Meg 2T es karburatoros. A GSX-R-en a hatsokerek fordulata es a gazmarkolat allaszoge kozott joval szorosabb osszefugges van, mint egy RD-nel. En lattam Drapalt motorozni, bar effektive semmire sem emlekszem, nagyon kicsi voltam. A faluban mondtak a nagyobb sracok (akik mar Simsonoztak), hogy brutalisan megy. En akkor meg csak bicikliztem.
Na ja. De az en motorom 3-szor olyan eros mint Drapal motoroja volt es en egy eros motorral megyek lassu palyan, mig ok "gyenge" motorral mentek gyors palyakon. RD250-el en sem lepnek a fekre, mert azonnal lefogja a motorerot. Az sem mindegy, hogy hidraulikos tarcsafeket, vagy palcas dobfeket kell-e adagolni...
Következő tétel a csúszókuplung optimalizálása, beállítása, mondjuk ez főleg a mérnökök dolga, kiveszik a faxból a krikszkrakszokat azt rányomják a laptopot, sajnos ez is elektronikus.
En csak a benasagomat probalom kompenzalni vele. Nem vagyok egy komoly palyazo. Meg a Hungaroringen sem jartam soha. Csobanka TT-n edzodtem. Vegulis a lehetoseg adott volt. Drapal is ott kezdte a "szakmat" es ha valaki tudott hataron motorozni, akkor O igen!
Fizika. Ha csak a gazt huzom, akkor ha netan megcsuszik a kerek, akkor ez tortenik:
- a tapadas azonnal lecsokken, tehat az a nyomatek ami elforgatta a kereket a csuszo kereket azonnal megtovabb forgatja - a motor felporog
- a motor megindulo fara onkentelenul is kormanymozdulatot eredmenyez, ami nem kivanatos kezmozdulatot eredmenyezhet a gazkaron
A ketto egyutt azt jelenti, hogy idobe telik, amig a gazzal visszaallitom a motorfordulatot a megtapadashoz szukseges fordulatra (ha tul visszacsukom akkor sem tapad vissza, mert mar a motorfek is bajt csinal ha nagyon fekszik a gep). Erre nem mindig van ido. Ha nyomom a fekpedalt, akkor a megcsuszas pillanataban elegendo egy nagyon picit visszaengedni a gazt, vagy nem kell visszaengedni, csak abbahagyni a rahuzast az adott ponton. A hatso fek azonnal lefogja a kerek tomegebol meg a tulforgasi lenduletbol adodo kontrolalhatatlan csuszast es a kerek szinte azonnal visszatapad. Es a gaz rogton azon a ponton all, ahonnan lehet folytatni a kigyorsitast. Nincs bicskazas, nincs beszaras.
Persze valojaban megis van, hisz ezt leirni konnyu. Megcsinalni nem annyira, foleg jobbosban szopas...
Azt még nem merem állítani, hogy jövőre az év végi elszámolásnál Jorge előtt lesz, de azt bátran, hogy (normális "ügymenetet" feltételezve, értsd: nem töri ropira magát) többször meg fogja verni.
Minden tiszteletem Spiesé, egy extra fenomén, és nagyon színpatikus, de tavaly is ellene fogadtam Lorenzo ügyben. Én semmi esélyt nem látok rá, hogy éves szinten szorongassa a nyalókást. Ha esetleg úgy lesz, hinni fogok a szememnek.
Lehet. De Lorenzo elotte lesz. Es ha mar egyvalaki elotted van, akkor nem Te nyersz. "Es nincs elso, masodik, harmadik. Egy gyoztes van, a tobbiek vesztesek."
Azért ha Rossi megnyerte volna azt a bizonyos esős versenyt, önbizalomba az biztos nem kis löketet adott volna neki. Amúgy mi a túróért volt olyan gyors akkor, olyan körülmények között?
- a tapadas azonnal lecsokken, tehat az a nyomatek ami elforgatta a kereket a csuszo kereket azonnal megtovabb forgatja - a motor felporog
- a motor megindulo fara onkentelenul is kormanymozdulatot eredmenyez, ami nem kivanatos kezmozdulatot eredmenyezhet a gazkaron
A ketto egyutt azt jelenti, hogy idobe telik, amig a gazzal visszaallitom a motorfordulatot a megtapadashoz szukseges fordulatra (ha tul visszacsukom akkor sem tapad vissza, mert mar a motorfek is bajt csinal ha nagyon fekszik a gep). Erre nem mindig van ido. Ha nyomom a fekpedalt, akkor a megcsuszas pillanataban elegendo egy nagyon picit visszaengedni a gazt, vagy nem kell visszaengedni, csak abbahagyni a rahuzast az adott ponton. A hatso fek azonnal lefogja a kerek tomegebol meg a tulforgasi lenduletbol adodo kontrolalhatatlan csuszast es a kerek szinte azonnal visszatapad. Es a gaz rogton azon a ponton all, ahonnan lehet folytatni a kigyorsitast. Nincs bicskazas, nincs beszaras.
Persze valojaban megis van, hisz ezt leirni konnyu. Megcsinalni nem annyira, foleg jobbosban szopas...
Hodgson nyilatkozta, hogy mindig csutkagázzal lő ki a kanyarokból, a hátsó kerék túlforgását pedig fékkel tartja kordában.
Főleg, ha a nicknevedet is nézem.
WSBK=Wonderful Superman Bayliss is the King.