra mennyire ütős egy átigazoló pilótának, az kérdés, hiszen nem álltak meg a fejlődésben. (a vázakat ugye ma hangolják merevség vagy épp csavarodás tekintetében, amelyikre amekkora igény van, a térhálóst azért kellett elhagyni, mert a hegesztések sosem tették lehetővé, hogy e tekintetekben egyáltalán két egyforma vázat tudjanak készíteni) A másik probléma, amit a blokkra vezet le a cikk, lévén, hogy az óriási helyigényű a 90 fokos hengerszög miatt, hogy annak elhelyezése behatárolt, tehát nem tudnak olyan jól variálni a tömegközépponttal, mint a többiek, pl. az első henger az első keréknél, miközben a hátsó kb. ott, ahol a yamahák ülés alatti tankja.. blabla, a lényeg, hogy kicsit hátsókerekesebb a súlyelosztás, nem tudják úgy terhelni a már brutál kemény bridgestonokat, mint kéne (plusz a visszajelzés miatt állítólag az összes ducatis siránkozott már). A guminál meg az a szitu (cikk), hogy kezdetben a ducati ment vele (mikor volt michelin), így nekik készült. Mostanra meg ők csak egy márka a többi mellett, nem rájuk szabják.
Mindenesetre Stoner szépen nyomta, pedig a közelében se volt senki. Rossi meg talán idén eljut oda, hogy valakit előrehaladtában szekál széjjel (Simoncelli azt nyilatkozta, a guminyomok a tanúi a bőrruháján, hogy nem volt olyan könnyű megelőzni). Leginkább egy moto2-szerű befutó hiányzott.
Nem egészen ugyanaz a technika, nem azonosak a körülmények és a gumik, de Rossi lemaradása ezen a futamon már biztatónak látszott.
Ha mégis hasonlítunk a teljes versenytávon 4.636 s-ot vert (volna) a tavalyi Stonerra...
Akkor ezt miért nekem írod, ha nincs értelme?
Mindenesetre azt gondolom, hogy az időmérőn, erre való gumival nyújtott csúcsteljesítmény nem mindig igazolódik a versenytávon.
A versenytávon produkált időeredmények alapján természetesen nem fogunk hasra esni, de azt észrevehetjük, hogy nem is olyan rossz-i ugyanazon a technikán első évében, mint Stoner több év után. Az már persze más kérdés, hogy a ducatin béna ;) Stoner motorra ülve ;) azt csinálja a mezőnnyel, amit a váltótársa is tett kezdetibb hondás éveiben. De ez a ducati problémája, ők kénytelenek látni, hogy mennyi része volt a motornak és mennyi az embernek náluk.
Ahogy meg abban a frankó cikkben írják, hát a ducati mehet a számára ismeretlen aluváz irányába, de lehet, hogy mint régebben a karbonért a térhálós vázat, úgy a 90 fokos V-motort is kénytelen lesz elhagyni. Ez persze megint nem a mi problémánk.
és ez is egy márkakupa lesz mint a moto2-ő.
Bevallom en nem latom a fatol az erdot, fogalmam sincs mi a valos helyzet. Az en olvasatomban ez sokkal egyszerubb. A MotoGP-ben jelenelg van 4 marka, amibol a Honda es a Yamaha eros konstrukcio, a Suzuki es a Ducati pedig gyenge. Nehany evre visszamenoleg is pontosan ugyanez volt a helyzet, mert a Ducatik eredmenyei am-blokk a mezony masodik felebe voltak csak jok, semmi nem valtozott (ill. annyi, hogy most megint a Honda jobb a Yamahanal). Most is lehetnenek Ducati dobogok vagy gyozelmek, ha lenne ember, aki gyorsabban tud menni vele, csakhogy jelenleg nincs ilyen. Rossi sehol sincs Stonerhez kepest, amikor gyorsasagrol van szo. Cserebe Rossi nem is esik el minden harmadik versenyen (plane nem a vezeto poziciobol, merhogy oda se kerul) es hozza az 4.-5.-6. helyeket folyamatosan, igy a bajnoksagban semmivel sincs hatrebb mint Stoner volt tavaj, tavajelott felidonel. A pontokra nem emlekszem. Abbol talan kevesebb van Rossinak, de nem sokkal. Magyaran nem megy rosszul ennyit tud a motor es az olaszok is ennyit tudnak. Ha azt sem tudjak egyertelmuen eldonteni, hogy a vaz tul merev, vagy nem eleg merev, akkor igencsak kerdeses, hogy lesz ebbol utokepes versenymotor Ducati sajatossagokat megtartva. Szerintem sehogy. Vagy engedik, hogy Burgess Yamahat csinaljon a Ducatibol vagy Rossi mar csak Superbike vilagbajnok lesz 2014-ben.
Egyébként Casey anno nagyon pozitívan nyilatkozott a karbonvázról (csővázas GP8 után). Azt mondta hogy, a karbonváz mindenféle viselkedést merevebbé tesz és ez egy óriási lépés merevségben. Most már közel sincs akkora mozgása a Desmosedicinek. Amikor belemegyek a kanyarba nincs késlekedés, nagyon direkt a viselkedése. Így a kanyarív is sokkal szűkebb lett, sokkal jobban érezni a kigyorsítást, pozitívabb-stabilabb. A csillapítás is sokkal jobban működik, ezzel szemben a régi csőváznál sok erőt elnyelt a váz. Sokkal jobb érzetet ad.
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (1000cc) 1m 56.253s (28)
3. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing (1000cc) 1m 56.306s (24)
4. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 1m 56.727s (58)
5. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 1m 57.184s (15)
6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (1000cc) 1m 57.264s (37)
7. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro 1m 57.533s (78)
8. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 1m 57.591s (74)
9. Toni Elias ESP LCR Honda 1m 57.903s (56)
10. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 1m 58.266s (74)
11. Loris Capirossi ITA Pramac Racing 1m 58.387s (66)
12. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1m 58.492s (44)
13. Mika Kallio FIN Marc VDS Suter (1000cc) 2m 0.144s (81)
Mind a Honda, mind pedig a Yamaha új ezrese gyorsabb volt a 800-as időknél.
A Ducati most nem tesztelte az ezrest, mert kerülni akarták a direkt összehasonlítást, viszont Mugelloban Rossi elmaradt a 800-as időktől.
Bajban vannak.
Jaja azért 15 mp fejlődés már nem rossz. Ha év végéig megfogja a második bolyt akkor szerintem jövőre már tuti tudják hozni a lemaradást és megint mehet a csata az első helyért :))
Egyreszrol erdekes (mar akinek), hogy a teszt idosorrendje gyakorlatilag azonos a pilotak jelenlegi 800-as erosorrendjevel. Biztato, hogy az 1000-es Ducati nem tunik rosszabbnak a 800-asnal, ami viszont szepen lassan lepked elore. Atfutottam az idoket, ugy latom egyedul Stoner volt kepes a 800-as koridonel jobbat menni az 1000-essel.
A bajnoksagot tekintve mostmar egesz bizakodo vagyok. Ezt a futamot Lorenzonak voksoltam volna, mert nagyon fekszik neki Brno. Innentol viszont Stoner palyak kovetkeznek. Remelem Casey meg tudja tartani az elonyet.
Mindenesetre Stoner szépen nyomta, pedig a közelében se volt senki. Rossi meg talán idén eljut oda, hogy valakit előrehaladtában szekál széjjel (Simoncelli azt nyilatkozta, a guminyomok a tanúi a bőrruháján, hogy nem volt olyan könnyű megelőzni). Leginkább egy moto2-szerű befutó hiányzott.
Ha mégis hasonlítunk a teljes versenytávon 4.636 s-ot vert (volna) a tavalyi Stonerra...
Mindenesetre azt gondolom, hogy az időmérőn, erre való gumival nyújtott csúcsteljesítmény nem mindig igazolódik a versenytávon.
A versenytávon produkált időeredmények alapján természetesen nem fogunk hasra esni, de azt észrevehetjük, hogy nem is olyan rossz-i ugyanazon a technikán első évében, mint Stoner több év után. Az már persze más kérdés, hogy a ducatin béna ;) Stoner motorra ülve ;) azt csinálja a mezőnnyel, amit a váltótársa is tett kezdetibb hondás éveiben. De ez a ducati problémája, ők kénytelenek látni, hogy mennyi része volt a motornak és mennyi az embernek náluk.
Ahogy meg abban a frankó cikkben írják, hát a ducati mehet a számára ismeretlen aluváz irányába, de lehet, hogy mint régebben a karbonért a térhálós vázat, úgy a 90 fokos V-motort is kénytelen lesz elhagyni. Ez persze megint nem a mi problémánk.
2010., Brno:
27 Casey STONER AUS Ducati Team DUCATI 1'56.868
2011., Brno:
46 Valentino ROSSI ITA Ducati Team DUCATI 1'57.367
és még lehetne hasonlítgatni, de nincs értelme.
27 Casey STONER AUS Ducati Team DUCATI 1'58.121
2011., Brno:
46 Valentino ROSSI ITA Ducati Team DUCATI 1'57.844