ezzel viszont egyet kell érteni.C.S stílusa a leglátványosabb míg Rossié talán a leglátványtalanabb.mondjuk az hogy a telemetriások a fejüket vakargatják azért na....erre gondoltam mikor írtam hogy elvakult vagy.
Elvakult rajongo vagyok ervelni viszont tenyekkel szoktam. Az "ellentabor" (akikkel amugy semmi bajom) ugyanezt szokta. Ha nincs mas mentsvar, akkor Rossi 9-szeres VB, nem kell tobb magyarazat. Es valoban nem kell! A versenyt VB cimre jatszak, ebben most O a legjobb es ez nagyon sokaig igy is marad majd.
Nekem viszont egyik VB cimevel sem okozott annyi oromet, mint Stoner egy-ket versennyel. Ahogy Stoner megy, azt ures palyan ellenfelek nelkul is orakig tudnam nezni. Rossinal ilyet sosem ereztem. Persze a latvanyos stilus meg a sebesseghajszolas mit sem erne akkor, ha Barbera szintu vergodesbe torkollik, ezert en sem rajongok igy. Csakhogy Stoner ezzel a "vergodessel" olyan idoket megy, amit latva az emberek a fejuket vakarjak es a telemetriat nezegetik. Ez az, ami igazan lenyugozo benne. Elvakult rajongasom ebbol fakad. Az en szememben a leggyorsabb versenyzo a legjobb, ez mindig is igy volt. Elfogadom, ha mas ember maskepp rajong. Vitatkozni pedig szeretek.
En orulnek neki, megpedig azert, mert egyel tobb nagyagyu lehetne. Viszont jol tudjuk: vilagbajnoki cim eselyes mindig sok van, vilagbajnok mindig csak egy. Meglassuk ki lesz az.
Volt masik nagy tevedesm is. Pl. Mika Kallio-t kivetelesen tehetseges versenyzonek gondoltam es ugy sejtettem ezt a MotoGP is eszreveszi, felkarolja es naggya teszi. Ez egyelore nem kovetkezett be. Vagy Lukas P.-ESEK, 2007-ben egy nehany futamra felfuggesztette a sorozatos kavicsagyban hempergesi projectet es sokszor borsot tort a mi Talmánk (vagy Faubelünk) orra alá is, pedig Pesek szatelit talicskával ment. Ugy nezett ki, hogy ha fel tud noni akkor belole nagyon jo versenyzo valhat. 2008-ban viszont visszatert regi onmagahoz es tovabbra is orult nagyokat kuzdott a 4. helyert es rendre el is tiplizett. Pesek sem lesz multibajnok, ilyen az elet.
Barbera, Simoncelli, Bautista a korabbi evek nagy ellenfel-harmasa. Mindharman nagyon gyorsak voltak. Talan Barbera a leggyorsabb, Simoncelli meg a legnagyobb kuzdo. A legjobbnak en megis Bautistat gondolom, mert O volt az, aki lathatoan professzionals versenyzesre es tiszta munkara torekedett. Ma megis Simoncelli ul a legjobb vason es szerintem alulteljesit.
Sokak nagy kedvencetol Ben Spiestol en ennyit sem vartam, mint amennyit hoz. Nem gondoltam volna, hogy tud futamot nyerni. Masok keveslik a teljesitmenyet.
Sto-nyer jó, szerintem is a leggyorsabb emberke a mezőnyben.
Lorenzo talán még nála is keményebb, Simoncelli meg gyors, de képtelen rendesen összerakni egy futamot. Ebben nagyon emlékeztet Biaggira.
Sosem hasznalod a valasz funkciot.
Meglatjuk hogy lesz. En merek joslatokba bocsajtkozni, mert el tudom ismerni, ha tevedtem, vagy csalodtam. Eddig nem volt ra szukseg, csak aprobb jelenetekben. Pl. elotte meg voltam rola gyozodve, hogy Lorenzo megnyeri az elmult futamot. Le is irtam. Tevedtem, ezt rosszul gondoltam at.
Ertem, amirol beszelsz, valoban vannak elentmondasos helyzetek. Nehany megjegyzes: 2007 utan ugyan nem nyert Stoner, de tovabbra is voltak Ducati gyozelmek, nem is keves. Sajnos nullazasokkal is parosultak, igy a vegelszamolasnal ez nem volt eleg VB cimhez.
Mar en is javasoltam az effajta tehetsegkutatot, par oldallal lejjebb van.
A Ducati josagaval kapcsoaltban azt latom: szelsoseges motor, ami 2007 ota folyamatosan rossz, akarmit varialnask sehogysem lesz igazan jo (ez latszik iden is eddig). Egyedul Stoner tudasa tudta gyozelemre vinni es annak, hogy ez csak 2007-ben sikerult 2 oka van (ami ketto gyakorlatilag ugyanaz): A 2007 es kategoria meroben uj volt a 990cc-hez kepest, minden csapat 0-rol indulva fejlesztett egy uj gepet. Ez akkor a Ducatinak kevesbbe rosszul sikerult, illetve Stoner ilyen iranyu kepessegei vegkepp jobbak a tobbeknel (vagyis tud egy szarral is nagyon gyors lenni). Kesobb a tobbiek megtalaltak a helyes utat, a versenyzok megszoktak a gepeket (Stoner 5 kor alatt szokja meg a motorokat, mint az a teszteken is laszik) es ekkorra a Ducati nem igazan jo motoroja katasztrofalisan rossz lett. Stoner elovette az altala sok even al alkalmazott "probaljunk meg menjunk lehetetlenul gyorsan menni", aminek a sok even at latott perecsorozat lett az eredmenye. Amikor nem perecelt igy is nyert. 2008-ban is, 2009-ben is. 2008-ban Laguna Secaban keresztbe kasul csuszva csatazott Rossival folyamatosan a bukashataron, 18 koron keresztul. Vegul elhibazta, elesett. Felallitotta a gepet es siman(!) bejott 2. helyre. Marco Melandri utolso elotti lett aznap. 2007-ben a tobbiek keresgeltek a csomagot, Stoner kepessege elegvolt a VB cimhez. Ha megnezed az evadot: nem esett el.
Az utolsó mondatoddal nem feltétlenül értek egyet, mert:
a Hondának ez (a brnoi) már a harmadik ezres tesztje volt, míg a Yamahának csak az első és mégis, rögtön ott lihegnek Stoner nyakán. Azt is érdemes belevenni a képletbe, hogy az ezressel Spies rögtön felugrott közvetlenül Stoner és Lorenzo hátára, míg a 800-assal jó fél másodperc a hátránya. Ne felejtsük el, hogy Big Ben utolsó négy superbike-os (értsd: ezres) évében verhetetlen volt az AMA-ban és a WSBK-ban is!
És akkor még ott a nagy kérdés, hogy Preziosi zseniális koponyájából mi pattan ki addigra, mert a blokk már most is elképesztő (380-at mértek neki a mugelloi egyenesben!)...
Engem is erdekelt, meg is neztem, de nem volt idegem az osszes futamot vegignezni, csak nagyjabol latszodik. Nagyon keves alkalommal kapott ki csapattarstol, emlekem szerint a kiralykategoriaban csak Niky Hayden tudott elotte vegezni 3. 4. helyeken, amikor Stoner 5. 6. lett. Ez talan ket vagy harom alkalommal fordult elo. Mindenki mast megvert, altalaban nagy kulonbseggel. Sok esetben egyszemelyes csapatban ment ez is azert volt, mert edesapja konyorogte ki neki az indulasi lehetoseget es a szedett-vedett motort. Azokkal is jol ment es egesz palyafutasara jellemzo, hogy a szabadedzes es az idomero sokkal jobban sikerult, mint a gyakran bukasba torkollo verseny. Borzaszto sokat esett palyafutasa soran, rendszeresen torott csontokkal allt rajthoz. Maig kenyes medence es csuko seruleset meg gyerekkoraban dirt-track futamon szerezte. Lehet, hogy a median keresztul atjovo mentalitasa sokaknak nem szimpatikus, meg az is lehet, hogy rettento ugyetlenul nyilatkozik (ezt sem tanulta profi oktatoktol), de nagyon kemeny legeny Stoner, ugyanolyan, mint mindenki a mezonyben.
En Lorenzot is annak tartom. Valentino Rossi csapattarsakent abbol a tipliparadebol, amit 2008-ban bemutatott, ilyen eros versenyzove lenni csak rettento nagy alazattal lehet. Lenyegtelen, hogy a median mi jon at ebbol.
Ha Stoner a jó (egészében, mindenhez és mindenkihez képest), a ducati a középszerű és ezek mondjuk ~tények~, akkor: 2007-ben a jó Stoner és a közepes ducati első. Ha ez nem ismétlődik, akkor vagy a ducati lett szar, vagy stoner gyengült. Logikusan legalábbis. Ha a ducati lett szar, hogy még a jó stoner se tudott vele többet, akkor rosszi mér' ne lenne szarabb (magához képest nem gyengülve), mint stoner, ha hozzá képest jobb stoner? Ha a ducati jobb lett és stonerrel most is aratna, akkor mér' nem aratott az elmúlt két szezonban? (...)
Ugye ennél kicsit bonyolultabb a helyzet, ill. a képlet (sokkal több változóval), csak így külső, laikus nézőpontból is. Szubjektíven ki lehet hozni bármit, tudományosabban meg minimum azonos motor kéne, totál szar beállítással (azért, hogy semmilyen stílussal se feküdjön), azonos időjárási és egyéb viszonyok és úgy mintát, adatot nyerni a pilótákról. De ez kevés, mert emberek, ha pl. szarul keltek, már más lesz így is az eredmény.
Tehát nincs értelme egy nem bizonyítható cáfolattal előállnom a ducati mégsem jóságával kapcsolatban, ha a mégsem jóság, mint állítás, pont ilyen lábakon áll, meg esetleg az egész duc-stoner-netán a teljes motogp bagázs mindkét véleményünkkel együtt elküldene mindkettőnket az oviba.
A Ducati egyébként most két irányban fejleszt Rossi és Burgess kérése alapján. Egyrészt faragják a mostani gépet, másrészről viszont kísérleteznek egy alumínium vázzal is, bár Preziosi meg van győződve arról, hogy nem önmagában az anyagválasztással van a gond.
En sem, nem lexikon a fejem. Stonernek is utananeztem, amielott irtam.
VB2 Rossi gyarin ment, Rainey is. Ertettem a kritikat, hogy voltak Stonerhez hasonlo debutalasok. De nem volt sok ilyen. Egyertelmu, hogy egy Biaggi, egy Capirossi vagy egy Rossi gyari motoron kezdhet, ha 125-250 evekben tobbszoros vilagbajnok. Lorenzo is igy kezdhetett. Stoner nem volt kis cc vilagbajnok, neki anyukaja a lakokocsiban fozott, amig edesapja ajtokon kopgtatott, hogy minel jobb lehetosegeket kapjon. Nem volt mas valasztasa, mint felulni a motorra es mar a penteki edzesen ugy menni, ahogy csak bir. Enelkul nem figyel fel senki egy sehonnan jott motorosra. Utana neztem stoner palyafutasanak csak azert mert erdekelt. Gyerekkent indult az ausztral junior bajnoksagban, majd korengedmennyel juniorkent indult a felnott dirt track bajnoksagban, ami kengurufoldon nemzeti sport. Csaknem minden futamot megnyert, oriasi elonnyel, untak nezni. Olyak kicsi volt a dobogo elso fokan, hogy a mellette allo feljebb ert nala. Aztan a szuleivel ugyanigy vegiglakokocsiztak a Spanyol tehetsegkutato bajnoksagot, ott Pedrosaval egyetemben mentek nagyokat.
Addig keresgeltem az eredmenyeit, amig kibukott egy rettento hulye merleg, egy erdekesseg: A jelenlegi kiralykategorianak Casey Stoner az egyetlen olyan versenyzoje, aki GP palyafutasa soran sohasem kapott ki csapattarsatol. (2 evad is volt, amikor egyszemelyes csapatban ment). Lenne egy masik ilyen fiu is, Ben Spies. Egyetlen kulonbseg, hogy Spies kikapott Edwardstol, amikor szabadkartyaval indulhatott. Stoner megverte a csapattarsat Philip Islanden, amikor szabadkartyaval eleteben eloszor rajthoz allt. Ha ezt nem vesszuk, akkor is mindegy, mert iden Spies ki fog kapni, Stoner pedig ugy fest nem.
Ez egy jó kérdés. Nem a gyári csapatban volt. A Repsol Honda Doohan-t és Okadat foglalkoztatta. Biaggi a Marlboro Team Kanemoto-ban szerepelt. De hogy gyári motort kapott-e azt nem tudom.
Nekem viszont egyik VB cimevel sem okozott annyi oromet, mint Stoner egy-ket versennyel. Ahogy Stoner megy, azt ures palyan ellenfelek nelkul is orakig tudnam nezni. Rossinal ilyet sosem ereztem. Persze a latvanyos stilus meg a sebesseghajszolas mit sem erne akkor, ha Barbera szintu vergodesbe torkollik, ezert en sem rajongok igy. Csakhogy Stoner ezzel a "vergodessel" olyan idoket megy, amit latva az emberek a fejuket vakarjak es a telemetriat nezegetik. Ez az, ami igazan lenyugozo benne. Elvakult rajongasom ebbol fakad. Az en szememben a leggyorsabb versenyzo a legjobb, ez mindig is igy volt. Elfogadom, ha mas ember maskepp rajong. Vitatkozni pedig szeretek.
Big Ben Texas Terror Elbowz Spies-nek az ezresekkel jön el az ideje...
Sokak nagy kedvencetol Ben Spiestol en ennyit sem vartam, mint amennyit hoz. Nem gondoltam volna, hogy tud futamot nyerni. Masok keveslik a teljesitmenyet.
Lorenzo talán még nála is keményebb, Simoncelli meg gyors, de képtelen rendesen összerakni egy futamot. Ebben nagyon emlékeztet Biaggira.
Csak sokszor kivág a "renccer".
Meglatjuk hogy lesz. En merek joslatokba bocsajtkozni, mert el tudom ismerni, ha tevedtem, vagy csalodtam. Eddig nem volt ra szukseg, csak aprobb jelenetekben. Pl. elotte meg voltam rola gyozodve, hogy Lorenzo megnyeri az elmult futamot. Le is irtam. Tevedtem, ezt rosszul gondoltam at.
Mar en is javasoltam az effajta tehetsegkutatot, par oldallal lejjebb van.
A Ducati josagaval kapcsoaltban azt latom: szelsoseges motor, ami 2007 ota folyamatosan rossz, akarmit varialnask sehogysem lesz igazan jo (ez latszik iden is eddig). Egyedul Stoner tudasa tudta gyozelemre vinni es annak, hogy ez csak 2007-ben sikerult 2 oka van (ami ketto gyakorlatilag ugyanaz): A 2007 es kategoria meroben uj volt a 990cc-hez kepest, minden csapat 0-rol indulva fejlesztett egy uj gepet. Ez akkor a Ducatinak kevesbbe rosszul sikerult, illetve Stoner ilyen iranyu kepessegei vegkepp jobbak a tobbeknel (vagyis tud egy szarral is nagyon gyors lenni). Kesobb a tobbiek megtalaltak a helyes utat, a versenyzok megszoktak a gepeket (Stoner 5 kor alatt szokja meg a motorokat, mint az a teszteken is laszik) es ekkorra a Ducati nem igazan jo motoroja katasztrofalisan rossz lett. Stoner elovette az altala sok even al alkalmazott "probaljunk meg menjunk lehetetlenul gyorsan menni", aminek a sok even at latott perecsorozat lett az eredmenye. Amikor nem perecelt igy is nyert. 2008-ban is, 2009-ben is. 2008-ban Laguna Secaban keresztbe kasul csuszva csatazott Rossival folyamatosan a bukashataron, 18 koron keresztul. Vegul elhibazta, elesett. Felallitotta a gepet es siman(!) bejott 2. helyre. Marco Melandri utolso elotti lett aznap. 2007-ben a tobbiek keresgeltek a csomagot, Stoner kepessege elegvolt a VB cimhez. Ha megnezed az evadot: nem esett el.
a Hondának ez (a brnoi) már a harmadik ezres tesztje volt, míg a Yamahának csak az első és mégis, rögtön ott lihegnek Stoner nyakán. Azt is érdemes belevenni a képletbe, hogy az ezressel Spies rögtön felugrott közvetlenül Stoner és Lorenzo hátára, míg a 800-assal jó fél másodperc a hátránya. Ne felejtsük el, hogy Big Ben utolsó négy superbike-os (értsd: ezres) évében verhetetlen volt az AMA-ban és a WSBK-ban is!
És akkor még ott a nagy kérdés, hogy Preziosi zseniális koponyájából mi pattan ki addigra, mert a blokk már most is elképesztő (380-at mértek neki a mugelloi egyenesben!)...
En Lorenzot is annak tartom. Valentino Rossi csapattarsakent abbol a tipliparadebol, amit 2008-ban bemutatott, ilyen eros versenyzove lenni csak rettento nagy alazattal lehet. Lenyegtelen, hogy a median mi jon at ebbol.
Vannak ott mas kemeny fiuk is.
Ugye ennél kicsit bonyolultabb a helyzet, ill. a képlet (sokkal több változóval), csak így külső, laikus nézőpontból is. Szubjektíven ki lehet hozni bármit, tudományosabban meg minimum azonos motor kéne, totál szar beállítással (azért, hogy semmilyen stílussal se feküdjön), azonos időjárási és egyéb viszonyok és úgy mintát, adatot nyerni a pilótákról. De ez kevés, mert emberek, ha pl. szarul keltek, már más lesz így is az eredmény.
Tehát nincs értelme egy nem bizonyítható cáfolattal előállnom a ducati mégsem jóságával kapcsolatban, ha a mégsem jóság, mint állítás, pont ilyen lábakon áll, meg esetleg az egész duc-stoner-netán a teljes motogp bagázs mindkét véleményünkkel együtt elküldene mindkettőnket az oviba.
VB2 Rossi gyarin ment, Rainey is. Ertettem a kritikat, hogy voltak Stonerhez hasonlo debutalasok. De nem volt sok ilyen. Egyertelmu, hogy egy Biaggi, egy Capirossi vagy egy Rossi gyari motoron kezdhet, ha 125-250 evekben tobbszoros vilagbajnok. Lorenzo is igy kezdhetett. Stoner nem volt kis cc vilagbajnok, neki anyukaja a lakokocsiban fozott, amig edesapja ajtokon kopgtatott, hogy minel jobb lehetosegeket kapjon. Nem volt mas valasztasa, mint felulni a motorra es mar a penteki edzesen ugy menni, ahogy csak bir. Enelkul nem figyel fel senki egy sehonnan jott motorosra. Utana neztem stoner palyafutasanak csak azert mert erdekelt. Gyerekkent indult az ausztral junior bajnoksagban, majd korengedmennyel juniorkent indult a felnott dirt track bajnoksagban, ami kengurufoldon nemzeti sport. Csaknem minden futamot megnyert, oriasi elonnyel, untak nezni. Olyak kicsi volt a dobogo elso fokan, hogy a mellette allo feljebb ert nala. Aztan a szuleivel ugyanigy vegiglakokocsiztak a Spanyol tehetsegkutato bajnoksagot, ott Pedrosaval egyetemben mentek nagyokat.
Addig keresgeltem az eredmenyeit, amig kibukott egy rettento hulye merleg, egy erdekesseg: A jelenlegi kiralykategorianak Casey Stoner az egyetlen olyan versenyzoje, aki GP palyafutasa soran sohasem kapott ki csapattarsatol. (2 evad is volt, amikor egyszemelyes csapatban ment). Lenne egy masik ilyen fiu is, Ben Spies. Egyetlen kulonbseg, hogy Spies kikapott Edwardstol, amikor szabadkartyaval indulhatott. Stoner megverte a csapattarsat Philip Islanden, amikor szabadkartyaval eleteben eloszor rajthoz allt. Ha ezt nem vesszuk, akkor is mindegy, mert iden Spies ki fog kapni, Stoner pedig ugy fest nem.
Micsoda statisztika!
Meg mertem volna rá esküdni, hogy a Yamahával ment fel 500-ba.
Pedig nem.