Azért azt is vegyük észre, hogy Hayden futotta a verseny leggyorsabb körét, ami majdnem 3! másodperccel volt jobb, mint Rossi legfürgébb fordulója! Egészen pontosan 2,898 másodperccel gyorsabb...
Igen a múltban is kísérleteztek, de hamar leállították a projektet. A Ducati az első gyár, akik élesben próbálkoznak és ragaszkodnak ehhez az irányhoz. A Ducati ennél a technológiánál már nagy tapasztalatokkal rendelkezik.
A 800-as Motogp motor bevezetésével a kanyarsebesség jelentősen meg nőtt, ezért precízebb vázat és (vezetést) igényelnek. A Ducatinak 2008-ban lépnie kellett, mert a csőváz sok erőt elnyelt. Kezdetben a Ducati versenyzők sokat panaszkodtak, hogy túl merev a karbonváz és így elég nehéz tapadást találni.
Egyébként a Ducati is egy egész jó alappal rendelkezik. A 2011-es szezonra átdolgozták a GP10-est. Optimalizálták az aerodinamikát, váz merevségét és az erőforráson is szorgalmasan dolgoztak. Növelték a teljesítményt és a nyomatékot is.
Minden esetre Rossinak most nem lehetett egyszerű dolga a váltásnál. A karbonvázas Desmosedici teljesen más vezetési stílust igényel (elég direkt a viselkedése) és még a durva gázreakciók is hátráltatták a kanyar közepén, amit Estorilra orvosoltak. Most már egyenletesebben adja le a teljesítményét (pontosabb-merevebb vezérlés kapott a Desmosedici). Rossi szerint a Ducati sokat nem foglalkozott a teljesítmény és a motorozhatóság közötti kompromisszumokkal.
Jeremy Burgess szerint Casey anno kiválóan alkalmazkodott a Desmosedicihez.
MotoGp-ben nagyon kevés tesztkm. áll rendelkezésükre ahhoz, hogy egy teljesen új motorral kezdjék a szezont. A 2004-es váltásnál több lehetőségeik voltak.
Én azt gondolom a Ducati részéről elég kockázatos volt az is, hogy akkor lépett egy új ki nem próbált területre (karbonváz technológia), amikor csökkentették a tesztelési lehetőségeket.
Hat igen, fogadast mertem volna kotni arra, hogy Simoncelli nem fogja baj nelkul megelozni Doviziosot. Lorenzoert kar, mert nagyon jol ment - O is sokkal jobban elverte Spiest, mint az elozo nehany futamon. Nem ketelkedek abban amit irsz, az aprosagokon is sok mulik. De mindenkeppen szembetuno volt, hogy altalanosan igaz az aszfalt-motorsportokra, hogy az vizes palya elfedi a LE-kulonbseget es felerositi a versenyzok kozott tudasbeli viszonyt es ez Silverstoneban minden eddiginel nagyobb Stoner dominanciat hozott. Kort kaptak a hatso fiuk. Mi lett volna ha tamadjak es siet? Tudom-tudom... elesett volna. De mintha kezdene leszokni rola, ugy fest az eses ujabban Rossi mutatvanya...
Hát...elég kaotikus körülmények között versenyeztek. Ilyen körülmények között sok tapasztalataik nem voltak az új motorokkal. Itt elég nagy szerepe volt annak, hogy milyen érzetet ad a motor az adott versenyzőnek. (gondolok itt a visszajelzésekre stb.) Ez a verseny a (visszajelzés művészek versenye volt)
Én azt gondolom Rossi motorja nem volt kész, amúgy sincs még 100%-ig összhangban a Desmosedicivel és ez most jobban érvényesült.
Lorenzo lehetett volna egy kicsit türelmesebb is. Igaz sokkolta az is, hogy Casey meglépett.
Szerintem Simoncelli kiváló tehetség de még forrófejű, ahogy Pasini is. Elsősorban a forrófejűségük miatt veszítették el a lehetőségeiket.
Ami az erőviszonyokat illeti, szerintem nincs akkora Honda dominancia, mint amit kommunikálnak. Igaz a HRC már a 2010-es szezont is egy erősen megalapozott-átgondolt motorral kezdte. Kezdetben a motor-elektronikai beállításokkal vesződtek (olykor elakadtak és rossz irányba indultak el). Végül a Brno-i teszten találták meg a csomag negatív pontjait, amit viszonylag hamar orvosoltak. Télen jók voltak a módosításaik és sikerült enyhíteni a nehézségeiken. Szóval egy nagyon jó alapcsomagot hoztak át 2010-ről, amit tovább csiszolgattak és összeállt nekik.
Minden esetre télen fel volt adva a lecke nekik is. Hiszen az egész télen azon dolgoztak, hogy mind a négy versenyzőnek jó érzetet adjon az RC212v.
Szakmai artalom. Programozo vagyok. Elmeletileg nincs akadalya, de gyakorlatilag allati nagy szivas magyar billentyuzettel forraskodot irni, csak az angol kiosztas hasznalhato normalisan. Emiatt kell az angol es mivel ide-oda valtogatva viszont mindig mashova kerulnek az irasjelek es nehany betu is, emiatt csak rengeteg ugyetlenkedessel tudnek magyarul irni, amihez nincs idegem; sokat kommentelek.
Ugy tartjak, h esoben jobban kijon a motoros tudas. Tegnap Silverstoneban Stoner esoben minden eddiginel simabban verte a mezonyt, Rossi minden eddiginel gyengebben szerepelt. Ahogy vartam.
Ezzel egyet ertek, egesz mas a strategiaja szerintem is. Ha mar az 1000-es is szoba kerult, ne felejtsuk el, hogy 2006-ban az ezressel is igen hamar nagyon jol ment. A 3. futamon mar megvolt a dobogo (2. hely) es a pole is szatelit Hondaval. Kesobb a tobbiek atlendultek a "kezdeti nehezsegek" idoszakon es a szatelit Honda mar nem volt eleg, ezert Casey megprobalt meg egy lapattal ratenni az egyebkent is elkepeszto tempora. 5 perec zsinorban a szezon vegen. Konnyen elkepzelheto, hogy ennek valoban az az oka, amirol sokan irtunk sokfelekeppen. Casey nem allitgatja a technikat, hanem vezeti azt, ami van. Ezt viszont talan mindenkinel gyorsabban teszi. Ezert mondtam mindig, hogy ha a Honda (es nem Casey) kepes a mernoki munkat a pilota (Rossihoz hasonlo) segitsege nelkul is jol elvegezni, akkor nem fogjak tudni megfogni. Ha eleg jo a motor a gyozelemre, akkor esni sem fog. Jelenleg 2 embert latok, aki veszelyes lehet Stonerre (sorrendben): Simoncelli es Lorenzo. A tobbieket jelenleg felesleges emliteni, mint VB cim eselyest.
Minden esetre Casey elég gyorsan alkalmazkodott az RC 212v-hez és hamar felvette a tempót. Látszik is, hogy összhangban van a motorral.
Én szerintem Casey stratégiája más, mint a többieknek. Casey alapvetően szereti érezni azt, hogy alatta a motor hogyan viselkedik. Ezért próbál minél kevesebb kipörgésgátlót használni. Valószínű, hogy a Ducatinál is ez volt a célravezető.
Szóval, Casey szerintem olyan mélyen nem merül bele a motor és az elektronikai beállításokba, mint pl: Rossi stb.
Igen tudom, hogy a kobcenti is szamit. Bar szerintem egy 1000cc MotoGp es egy 800cc MotoGP motor is joval kozelebb all egymashoz, mint barmelyikuk a WSBK gephez. En csak orulnek annak, ha Spies javulna. Legalabb kiderulne, hogy meg egyel tobb ember van, aki meg tudja verni Rossit.
Egyetértek az előttem szólóval, pontosan ezért (na meg persze a folyamatosan növekvő tapasztalat miatt is) én jövőre, az ezressel várok nagy durranást Bentől.
Fognak itt még csodálkozni sokan...Lorenzo pedig tavaly elérhetetlen volt, sokkal nagyobb GP-s tapasztalattal, a csapatot is ismerte, bejáratta évek óta, nem csak Spies, hanem más sem ért a nyomába. Mondjuk ennek ellenére Indianapolisban az időmérőn elkente a száját Big Ben Elbowz, úgyhogy várjunk még az elhamarkodott kijelentésekkel. Spies őstehetség.
Én azt gondolom most egy WSBK-ból érkező versenyzőnek sokkal nehezebb dolga van, mint anno a 990-es korszakban. Egyrészt a 800-as Motogp motor a motor és az elektronikai beállítások terén komplexebb, másrészt vezetési stílusra nagyban különböznek. Anno a 990-es MotoGp motor sokkal közelebb volt a WSBK motor vezetési stílusához. MotoGP-ben elég nagy szerepe van a csapat kontrollnak.
Elismerem, hogy nem figyeltem oda elegge Spiesre tavaj, valahogy nem maradt meg bennem a jo eredmenye. Talan pontosan azert, mert en nem vartam tole ennel tobbet. (A szezon elejen egy magazin cikkhez mar leirtam ugyanezt.) Az eddig latottak alapjan nem fogja tudni legyurni Lorenzot, maximum partiban tud vele lenni, de ez sem a kovetkezo futamon varhato (ha ramcafol lelke rajta, szoval sem mondom, hogy nem jo motoros). Viszont Lorenzo nagyon meggyozo a palyafutasa eleje ota. (Persze Spies is.)
A 800-as Motogp motor bevezetésével a kanyarsebesség jelentősen meg nőtt, ezért precízebb vázat és (vezetést) igényelnek. A Ducatinak 2008-ban lépnie kellett, mert a csőváz sok erőt elnyelt. Kezdetben a Ducati versenyzők sokat panaszkodtak, hogy túl merev a karbonváz és így elég nehéz tapadást találni.
Minden esetre Rossinak most nem lehetett egyszerű dolga a váltásnál. A karbonvázas Desmosedici teljesen más vezetési stílust igényel (elég direkt a viselkedése) és még a durva gázreakciók is hátráltatták a kanyar közepén, amit Estorilra orvosoltak. Most már egyenletesebben adja le a teljesítményét (pontosabb-merevebb vezérlés kapott a Desmosedici). Rossi szerint a Ducati sokat nem foglalkozott a teljesítmény és a motorozhatóság közötti kompromisszumokkal.
Jeremy Burgess szerint Casey anno kiválóan alkalmazkodott a Desmosedicihez.
MotoGp-ben nagyon kevés tesztkm. áll rendelkezésükre ahhoz, hogy egy teljesen új motorral kezdjék a szezont. A 2004-es váltásnál több lehetőségeik voltak.
Én azt gondolom a Ducati részéről elég kockázatos volt az is, hogy akkor lépett egy új ki nem próbált területre (karbonváz technológia), amikor csökkentették a tesztelési lehetőségeket.
Én azt gondolom Rossi motorja nem volt kész, amúgy sincs még 100%-ig összhangban a Desmosedicivel és ez most jobban érvényesült.
Lorenzo lehetett volna egy kicsit türelmesebb is. Igaz sokkolta az is, hogy Casey meglépett.
Szerintem Simoncelli kiváló tehetség de még forrófejű, ahogy Pasini is. Elsősorban a forrófejűségük miatt veszítették el a lehetőségeiket.
Ami az erőviszonyokat illeti, szerintem nincs akkora Honda dominancia, mint amit kommunikálnak. Igaz a HRC már a 2010-es szezont is egy erősen megalapozott-átgondolt motorral kezdte. Kezdetben a motor-elektronikai beállításokkal vesződtek (olykor elakadtak és rossz irányba indultak el). Végül a Brno-i teszten találták meg a csomag negatív pontjait, amit viszonylag hamar orvosoltak. Télen jók voltak a módosításaik és sikerült enyhíteni a nehézségeiken. Szóval egy nagyon jó alapcsomagot hoztak át 2010-ről, amit tovább csiszolgattak és összeállt nekik.
Minden esetre télen fel volt adva a lecke nekik is. Hiszen az egész télen azon dolgoztak, hogy mind a négy versenyzőnek jó érzetet adjon az RC212v.
motorostura@citromail.hu
20 416 13 30
6 üres hellyel HÁZTÓL HÁZIG
motorostura@citromail.hu
Én szerintem Casey stratégiája más, mint a többieknek. Casey alapvetően szereti érezni azt, hogy alatta a motor hogyan viselkedik. Ezért próbál minél kevesebb kipörgésgátlót használni. Valószínű, hogy a Ducatinál is ez volt a célravezető.
Szóval, Casey szerintem olyan mélyen nem merül bele a motor és az elektronikai beállításokba, mint pl: Rossi stb.
Fognak itt még csodálkozni sokan...Lorenzo pedig tavaly elérhetetlen volt, sokkal nagyobb GP-s tapasztalattal, a csapatot is ismerte, bejáratta évek óta, nem csak Spies, hanem más sem ért a nyomába. Mondjuk ennek ellenére Indianapolisban az időmérőn elkente a száját Big Ben Elbowz, úgyhogy várjunk még az elhamarkodott kijelentésekkel. Spies őstehetség.