Bizony hogy meglepődnél. Az M6-os építésénél felvetődött az ár problémája és hogy a horvátoknál ennél olcsóbban készítenek völgyhidakat vagy hogy ugyanott olcsóbban vágják/robbantják a hegybe az autópályát mint ahogy itt a pusztában hengerelik...
Egészen biztosan nem pénzszivattyú minden állami beruházás.
Nem sokkal az M0 új szakaszának a megépülése után jártam arra és pont motorral. Az addigi tüköraszfalthoz képest nagyon fura volt, tényleg megvezette egy picit a kereket, de a felmart aszfaltot azért nem közelítette a hatása. Egy évvel később megint jártam arra, szintén motorral, némi kopás után sokkal normálisabban viselkedett rajta a motor, sokkal kevésbé észrevehetően vezette meg a kereket a beton. Ami nagyon észrevehető különbség hogy egy olyan szinten forgalma autópályaszakasz, mint az M0, ilyen idősen aszfalttal már töredezik/hajszálreped, a beton pedig egész jól tartja magát.
'pot!
Kicsit megkésve, de reagálnék pár dologra.
Szóval tréning. Való igaz, a Pest és környéki tréningek költségesek. nem kicsit, nagyon. Azok, amiket én szervezek, egy civil kezdeményezés a rendőrségen, a díja tavaly fejenként olyan 6e HUF-ra jött ki. Idén is megpróbálok valami hasonló díjat kalkulálni. Ez sem kevés, ugyanakkor úgy érzem (és nem csak én, hanem az eddigi résztvevők ismételt jelentkezési szándéka is ezt jelzi) hogy bőven a vállalható kategória.
Autópályán 180. Nálunk nem működne biztonságosan. Ennek a legfőbb oka, hogy közlekedési morálra a németekhez képest a béka segge alatt sem vagyunk. De ezt mindenki tapasztalta már aki járt már ott és itt is közlekedett már pár ezer kilométert.
Nem a sebesség veszélyes önmagában, hanem a sebességkülönbség. Ha a sebességkülönbség kellően nagy, akkor teszem azt egy közepesen sűrű forgalomban ahol a mögöttes/belső sáv forgalmát folyamatosan figyelemmel kell kísérni, már egy 110-el poroszkáló dízel Opel Kadett is tud meglepetést okozni. Mivel személautó méretű, így személyautós sebességet vársz tőle ha nem nagyon van időd felmérni a sebességét, például ha a mögöttes forgalom kellőképp elvonja a figyelmed, akkor könnyen nagy satu lehet a vége. Jártam már így én is, pedig sem gyakorlatlan sem bamba nem vagyok. Egyszerűen ráestem 140-el egy 80-nal baszkódó vagonerpozitívos vén majomra 140-el. Volt gépészkedés.
200-ról fékezésre sem érkezett helyes megfejtés, sőt tulajdonképp semmilyen. Lehet sokan vitatni fogják az eredményt, de aki vitatja az számoljon utána. Gyakorlatilag a 90-es tempóhoz képest a 200-asnál a reakcióidő és a fékkésedelmi idő megegyezik a 90-nek a teljes féktávolságával! Jó esetben, pihent, jó reakcióidővel rendelkező pilótánál már jelentkezik némi fékhatás, így nem 200-al rongyol bele a delikvens a céltárgyba hanem csak 170-nel... Ettől nem fog kevésbé fájni.
Ugyanez autópályatempónál is igaz. Természetesen jól belátható, nyílegyenes szinte kihalt autópályán olykor nem érti az ember hogy miért nem lehet itt 160-nal tekerni. Viszont egy hétfő reggel Hatvantól Pestig még örül is neki hogy annyi a határ amennyi. Általában a motorosok jobban vezetnek autót mint aki csak autózik és ebbe nem vettem bele a pappereket/szőke picsákat. Na nekik egy 160-as sebességkorlát maga lenne a halál. Úgyse menne annyival. Ha meg kevesebbel megy akkor a sebességkülönbségből fakadó problémák csak nőnének.
Hófehérke 7 pasival élt együtt,Piroska szülői tiltás ellenére egyedül csavargott, Csipkerózsika egy idegennel csókolózott, majd hozzáment, Hamupipőke kiszökött éjjel egy buliba.Ezeken a meséken nőttünk fel és csodálkoznak a szüleink, hogy milyenek vagyunk?! ☺
Csakhogy valakikra nem gondoltak az "úgynevezett érdesítés" kivitelezésekor. Az pedig pontosan a mi fajtánk,azaz a motoros. Ugyanis ez az "érdesítés" egyenlő egy csomó hosszbordával az útpályán,konkrétan azt a benyomást keltve,mintha aszfaltmaróval végig flangáltak volna rajta. Azt pedig a mi fajtánk már megtapasztalta különféle helyeken az országban,hogy ezeken a felmart részeken nem egyszerű ám az élet...
Kíváncsi lennék egy kimutatásra, amiben szerepel, hogy mennyit postál 1km autópálya szakasz megépítése Németországban, Ausztriában( ahol tele vannak hegyekkel) és hőn szeretett hazánkban? Lehet dobnék egy hátast Minőségről nem is beszélve
Ennek fényében jut eszembe,az M 0-s utoljára átadott szakaszának azért van olyan szép csíkos kinézete,mert arra még ment volna egy sor aszfalt,csak hát szorított a határidő,pénz is fogytán lehetett már így,a vége felé. Így hát fogták,és egyszerűen átadták így,ezzel a végig mart aszfalttal...
2 NAP ÉS FG maraton
Egészen biztosan nem pénzszivattyú minden állami beruházás.
Kicsit megkésve, de reagálnék pár dologra.
Szóval tréning. Való igaz, a Pest és környéki tréningek költségesek. nem kicsit, nagyon. Azok, amiket én szervezek, egy civil kezdeményezés a rendőrségen, a díja tavaly fejenként olyan 6e HUF-ra jött ki. Idén is megpróbálok valami hasonló díjat kalkulálni. Ez sem kevés, ugyanakkor úgy érzem (és nem csak én, hanem az eddigi résztvevők ismételt jelentkezési szándéka is ezt jelzi) hogy bőven a vállalható kategória.
Autópályán 180. Nálunk nem működne biztonságosan. Ennek a legfőbb oka, hogy közlekedési morálra a németekhez képest a béka segge alatt sem vagyunk. De ezt mindenki tapasztalta már aki járt már ott és itt is közlekedett már pár ezer kilométert.
Nem a sebesség veszélyes önmagában, hanem a sebességkülönbség. Ha a sebességkülönbség kellően nagy, akkor teszem azt egy közepesen sűrű forgalomban ahol a mögöttes/belső sáv forgalmát folyamatosan figyelemmel kell kísérni, már egy 110-el poroszkáló dízel Opel Kadett is tud meglepetést okozni. Mivel személautó méretű, így személyautós sebességet vársz tőle ha nem nagyon van időd felmérni a sebességét, például ha a mögöttes forgalom kellőképp elvonja a figyelmed, akkor könnyen nagy satu lehet a vége. Jártam már így én is, pedig sem gyakorlatlan sem bamba nem vagyok. Egyszerűen ráestem 140-el egy 80-nal baszkódó vagonerpozitívos vén majomra 140-el. Volt gépészkedés.
200-ról fékezésre sem érkezett helyes megfejtés, sőt tulajdonképp semmilyen. Lehet sokan vitatni fogják az eredményt, de aki vitatja az számoljon utána. Gyakorlatilag a 90-es tempóhoz képest a 200-asnál a reakcióidő és a fékkésedelmi idő megegyezik a 90-nek a teljes féktávolságával! Jó esetben, pihent, jó reakcióidővel rendelkező pilótánál már jelentkezik némi fékhatás, így nem 200-al rongyol bele a delikvens a céltárgyba hanem csak 170-nel... Ettől nem fog kevésbé fájni.
Ugyanez autópályatempónál is igaz. Természetesen jól belátható, nyílegyenes szinte kihalt autópályán olykor nem érti az ember hogy miért nem lehet itt 160-nal tekerni. Viszont egy hétfő reggel Hatvantól Pestig még örül is neki hogy annyi a határ amennyi. Általában a motorosok jobban vezetnek autót mint aki csak autózik és ebbe nem vettem bele a pappereket/szőke picsákat. Na nekik egy 160-as sebességkorlát maga lenne a halál. Úgyse menne annyival. Ha meg kevesebbel megy akkor a sebességkülönbségből fakadó problémák csak nőnének.
Na oszt mizu van otthon? alakult vmi?
Na este majd leszek, most megyek mozgatok egy kis vasat