Nicasilt nem lehet fúrni, csak az acél perselyest. De ha megperselyezteted az is majdnem 30 000, a nicasil 45-50, a dugó meg ugyanannyi mindkettőbe, viszont a perselyezés gyors, de erősen minőségfüggő. Nem olcsó az MX....
Elvileg igen, henger és a dugó jelölésének passzolnia kellene véleményem szerint (feltételezve a jó állapotokat, minimális kopást...).
Összesen van A-B-C-D
akkor nekem márcsak azt mondjátok el, hogy ha pl: B-s dugót akarok belerakni akkor a hengernek is B-s méretnek kell lenni, vagy egy hengerhez van ez a sok A, B, C, D...stb
Szasztok Srácok! xD
Nekemis pont dugó, henger problémám van :D
lényeg a lényeg eléggé kikopott a henger (már kis pereme is lett felül) Nikaszil se igen van rajta , gyorsan és kis pénzből kellene megcsinálni! Mi a vélemény arról h felfúrni lemérni és uj dugó , uj gyűrű bele? Vélemény alatt a teljesítménycsökkenésre, élettartalomra és ilyen dolgokra gondoltam!?
És még egy dolog ami eszembe jutott,ha CR-t csak "A" és "B" hengerrel gyártják akkor miért van hozzá "C" és "D" méretű dugattyú (Wössner gyárt hozzá "E"-t is) ezek a túlméretek nem a perselyeshez való mert az nagyobb mérettől indul,újranicasilozásnál pedig gondolom újból gyári méret lesz...
Sztem most nem ezen lenne a lényeg hogy EXC ben "C" van,mert ez általánosság,így ettől lehet el lehet térni,nekem az a furcsa hogy nem kell bele túlméretes dugó,így az illesztés a henger élettartama alatt változik 0,035-0,07 között CR125 esetében ahol gyárilag "A" és "B" verzió van....
Erik hogy értelmezed az általam linkelt könyvet?
És kíváncsi lennék hogy egy gyári új Nicasilos henger mennyi dugócserét bír el és ha ugyanolyan méretű illetve mindig nagyobb,túlméretes dugó kerül bele...amúgy nekem "C" van benne,pedig a moci németországból került be úgy hogy akitől vettem nem nyúlt bele.
Na, hát ezt én még nem hallottam, pedig láttam pár hengert és gyári gépkönyvet! "Az európai motorok általában C-s illesztésűek"
Tehát akkor egy bontatlan KTM EXC250-ben C-s dugónak kéne lenni? Akkor miért volt bent alapméretes? Wiseco gyári katalógus írja a dugyattyúkhoz megjegyzésként, hogy méretlépcsőnként hónolni kell! Akkor most mi van?
Ha jól értelmezem a könyvet az illesztés 0,035-0,05 között van max 0,07.... amúgy Zöldember írása a fenti?
Az 54,01 nek gondolom azt a határt ahol még még tart a nicasil,de ha összerakják alap dugóval akkor 0,08, lesz az illesztés.
http://kepfeltoltes.hu/090604/beolvas_s0059
_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Bemásolok egy írást, amit egy a témát nagyon vágó írt:
Mégegyszer dugó.
A hengerek általában kerek méretre vanak gyártva. Az illesztési hézagokat a forgalmazók határozzák meg technikai paraméterek, motorvezérlés, teljesítmény alapján. A betűk segítséget adnak, egy betű 0.01 század. Tehát Standard vagy A = 0.00, B = 0.01, C = 0.02 mm
D - hez már hónoltatni kell a hengert. A standard vagy A-s, dugókat tuningolt és nyitott kipufogós, motorokba teszik, mert annak a nagyobb fordulat miatt nagyobb a terhelése és az égéshője. A nagyobb égéshő miatt nagyobb a hőtágulása.
A B-s dugó a kisebb tuninghoz való de ezeknek a motoroknak nagyobbak a kipufogó csatornái ( PL amerikai modelek ) de még 100 decibeles rezsóval.
A C-s dugó az általános európai gyári illesztés 100 decibeles dobbal és viszonylag szűk csatornákkal. Ez az illesztés bírja a leghosszabb időt 30 órát, de csak a hozzáillő hengerrel.
Ezért írtam, hogy le kell kaparni a dugótetőt és olyan dugót kell bele vásárolni amilyen volt. Ha nincs ráírva semmi akkor jön a mérés.
A lazább illesztés könnyebben megreped és hamarabb elhasznállódik. Tehát a C-s dugót C-sre kell cserélni. A henger egész élete soránn. Ha belevisztek egy kis tuningot pl hengerfely vagy rezsó, akkor a B-sre kell átállni. Ha pedig hozzányúltok a csatornákhoz is akkor Standard-ra kell átállni.
Az európai motorok általában C-s illesztésűek. Az amerikai modellek általában B-s illesztésűek. De egyes eu-s forgalmazók is, akik nagy tételben vásárolnak kérhetik pl B illesztésű motorokat. A legtarósabb motorok C-s illestésűek. A B-s illesztésűek erősebbek de kevesebbet bírnak. Van olyan motor ahol az illesztési hézagot nem a dugóval, hanem a henger méretével állítják be. Ez az egyszerűbb mert ott csak egyféle dugó van. Ezért kell megkeresni a betűt a dugó tetején. Ha nem találtok akkor az standard. Az Árpi biztosan azért mondja a standardot, mert az mindenhova jó, nincs mellényúlás. De aki a legjobbat szeretné adni a motorjának az keresse meg a betűt és azt rakja bele a henger egész életébe.
Hát az már újranicasilozásra értett szerintem. De nem azt írja, hogy a 53,97 az alap legkisebb henger és 0,04-re kell illeszteni a dugót? Az enyémben így volt. Itt szerintem a 0,04 mm a tutti, bár lehet, hogy 0,05-6-al még elmegy. Mert többféle gyári új henger van és a legnagyobb az 54,01-es?
Szeva!Én még nem cseréltem ki kovácsolt vas szelepre!De a 2008as CRF márt nem küzd ezzel a gondal!De páran márt cseréltek kovácsoltvas szelepre a haverok közül!Nem mondták hogy nagyon más lenne!Utánna kérdezek neked aztán megírom!
Összesen van A-B-C-D
Nekemis pont dugó, henger problémám van :D
lényeg a lényeg eléggé kikopott a henger (már kis pereme is lett felül) Nikaszil se igen van rajta , gyorsan és kis pénzből kellene megcsinálni! Mi a vélemény arról h felfúrni lemérni és uj dugó , uj gyűrű bele? Vélemény alatt a teljesítménycsökkenésre, élettartalomra és ilyen dolgokra gondoltam!?
http://kepfeltoltes.hu/view/090605/yz12
5k_www.kep
feltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090605/yz12
5k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
a kipufogodugo mi célt szolgál
Ez az írás "érdekes"!
Erik hogy értelmezed az általam linkelt könyvet?
És kíváncsi lennék hogy egy gyári új Nicasilos henger mennyi dugócserét bír el és ha ugyanolyan méretű illetve mindig nagyobb,túlméretes dugó kerül bele...amúgy nekem "C" van benne,pedig a moci németországból került be úgy hogy akitől vettem nem nyúlt bele.
Tehát akkor egy bontatlan KTM EXC250-ben C-s dugónak kéne lenni? Akkor miért volt bent alapméretes? Wiseco gyári katalógus írja a dugyattyúkhoz megjegyzésként, hogy méretlépcsőnként hónolni kell! Akkor most mi van?
Az 54,01 nek gondolom azt a határt ahol még még tart a nicasil,de ha összerakják alap dugóval akkor 0,08, lesz az illesztés.
http://kepfeltoltes.hu/090604/beolvas_s0059
_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Mégegyszer dugó.
A hengerek általában kerek méretre vanak gyártva. Az illesztési hézagokat a forgalmazók határozzák meg technikai paraméterek, motorvezérlés, teljesítmény alapján. A betűk segítséget adnak, egy betű 0.01 század. Tehát Standard vagy A = 0.00, B = 0.01, C = 0.02 mm
D - hez már hónoltatni kell a hengert. A standard vagy A-s, dugókat tuningolt és nyitott kipufogós, motorokba teszik, mert annak a nagyobb fordulat miatt nagyobb a terhelése és az égéshője. A nagyobb égéshő miatt nagyobb a hőtágulása.
A B-s dugó a kisebb tuninghoz való de ezeknek a motoroknak nagyobbak a kipufogó csatornái ( PL amerikai modelek ) de még 100 decibeles rezsóval.
A C-s dugó az általános európai gyári illesztés 100 decibeles dobbal és viszonylag szűk csatornákkal. Ez az illesztés bírja a leghosszabb időt 30 órát, de csak a hozzáillő hengerrel.
Ezért írtam, hogy le kell kaparni a dugótetőt és olyan dugót kell bele vásárolni amilyen volt. Ha nincs ráírva semmi akkor jön a mérés.
A lazább illesztés könnyebben megreped és hamarabb elhasznállódik. Tehát a C-s dugót C-sre kell cserélni. A henger egész élete soránn. Ha belevisztek egy kis tuningot pl hengerfely vagy rezsó, akkor a B-sre kell átállni. Ha pedig hozzányúltok a csatornákhoz is akkor Standard-ra kell átállni.
Az európai motorok általában C-s illesztésűek. Az amerikai modellek általában B-s illesztésűek. De egyes eu-s forgalmazók is, akik nagy tételben vásárolnak kérhetik pl B illesztésű motorokat. A legtarósabb motorok C-s illestésűek. A B-s illesztésűek erősebbek de kevesebbet bírnak. Van olyan motor ahol az illesztési hézagot nem a dugóval, hanem a henger méretével állítják be. Ez az egyszerűbb mert ott csak egyféle dugó van. Ezért kell megkeresni a betűt a dugó tetején. Ha nem találtok akkor az standard. Az Árpi biztosan azért mondja a standardot, mert az mindenhova jó, nincs mellényúlás. De aki a legjobbat szeretné adni a motorjának az keresse meg a betűt és azt rakja bele a henger egész életébe.