Ez nagyjából így van ahogy írtad, de annyit tennék hozzá, hogy nem csak dugócsere van a 2T-nél, hanem hajtókar és csapágyak is! 4T-nél meg kb 5-7 üzemóránként olajcsere! De kezdőnek inkább 4T!
Az a 30üzemóra max verseny körülmények között értendő amatör motorosoknál min 70.80.üzemóra szerintem ami mondjuk durván 2 szezon .A 4t 250-es mociba 13500ft egy darab szelep ugye négy van benne egy dugó az valóban 30000ft és én például most cseréltem kb 130 üzemóra után. 4t max a szelepek miatt drágább a többi alkatrésze ugyan annyiba kerül mint a 2t motoroké ha cserélni kell.
Ugyan én nem vagyok régi krosszos, de megosztom Veled véleményemet.
HA van rá pénzed, hogy egy jó 250 4T -t vegyél, azt tedd! Jobban motorozható, mint egy 2T, kezdőknek ideálisabb. A 2T viszont egy nagy fíling, de nehezebb vele gyorsan menni
Fenntartást nézve a négyüteműnél az előny, ha csak a benzint nézed. De ha a 4T-nél valami berottyan, akkor ott mélyebben zsebbe kell nyúlni, mint a kétütemnél. A 2T eleve egyszerű konstrukció, csak dugót cserélsz benne 30 óránként (ami amatőr szinten lehet egy szezon is...), és kész. Ez kb 30 e ft.
Összegezve a 4T elvileg sokkal szervízigényesebb , drágább (szelepek elég borsosak (kb 30 ef)t, amiket viszonylag gyakran kell cserélni, most pontosan nem tudom hány üö, de majd megmondják mások),mint a 2T, de ennek ellenére sokan választják azt, mert amatőr szinten nemigen mennek szét. Csak akkor van gáz, ha valami tönkremegy - de akkor nagyon.
A többiek javítsanak ki, ha valamit rosszul írtam!
Sziasztok!
A közel jövőben szeretnék venni egy használt cross mocit csak nem tudom hogy milyet . Az lenne a kérdésem hogy szerintetek egy 125 ös 2T vagy egy 250 es 4T lenne a legjobb választás? Melyik kategória a strapabíróbb? Melyiknek kevesebb az üzembentartása?
Előre is köszi a tanácsakat!
Sziasztok. Látom itt is sok a hozzáértő! Melyik a jobb Yamaha TT600R 1990-es Vagy Suzuki DR650?Ezt tegnap is megkérdeztem. Hátha vannak uj hozzászolok.
Szeva! Mikori motorban gondolkodsz? ha nem egy két éves, akkor csak japót vegyél. azok között meg mindegy melyik, az állapot döntsön. én így csináltam.
szeva elhajtanak az erdőböl mert ha ott vagy akkor nem tudják lopni a fát meg kilőni a saját kis vadjaikat,de azzok közül is motorozgatnak ám az erdőben csak azt nem verik nagy dobra./tisztelet a kivételeknek).
Hétfőn én is elvittem a 4 éves fiamat egy kicsit motorozni a természetbe mikor szembe jött egy erdész autóval rám húzta a kormányt de mikor látta az elöttem ülő fiamat akkor ált meg velem szembe félkeresztbe de sztem csak ezért nem jött nekem. IDIÓTÁK Ha nincs elöttem a fiam akkor elüt vagy mi?
Egy jóbarátom gondolatai, amelyeket -ezt a levelet elolvasva- én is magaménak vallok......
MOTOROSOKNAK és NEM MOTOROSOKNAK, erdészeknek, rendőröknek nem rosszindulatból!
Nem tudom mennyire van visszhangja a Pécelen elhunyt motorosnak (aki rendőr volt), de az ehhez hasonló eseteket nem szabadna leülepedni hagyni..., úgy talán születhetne valami ÉSSZERŰ megállapodás RENDŐRSÉG-ERDÉSZET-MOTOROSOK között. Mert a jelenlegi sajnos NEM az. "motorozzatok pályán meg erre kijelölt helyeken" sehol máshol, mert ez magán terület, az természet védelmi terület, az az erdészeté, ez a Pista bácsié, ott rákot okoz...stb,stb... hát, erre kijelölt hely csak a pálya van sajna, még az endurosoknak is, és ugye aki endurozni szeretne az nem megy a cross pályára! Mert akik ezeket mondják, általában fogalmuk sincs az enduro és a cross közötti különbségről! A legjobb és talán a motorosok --feneketlen -- vágyát is kielégítő egyezség az lehetne, ha LEGALÁBB A TELEPÜLÉSEK KÖZÖTT lenne KIJELÖLT útvonal, ahol természetesen más is közlekedhetne, túrázhatna. Olyan esetről meg nemigen hallani, hogy motoros, túrázókat ütött el, ellenben az oly nagyon önbíráskodni tudó autósokkal (tisztelet a kivételnek!) ...de erről az ERDÉSZET HALLANI SEM AKAR, képzeljük el, akkor, hogy tudnák berántani a nagy pénzeket a külföldről érkező vadászoktól?! Ne legyenek már ennyire primitívek az érintettek, hogy a lustaság és rosszindulat miatt emberek haljanak meg! Mert ki lehetne találni valamit, csak le kellene ülni és normálisan, EMBEREKHEZ MÉLTÓAN gondolkodni! Persze büntetni, ölni EGYSZERŰBB! Szóval, megoldásnak születnie KELL! Bár a mai világban, lehet csak akkor fog, ha még "baleset ér" 1-2 motorost,...vagy esetleg erdészt, telektulajdonost..
Ezek az én gondolataim, aki akarja tegye ki hátha segít! ..bár nem hiszem..
Ugyan én nem vagyok régi krosszos, de megosztom Veled véleményemet.
HA van rá pénzed, hogy egy jó 250 4T -t vegyél, azt tedd! Jobban motorozható, mint egy 2T, kezdőknek ideálisabb. A 2T viszont egy nagy fíling, de nehezebb vele gyorsan menni
Fenntartást nézve a négyüteműnél az előny, ha csak a benzint nézed. De ha a 4T-nél valami berottyan, akkor ott mélyebben zsebbe kell nyúlni, mint a kétütemnél. A 2T eleve egyszerű konstrukció, csak dugót cserélsz benne 30 óránként (ami amatőr szinten lehet egy szezon is...), és kész. Ez kb 30 e ft.
Összegezve a 4T elvileg sokkal szervízigényesebb , drágább (szelepek elég borsosak (kb 30 ef)t, amiket viszonylag gyakran kell cserélni, most pontosan nem tudom hány üö, de majd megmondják mások),mint a 2T, de ennek ellenére sokan választják azt, mert amatőr szinten nemigen mennek szét. Csak akkor van gáz, ha valami tönkremegy - de akkor nagyon.
A többiek javítsanak ki, ha valamit rosszul írtam!
A közel jövőben szeretnék venni egy használt cross mocit csak nem tudom hogy milyet . Az lenne a kérdésem hogy szerintetek egy 125 ös 2T vagy egy 250 es 4T lenne a legjobb választás? Melyik kategória a strapabíróbb? Melyiknek kevesebb az üzembentartása?
Előre is köszi a tanácsakat!
MOTOROSOKNAK és NEM MOTOROSOKNAK, erdészeknek, rendőröknek nem rosszindulatból!
Nem tudom mennyire van visszhangja a Pécelen elhunyt motorosnak (aki rendőr volt), de az ehhez hasonló eseteket nem szabadna leülepedni hagyni..., úgy talán születhetne valami ÉSSZERŰ megállapodás RENDŐRSÉG-ERDÉSZET-MOTOROSOK között. Mert a jelenlegi sajnos NEM az. "motorozzatok pályán meg erre kijelölt helyeken" sehol máshol, mert ez magán terület, az természet védelmi terület, az az erdészeté, ez a Pista bácsié, ott rákot okoz...stb,stb... hát, erre kijelölt hely csak a pálya van sajna, még az endurosoknak is, és ugye aki endurozni szeretne az nem megy a cross pályára! Mert akik ezeket mondják, általában fogalmuk sincs az enduro és a cross közötti különbségről! A legjobb és talán a motorosok --feneketlen -- vágyát is kielégítő egyezség az lehetne, ha LEGALÁBB A TELEPÜLÉSEK KÖZÖTT lenne KIJELÖLT útvonal, ahol természetesen más is közlekedhetne, túrázhatna. Olyan esetről meg nemigen hallani, hogy motoros, túrázókat ütött el, ellenben az oly nagyon önbíráskodni tudó autósokkal (tisztelet a kivételnek!) ...de erről az ERDÉSZET HALLANI SEM AKAR, képzeljük el, akkor, hogy tudnák berántani a nagy pénzeket a külföldről érkező vadászoktól?! Ne legyenek már ennyire primitívek az érintettek, hogy a lustaság és rosszindulat miatt emberek haljanak meg! Mert ki lehetne találni valamit, csak le kellene ülni és normálisan, EMBEREKHEZ MÉLTÓAN gondolkodni! Persze büntetni, ölni EGYSZERŰBB! Szóval, megoldásnak születnie KELL! Bár a mai világban, lehet csak akkor fog, ha még "baleset ér" 1-2 motorost,...vagy esetleg erdészt, telektulajdonost..
Ezek az én gondolataim, aki akarja tegye ki hátha segít! ..bár nem hiszem..
február 27.
Beújítottál motorügyileg hogy 97-hez kell a cucc?
Kicsi szüneten voltam, de újra itt nyomulok!
Már csak 1 henger kellene 1997-s HONDA CR-250 re!