Az a baj hogy mi mezei emberkék nem tudhatjuk hogy mi történt kettejük közt de biztos hogy valami nagyobb balhé lehetett ha inkább egy csajnak adnak lehetőséget.
Miért kellene a viccek közé tenni? A Gábor úgygondolta, hogy a Martinez ad neki lehetőséget azok után ahogy viselkedett vele? Már szerintem az is mutatja, hogy mennyire szűkülnek a lehetőségei, hogy egyáltalán megpróbálta!
Az egyik nagy előnye az elektronikus csúszókuplungnak a hagyományos mechanikus csúszókuplunggal szemben, hogy a motorfékező hatását-erejét a versenyző saját igényeihez hangolható. A mechanikus csúszókuplungnál ez egy problémás zóna volt, igazából csak egy fokozatban tudott kifogástalanul működni. Ezért legtöbbször úgy hangolták, hogy csak extrém körülmények-szituációk között nyomjon ki pl: ha a hátsó kerék egy pillanatra a talajtól elemelkedik és utána vissza tapad.
A négyütemű korszak bevezetésével a gyártók elgondolkoztak azon, hogy a versenyzőket hogyan lehetne segíteni a kritikus fázisoknál. Köztudott a 800-as Motogp-motorok bevezetésével a kanyarsebesség megnőtt és ez a terület egyre nagyobb szerephez jutott. Azonban mindent nem lehet betiltani, hiszen a Motogp-motor tele van áthidaló elektronikával.
Például: a motorfékszabályzó elektronika a Motogp-motoroknál az egy áthidaló elektronika, ami nélkül nem fordul be a kanyarokba és szinte vezethetetlen. Egyes gyártók ezt jobban kezelik, mint mások. Az RC 212v ezen a területen egy kicsit érzékenyebb, talán ez az egyik gyenge pontja.
itt a leírás: http://94.193.80.214:456/norto...
Szerintem vannak még páran akik bíznak benne hogy a kétüteműek visszatérnek.Mert őket csak a törvényekkel tudták legyőzni
Tb-n olvastam az új olajozás(!) nélküli 2ütemű fejlesztésről.
Remélem hamar kiforrja magát a technika és mondjuk 2015-ben
azt látnánk hogy az 500-as kétüteműek újra ott vannak a GP-ben!
kuplungal kanyarodni? Valami más oka lehet... gyerekkorunkba is kiröhögtük aki simsonnal ugy kanyarodott... na meg a nagy öregek tanitása a kanyarban stabilizáló gáz smafu?
Hogy a MotoGP versenyzok miert kuplunggal fordulnak be, azt nem tudom. De hogy en miert azt igen. De mostmar tenyleg nem tudom mit gondoljak, mert szamomra az elso negyutemu motor nyergeben eltoltott kilometer nyilvanvalova tette, hogy igy kell kanyarodni. Nevezetesen azert, mert ha kiengedett kuplunggal fordul az ember, akkor a motorfek (a lanc ide-oda rangatasaval) beleszol a labbal pontosan adagolt fekerobe, amit viszont mar nem lehet a gazkarral lekovetni (bar en a gazt is szoktam huzni picit). Amikor olyan eroset fekez az ember, hogy a hatso kerek a levegobe emelkedik (ilyenkor egyaltalan nincs szukseg hatso fekhatasra, meg egy motorfeknyire se) akkor az aszfaltot elhagyo hatso kerek nem gyakorol forgatonyomatekot, amitol a motor fordulatszama egy pillanat alatt visszaesik alapjaratra (en ezt szoktam gazadassal szoktam kikuszobolni) es amikor a kerek a ismet foldet er, akkor megcsuszik a motor fara, ha nincs behuzva (vagy legalabb csusztatva) a kuplung. Gondolom a "csuszokuplung" nevu cucc eppen ezt kuszoboli ki, de ilyen motort en meg nem vezettem. Reszemrol ez igy nez ki, a tobbit a MotoGP versenyzok tudjak...
bonyolultan fogalmaztam talán? http://youtu.be/cn9NV52S0MA
itt talma is megemlíti, és rengeteg motogp-s onboard felvételen látni hogy jön a kanyar, húzott vagy csúsztatott kuplunggal ledönti, aztán engedi fel és megy tovább..
mire jó ez?
Minden esetre elég szoros küzdelmes szezonnak nézünk elébe. Én azt gondolom ha a Yamaha okosan osztja be a tartalékait és egy jó stratégiát dolgoznak ki, akkor pariban lehet a végelszámolásnál. Összességében az M1 egy nagyon jó motor, a lassú-gyors kanyarok is rendben vannak (kiváló első kerék visszajelzés, fékstabilitás, irányváltás). Továbbá van néhány olyan jó tulajdonsága, ahol az RC 212v érzékenyebb.
A Yamaha célja 2011-re a kijárati sebesség növelése, csúcsteljesítmény (nyomaték növelése alacsonyabb fordulatszámokon), hátsó kerék tapadásának a fokozása.
Például: a motorfékszabályzó elektronika a Motogp-motoroknál az egy áthidaló elektronika, ami nélkül nem fordul be a kanyarokba és szinte vezethetetlen. Egyes gyártók ezt jobban kezelik, mint mások. Az RC 212v ezen a területen egy kicsit érzékenyebb, talán ez az egyik gyenge pontja.
http://sportgeza.hu/motogp/201...
http://94.193.80.214:456/norto...
Szerintem vannak még páran akik bíznak benne hogy a kétüteműek visszatérnek.Mert őket csak a törvényekkel tudták legyőzni
Remélem hamar kiforrja magát a technika és mondjuk 2015-ben
azt látnánk hogy az 500-as kétüteműek újra ott vannak a GP-ben!
http://youtu.be/cn9NV52S0MA
itt talma is megemlíti, és rengeteg motogp-s onboard felvételen látni hogy jön a kanyar, húzott vagy csúsztatott kuplunggal ledönti, aztán engedi fel és megy tovább..
mire jó ez?
Kíváncs vagyok hagytak-e a többire is.
A Yamaha célja 2011-re a kijárati sebesség növelése, csúcsteljesítmény (nyomaték növelése alacsonyabb fordulatszámokon), hátsó kerék tapadásának a fokozása.
Meglátjuk mire jutnak...
Olyan mint a Liszt Feri mikor megháborodik.