Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Klassz, csak épp a linket nem tettem be.

http://www.fim-live.com/filead...
A pontossághoz hozzátartozik, hogy ez nem igaz.
Az, hogy valaki mit ír be a Wikipédiába (ami ugye szabadon szerkeszthető), nem mérvadó.
Ezt nézd meg, ez a hivatalos szabálykönyv.
A négyhengeresek esetében például szabadon cserélhetőek a dugattyúk, ez a kéthengereseknél nem megengedett, gyárit vagy gyári kitet használhatnak csak. Olyat, amit te is megrendelhetsz.
Itt Guareschi mondja el a két "Nagy" közötti különbséget:
http://www.motogphirek.hu/hirek/7297
Ugy latszik Andrea Dovizioso olvasgatja a forumot, mert az utolso kerdesre adott valasza kivetelevel mindenrol ugyanazt nyilatkozta amit az evek alatt mar sokszor leirtam. Utobbi kerdesre pedig sajnos nem fog feny derulni, mert nem akarjak az elektronika merteket csokkenteni.
Viking! A pontossághoz hozzátartozik hogy csak a hajtókarnak kell gyárinak lennie a 2 hengeres sbk-nál és a szűkítő szabályt eltörölhetik ha nem jön be gondolom. http://hu.wikipedia.org/wiki/S...
Nem egyről beszéltünk.
Igazad volt. Úgy értettem, hogy Senna az aktív felfüggesztésű TC-s stb. autóval kapott 1 mp-et. Én erre reagáltam, de mondom mégegyszer, hogy Neked volt igazad.
Biztos igy van! Szamomra Nigel Mansell is azok kozott van, akiknek szuksegtelen a tudasat szamokkal igazolni. O a 8 sebesseges Renault Turboval is ugy ment, mint az allat, a Williams Renault-tal is, Indycarral Porschevel is, meg oregfiuk futaman GP2-szeru autoval is, sot a Walter Rohrl altal vezetett Audi Quattro Sporttal is (probabol persze). Egy top versenyzonek kell tudni hasznalia a technikat, amit az nyujt. Senna es Mansell mindig is ertettek ehhez. (Lehet, hogy Senna jobban.)
Akkoriban a WSBK 4 hengeresek 750-esek voltak, a V2 meg max 1000. Erre hozta ki a Honda a VTR1000-et, amivel aztán sikerült megfogni a Ducatit. Amikor a 4 hengeresek ezresek lettek, eltűnt ez az előny.
Egyről beszélünk? A Williams pályára tette az aktív futóművet (is; FW14). Senna egy másik csapatnál volt (még) ekkor és igen keserű pirula volt számára, mert a tudásbeli fölényét csúnyán pótolta az elektronika. Később igazolt oda, mivel mindig a legjobb autóval akart menni. Mansell az aktív futóművel a passzív futóművet preferáló (ade a TC és egyéb nyalánkságokat szintén kihasználó) csapattársát, Patrese-t az egyik időmérőn 2 mp-el verte, ő pedig további 1 mp-el Sennát ugyanott.
Na, mindegy, neked van igazad.
Ezzel en mast is ki tudtam volna emelni, de nem akartam, mert nem ide valo tema. Senna az Isten nem vitas, de nem emelkedik ki olyan nagyon a tobbi felisten kozul, hiszen ha megint a mutatoknak maradunk, akkor Schumacher es Prost is jobb nala (szazalekosan is, meg amugy is!). Viszont mivel nem errol volt szo, hanem eppen arrol, hogy milyen technikat ki hogyan vezetett el, en lennek az utolso, aki nem azt mondja, hogy Senna zseni volt. Az volt! (Bar neha a zsenialitasa nem tartott ki az egesz futamra es rontott (mint Stoner), de ahogy ment, az hihetetlen volt (mint Stoner). )
A relativet ugy ertettem, hogy masokhoz (elsosorban Fogarty-hez kepest) keves VB cime van, de valoban tevedtem. Egyreszt Fogarty emlekeim szerint jobb, Bayliss rosszabb volt, de nem igy van. Ha a relativet-t ugy vesszuk, ahogy Te nezted, hany futambol hany gyozelem, dobog, stb., akkor tenyleg kiemelkedik Bayliss effelol nem is lett volna ketsegem. Halkan megjegyzem a (Rossi-fanok kedveert, hogy ugyanilyen szazalekos kimutatasban Rossi sehol nincs pl. Giacomo Agostini-hez kepest, tehat nala is lehet jobbat talalni a nyers szamokat tekintve eppen ugy, ahogy a nyers szamok tekinteteben Rossi valoban jobb Stonernel. Amugy szazalekosan nem is olyan rossz Stoner)) Igazad volt. Nagy magusok ezek az ausztral fickok!
Szerintem is Stoner az a versenyző akinél a legkevesebbet számít a jól beállítottság, a kezelhetőség,és az összeszokottság.
Ha minden tökéletes akkor pl. Pedrosa hasonlóan gyors tud lenni de ha romlanak a feltételek akkor jön ki a Stoner alkalmazkodó képessége.
És szerintem most már rá is jönnek azok az emberek, hogy a Ducati nem hogy nem emelkedett ki a mezőnyből(a vezethetetlenségét kivéve ) de ott az eredmények nagyrészt Stonernek voltak köszönhetőek.
Szerintem a F1-es példádat felejtsd is el, mert az alapból fals. Senna 94-ben került a Williams-hoz(nekik volt akkor olyan felfüggesztésük mint amit említesz)
Abban az évben 4 futamon indult és mindegyiket a polból kezdte. Tehát nem csak a csapattársát előzte(mert hozzá lenne érdemes hasonlítani, az azonos technika miatt) meg hanem az egész mezőnyt.
Biztos egyről beszélünk? Mert akkor nézz vissza úgy '90-ig is, akkor is volt SBK, Fred Merkellel és társaival (FZR750,ZXR, VFR750R - az utcára is megvehető superbike kit-es motorok kora - is, párhuzamban a kb felébe kerülő utcai változatokkal - 15 vs 30-40 ezer német márka). 750 sor 4 vs. 850-888-900-....999 Ducati. A Ducatik -emlékem szerint- 14X kg-osak lehettek a 4hengeresek 16X kg-os alsó súlyhatárával szemben. Tehát alsó hangon 100 köbcenti körüli lökettérfogat, illetve 10 kg körüli súlyelőnnyel indultak és a 750 éra végére fel kellett tolni a köbcenti előnyt a 750-ekhez képest + ~30%-al. 1000 cm3 sor4 környékén már nincs az a V2, ami fölényt tudna szerezni erőben, 2-300 cm3/henger környékétől már nehéz fenntartani a térfogat-hatékonyságot (feltöltés nélkül). Ha pl. indulhatna 1200-as négyhengeres, akár el is törölhetnék a V2 köbcenti-limitet, mert 5000 cm3-vel se menne semmire a V2.
Véletlen van kéznél '93-as motorkatalógus, 1992-re írja, hogy a 888-as ducati harmadjára is VB, ill. a kawánál, hogy majdnem sikerült megtörni a duc "egyeduralmát" (Cápa örömére / igazolására: abban is ausztrálnak volt része).
De, ha valótlan, sorry, majd kiigazítasz.
Ezt a "relatíve kevés diadal"-t gondold újra, please!
Minden mutatója (győzelmek, dobogók és pole-ok aránya az összes induláshoz képest) magasan Neki a legjobb.
http://www.worldsbk.com/en/new...
Hat en is ugy ertettem, hogy a Ducati hegemonia megbotlasa nem kizarolag a muszaki balansz megvaltoztatasanak, hanem emellett Troy Bayliss nyugdijba vonulasanak is koszonheto (Ben Spies is orulhet ennek). Troy a vilag valaha volt legjobb motorosainak egyike (peldaul egyike azoknak is, akik relative keves diadallal birnak masokhoz kepest megsem kerdojelezi meg senki a tudasukat). Tavaj sima pormo napon olyat ment tukrokkel indexekkel, hogy azzal a Superstock VB pole poziciojaba kvalifikalta volna magat ugyanabban az evben. Tette mindezt kolcson ruciban, 5 kor alatt. Es meg mindig tartom: A hecc kedveert odaadnam a GP11-et Stonernak, mutassa mar meg a nepnek, hogyan kell a szarkupaccal koridot menni.
Cápa, azért az Öreg gyeptéglázó nyugdíjas ment most az új superbike-kal (1199 vagy Superquadrata vagy Xtrema) egy laza 1:51,9-et Mugelloban...összehasonlításképpen Rossi 1:49,3-at a GP11.1-gyel, Guareschi 1:51,2-őt szintén a GP-motorral, Haga tavaly 1:52,3-at az 1098F10-zel.

Ennyi...
Akkor vágjunk bele:
1/ A Ducatinak súlyhátránya volt a négyhengeresekhez viszonyítva, 168 kiló a 162-vel szemben.
2/ Egy rakat alkatrésznek szériának kell maradnia a blokkban, ez a négyhengeresekre nem vonatkozik.
3/ 50mm-es torokszűkítő van rajtuk a mai napig, a négyhengeresek számára nincsen ilyen korlátozás.

Fentiek következtében alsó hangon van 20 lóerő hátránya a Ducatiknak, nem véletlen, hogy a gyors pályákon (Monza, Brno) esélye sem volt Checának.

Csak tanács: nézz egy kicsit utána a dolgoknak, mielőtt valótlant állítasz.
Az idezojel csak mint fejezetcim ertendo, nem szemelyeket akartam megidezni vele. Amikor tehettem mar gyerekkoromban megneztem a MotoGP futamokat, kesobb amint lehetosegem volt visszaneztem joparat. Volt sok latvanyos mozzanat, voltak nagy csatak. Voltak nagy csusztatasok es high-slide-k. Kevin Schwantztol Jorgel Lorenzoig lattam a sztorit es a motorozasi stilust tekintve 2 era tetszett igazan. A Rossit megelozo es a Rossit koveto (konkretan Stonerre gondolok) idoszak. Stoner kanyarrol kannyarra produkalja azt a vizualis elmennyt, amit Rossi es Biaggi csak versenyrol versenyre tudtak. Orakig tudnam nezni azt is, ha teljesen egyedul korozne a palyan. Igy voltam Garry McCoy-jal, Aaaron Slight-al is (veletlenul ok is ausztralok, de ez tenyleg veletlen - vagy ha nem nem tudom mi az oka) egyszeruen elvezet volt nezni amit csinaltak. Stoner annyival jobb naluk, hogy palyacsucsokat, pole-poziciokat, lehengerlo futamgyozelmeket es alkalmasint vilagbajnoki cimet salakmotorozik ossze - ez az altalam egekig magasztalt elodeinek csak ritkan sikerult. Es meg tudom bocsajtani, hogy Stonernak az elektronika segit mert eddig minden lehetseges (szerzodesek ugye megkotik) alkalommal be tudta bizonyitani, hogy a kepessegei kivetelesek, legyen szo MotoGP motorrol, turaautorol, dirt-track motorrol, vagy icekart-rol. Tudom olyanokhoz hasonlitani, mint Jackie Stewart, Emerson Fittipaldi - hogy az F1 peldanal maradjunk. Igaz, a VB cimei nem sorakoznak ugy, mint nekik es valoszinuleg soha nem is fognak, csak nekem nem ez szamit. Ha ez szamitana akkor Kevin Schwantz, Freddie Spencer, Jarno Saarinen plane Gilles Villeneuve szinten feledheto, kozepszeru emberekkent kellene feledesbe meruljenek, akik elhomalyosodtak Kenny Roberts, Giacomo Agostini vagy Niki Lauda arnyekaban, de nem igy van! Mindenki tudja miert nagy nevek ok. Mert ott voltak, lattak, tudtak, hogy ha nem all meg a techniak, ha nincs bukas a keshegyre meno kuzdeleben (2008 Laguna Seca), akkor nincs gyogyszer ellenuk. Stoneren ugyanezt latom. Ezt lattam az elmult futamon is es ezt lattam az elmult evekben. Ha minden motor olyan szar lenne mint a Ducati, akkor megjobban megverne a vilagot, mint igy. Persze lehet, hogy csak jol alkalmazza a TC-t. De azt a TC-t a tobbiek is hasznalhatjak, nincs megtiltva.

A Superbike-t hagyjuk. Ducati lobbi az egesz, csak errol szol ott minden. (Amiota a 25%cc elonyt levettek a kb. jogos 20%-ra, azota meg is tort a Ducati foleny. Meg ugye Troy Bayliss is hazament gyepteglazni a sziklakertet.)
A válaszod iránt csak annyi a kifogásom, hogy idézőjelbe tetted a dolgot, de az nem engem idéz.
TC nélkül is mennének valamire, csak mindezt sokkal látványosabban. Ennyi a lényeg. TC-vel mind úgy csavarják a gázt, hogy az első kanyarban eltaknyolnának, ha a TC hirtelen megszűnne, azaz parasztgáz elég, mert a valódit a TC intézi. (nem taknyolnának el, ha nem kikapcsolna a TC, hanem eleve nem is volna)
Amúgy az F1-ben Senna 1 mp-t kapott, amikor a Williams számítógép-vezérelt futóművel szerelt autóval indult. Azért összeszedte magát. Eleve a pályafutása elején egy hulladék autóval esőben, Monacoban szétalázta a mezőnyt, kimagasló tehetséget mutatva (már Prost is veszélyben volt, így leintették az eső miatt a futamot). Na, ilyet azért TC mellett senki újonc nem fog tudni. Ahogy sumákker se aratta le a mezőnyt.
Az SBK szabályait illetően a V2-esek köbcenti és súlyelőnye véletlenül nem a ducatinak lökte a győzelem lehetőségét?
En nem hiszek ebben a "TC nelkul a mai titanok semmire sem mennenek" teoriaban. Megannyi kulonbozo versenysorozatot lattunk mar a motocrosstol a superbike-n at a forma1-ig, ahol seggel felfele forditottak a szabalyrendszereket (ennyi cc-annyi cc, negyutem-ketutem, automata valton-manualis valto, van kerekcsere-nincs kerekcsere stb.) es nem nagyon emlekszem olyanra, hogy emiatt lecserelodott volna egy versenysorozat favorit gardaja. Ha holnaptol nem lenne TC, akkor is ugyanezek a versenyzok lennenek az elen. Szerintem. Nem tudom elkepzelni, hogy Capirossi hirtelen az elbolyban bodicsekezne Lorenzo meg kinlodna.
Sebesség.. Stoner szépen megelőzte kívülről Lorenzót erőből, de ez se most, se mikor még nem volt a japóknak pneu vezérlése és a ducati erőből gyalázta őket a hosszú egyenesű pályákon, nem volt látványos, csak amikor a technikás részen a gyengébb motort hajtó versenyző(k) visszaelőzgették őket.
A köridő talán azért is csökkent, mert a TC segítségével egyre közelíthették/-ik a gumi abszolút tapadását (motorfék és túl erős kigyorsítás hiányában). Tehát valószínű, hogy mint mondod, azon már sokat 1000-essel nem faragnak lefelé.
...sszák meg azt a TC-t, síktolattyús karbi kéne, aztán akkor az nyerne, akinek még 20 kör után sem ment analógból digitálisba a csuklója.
Ja ertem. Gondolom, ha nem egy becsapos esetrol van szo, hanem egyaltalan nem lett volna TC (vagy tud rola, hogy ki van kapcsolva), akkor nem ez lett volna a helyzet. Lorenzo nagyon nagy versenyzo.
A cirkusz miatt. Nagyobbak lesznek a sebességek (ez nem jelenti automatikusan azt, hogy a köridők csökkennek!).
Franco Battaini tesztelte Mugelloban a GP12-t végsebességre és 380-at ment a gép...
Látsz érvet pro-kontra? Ha nem...
Annyi volt a mondandó, hogy Lorenzo már nem is remélt mért kört, tehát csak egy fel-levezető körre ment ki, de ahogy rutinból odacsapni szokott (gondolom mindenki más is), az az elektronika beavatkozása nélkül azonnal perechez vezetett. Tehát ez a normál GP vezetési stílus manapság, ami normál motorműködés esetén azonnali highside 800 köbcentiből is. Minek 1000? :)