Egyébként szerintem Rossi óa ducati eleje miatt veszít a legtöbbet. pont az a motor leggyengébb pontja, amiben ő a legjobb, a kanyarbejárat.
De lehet hogy nem így van. én azt látom hogy eddig minden motorja úgy volt beállítva, hogy ne a végsebesség, hanem a kanyar legyen az erőssége. És szerintem ez neki egy picit zsákutca az eleje és a karbonváz miatt, amit nem tudnak fejteni. de jövőre hátha
Jo kis kaosz van a Ducatinal. A nyilatkozat korrekt, bar meg sem libbenti azt, amit en gondolok. Egyszeruen Stoner jobb volt a Ducatin es kesz. Jobban be is tudta allitani (milyen erdekes, pedig O rossz fejleszto, mint tudjuk), ha nem volt jol beallitva, akkor is gyorsabban ment vele. Mar megneztem a koridoket az eddigi palyakon. Amiket Rossi a Ducatival megy, annal Stoner mar 2007-2008-ban is gyorsabb volt, sot tavaji Ducatis idejeivel is ugyanugy dobogos lenne iden az edzeseken, mint most a Hondaval. Apropo Honda. Stoner nem a Ducatnin nott fel, nagyonis szepen vegigcsinalta az osszes iskolat, amit a nagyok majd a kiralykategoriaban egy Hondat sarkantyuzva kezdett. Ducatihoz ugy kerult, hogy gyari szerzodest ajanlottak neki, 2. szamu pilotai allasban. Eleg jol meghalalta. Aztan kezdtek fafejuskodni az olaszok es Stonernek kezdett tele lenni a toke ezzel a hangoskodo buzibandaval, ugyhogy lelepett. Nyilvan nem volt nehez dolga, amikor csapatot akart talalni es minden bizonnyal nem tuloz, amikor azt nyilatkozza, hogy az atigazolasi jatek tole fuggot. Persze, ha Rossi szerint Stonernek konnyebb dolga volt az olasz csapatban, ahol olasz volt az 1. pilota, akkor konnyebb volt. Vele nem akarok vitatkozni. Lassan le fogok allni a szivozassal, mert mar en erzem magam kellemetlenul. Annyira szarul megy Vale, hogy mar kezd ciki lenni a szurkoloit b@szgatni. Jobb a bekesseg. Inkabb kapja ossze magat. Meg Stoner is! Pl. egy ujabb Laguna-Rossi-Stoner csata jo lenne!
Mentalis problemai vannak. Amugy szerintem mar a 250 osztalyban is ezt csinalta. Nagyon gyors volt es nagyon kemenyen csatazott, de ha nem hasznalja annyiszor a tomegfolenyet, akkor azert tobb futamon lenyomta volna ot Bautista vagy Barbera, mert ok profibban szamoltak ki a taktikajukat, jobban beosztottak a motort, mint Simoncelli.
4. helyen all a VB-n, viszonylag aranyos pontlemaradassal. Ha megnezzuk, hogy hany jobb motor (es pesze jobb motoros ) van elotte, akkor ez nagyon szep eredmeny igy is. Csakhat a korido lemaradasok, meg latkep eleg siralmas a regi fenyehez kepest. Heroikus kuzdelemben csodalatos csatat veszteni Bautistaval szemben a 6. helyert vivott harcban valahogy nem a top-Rossira emlekeztet. 3 hete irtam, hogy Lorenzo jo lesz az europai futamokon. Most jon Laguna-Seca. Pedrosa vagy Stoner lehet nyero.
Számomra Sic az azért kakukktojás. Olyan eszetlen, hogy rossz nézni. Persze gyorsnak gyors de egy értelmes versenyt nem tud összerakni. Szerintem Ő itt a GP-ben nem lesz VB.
Egyet ertek. Realisan nezve Lorenzo az elmult 2 ev legerosebb versenyzoje. Cimvedo vilagbajnok es abszolut vilagbajnoki cim eselyes ebben a percben is. A 4 egyertelmuen legerosebb Hondabol 3-at stabilan megver minden futamon, pedig mind a negyet vilagbajnokok vezetik. Bar nem neki szurkolok, de foldig hajlok a teljesitmenye elott. Igy csak a legnagyobbak mennek. Ma nagyon benne volt a ziccer, hogy az utolso korben elszurja, amikor megprobalja elkapni Stonert. Nem szurta el.
Az útóbbi évek legerősebb mezőnye van szerintem. De az esése nélkül biztos megszorongatta volna Lorenzót. Viszont Stoner, Simocelli, Lorenzó (szerintem a legtehettségesebbek) most vannak a csúcson. A 4. VB.címért kűzdő Rossi anno ha nem is voltak ilyen ellenfelei még így is jobb volt náluk. Aztán lehet, hogy pár év múlva amikor Lorenzó 4VB. címre hajt már nem ezt mondanám.
Értem én miről beszélsz hidd el. De azért azt ne gondoljuk, hogy azért dobta el a vasat magáról tavaly összetörve kezét lábát, hogy ne kelljen Jorgéval meccselnie. Így meg ennek tudatában azért nem helytálló az az állításod, hogy tavaly ezt csak próbálta.
Na persze benne van a pakliban, hogy az esés nélkül is ez lett volna a vége. Nagyon erős és kiváló motorosok vannak most a GP-n. Lehet jobbak is mint Ő .
De azért nem egy "átlagos" elvállás volt.
És ha valami negatívat kéne mondani a dokiról akkor az pont ez lenne amit a csapattársaival csinál. (tavaly csak próbálta)
Mert jelenleg két motor képes a VB. címre. Mindkettőt otthagyta finoman szólva. És mindkét csapatnál van nála versenyképesebb pilóta. A Yamahától pont ezért lépett le.
Az élet rövid. Versenyképes évek még kevesebbek. Miért vesztegeti az idejét a Doktor erre a szarra. Begyűjthetne még legalább 2-3 Vb címet helyette egy elefántot tanít balettozni.Miért?
Hat igen.... Kanyar elott eleg keson fekez es mar a kanyarbejaraton elkezdi elcsusztatni a motort, de nem feltetlen abban a latvanyos, teljesen keresztbe menos stilusban ahogy egyesek, hanem csak eppehogy picit. Csak annyira, hogy a motor eleje biztosan tapadjon. (Persze a Ducati igy sem tapadt mindig.) Ezt a kanyar elso harmadaban is megtartja, igy a kanyar csucspontjahoz ugy erkezik, hogy a motor fara mar 2-3 cm-el kiljebb fordul, mint az elso kerek, ami gazadaskor a "jo" iranyba tolja a gepet. Abban a pillanatban, amikor a motor a kanyar csucspontjahoz er, Casey mar gazt ad es az utolso harmadtol mar nagy vagy teljes gazt csavar. Ekkor a videoban is lathato modon felemeli a motort, hogy ne forogjon ki a kerek es ugy tartja meg a radiuszt, hogy a testsulyat igen melyre viszi. A fejet gyakorlatilag az also kormanyszarv ala huzza. Ekkor mar teljes gazon gyorsit ki. Ilyenkor rendszerint nehany cm magassagu (megint csak idealis) egykerekezes kezdodik, amikozben visszatornazza magat egyenesbe, ezalatt az elso kerek a kanyarivvel ellentetes iranyban all kiforditva (amikor lerakja, gyakran beszital a motor). Egyenesben igen szigoru, feszes, osszeszedett pozban ul es nem teszi ki a terdet a gyors kanyarokban csak akkor, ha ez tenyleg szukseges az egyensulyhoz - olyankor akar teljes labat is kilogat. Nem folytatom, pedig tudnam.
A stílusa az tényleg baromi jó. És ő tud a legpontosabban határon motorozni az tuti. Valószínüleg itt a titok, miért csak Ő tudta eddig győzelemre vinni.
Stonert en akkor szerettem meg, amikor elhuzott mindenkitol es csak ot mutatta a kamera. Lenyugozo stilusban vezetett, olyan pilotakra emlekeztetett, akik ennek a sportnak a legtokosebb legenyeikent vannak szamon tartva. Wayne Gardner es Kenny Roberts reinkarnaciojat lattam. Kettovel lejebb probaltam linkelni a RedBull promo videojat, azota feltoltotte valaki. Szerintem rendkivul jol erzekelteti mi az, amit nagyon tud Stoner. Ha valaki egyszer is megizlelte milyen (nagyjabol) hataron motorozni - es itt nem arra gondolok, amikor mar hurra leer a labtarto, mert az meg nem hatar, vagy nem feltetlen az - szoval aki egy kicsit is erzi mitol doglik a legy a palyan, az valoszinuleg megert engem. Hogy ki, kinek a szemeben, miert jo motoros, arrol nagyon sok velemeny van. En csak arra figyelek, ki, hogyan vezeti a motort. Stoner technikajahoz foghatot pedig nem ismerek. Ellenvelemenyek mindig vannak. En csak akkor fogadom el, hogy tevedtem, ha olyan mondja, aki nalam jobban motorozik - hiszen ha nem, akkor miert tudna jobban? Mivel keves kiveteltol eltekintve az emberek tudasa nem ismeretes, igy aztan jo kis vitak tudnak kialakulni. Persze tul sok ertelme nincs ennek, hiszen ha azt vesszuk, hogy a vilag legjobb motorosairol alkotunk velemeny pro- vagy kontra, akkor a vita ertelmetlen: kello szinten SENKI nem ert hozza. (Ezek kozul nehany legalabb nem is foglalkozik a lenyeggel, csak azert szeret vagy utal valakit mert nem tetszik a frizuraja, vagy nagykepuen nyilatkozik. Egyiknek sincs koze a motorversenyzeshez.)
Stonernel mindig az elvesztett Laguna Seca-i csatat emlitik. Teny, hogy elbukta, de hogy ne tette volna oda magat ultradurvan, azt nehez allitani...
Régóta olvasgatom ezeket a motogpvel kapcsolatos forumokat, pl. ami itt van vagy motogphirek stb. Szerintem az nyilvánvaló hogy a fél társaság nem ért ahhoz, mi megy igazából egy VB-n. A másik fele meg azt hiszi hogy tudja:-)) Mindkettőben vagyok:))
2 dolog ami nagyon izgalmas téma mostanában. Rossi öregszik-e már?
Na előre el kell mondanom, én neki drukkolok, és 99 óta nézem a GP-t.
Kezdetben nem szerettem, ez 2001ben változott meg. Ennek az az egyszerű oka(és szerintem a VALÓDI rossi drukkerek 99%a is emiatt szurkol neki), az az, hogy egész egyszerűen sokkal izgalmasabb körülmények között nyerte a versenyeket, és úgy egészében is sokkal izgalmasabb volt a motogp. 2004ben szerintem még többen mellé álltak a yamahás projekt miatt. Ezek utáni részt már mindenki ismeri. Vesztett VB-t aztán visszaszerezte stb. Ami miatt sokan megszerették még, az az hogy belement olyan előzésekbe, amikbe más nem, és többségében sikerült neki, ami kibaszott látványos és egy mezei nézőnek erre van szüksége:-)) Persze volt hogy megszívta, ez van.
Na aztán Ducati: Szerintem kis sértődöttség miatt is ment át hozzájuk, na de ez lényegtelen. Azóta nincsenek eredmények. Kétség kívül a legnehezebb projekjébe fogott bele, amiből lehet hogy nagy bukta lesz, de lehet hogy újabb nagy visszatérés. Drukkolok hogy a második legyen.
Stopner, Lorenzo, SIC: Na ők egyértelműen a jövő, főleg stoner. Na de vele csak egyetlen egy problémám van. Győzelmei nagy részét úgy szerezte hogy ellépett a mezőnytől, és nyert, mint pedrosa szokott. Ami tők jó ha neki drukkolsz, csak elég unalmas ha másnak. Alig alig vállalt be test-test elleni kűzdelmet, és ha mégis megtette, nem jött jól ki belőle. ettől függetlenül most ő a favorit idén az biztos.
Rossi "utáloknak": Szerintem életben egyszer jólenne ha drukkolnátok neki, vagy inkább a ducatinak, nem is neki, hogy legyen baszki versenyképes. Én ezt kívánom most spiesnek, sicnek, mert OLYAN ROHADT UNALMAS A GP, HOGY MÁR ÁTKAPCSOLOK A FORMA-1RE, és ezzel szerintem nem csak én vagyok így. Ha összeszedné magát a duci 2012re, és úgy indulnánk neki az évnek, hogy Stoner, Lor, Rossi kűzdene a VB-ért, emelett bármikor odaérhet a győzelemre Ped,Dov,Spies,Sic, na akkor milyen futamok lennének? NEm ilyen unalmas szarok, ez biztos.ű
Hajrá rossi&spies, de ezt nekünk rossi drukkereknek is el kell ismerni, hogy most Stoner Honda párosnál nincs jobb a mezőnyben
Másik dolog: szerintem nemvolt csak próbáltam nagyot mondani:-))
De lehet hogy nem így van. én azt látom hogy eddig minden motorja úgy volt beállítva, hogy ne a végsebesség, hanem a kanyar legyen az erőssége. És szerintem ez neki egy picit zsákutca az eleje és a karbonváz miatt, amit nem tudnak fejteni. de jövőre hátha