Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kocsog Stoner
http://www.motogphirek.hu/hirek/7131
http://www.motogphirek.hu/hirek/7129
http://www.motogphirek.hu/hirek/7122
ááá... nem...
Ja persze ezt lattam. Azt hittem masra celzol, valami Rossi-Stoner bunyora esetleg.
az alábbit:

Mostanaban mar nemigen. Melyiket kell nezni?
látom nézegetted a videókat...
Na, kitalaltam a frankot! Ket versenyt kell rendezni a ket mukinak (Stoner es Rossi).

1. Minketten azonos motorral egy teljesen uj (mindkettojuk szamara titkos) palyan egy lehetoseget kapnak. 1 ora megismerni a motort, 1 keszlet gumi, 1 teli tank es egy mernok, akinek csak az a dolga, hogy a beallitasokat pontosan oda tekerje, ahova a muki keri. A versenyt az nyeri, aki a benzin kifogyasa utan a legjobb koridovel bir.

2. Az elobbi palya alaposabb megismerese utan felall a ket fiu egy versenyre olymodon, hogy az utolso 2 helyrol egymas mellol rajtolhatnak es elottuk a veluk azonos motorral versenyzo valamilyen lekuzdheto (pl. thai SBK mezony ) mezony indul. A versenyt az nyeri, aki elsokent atveszi az elso helyet a futamon.

Mivel az allas ezutan dontetlen lenne Rossi es Stoner kozott, azt, hogy ki a vilag legjobb motorosa boxmeccsen dontenek el. Ezesetben Stoner nyerne.
Na, ezt az első mondatot azért gondold újra...
Hát most tehetséges kihívóban nincsen hiány . De azt azért tegyük hozzá, hogy Jorge azonos motoron bár megszorította Rossit de jobb azért összességében nem volt nála. Nem vitatom annak valószínűségét, hogy Ducatin gyorsabb lenne Stoner Rossinál. De ha Hondán ülne mindkettő, akkor én azért még mindig Rossira tennék .
Persze, hogy elismerem! Es mar leirtam, hogy kizarolag azert piszkalom a nepet, mert ennyit megerdemel a Rossi tabor, amiert a korabbi evekben (eppen azokban, amikor Rossinak nem volt eros kihivoja) nagyon reflexszeruve valt a tobbi versenyzo semmibe vetele, levegonek nezese. (Aki realisan vegiggondolja, bizonyara belatja, hogy ez igy volt es nem en talaltam ki. Az embereknek mindig kell egy balvany es Rossi erre 200% alkalmas.) Amugy 2006-ban Rossinak drukkoltam!
Nem reagalok egyenkent, mert keso van. Itt alant lacikanak igaza van, ez nyilvanvalo.

Masik 5 Honda. Na ja. De kik ultek rajta? A Stoner, Lorenzo, Spies, Simoncelli armadat megelozoen Rossinak Gibernau, Capirossi, Biaggi, Melandri voltak a legkemenyebb ellenfelei. Remelem mindenkinek vilagos, hogy egyikojuket sem akarom blamalni, de szerintem a jelenlegi negy kihivo sokkal erosebb ennel a regi negynel. (Kato meghalt, Pedrosa nem lett anti-rossi.) Ehhez kepest... Lorenzo az elso eveben mar nyert Brnoban, az elso futamon pole-bol indult es ervenyes korrekordot tart csomo palyan. Stoner az elso evben szatelittel polet es dobogot csinalt, a 2.-ban mar vilagbajnok volt. Spies (en se hittem volna, de) mar nyert futamot, Simoncelli iszonyat gyors. Utobbiak csak most kezdenek felnoni, elobbiek Rossi legszebb eveibe ronditottak bele. Nem szarral gurigaznak. Lorenzo azonos motoron, Stoner (szerintem) rosszabb motoron verte meg N-szer Rossit, ok ketten kulon-kulon annyiszor, mint a regi negyes tagjai osszesen.
Én nem megharaptam, csak próbáltam picit objektívebbé tenni az írásait

Egyébként a vonalat folytatva....

Azért megy a vita mert sok az elbeszélés egymás mellett.

Egy adott pillanatban szerintem mindig az a legjobb motoros, aki az utolsó versenyt nyeri. Egy adott évben, aki a vébét nyeri. Egy adott korszakban, pedig aki a legtöbb vb-t nyeri.

A dolgot nehezíti, hogy egy ilyen csóka köröz jelenleg a 6ik hely körül, aki a korszak legjobb motorosa, de a pályafutása végefelé jár. Így sokan nem képesek megítélni tudását. A másik tábor, pedig nem képes elfogadni, hogy most van nála jobb Így egy picit vannak ferdítések, viták.

Cápa viszont nehéz eset, mert amennyire elfogult, legalább annyi érvvel támasztja alá az igazát
Jaj de megharapjátok Cápa dumáját srácok . Ő pont az a kategória aki nem lehányja Rossit hanem pont, hogy elismeri. Persze ettől még Stoncsi a kedvence. De miért ne gondolhatná róla azt, hogy a világ legjobb motorosa? Én nem osztom a véleményét de ettől még Ő gondolhatja másképp.
Rossinak van egy rossz erénye,tulajdonsága:nem bassza vállon,rúgja le a motorról,a másikat,hanem intelligensen kikerüli...az,hogy ki milyen motoros és hogy szerencséje volt-e mikor csak Gibernauval kellett csak meccselnie...jaaa,meg másik öt hondással is...Hát nem tudom,mert második nekifutásra 25ös világbajnok,de gondolom ott is nyomorultak motoroztak,ugyan ez a negyedlitereseknél is,aztán 500 és a többit tudjuk,meg azt is,hogy Hisztikézi AVILÁGLEGJOBBMOTOROSA
Kedves Rossi-fóbiás cápikám,akkor mit emlegessünk,ha nem a 9VB-t?Vagy neked nem szólt senki,hogy ezt arra játsszák?
Minden idők legtöbb királykategóriás futamgyőztese jobban tetszik?
Netán ezt a listát hiányolod?:
GP győzelem: 103 (77 x 990/800/500cc, 14 x 250cc, 12 x 125cc)
GP dobogó: 163 (126 x 990/800/500cc, 21 x 250cc, 15 x 125cc)

Szánalmas szájkarate amit előadsz
Valami ilyesmire gondolok, h vannak bizonyos erenyek, melyek nem pusztan a VB cimek szamaban mutatkoznak meg es Rossinak nagyon sok ilyen erenye van. Nem ertem miert nem azokkal ervelnek? Giacomo Agostinit sem azert tartjak nagy kiralynak, mert 15 VB cime van, hanem azert, amilyen versenyzessel azt a 15-t osszenyerte. Schwantzot sem azert az egy megorokolt VB cimert tartjak motorzseninek, hanem azert a versenyzesert, amivel mindig lecsuszott a gyozelemrol a vegelszamolasnal.

Szoval az amit mondassz tenyleg nagy dolog. VB 5 kulonbozo motorral! Ilyet a tobbiek jelenleg nem tudnak. Ha jovore Rossi a vb, akkor megvan a 6. motorfajta. Ha Lorenzo, akkor neki van 4 fajta (az se rossz).
azért kell a 9vb címmel példálozni, mert ha hiszed, hanem, a motgp-t arra játszák :))
ha jól emlékszek nyert 5002t vel, 1000 és 800 4t vel úgy, hogy közben marha sok szabály változott, nem csak a köbcentilimit.

az,hogy a mostaniak jobbak-e nála, 10év múlva kiderül :)
Na erre a kerdesre SzabiCBR tudna talan a legertelmesebb valaszt adni. A magam reszerol csak az altalam ismert kulisszatitkokkal tudnek ervelni... (Ami onmagaban nem jelent semmit persze.)
Kicsit árnyalnám a motor- és a Rossi kérdést is.

Azért nem hiszek a csodában Ducati-ügyben, mert már változtattak a blokkon, az elektronikán (többször is) és ugyebár már a 2012-re szánt vázzal megy Rossi, ez viszont semmiféle előrelépést nem hozott. Sőt...Barberával csatázgat, Haydennek jobb a versenytempója...
Nem megy neki a ducatizás. Van ez így, meg fordítva is. Checa például sehol nem volt a Hondával a WSBK-ban, a Ducatival pedig szárnyal.
Abban úgy nagyjából biztos vagyok, hogy az M1-gyel vagy az RC212V-vel Vale is az elejében menne.

Ami pedig a "korszakosságot" és a "szerencsét" illeti: ő még tudott -és hogyan?!- menni kipörgésgátló nélkül is, minden kanyarba keresztben érkezve és ugyancsak keresztben távozva...
Nagyon nagy versenyző, de az már látszik, hogy -legalábbis most már- nem olyan kiemelkedő istenség, mint azt sokáig mondták. Legalábbis van három (és talán nemsokára négy) olyan pali, akik felvehetik vele a versenyt tehetség dolgában.

Arra is kíváncsi lennék, ha megint kivennék a pilóták alól ezeket a Nintendo-motorokat és csak a saját végtagjaik maradnának a motorok vezetésére, na akkor vajon miként változna a helyzet? Rossi elől menne, az tuti, de kik tudnának vele tartani?
Ritka ez, de ennek a hozzaszolasnak minden mondataval egyetertek.

En is hasonloan szkeptikus vagyok. Az mar vilagosan latszik, hogy egyedul Rossi tudasa messze nem eleg ahhoz, hogy egy fos motorbol VB motort varazsoljon, sot! Mar lement nehany Rossi-kedvenc palya es meg a futamgyozelem sincs meg. (Stoner tudasa sokkal inkabb eredmenyesnek tunik a "hogyan nyerjunk futamokat, vagy hogyan pereceljunk marha nagyot egy rossz motorral c. versenyben". ) Szoval, a mernokcsapat munkaja is igencsak kell ide, amit Rossi eseteben ezt Burgessel szoktak azonositani (fogadjuk el igy). Tehat, hogy tud-e Burgess nyero Ducatit epiteni az jovore fog kiderulni. Ha azt vesszuk, hogy az oreg mar bizonyitott (Rossinal is tobbszor, hiszen mar Gardnernek is o reszelgette a mocijat), akkor a valasz egyertelmu igen. Burgess kepes lehet eros motort epiteni. Kerdes az, hagyja-e ezt neki a Ducati, vagy tulzottan fafejuek lesznek az olaszol? Ha sikerul is, kerdes lesz-e eleg jo - a tobbi gyarnal sem rollert epitenek, nomeg valoban meg tudja-e csinalni Rossi az emlitett 4 uriemberrel szemben is. Nem 2004-et irunk, amikor Gibernau az egyetlen es legerosebb ellenfel.

Amennyiben Rossi 2011 utan ujra VB lesz, felteszi a pontot az i-re. Amennyiben nem, kenytelen leszek azt gondolni, hogy Burgessen tobb mulott, mint azt altalaban tartani szoktak es hogy a 9 VB cimbol nehany csak a "gyenge" ellenfeleknek koszonheto.

A gyenge alatt azt kell erteni, hogy Rossi a maga szemszogebol szerencses kor szulotte, mert O az utolsok egyike, akik meg motoroznak, nem onjaro szuperszamitogepet vezenyelnek. Ennek a tudasnak nagyon sok hasznat vette palyajanak kozepen, amikor a MotoGP ujhullama kibontakozni kezdett es az ebben felnovo generacio, meg csak szarnyait probalgatta. De azota eltelt csaknem 10 ev es ami szarny probalgatas volt anno, az ma mar valosag, 4-5-6 olyan eros versenyzovel, akik ennek az ujfajta versenyzesnek minden trukkjet ismerik. Es elnezve Lorenzo elmult futamon mutatott motorozasat, nem tudom elkepzelni milyen plusz lehet a tarsolyban, ami eleg lenne ellene...
Én nem látom számára a kiutat. A Yamahához biztosan nem mehet vissza, ez a Lorenzo-Spies páros valami döbbenetes főleg most, hogy Ben kezd beérni és rendszeresen ott megy már az elejében. És ennél csak jobb lesz...
A Hondához sem hinném, hogy lenne útja, Stonerrel ők most nyerők (nem is tűrné meg maga mellett, ahogyan Rossi is ultimátumot adott Lorenzo miatt a Yamahának - az más kérdés, hogy nem úgy jött össze, ahogyan azt ő elképzelte), ráadásul Stoner mellett ott van a rettenetesen gyors Simoncelli is a Hondának. Pedrosa lejárt lemez, Dovi jó, de ezek mellett az emberek mellett (Stoner, Lorenzo, Spies, Simoncelli) nem lesz világbajnok soha.
Szóval Valentino egyetlen esélye az lehet, ha valamilyen csoda folytán mégis sikerülne ütőképes gépet varázsolni a Ducatiból, ez a motor azonban neki nagyon nem fekszik. Sőt, Casey kivételével senki nem tud(ott) jól menni a Ducatival, mióta 800-as. Sem Capirex, sem Melandri, sem Hayden...
Ezzel alapvetoen egyet ertek. Azt viszont nem ertem, hogy miert mindig a nyers adatot, a 9 VB cimet emlegetik Rossi eseteben? Ennyi lenne csak az O nagyszerusege? Szerintem ennel joval tobb!

Azt, hogy ki a jo versenyzo sokminden mutatja es Rossinak sokmindenben joval jobb indexe van, mint kortarsainak. Viszont elodei kozol tobbnek is megjobb mutatoi vannak. Emiatt szamomra nem celszeru a VB cimek szamaval ervelni Rossi eseteben. Ehelyett egyszeruen be kell latni, hogy Rossi sajat korszakanak egyeduli es kiemelkedo alakja. Ezzel maris tobb elodeinel is, akikrol ez nem mondhato el, hiszen a Rossi korszak elott egyedul kiemelkedok nem voltak. Rossi pedig 10 eve az!

Es igen, ugy fest az o ideje most le fog jarni. Meg fogjak verni a fiatalok, mert jobbak nala, ahogy O is jobb volt Doohannel, ahogy Doohan is jobb volt Garnernel es igy tovabb. Lehet, hogy ma meg vitatkozhatunk (es vitatkozunk is ) azon, hogy Rossi-e a vilag legjobb motorosa, de "holnap" ezen mar biztosan nem kell vitatkozni, mert ne O lesz az.

Hogy Rossi-e a vala elt legjobb motorverenyzo, azon megint lehet vitatkozni. Nem tudom igy van-e, de kozel van hozza, ez biztos. Eredmenyei alapjan is, meg ugy egyebkent is. Csak azert nem mondom ki, hogy igy van, mert nem lenne illo ilyet allitani akkor, amikor Agostini, Hailwood, Schwantz, Gardner, Roberts, Ivy, Saarinen is a nevsor tagjai. (Stoner biztosan NINCS kozottuk, o a JELENLEGI motorosvilag legjobbjainak nevsoraban van.)
Szerintem viszont nincs miről beszélni. Az az ember 9 világbajnoki címet nyert eddig. Ha egy előre bukfencet csinálna a rajtrácson és hazamenne, akkor is kurva nagy király lenne.

Csapatott váltott ilyen múlttal, 30 fölött, már ez önmagában is tisztelendő dolog.

Az én véleményem ennyi. Azért szurkolok, hogy legyen meg egy 10ik cím is
Na. Errol beszelek.
http://www.youtube.com/watch?v...

Én végig néztem,hogy lett kilencszer világbajnok és hányszor verte tönkre a népet,nekem már az is elég,ha csak így látom dobogó közelben... Ha meg eljön az ideje,akkor sbk-ra váltok,nem dől össze a világ!De se "filipálylenden",se "spanyolhonban" és sehol máshol a kibaszott világon nincs és nem is lesz ekkora respektje egy motorosnak az tuti!
Hajrá Rossi,hajrá Simoncelli